abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149884903
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 07:28 schreef tong80 het volgende:
In Rome heeft de politie gisteravond een plein met Feyenoord-supporters schoongeveegd. Volgens Italiaanse media misdroegen ze zich, plasten ze op straat en gooiden ze met flessen. De fans zijn in de stad voor de uitwedstrijd tegen AS Roma in de Europa League.
Die wordt vanavond gespeeld. Een onbekend aantal mensen is gearresteerd.

:P
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_149884915
Ik vond het eigenlijk vooral opvallend op de wedstrijddag dat de politie het zolang toeliet dat mensen flesjes op de grond en later in de fontein aan het gooien was. In het begin gingen er nog wat flesjes kapot simpelweg omdat er geen plek was om ze te deponeren en mensen er doorheen moesten lopen. Na een tijdje werd er een soort afvalberg op het plein gecreëerd (nette jongens, die Rotterdammers _O_ ) waar mensen dan maar hun flesje op gooiden. Maar je snapt hoe het gaat met een bezopen en losgeslagen menigte, mensen willen stoerder dan de ander zijn dus nadat de eerste strandballen en flesjes nog 'netjes' in het water van de fontein werden gegooid gingen er ook steeds meer tegenaan, vuurwerkbommen niks was te gek.

Maar let wel, we hebben het hier over een periode van zeker 5 uur waarvan de politie gewoon rustig met de handen over elkaar aan het toekijken was. Dus er ontstond een soort van sfeertje van ach het is toch toegestaan onder de wat minder intelligente mensen onder ons. _O- En dat kan ik ergens nog wel begrijpen ook zonder het goed te keuren. Ik denk dat als de politie vanaf het begin af aan al gewoon al dan niet hardhandig had duidelijk gemaakt dat dat echt niet de bedoeling was er ook niet zoveel aan de hand was geweest.

Lang verhaal voor zoveel niet boeiende informatie, maar toch.

De situatie op dat plein de avond ervoor was een stuk terechter of hoe je het dan ook wil noemen. Ik kwam daar aangelopen en wist eigenlijk na een minuut al dat het daar goed mis zou gaan daar waar het bij die fontein over het algemeen nog best gemoedelijk was.

Al met al geweldig genoten in Rome. _O_
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator zaterdag 21 februari 2015 @ 13:08:46 #3
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_149884996
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:08 schreef Slobeend het volgende:
Zat je ook vast in het steegje?
Nee ik was net op het moment van de charge een pizzapunt aan het verorberen in een ander steegje richting de metro.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator zaterdag 21 februari 2015 @ 13:10:39 #5
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_149884998
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:07 schreef Caland het volgende:
Ik vond het eigenlijk vooral opvallend op de wedstrijddag dat de politie het zolang toeliet dat mensen flesjes op de grond en later in de fontein aan het gooien was. In het begin gingen er nog wat flesjes kapot simpelweg omdat er geen plek was om ze te deponeren en mensen er doorheen moesten lopen. Na een tijdje werd er een soort afvalberg op het plein gecreëerd (nette jongens, die Rotterdammers _O_ ) waar mensen dan maar hun flesje op gooiden. Maar je snapt hoe het gaat met een bezopen en losgeslagen menigte, mensen willen stoerder dan de ander zijn dus nadat de eerste strandballen en flesjes nog 'netjes' in het water van de fontein werden gegooid gingen er ook steeds meer tegenaan, vuurwerkbommen niks was te gek.

Maar let wel, we hebben het hier over een periode van zeker 5 uur waarvan de politie gewoon rustig met de handen over elkaar aan het toekijken was. Dus er ontstond een soort van sfeertje van ach het is toch toegestaan onder de wat minder intelligente mensen onder ons. _O- En dat kan ik ergens nog wel begrijpen ook zonder het goed te keuren. Ik denk dat als de politie vanaf het begin af aan al gewoon al dan niet hardhandig had duidelijk gemaakt dat dat echt niet de bedoeling was er ook niet zoveel aan de hand was geweest.

Lang verhaal voor zoveel niet boeiende informatie, maar toch.

De situatie op dat plein de avond ervoor was een stuk terechter of hoe je het dan ook wil noemen. Ik kwam daar aangelopen en wist eigenlijk na een minuut al dat het daar goed mis zou gaan daar waar het bij die fontein over het algemeen nog best gemoedelijk was.

Al met al geweldig genoten in Rome. _O_
ah, je leeft nog...
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_149885048
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:10 schreef Jimbo het volgende:

[..]

ah, je leeft nog...
Pijn aan je kop?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator zaterdag 21 februari 2015 @ 13:13:52 #7
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_149885067
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:13 schreef Caland het volgende:

[..]

Pijn aan je kop?
Nah, eerder mn poten _O-
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
pi_149885159
Ligt wel heel gevoelig hé bij die Romanen, zelfs bloemleggingen. ;(
  Moderator zaterdag 21 februari 2015 @ 13:19:27 #9
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_149885179
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:18 schreef Lastpost het volgende:
[ afbeelding ]
Cultureel erfgoed is daar belangrijker dan mensenlevens.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 13:20:31 #10
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_149885197
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:19 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Cultureel erfgoed is daar belangrijker dan mensenlevens.
Hadden er toch even bij moeten zetten op die A4-tjes die supporters kregen, hadden we ze beter gewoon neer kunnen steken blijkbaar.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 13:22:11 #11
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_149885233
Hier waren die stukken ook al uit dat middengedeelte :P

https://www.google.nl/map(...)5:0x7fc0d4978aae690f
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_149885309
quote:
In Rome zijn in de nacht van donderdag op vrijdag twee Feyenoordsupporters aangevallen door AS Roma-fans. De Nederlanders van 20 en 29 zijn in het ziekenhuis behandeld, heeft de Romeinse politie gezegd.

