Hou nou toch helemaal op zeg.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:16 schreef Mishu het volgende:
Om als het ware te zeggen 'Ik steun jou' of 'Jij bent van mij'.
Wat weet jij van mijn leven? Ik heb een kat, en ja die doet ook wat jij zegt in de OP.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:24 schreef Mishu het volgende:
[..]
Dat jij nou een liefdeloos leven leidt. Ik heb poezels
quote:You may think this is a sign of affection, but your cat is actually checking your internal organs for weaknesses.
Most def! Net als die vriendelijk lijkende kopjes die je altijd krijgtquote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:47 schreef Anne het volgende:
Bij mij is het gewoon bezitterig. Niet een "ik steun jou".
Wat een heerlijk beest!quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:32 schreef Anne het volgende:
Ik heb er ook zo een ja. Moet me altijd net even aanraken met een pootje, hoe ver of hoe dicht hij bij me (of op me) ligt.
[ afbeelding ]
Het liefst trouwens ook mijn handen of armen (en dan geheel omsluiten met zijn pootje), maar als ie er niet bij kan, is mijn been of voet ook goed.
Mwoh, het is wel een teken van iets van genegenheid volgens mij. Al is het maar de genegenheid voor 'hij/zij die mij voedt en me op mijn wenken bedient'. Al te veel moet je er iig niet achter zoeken, het gevoelsleven van een beest gaat niet zo diepquote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:55 schreef rhubarbje het volgende:
Volgens mij is dat gewoon dominant gedrag. Niks 'ik steun je' maar 'ik ben hier de alpha'
Bij honden is het echt: Jij staat onder mijquote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mwoh, het is wel een teken van iets van genegenheid volgens mij. Al is het maar de genegenheid voor 'hij/zij die mij voedt en me op mijn wenken bedient'. Al te veel moet je er iig niet achter zoeken, het gevoelsleven van een beest gaat niet zo diep
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:55 schreef rhubarbje het volgende:
Volgens mij is dat gewoon dominant gedrag. Niks 'ik steun je' maar 'ik ben hier de alpha'
Het valt me op dat ze het vaak doen als ze erg tevreden lijken te zijn. Als ze fijn gekroeld worden of lekker bij/op je liggen te slapen. Dat is iig mijn ervaringquote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:01 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Bij honden is het echt: Jij staat onder mij
Ik gok dat katten niet heel anders denken
We schrijven aan dieren soms menselijke eigenschappen toe, waarvan we niet weten of ze ze wel bezitten.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:16 schreef Mishu het volgende:
Een van mijn katten gaat altijd tegen of op mijn voeten liggen op de bank en dan legt hij vervolgens 1 pootje op mijn been. Om als het ware te zeggen 'Ik steun jou' of 'Jij bent van mij'. Een vriendin van mij haar kat doet dit ook in bed, zelf liggen en dan met 1 poot in contact met de baas. Ze zal maar in je slaap uit bed opstaan ofzo.
Meerdere mensen met katten die dit hebben? Het is echt *lig*, *poot*, zo.
Ook weer aan het handkarren ofzo? Wat een gelul man.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 02:48 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
We schrijven aan dieren soms menselijke eigenschappen toe, waarvan we niet weten of ze ze wel bezitten.
Prima toch... als het je band met de kat versterkt, of als het je troost biedt. Trek je dus verder niets aan van mensen die dit belachelijk vinden.
Zelf dicht ik mijn oudste kater een gevoel van humor toe. Die vond het hartstikke leuk, om toen ik samenwoonde een meter omhoog te springen om zo een van de katten van mijn toenmalige vriendin terecht te komen. Dat deed hij dan ook regelmatig.![]()
Maar of katten werkelijk humor kunnen hebben? Geen idee, maar ik vind het gewoon fijn om dit zo te zien... en blijf jij dat ook gewoon doen.
Misschien moet je die biertjes laten staan Geerd. En mijn bericht nog eens lezen als je nuchter bent, ouwe zatlap.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 02:56 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ook weer aan het handkarren ofzo? Wat een gelul man.
Mijn bank zei laatst krak, ik sprong op pakte een biertje en zei weer krak volgens mij hebben we een band
Heb je weer een nieuw kattenvrouwtje dan?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 02:59 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Misschien moet je die biertjes laten staan Geerd. En mijn bericht nog eens lezen als je nuchter bent, ouwe zatlap.
Een nieuw kattenvrouwtje? Ik heb nooit een kattenvrouwtje gehad.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 03:05 schreef Geerd het volgende:
[..]
Heb je weer een nieuw kattenvrouwtje dan?
En het ook nog afsluiten met, blijven doen hoor![]()
![]()
Als ik het zo lees lijkt het er wel opquote:Op zaterdag 14 maart 2015 03:11 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Een nieuw kattenvrouwtje? Ik heb nooit een kattenvrouwtje gehad.
Je hebt je waarschijnlijk een delirium gezopen. Ga naar bed man!quote:Op zaterdag 14 maart 2015 03:12 schreef Geerd het volgende:
[..]
Als ik het zo lees lijkt het er wel op
Ben jij misschien de mannelijke variant?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 03:16 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Je hebt je waarschijnlijk een delirium gezopen. Ga naar bed man!
Over en uit!quote:Op zaterdag 14 maart 2015 03:28 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ben jij misschien de mannelijke variant?
Ja, mijn kat doet dat ook.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:16 schreef Mishu het volgende:
Een van mijn katten gaat altijd tegen of op mijn voeten liggen op de bank en dan legt hij vervolgens 1 pootje op mijn been. Om als het ware te zeggen 'Ik steun jou' of 'Jij bent van mij'. Een vriendin van mij haar kat doet dit ook in bed, zelf liggen en dan met 1 poot in contact met de baas. Ze zal maar in je slaap uit bed opstaan ofzo.
Meerdere mensen met katten die dit hebben? Het is echt *lig*, *poot*, zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |