abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154735336
Als het nog niet eens bekend is of er wel plek is bij dat tweede kantoor zou ik zeggen dat je op het aanbod in moet gaan. Of je moet echt een uitgesproken voorkeur hebben voor het tweede kantoor, maar hou er dan rekening mee dat je het eerste kantoor niet eeuwig kan laten wachten..
pi_154737260
Indien je een voorkeur hebt voor het tweede kantoor kun je natuurlijk wel aangeven dat je al een aanbod hebt ontvangen van een ander kantoor en of ze daarom haast willen maken met de procedure. Dan weet je ook gelijk of ze je het wel of niet waard vinden. Ik heb het bij andere mensen wel zien lukken. Maar net zoals hierboven al wordt gezegd, je kunt dat eerste kantoor niet eeuwig laten wachten. Ze zullen het heus wel begrijpen als je nog een week je keuze uitstelt omdat je graag toch nog dat andere kantoor wilt spreken.
pi_154755326
Weet iemand hoe het is om op de afdeling data analytics te werken en de rol hiervan binnen the big four? Ik heb namelijk het idee dat het vrij booming is, maar kan er bijna niks over vinden. En of de werkzaamheden niet alleen systemen uitlezen is :P
pi_154789054
Thanks guys, dat is het punt echter niet. Het eerste aanbod heb ik geaccepteerd. Mijn twijfel zat erin of ik zelf nog contact ging zoeken met de recruiter van het andere kantoor (met de vraag waarom ik eigenlijk niets meer heb gehoord). Inmiddels zie ik daar niet echt het nut meer van in, het is niet dat ik degene ben die niet meer terug heeft gebeld.
pi_154915683
Even een vraagje ivm lease regeling. Ik wil even uitrekenen of het wel voordelig is voor mij. Er geldt bv. max 13000 km privé, vanaf daarboven betaal je een vergoeding. Er staat: De woon-werkkilometers tot maximaal 40 kilometer enkele reis worden daarin niet meegeteld.

Nu is het zo dat mijn afstand naar de standplaats bv. 90 km is (woon werk verkeer). Stel ik rij naar daar of naar de klant, die ook in dat stad gevestigd is (en dus ook 90 km ver), dan moet ik daar 50 km van als privé laten tellen?

Als ik elke dag, een jaar lang, dat doe, dan ga ik gewoon al op die manier aan 20000 privé kms komen. Als dat (gedeelte woon-werk verkeer) als privé wordt aangerekend (en ik dus 7000 erboven ga zitten), dan is dat voor mij toch alleen maar negatief? Dan kan ik daarnaast niet nog eens privé ermee rijden.
pi_154916998
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 00:58 schreef BellaChiCa het volgende:
Even een vraagje ivm lease regeling. Ik wil even uitrekenen of het wel voordelig is voor mij. Er geldt bv. max 13000 km privé, vanaf daarboven betaal je een vergoeding. Er staat: De woon-werkkilometers tot maximaal 40 kilometer enkele reis worden daarin niet meegeteld.

Nu is het zo dat mijn afstand naar de standplaats bv. 90 km is (woon werk verkeer). Stel ik rij naar daar of naar de klant, die ook in dat stad gevestigd is (en dus ook 90 km ver), dan moet ik daar 50 km van als privé laten tellen?

Als ik elke dag, een jaar lang, dat doe, dan ga ik gewoon al op die manier aan 20000 privé kms komen. Als dat (gedeelte woon-werk verkeer) als privé wordt aangerekend (en ik dus 7000 erboven ga zitten), dan is dat voor mij toch alleen maar negatief? Dan kan ik daarnaast niet nog eens privé ermee rijden.
Ik zal morgen (eigenlijk straks) eens mijn lease-reglement erbij pakken en kijken wat ze daarover zeggen. Desnoods kunnen we dit ook privé verder bespreken!
pi_154918726
Weet iemand hoe de regeling bij pwc is als je geen lease auto neemt? Er staat dat je dan gebruik kan maken van de ruime mobiliteitsvergoeding, maar wat houdt die regeling precies in?
En heb je per maand dan een iets hoger salaris als je geen lease neemt?

Ik heb namelijk zelf al een auto en zou die dan moeten verkopen als ik een lease neem, dat lijkt mij niet per se voordeliger.
pi_154918953
Je kan dan (een gedeelte van) het leasebudget uit laten keren als brutosalaris.
pi_154919398
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 07:31 schreef Gwniemand het volgende:
Weet iemand hoe de regeling bij pwc is als je geen lease auto neemt? Er staat dat je dan gebruik kan maken van de ruime mobiliteitsvergoeding, maar wat houdt die regeling precies in?
En heb je per maand dan een iets hoger salaris als je geen lease neemt?

Ik heb namelijk zelf al een auto en zou die dan moeten verkopen als ik een lease neem, dat lijkt mij niet per se voordeliger.
Bij afzien wel even goed berekenen hoeveel km je ongeveer kwijt bent en als ik jou Was zou ik kiezen voor de optie dat je elke dag je km's bijhoudt. Op die manier kun je zakelijke km's ook declareren Ipv. Alleen woon werkverkeer km's.
pi_154922214
Thnx allebei! Is dit sowieso wel gebruikelijk of ben je een beetje een vreemde eend als je afziet van de lease en je eigen auto blijft rijden?
pi_154922841
Je moet voor jezelf gewoon een afweging maken wat voordeliger is. Zo ken ik mensen die het leasebudget laten uitkeren omdat ze vrijwel altijd op dezelfde plek werken en daar prima met fiets/OV kunnen komen. Dan ga je er netto maandelijks 300-400 euro op vooruit. Of je een vreemde eend bent weet ik niet, maar mocht dat zo zijn zou ik me er niks van aantrekken :P Zolang je niet in een A-team busje op je werk verschijnt is er weinig aan de hand.
pi_154926158
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 01:56 schreef JDFS het volgende:

[..]

Ik zal morgen (eigenlijk straks) eens mijn lease-reglement erbij pakken en kijken wat ze daarover zeggen. Desnoods kunnen we dit ook privé verder bespreken!
Thanks.

Lijkt wel een nieuwe regeling. Daarvoor had EY normaal gezien onbeperkt privé.
pi_155148198
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 03:17 schreef Ambition het volgende:
Weet iemand hoe het is om op de afdeling data analytics te werken en de rol hiervan binnen the big four? Ik heb namelijk het idee dat het vrij booming is, maar kan er bijna niks over vinden. En of de werkzaamheden niet alleen systemen uitlezen is :P
Ik werk zelf binnen tax en doe veel met data analytics. Stuur maar eens een berichtje als je meer wilt weten.
pi_155202029
Heeft iemand ervaring met het assessment van Deloitte voor een wo starter functie consultancy? Qua moeilijkheid, viel het mee of was het best pittig? Hoe ligt de lat ongeveer bij de test? Ik heb zelf de test van een van de andere big fours al eens gehad en die was prima gegaan.
pi_155202075
Bedoel je de capaciteitentest of de case?
pi_155202637
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 08:46 schreef Viezze het volgende:
Bedoel je de capaciteitentest of de case?
Ik bedoel inderdaad de capaciteiten test
pi_155202668
Die vond ik best makkelijk bij Deloitte. Alleen de cijferreeksen waren vrij pittig. Als je al vaker van dit soort testen hebt gemaakt (en gehaald) zou ik me er niet zo druk over maken.

Heb overigens geen ervaring met testen van andere Big4s, maar wel van andere bedrijven en die waren over het algemeen pittiger.
pi_155202824
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 09:22 schreef Viezze het volgende:
Die vond ik best makkelijk bij Deloitte. Alleen de cijferreeksen waren vrij pittig. Als je al vaker van dit soort testen hebt gemaakt (en gehaald) zou ik me er niet zo druk over maken.

Heb overigens geen ervaring met testen van andere Big4s, maar wel van andere bedrijven en die waren over het algemeen pittiger.
Thnx voor je feedback :)
Mij lijken zelf ook de cijferreeksen het pittigste, wat ik zo merk tijdens wat online testjes.
pi_155202885
Dan zou ik die extra goed oefenen. Die vond ik normaliter juist prima te doen, maar hier vrij pittig. Een kleine tip: veel van de cijferreeksen bij Deloitte bevatten breuken. Nou is het niet perse dat je naar het getal moeten kijken (i.e. dus niet naar 3/4 kijken als 0,75) maar naar de losse getallen. Zo kan er een reeks zijn zoals:

4/9 - 3/10 - 2/11 - ??

Waarbij de teller dus steeds -1 gaat, en de noemer +1.
pi_155205724
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 09:35 schreef Viezze het volgende:
Dan zou ik die extra goed oefenen. Die vond ik normaliter juist prima te doen, maar hier vrij pittig. Een kleine tip: veel van de cijferreeksen bij Deloitte bevatten breuken. Nou is het niet perse dat je naar het getal moeten kijken (i.e. dus niet naar 3/4 kijken als 0,75) maar naar de losse getallen. Zo kan er een reeks zijn zoals:

4/9 - 3/10 - 2/11 - ??

Waarbij de teller dus steeds -1 gaat, en de noemer +1.
Top bedankt voor de tip :) de cijferreeksen gaan wat beter na wat oefenen, maar deze manier om ernaar te kijken had ik nog niet ontdekt!
pi_155235513
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 09:35 schreef Viezze het volgende:
Dan zou ik die extra goed oefenen. Die vond ik normaliter juist prima te doen, maar hier vrij pittig. Een kleine tip: veel van de cijferreeksen bij Deloitte bevatten breuken. Nou is het niet perse dat je naar het getal moeten kijken (i.e. dus niet naar 3/4 kijken als 0,75) maar naar de losse getallen. Zo kan er een reeks zijn zoals:

4/9 - 3/10 - 2/11 - ??

Waarbij de teller dus steeds -1 gaat, en de noemer +1.
Had paar maanden geleden de test van Deloitte gemaakt en vond het cijfermatige gedeelte ook erg pittig inderdaad! Een reeks zoals bovenstaand heb ik eigenlijk nooit op zo een manier bekeken en heb daardoor wel wat laten liggen... Gelukkig wel gehaald :)
pi_155235601
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 09:35 schreef Viezze het volgende:
4/9 - 3/10 - 2/11 - ??
Als je dat al niet ziet ... :P
pi_155237306
Was dan ook een heel makkelijk voorbeeld :P
pi_155273748
Jaa de cijferreeksen bij Deloitte vond ik ook erg pittig!! En erg tijdsnood. Ondanks dat ik zowat niets wist en helft niet had ingevuld door tijdsgebrek toch gewoon gehaald dus de norm lag blijkbaar niet zo hoog, ze kijken natuurlijk ook naar de andere onderdelen. Dus komt vast wel goed!
Las een stukje terug over bijbaan mogelijkheden.. Zelf begin ik wel aan een bijbaan bij Deloitte per september 16u p week naast m'n master. Dus zijn zeker wel mogelijkheden, ik "solliciteerde" wel intern na m'n stage dus ging vrij makkelijk, zeg maar gewoon 1 kopje koffie met de partner haha. (Al heb ik ook gehoord dat veel mensen ook afgewezen zijn hiervoor)
pi_155295097
Weet iemand hier wat het huidige startsalaris als consultant (WO) is bij PwC en Deloitte? Bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')