De ene zou steekwonden aan zijn linkerbovenbeen en een gebroken elleboog hebben gehad. De andere supporter liep een hoofdverwonding op.

Onduidelijk is nog of de aanval een wraakactie van Roma-fans was voor de vernielingen die Feyenoord-hooligans woensdag en donderdag in Rome pleegden. Op fansites van Feyenoordsupporters worden mensen die nu nog in Rome zijn, gewaarschuwd dat groepen Roma-supporters op zoek zijn naar Feyenoorders.

In Italiaanse media duiken steeds meer filmpjes op die op de wedstrijddag zijn gemaakt. Te zien is hoe Feyenoorders tegen oude gebouwen plassen.
pi_149885347
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:22 schreef Dagoduck het volgende:
Hier waren die stukken ook al uit dat middengedeelte :P

https://www.google.nl/map(...)5:0x7fc0d4978aae690f
Het is ook vrij knap als je met een bierflesje een stuk steen uit die fontein krijgt.
pi_149885354
Wordt leuk komende week.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_149885396
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wordt leuk komende week.
Mwah zal wel gaan tegenvallen.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 13:30:24 #16
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_149885429
quote:
Wordt leuk komende week.
Voor de ME wel als die Roma-boefjes iets proberen.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 13:30:47 #17
269692 Divje
brr brr patapim
pi_149885440
http://www.telegraaf.nl/b(...)etalen_boetes__.html

quote:
Feyenoord-vandalen betalen direct hoge boetes
van onze correspondent
ROME -

Er is in Italië stomverbaasd gereageerd op de gemakzuchtige manier waarop de 21-jarige Feyenoord supporter Jan Robbert B., ondernemer in de bouw, net als de andere opgepakte vandalen zonder problemen duizenden euro's boete heeft betaald nadat hij de binnenstad van Rome had verwoest.

Foto: AFP

De website van de Italiaanse krant Corriere della Sera maakt hier melding van. Het zou om een totaalbedrag gaan van 45000 euro.
Nachtje cel

Jan Robbert B. bracht een nacht in een politiecel door en heeft de dag erna meteen de boete betaald. Overigens riskeert niemand onder de Feyenoord-aanhang om de gevangenis in te gaan.

Dat is in Italië pas mogelijk als je een delict hebt gepleegd waar minstens drie jaar gevangenis voor staat. Wel wordt de vandalen, totdat het proces begint, verboden om naar Rome te gaan en mogen ze de komende drie jaar geen voetbalwedstrijden in Italië meer bezoeken
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_149885539
Gisteren zei een of andere hoge pief van Feyenoord op de radio dat de Roma supporters volgende week niks van plan zijn en niks gaan proberen en dat alles one love is.
pi_149885564
quote:
Wordt leuk komende week.
Neem aan dat die gasten gewoon lekker in 020 in de sjop gaan zitten
pi_149885742
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:13 schreef Caland het volgende:

[..]

Pijn aan je kop?
dat was ik :')

Ik geloof dat ik maandag even een bezoekje aan de dokter ga brengen. Lijkt mij dat het alcohol nu wel uit mijn systeem is, maar ik blijf vervelende koppijn en duizeligheid houden :)

Voor de rest heb ik me prima vermaakt *O* En nu achteraf blijkt dat er helemaal niet zoveel schade is aan dat lelijke ding, voel ik me helemaal prima :')

Op naar donderdag *O*
  Moderator zaterdag 21 februari 2015 @ 13:43:52 #21
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_149885791
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:41 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

dat was ik :')

Ik geloof dat ik maandag even een bezoekje aan de dokter ga brengen. Lijkt mij dat het alcohol nu wel uit mijn systeem is, maar ik blijf vervelende koppijn en duizeligheid houden :)

Voor de rest heb ik me prima vermaakt *O* En nu achteraf blijkt dat er helemaal niet zoveel schade is aan dat lelijke ding, voel ik me helemaal prima :')

Op naar donderdag *O*
ahjoh niks aan de hand :) de doc zegt hooguit dat je ff moet wachten een paar dagen en je niet druk moet maken :P
pi_149885856
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:43 schreef Jimbo het volgende:

[..]

ahjoh niks aan de hand :) de doc zegt hooguit dat je ff moet wachten een paar dagen en je niet druk moet maken :P
ok Dr. Jimbo _O-

Donderdag maar de bierflesjes ontwijken ipv terugkoppen :P
pi_149885859
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:34 schreef sneakydesert het volgende:
Gisteren zei een of andere hoge pief van Feyenoord op de radio dat de Roma supporters volgende week niks van plan zijn en niks gaan proberen en dat alles one love is.
Natuurlijk. Die probeert het nog te sussen. Dat is nu al te laat.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  Moderator zaterdag 21 februari 2015 @ 13:50:41 #24
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_149885947
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:46 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

ok Dr. Jimbo _O-

Donderdag maar de bierflesjes ontwijken ipv terugkoppen :P
nee; donderdag maar gooien :P
pi_149885954
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:18 schreef Lastpost het volgende:
[ afbeelding ]
R.I.P.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo