abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149929911
quote:
2s.gif Op zondag 22 februari 2015 16:30 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet zeg; niet nog meer laagopgeleide of domme mensen in de politiek. Je ziet nu al dat 5 van de 5 Kamerleden geen simpele rekentoets kunnen maken.
Nog niet zo lang geleden hadden we een premier die in de veronderstelling was dat je tegen een computermuis moet praten en, na uitleg, de muis letterlijk naar het beeldscherm bewoog. Veel politici zijn gewoonweg totaal wereldvreemd en dat kan ook niet anders, wanneer je al vanaf je kinderjaren in een klein elitair wereldje leeft.

quote:
Wat er in de politiek ontbreekt zijn adequate hoogopgeleide mensen die Korankennis hebben. Wat je namelijk nu hebt zijn Pechtolds die 0,0 Korankennis hebben en in elke discussie niet weten waar ze over praten. Met een goede basis en een beeld over het (agressieve) leven van hun profeet sta je namelijk beter in de discussie. Overigens gaat het maar om een klein groepje moslimextremisten maar het is taak om deze kleine groep serieus te nemen en hen niet te beschouwen als "moeilijk opvoedbare jongeren die geen stageplek kunnen krijgen".
Ik heb eerder het vermoeden dat het gros van de politici elkaar liever als een kip zonder kop napraat als dat men de totale mislukking van het sociale experiment "multiculturele samenleving" toegeeft. Het gros van de kunstmatige import uit de jaren '60 en '70 voegt anno 2015 immers niets noemenswaardigs toe aan west-Europa en in veel gevallen parasiteert men zelfs op de west-Europese samenleving. De west-Europese bevolking heeft nooit om de import van gastarbeiders gevraagd...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_149930017
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 15:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Inhoudelijk ben ik het ermee eens. In de hele islamitische wereld is geen vrijheid zoals in het westen. Vrijheid werkt bij moslims maar één kant op.

Na de aanslag op Charlie Hebdo, werden moslims voor de Hogeschool van Rotterdam ondervraagd in het programma 'Jouw Vrijheid, Mijn Vrijheid'. Geen enkele moslim keurde de moorden ruiterlijk af. Het ging allemaal van het 'ge-ja-maar', je mag onze profeet niet beledigen.

Je sleept er trouwens steeds met de haren bij dat Mohamed pedofiel was. Dat ontken ik niet. Maar ik denk dat je dat in het echte leven niet doet, wel anoniem op een internetforum.
Ik spreek zelden moslims, maar als een moslim mij ooit zou vragen wat ik van Mohammed vind, zou ik rustig zeggen dat hij volgens onze maatstaven een pedofiel was. Waarom ontkennen wat gewoon in de Koran staat? Ze wensen dit zelf te geloven; religie is een keuze. Ze wensen dus ook zelf de "staat van dienst" van Mohammed te accepteren voor wat -ie is.

Zolang moslims niet begrijpen dat we hun profeet wél mogen beledigen, hebben ze in het vrije westen weinig te zoeken, is mijn mening.
pi_149930055
Losstaand incident dit. Ik maak me nog geen zorgen in ieder geval.
pi_149937173
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 20:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarom ontkennen wat gewoon in de Koran staat?
Omdat het niet in de Koran staat.
pi_149938244
quote:
3s.gif Op zondag 22 februari 2015 22:14 schreef Irakees het volgende:

[..]

Omdat het niet in de Koran staat.
Jawel hoor zie vers 65:4

pi_149940128
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 20:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik spreek zelden moslims, maar als een moslim mij ooit zou vragen wat ik van Mohammed vind, zou ik rustig zeggen dat hij volgens onze maatstaven een pedofiel was. Waarom ontkennen wat gewoon in de Koran staat? Ze wensen dit zelf te geloven; religie is een keuze. Ze wensen dus ook zelf de "staat van dienst" van Mohammed te accepteren voor wat -ie is.

Zolang moslims niet begrijpen dat we hun profeet wél mogen beledigen, hebben ze in het vrije westen weinig te zoeken, is mijn mening.
Een moslim gaat niet aan jou als ongelovige vragen wat je van Mohammed vindt. Ik heb wel eens kritische gesprekken gehad met moslima's. Vaak valt het heel erg mee en geloven ze in een soort liberale islam.

Ik heb ook wel eens kritiek geuit op moslims wat misging. Dat was in een les op de Haagse Hogeschool. Er ontstond een sfeer dat deze jongeren mij wel een lesje wilden leren. En dan niet op een intellectuele manier.
pi_149941582
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 20:00 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Nog niet zo lang geleden hadden we een premier die in de veronderstelling was dat je tegen een computermuis moet praten en, na uitleg, de muis letterlijk naar het beeldscherm bewoog. Veel politici zijn gewoonweg totaal wereldvreemd en dat kan ook niet anders, wanneer je al vanaf je kinderjaren in een klein elitair wereldje leeft.

[..]

Ik heb eerder het vermoeden dat het gros van de politici elkaar liever als een kip zonder kop napraat als dat men de totale mislukking van het sociale experiment "multiculturele samenleving" toegeeft. Het gros van de kunstmatige import uit de jaren '60 en '70 voegt anno 2015 immers niets noemenswaardigs toe aan west-Europa en in veel gevallen parasiteert men zelfs op de west-Europese samenleving. De west-Europese bevolking heeft nooit om de import van gastarbeiders gevraagd...
Wat is er eigenlijk totaal mislukt aan de multiculturele samenleving?
pi_149941998
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 22:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Als je dit toch zo op een rij ziet, lijkt de islam meer op een verziekte seks-sekte dan op een religie. Ronduit walgelijk.
pi_149942112
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 22:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Bron? Kan het nergens anders terugvinden. Wel andere, soortgelijke verzen maar in een net iets minder duidelijke taal.
pi_149942228
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 00:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als je dit toch zo op een rij ziet, lijkt de islam meer op een verziekte seks-sekte dan op een religie. Ronduit walgelijk.
Deze punten zijn natuurlijk heel kort weergegeven. Ik heb de koran een beetje bestudeerd, en er staan inderdaad punten in die prima door IS gebruikt kunnen worden om ongelovigen als seksslavin te houden of andersdenkenden te onthoofden. Het is echte wel multi-interpreteerbaar.

Een voorbeeld, koranvers 5.32. Volgens sommige moslims zegt dat vers dat wie één mens dood, de hele mensheid doodt. Dat vers gaat dan echter om een onschuldig persoon. Hij die chaos sticht, mag als vergelding gedood worden. Zo zie je dat gematigde moslims en de daders van Charlie Hebdo hetzelfde vers gebruiken.
pi_149942309
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 00:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Deze punten zijn natuurlijk heel kort weergegeven. Ik heb de koran een beetje bestudeerd, en er staan inderdaad punten in die prima door IS gebruikt kunnen worden om ongelovigen als seksslavin te houden of andersdenkenden te onthoofden. Het is echte wel multi-interpreteerbaar.

Een voorbeeld, koranvers 5.32. Volgens sommige moslims zegt dat vers dat wie één mens dood, de hele mensheid doodt. Dat vers gaat dan echter om een onschuldig persoon. Hij die chaos sticht, mag als vergelding gedood worden. Zo zie je dat gematigde moslims en de daders van Charlie Hebdo hetzelfde vers gebruiken.
Welke waanzin ze in hun boeken opschrijven, moeten ze zelf weten, maar het probleem is dat ze hun eigen primitieve religie belangrijker maken dan wet- en regelgeving.

Ik hoop echt dat de mensheid rond het jaar 3000 terugkijkt op deze periode als een tijd waarin er een geaccepteerde, zelfs ruim gepromote mentale ziekte met de naam "religie" was, in diverse verschijningsvormen en gradaties.
pi_149942395
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 00:14 schreef Warsaw het volgende:

[..]

Bron? Kan het nergens anders terugvinden. Wel andere, soortgelijke verzen maar in een net iets minder duidelijke taal.
Deze site geeft een diepere analyse op de desbetreffende vers en waarom pedofilie volgens de koran is toegestaan; http://wikiislam.net/wiki/Pedophilia_in_the_Qur%27an
  maandag 23 februari 2015 @ 00:32:30 #88
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_149942486
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 15:08 schreef Odaiba het volgende:
Bedankt politici, zij zijn verantwoordelijk voor alle migranten arbeiders uit de jaren 60/70, van waaruit al die fanatieke moslims zijn geboren. Die hatelijke ideologie verspreid zich razendsnel en onze idealen zijn voor hun niet interressant genoeg, want het is een decadente respectloze zooi geworden. Dan komt er ook nog bij dat die ideologie haaks staat en dat martelaren worden vereerd en gerespecteerd.

Het erge is dat we onzelf zo zwak hebben gemaakt en zo'n schuldgevoel hebben aangepraat dat alle rechte geluiden gelijk gelinkt worden aan nazi's of pvv'ers.

Nu voelen we ons nog zo tolerenat en superieur met ozne waardes, maar ze worden straks allemaal afgeschaft als we niet oppassen en willen strijden voor onze samenleving zoals we die nu nog kennen.

Hou deze wolf in schaapkleding dus goed in de gaten, want als hij een groot deel van de moslims achter zich weet te krijgen de komende jaren, hebben ze er een grote partij bij in de tweede kamer.
ArnoudvDoorn twitterde op vrijdag 20-02-2015 om 20:13:22 RT Speech op Malediven over onderdrukking van Moslims in West-Europa. Live op vrijwel alle Arabische tv zenders. http://t.co/FWiTHL2P1O reageer retweet
ArnoudvDoorn twitterde op zaterdag 21-02-2015 om 04:41:38 We zitten niet te wachten op burgemeesters die zoete broodjes komen bakken en "gesprekken" organiseren. We willen vrijheid + gelijke rechten reageer retweet
Arnoud v doorn :')____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Wat een instabiel persoon
graag op anoniem
  maandag 23 februari 2015 @ 00:45:46 #89
426473 .Exe
And Justice for All
pi_149942731
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:36 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Aan de andere kant stikt het ook van de mensen die sowieso een hekel hebben aan alles wat moslim is.
Pro-Jood en anti-Moslim. Hoe zou dat toch komen?
pi_149942906
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 00:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Welke waanzin ze in hun boeken opschrijven, moeten ze zelf weten, maar het probleem is dat ze hun eigen primitieve religie belangrijker maken dan wet- en regelgeving.

Ik hoop echt dat de mensheid rond het jaar 3000 terugkijkt op deze periode als een tijd waarin er een geaccepteerde, zelfs ruim gepromote mentale ziekte met de naam "religie" was, in diverse verschijningsvormen en gradaties.
Wat dat betreft ben ik niet optimistisch. Beschavingen komen en gaan. En vooral als het tegenzit, grijpen mensen zich vast aan religie.

Duizend jaar geleden, in de middeleeuwen, was hier minder beschaving dan weer duizend jaar daarvoor in het Romeinse rijk.

De huidige leiders zijn natuurlijk alleen maar bezig met de korte termijn, alle grondstoffen worden opgemaakt, overbevolking zet zich door en de immigratiestromen zijn ook niet positief. Ik hoef het gelukkig (?) niet mee te maken.
pi_149942976
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 00:32 schreef topdeck het volgende:

[..]

Arnoud v doorn :')____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Wat een instabiel persoon
Ik zou het eerder een gevaarlijke gek willen noemen, met z'n rare, ophitsende praatjes. Nu meneer moslim is, zijn moslims ineens overal het slachtoffer van.
pi_149943039
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 00:24 schreef Elfletterig het volgende:
Dat denk ik niet. Ik denk eerder dat een geloof in een hogere macht juist typisch is voor de mens.

Bovendien groeit het aandeel religieuzen in de wereld harder dan het aandeel atheisten en agnosten...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 23 februari 2015 @ 08:08:47 #93
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_149945554
quote:
12s.gif Op maandag 23 februari 2015 01:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Ik denk eerder dat een geloof in een hogere macht juist typisch is voor de mens.

Bovendien groeit het aandeel religieuzen in de wereld harder dan het aandeel atheisten en agnosten...
Een groot deel daarvan ook alleen maar in naam en meedoend met wat tradities. Gezellig met kerst naar de kerk. Ik ken zeer veel mensen uit diverse Katholieke landen (Spanje, Italië, Portugal, Kroatië, Ecuador, Brazilië) die echt alleen in naam Katholiek zijn en ook zeggen dat veel jongeren alleen naar de kerk gaan om oma tevreden te houden ofzo.
pi_149945571
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 08:08 schreef Richestorags het volgende:

Ik ken zeer veel mensen uit diverse Katholieke landen (Spanje, Italië, Portugal, Kroatië, Ecuador, Brazilië) die echt alleen in naam Katholiek zijn en ook zeggen dat veel jongeren alleen naar de kerk gaan om oma tevreden te houden ofzo.
Echt niet.

Geloof is het diepste zo ongeveer, dat is niet "ff leuk doen voor de show". Dat is de culturele kant. Geloof voel je, diep van binnen. Dat is niet "ff leuk doen voor oma"... :N
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149945614
tellen die 2 op de foto voor honderd man of zo?
pi_149945616
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 01:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zou het eerder een gevaarlijke gek willen noemen, met z'n rare, ophitsende praatjes. Nu meneer moslim is, zijn moslims ineens overal het slachtoffer van.
Je kan Arnoud inhuren als professioneel slachtoffer, kost je een paar miljoen, maar hij mag wel overal aanschuiven met zijn schijnbaar adaptogene persoonlijkheid.

Die vent draait nog vaker dan Rutte in verkiezingstijd.
  maandag 23 februari 2015 @ 08:17:08 #97
396550 Richestorags
pi_149945648
quote:
19s.gif Op maandag 23 februari 2015 08:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Echt niet.

Geloof is het diepste zo ongeveer, dat is niet "ff leuk doen voor de show". Dat is de culturele kant. Geloof voel je, diep van binnen. Dat is niet "ff leuk doen voor oma"... :N
Wel, ik ga af op wat mensen uit die landen mij vertellen over de huidige generatie jongeren. Niet over mensen van vijftig jaar oud, maar jongvolwassenen zeg maar. Er zijn landen waar het niet voor geldt, zoals de Filippijnen bijvoorbeeld, maar in landen als Spanje, Portugal, Italië en Kroatië is het zeker het geval dat veel jonge mensen alleen in naam katholiek zijn. En dat om oma tevreden te houden is ook wat mensen mij zelf hebben gezegd. In Portugal bijvoorbeeld kunnen mensen echt conflicten krijgen met hun familie als ze zeggen niet gelovig te zijn dus houden ze de schijn op. Ik vind het vreemd dat je dat tegenspreekt, dit is iets wat mensen uit die landen mij zelf vertellen en niet één persoon ofzo.
pi_149945650
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 08:13 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Je kan Arnoud inhuren als professioneel slachtoffer, kost je een paar miljoen
Avondje lol met wat vrienden uit de sportschool. oO< ~O>

pi_149945670
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 08:17 schreef Richestorags het volgende:

in landen als Spanje, Portugal, Italië en Kroatië is het zeker het geval.
Aperte onzin. Je cherrypickt er nu wat eigen ervaringen uit, maar gelovigen zijn echt gelovig, over het grote algemeen. Geloof is ook geen ideologie, of politieke leer ofzo, het is het diepste, meest persoonlijke gevoel dat je deelt met God (denk je).

Dat er daarnaast een hoop culturele onzin en schone schijn is, is voor katholieken geen nieuws.

maandag 23 februari 2015 @ 08:24:57 #100
396550 Richestorags
pi_149945745
quote:
19s.gif Op maandag 23 februari 2015 08:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Aperte onzin. Je cherrypickt er nu wat eigen ervaringen uit, maar gelovigen zijn echt gelovig, over het grote algemeen. Geloof is ook geen ideologie, of politieke leer ofzo, het is het diepste, meest persoonlijke gevoel dat je deelt met God (denk je).

Dat er daarnaast een hoop culturele onzin en schone schijn is, is voor katholieken geen nieuws.
Nee dat is geen onzin. Ik ken tientallen mensen in Kroatië en kom er vaak, denk je echt dat ik dan geen weet heb van hoe het daar zit? Ik heb vijfentwintig neven en nichten in Spanje wegens meerdere huwelijken uit mijn familie, met wie ik ook over dit soort onderwerpen praat. Er bestaan grote schisma's tussen de huidige generatie rond de twintig en de generatie van rond de vijftig, zestig omtrent geloofsbeleving.

Je hebt gelijk, gelovigen zijn gelovig. Dat heb ik gezien in de Filipijnen, hoe diepgelovig Katholieken kunnen zijn. Maar dat betekent niet dat het in andere "Katholieke" landen rap aan het afnemen is en veel jongeren alleen nog in naam Katholiek zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')