Officieel 18 natuurlijk, maar doorgaans - ook afhankelijk van of er nog naar school of uni gegaan wordt - 22-25 ofzo?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 17:40 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Tot hoe ver wil je de leeftijd waarop je iemand als volwassen kan beschouwen oprekken?
Legaal gezien zou ik zeggen op 21 jaar, tevens kunnen mensen tot maximaal 25 jaar doorgroeien, zowel fysiek als lichamelijk dus is dat een beetje moeilijk. Zelf vind ik dat iemand echt volwassen is als iemand veel dingen heeft meegemaakt in zijn/haar leven. En laten we eerlijk zijn de meeste studenten gaan zo'n beetje hun halve leven naar school/ universiteit met een occassionele zuipvakantie naar ibiza om maar wat op te noemen. Tuurlijk is dit ook goed voor je algemene ontwikkeling, maar om dan te denken dat je de wereld hebt gezien of heel veel snapt gaat wat mij betreft een beetje ver. Ze hebben namelijk helemaal niet zo veel gezien. Ze leven een relatief veilig leventje met relatief weinig confrontatie. Daarom is reizen inderdaad een goed idee en eigenlijk zelfs dat niet. Het is eerder de omgang met meerdere 'soorten' mensen, want dan leef je niet meer of al dan niet minder in je eigen droom wereld. Je snapt dan meer hoe de wereld een beetje werkt. Je bent iig minder kortzichtig, dat haalt al meestal zoveel misverstanden uit de weg.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 17:40 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Tot hoe ver wil je de leeftijd waarop je iemand als volwassen kan beschouwen oprekken?
Ehm, nou dat vind ik nou weer geen aanbeveling. Doe mij die woorden van Cyrano maar.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 20:43 schreef jaha het volgende:
[...] en als je elkaar leuk vind kan je gewoon zeggen: Ik wil met je naar bed, in plaats van eerst de woorden van Cyrano uit je hoofd te leren.
dat mag in frankrijk ook wel, maar dan moet het wel op een frans en niet op zn steenkolennederengelsquote:Op zaterdag 21 februari 2015 20:43 schreef jaha het volgende:
Ik wil met je naar bed, in plaats van eerst de woorden van Cyrano uit je hoofd te leren.
GMTA.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 14:32 schreef Fascination het volgende:
Leuk, een tegenhanger van de "alle Nederlandse vrouwen zijn kut"-topics.Doorspekt met net zoveel naïviteit en wereldvreemdheid.
Ik snap wel wat je bedoelt hier, maar is niet echt fair tegenover mensen (volwassenen, zelfs 80+ers) die ook nooit wat van de wereld hebben gezien of met veel 'dezelfde soort' mensen omgaan.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 18:39 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Legaal gezien zou ik zeggen op 21 jaar, tevens kunnen mensen tot maximaal 25 jaar doorgroeien, zowel fysiek als lichamelijk dus is dat een beetje moeilijk. Zelf vind ik dat iemand echt volwassen is als iemand veel dingen heeft meegemaakt in zijn/haar leven. En laten we eerlijk zijn de meeste studenten gaan zo'n beetje hun halve leven naar school/ universiteit met een occassionele zuipvakantie naar ibiza om maar wat op te noemen. Tuurlijk is dit ook goed voor je algemene ontwikkeling, maar om dan te denken dat je de wereld hebt gezien of heel veel snapt gaat wat mij betreft een beetje ver. Ze hebben namelijk helemaal niet zo veel gezien. Ze leven een relatief veilig leventje met relatief weinig confrontatie. Daarom is reizen inderdaad een goed idee en eigenlijk zelfs dat niet. Het is eerder de omgang met meerdere 'soorten' mensen, want dan leef je niet meer of al dan niet minder in je eigen droom wereld. Je snapt dan meer hoe de wereld een beetje werkt. Je bent iig minder kortzichtig, dat haalt al meestal zoveel misverstanden uit de weg.
Volwassenheid en ontwikkeling moet men ook niet door elkaar halen of met elkaar verbinden. "Vol wassen" is niet meer dan volgroeid.quote:Op zondag 22 februari 2015 10:50 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt hier, maar is niet echt fair tegenover mensen (volwassenen, zelfs 80+ers) die ook nooit wat van de wereld hebben gezien of met veel 'dezelfde soort' mensen omgaan.
Geen geld of behoefte om te reizen, niet geïnteresseerd in bijv. buitenlandse politiek of cultuurverschillen. Mensen die in hun eigen dorpje zijn opgegroeid en niet verder kijken dan de grote stad in de buurt en 'man bijt hond'. Zijn zij dan ook niet volwassen (misschien wel minder ontwikkeld, maar toch)?
Wanneer je de nodige problemen (familie/oorlog/financieel/onderdak etc.) of ontwikkelingen (overlijden/kind opvoeden/ruzies/liefde/zelfstandigheid etc.) hebt meegemaakt ontwikkel je dan jezelf ook niet ipv het (alleen) op reizen te gooien of de omgang met 'meerdere soorten' mensen?
Ik ben het met je eens dat de meeste mensen op hun 18e nog niet volwassen te noemen zijn. Maar ze zitten er echt wel tussen. Er is geen vaste grens op te trekken mi en geheel afhankelijk per persoon.
Dit dus inderdaad!quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:13 schreef nikky het volgende:
De TS komt arrogant over. Dat het niet klikt begrijp ik wel.
Je zegt in feite dat je vriendinnen en hun relaties niets voorstellen. Daarnaast dat jouw smaak qua stijl en muziek beter is dan die van de rest.
Wat dat betreft pas je wel in Frankrijk. Ik vind het namelijk arrogant volk.
Je bent pas volwassen als je kinderen hebt.quote:Op zondag 22 februari 2015 10:50 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt hier, maar is niet echt fair tegenover mensen (volwassenen, zelfs 80+ers) die ook nooit wat van de wereld hebben gezien of met veel 'dezelfde soort' mensen omgaan.
Geen geld of behoefte om te reizen, niet geïnteresseerd in bijv. buitenlandse politiek of cultuurverschillen. Mensen die in hun eigen dorpje zijn opgegroeid en niet verder kijken dan de grote stad in de buurt en 'man bijt hond'. Zijn zij dan ook niet volwassen (misschien wel minder ontwikkeld, maar toch)?
Wanneer je de nodige problemen (familie/oorlog/financieel/onderdak etc.) of ontwikkelingen (overlijden/kind opvoeden/ruzies/liefde/zelfstandigheid etc.) hebt meegemaakt ontwikkel je dan jezelf ook niet ipv het (alleen) op reizen te gooien of de omgang met 'meerdere soorten' mensen?
Ik ben het met je eens dat de meeste mensen op hun 18e nog niet volwassen te noemen zijn. Maar ze zitten er echt wel tussen. Er is geen vaste grens op te trekken mi en geheel afhankelijk per persoon.
quote:Op zondag 22 februari 2015 14:31 schreef wiskundenoob het volgende:
Je bent pas volwassen als je kinderen hebt.
quote:
quote:Op zondag 22 februari 2015 14:45 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
(laten we vooral op elke reactie emogiffen)
Hoolee shit, labiele trut dat je er bent.quote:Ik denk gewoon dat ze zich gewoon ongemakkelijk voelen omdat ze weten dat hun relatie met een Nederlandse man niet echt veel voorstelt.
http://www.telegraaf.nl/b(...)acht_in_trein__.htmlquote:Fransman verkracht studente in trein, passagiers kijken toe
Parijs -
Een 22-jarige studente is in het bijzijn van meerdere passagiers verkracht in een trein. Niemand greep in. De jonge vrouw was zo in shock, dat ze pas twee dagen later haar vrienden en de politie in vertrouwen durfde te nemen.
Foto: Koen Suyk
Het gruwelijke incident begint in de nacht van 4 op 5 februari op het perron van een voorstad van Parijs, waar de studente een sigaretje staat te roken. Dat schrijft Le Parisien. De dader valt haar buiten de trein al lastig en neemt vervolgens naast haar plaats in de coupé. De studente negeert de vervelende praatjes van de man. Wanneer de man naar haar toebuigt en haar probeert te zoenen, duwt ze hem weg, waarop de man doorslaat. Hij duwt haar benen uit elkaar en steekt zijn hand in haar broek. De medepassagiers kijken verslagen toe en grijpen niet in, waarop de man het meisje uiteindelijk verkracht.
Achtervolgd
Als de trein aankomt in Malun, verlaten zowel de dader als het verkrachte meisje en de overige passagiers de trein alsof er niets gebeurd is. De dader blijft het meisje achterna zitten en probeert haar in de wijk bij het station nog een keer te verkrachten. Getraumatiseerd arriveert het meisje uiteindelijk bij het huis van haar ouders. Haar ouders merken de blauwe plekken in haar gezicht op, maar de studente zegt dat ze is gevallen. Pas twee dagen laten is het meisje bereid om het gruwelijke verhaal aan haar vrienden, ouders en de politie te vertellen.
Met behulp van camerabeelden van het station en een goede profielbeschrijving van de dader, is afgelopen maandag een 38-jarige werkloze Fransman aangehouden. Er is een strafrechtelijk onderzoek gestart.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |