abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150214700
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:48 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Niet zo liegen 99.999.

Hij loodste met een non overeenkomst mooi een accoord binnen, waarbij ie alle speelruimte heeft om het niet in te vullen :) Of ga je nou het acoord ontkennen?
Nee, enkel de speelruimte die jij claimt.
pi_150214715
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, enkel de speelruimte die jij claimt.
Laat maar eens zien wat in die overeenkomst anders dan een inspanningsverplichting is ;)

Niet zo jokken.
so long and thanks for all the fish
pi_150220465
quote:
Eurolanden werken aan nieuwe steun voor Griekenland'
Foto: ANP
Gepubliceerd: 02 maart 2015 17:01
Laatste update: 02 maart 2015 17:01

De eurolanden werken aan een nieuw steunprogramma voor Griekenland ter waarde van 30 à 50 miljard euro.
Dat zegt de Spaanse minister van Economische zaken Luis de Guindos maandag tijdens een bijeenkomst in Pamplona.

Volgens De Guindos kan het nieuwe programma meer flexibele voorwaarden bevatten voor de leningen dan de huidige steun. Griekenland kwam onlangs een tijdelijke verlenging van het huidige steunprogramma overeen met de andere eurolanden. Het steunprogramma liep oorspronkelijk zaterdag om middernacht af en is nu verlengd tot en met 30 juni.

Het lijkt echter al wel duidelijk dat Griekenland ook na die tijd financieel niet op eigen benen kan staan. Het is de vraag welke vorm de nieuwe steun krijgt, aangezien de nieuwe Griekse regering zich hevig verzet tegen de strenge bezuinigingen die tot op heden aan de noodleningen zijn gekoppeld
Hopsakee laat europa maar weer 30 tot 50 miljard er tegen aan gooien. :+
pi_150221417
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hopsakee laat europa maar weer 30 tot 50 miljard er tegen aan gooien. :+
Stoer van 99.999, he. Hij zal ze wel niet betalen :P

En dan te bedenken dat dat nog maar een fractie is van wat Nederland jaarlijks betaalt uit hoofde van QE, middels onderrendement van ons pensioenkapitaal. Alleen maar vanwege stoerdoenerij.
pi_150222442
Waarom ben jij zo fel tegen QE, crash?
Let op: dit is een serieuze vraag.
pi_150224289
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 18:08 schreef Pierson87 het volgende:
Waarom ben jij zo fel tegen QE, crash?
Let op: dit is een serieuze vraag.
Dank voor de let op! ;)

Daar zitten drie elementen aan.

1. Draghi was vrij duidelijk over de vraag of QE door opkoop van obligaties door locale centrale banken niet een inbreuk op burden sharing binnen de EU was. Een non discussie volgens onze Italiaanse Goldman Sucks zoon (gok maar wie de grootste frontrunner is in dit geheel). Locale centrale banken krijgen hun aankopen immers middels de ECB gefund, en als het mis gaat is iedereen de lul. Waar Griekenland een beperkt risico is, tekenen we via de achterdeur een onbeperkte garantie voor QE. Niet met betrekking tot de aankopen van Spanje, Italie, etc, maar via de funding van die aankopen. Griekenland maal 4 om te beginnen is dat. Griekenland is serieus klein bier vergeleken wat we via de achterdeur van eurofielen binnenhalen. Erger nog zelfs verstokte eurofielen zien dat geeneens, verblind door hun Griekenhaat. Hulde aan Draghi!

2. Nederland heeft een van de hoogste pensioenvermogen per capita vermogens ter wereld. Het zal onze calvinistische inslag zijn.Wat is een pensioen? Dat is dat je een potje met geld stort, dat laat renderen, en tzt krijg je er een uitkering uit Wat QE doet is het renderen stukje volstrekt vernietigen. Waarover meer in punt 3. Het gevolg is, en dat wordt gemeengoed met vertraging, is ons pensioenvermogen langzaam vermorzeld wordt. Lage rente goed? 2% minder rendement kost onze pensioenfondsen circa 20 mrd per jaar (en de overheid circa 7 mrd PER JAAR (!) aan latente belastingen). Meer dan ons aandeel als we de gehele schuld van Griekenland 100% zouden kwijtschelden. PER JAAR!, vandaar dat ik Hiz en 99.999 zulke ontzaggelijke paupers vind met hun egotalk :D Dus het is wel heeeeel cool om heeeeel stoer te zijn richting Griekenland. Via je de europese achterdeur pis je echter elk jaar een heel Griekenland weg..... Ach, een ego mag wat kosten :)

3. QE drijft op het adagium dat een lage rente goed is voor de bestedingen. Niets is minder waar., en daarvoor hoef je maar om je heen te kijken. Een lage rente is goed voor financial engineering die een groep mensen bevoordeeld die er geen spaan meer om gaat consumeren, maar vooral nog meer vermogen laat accumuleren (ik klaag niet hoor). Het effect op de werkelijke economie is dat mensen nog meer gaan sparen en oppotten, bij gebrek aan rendement en eroderende pensioenen. Exact het tegenovergestelde aan de geprojecteerde bedoeling dus. Kijk maar naar Japan, QE is goed voor speculanten die het verder aanharken en toch niet uitgeven, maar funest voor de echte economie.

Maar ja, het moet omdat anders Europa uit elkaar valt, he :) De rest is alleen collateral damage ;) Zonde dat de politiek zo ontzaggelijk dom en kortzichtig is, bovendien. Want niemand schijnt dit goed voor het voetlicht te kunnen brengen, met een simpele rekensom per familie....

[ Bericht 1% gewijzigd door crashbangboom op 02-03-2015 19:13:20 ]
pi_150224581
En bottomline, alles mag hoor, als je er voor kiest. Ik heb gewoon een hekel aan oplichters en leugenaars die het anders voorstellen :) Verder moet ik wel lachen om die Drentse ambtenaartjes zonder perspectief die het systeem verdedigen wat hun in de aarsch neukt ten voordele van... ach.... :) :D Een kleine prijs voor interneteigenwaarde, nietwaar ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door crashbangboom op 02-03-2015 19:23:05 ]
pi_150225875
http://www.nu.nl/economie(...)eun-griekenland.html

quote:
Volgens De Guindos kan het nieuwe programma meer flexibele voorwaarden bevatten voor de leningen dan de huidige steun.
Annaal went voor de financiers, kennelijk. Elke keer een beetje oprekken, en de eurofielen en haters merken niks :D
pi_150226842
Wat moeten ze dan wel doen Crash ?
pi_150226992
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 20:02 schreef arjan1112 het volgende:
Wat moeten ze dan wel doen Crash ?
Laat gaan Griekenland, neem je verlies.

Maak niet dezelfde fout x50 met Spanje en Italie, middels QE.

Als je dat niet kan waarborgen, kies voor Nederland zelf, en stap eruit.

Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald, ook al zit dat niet in het Drents microambtenarenjargon.
pi_150237135
Vergeet de Grexit voorlopig maar. Het getouwtrek gaat nog wel een tijdje door hoor.

quote:
'Eurolanden werken aan nieuwe steun voor Griekenland'

De eurolanden werken aan een nieuw steunprogramma voor Griekenland ter waarde van 30 à 50 miljard euro.

Dat zegt de Spaanse minister van Economische zaken Luis de Guindos maandag tijdens een bijeenkomst in Pamplona.

Volgens De Guindos kan het nieuwe programma meer flexibele voorwaarden bevatten voor de leningen dan de huidige steun. Griekenland kwam onlangs een tijdelijke verlenging van het huidige steunprogramma overeen met de andere eurolanden. Het steunprogramma liep oorspronkelijk zaterdag om middernacht af en is nu verlengd tot en met 30 juni.

Het lijkt echter al wel duidelijk dat Griekenland ook na die tijd financieel niet op eigen benen kan staan. Het is de vraag welke vorm de nieuwe steun krijgt, aangezien de nieuwe Griekse regering zich hevig verzet tegen de strenge bezuinigingen die tot op heden aan de noodleningen zijn gekoppeld. Nu.nl
Nu gaat de EU water bij de wijn doen. Dat moet zo weinig water zijn dat de Noordelijke landen en de andere zwakke broeders tevreden zijn en Syriza het als een winst kan presenteren. Iets dat natuurlijk niet lukt, dus wordt er langzaam doorgemodderd, zonder echte oplossingen.
pi_150291916
De euro zakt steeds verder weg. En toch is 't goed nieuws.
Helaas niet voor de olieprijs. Overheid ook weer blij. Deflatie is zgn. slecht.

STIERENPOEP!!!!
pi_150292041
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:04 schreef Pierson87 het volgende:
De euro zakt steeds verder weg. En toch is 't goed nieuws.
Helaas niet voor de olieprijs. Overheid ook weer blij. Deflatie is zgn. slecht.

STIERENPOEP!!!!
Maar inflatie is zo goed voor de EU. Vooral de combi stagnerende economie, een lage eurokoers, inflatie, en lage rente (zelfmoord van de pensioenvermogens en spaarsaldi). Met als toetje een impliciete fiscale transfer naar Italie en Spanje.

Europa FTW!
pi_150306199
Ik dacht/hoopte dat we de bodem wel gevonden hadden op 1.12 maar ik denk dat we nu wel door naar de 1.0 gaan.
pi_150311207
quote:
9s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:23 schreef Sparqq het volgende:
Ik dacht/hoopte dat we de bodem wel gevonden hadden op 1.12 maar ik denk dat we nu wel door naar de 1.0 gaan.
Dan wordt het goedkoper voor de amerikanen om naar europa op vakantie te gaan. Alleen vanwege de vrijgave van softdrugs in de VS en het steeds strengere beleid van nederland zullen ze wel naar andere landen gaan. :D
  donderdag 5 maart 2015 @ 17:43:54 #141
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_150321130
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan wordt het goedkoper voor de amerikanen om naar europa op vakantie te gaan. Alleen vanwege de vrijgave van softdrugs in de VS en het steeds strengere beleid van nederland zullen ze wel naar andere landen gaan. :D
Bedankt Ivo.
Bedankt Hans.
pi_150321823
Wat een hoerenbeleid, mensen :)
pi_150323970
quote:
Euro zakt naar laagste peil sinds 2003
Foto: AFP
Gepubliceerd: 05 maart 2015 15:17
Laatste update: 05 maart 2015 18:36

De waarde van de euro is donderdagmiddag gezakt naar het laagste niveau sinds september 2003.
Handelaren reageerden op uitspraken van ECB-president Mario Draghi, die onder meer bekendmaakte dat de Europese Centrale Bank maandag begint met de eind vorige maand aangekondigde opkoop van staatsobligaties.

De euro bereikte rond 15.00 uur een voorlopig dieptepunt van 1,1007 dollar, tegen ruim 1,11 dollar aan het begin van de persconferentie van Draghi een halfuur eerder. De euro was begin september 2003 voor het laatst minder dan 1,10 dollar waard.

De waarde van de euro staat al maanden onder druk. In mei vorig jaar piekte de Europese munt nog op circa 1,40 dollar. De daling komt vooral door het uiteenlopende monetaire beleid in de eurozone en de Verenigde Staten.

Federal Reserve

Terwijl de ECB extra maatregelen neemt om de kwakkelende economie en de lage inflatie te stimuleren, is zijn Amerikaanse evenknie, de Federal Reserve, juist bezig het steunbeleid af te bouwen. Dat leidt naar verwachting later dit jaar tot de eerste renteverhoging sinds de uitbraak van de financiële crisis.

De goedkopere euro kan de eurolanden vooruithelpen, doordat hun producten aantrekkelijker worden op markten waar in andere valuta's wordt afgerekend. Bovendien wordt de import duurder, waardoor de bijzonder lage inflatie enigszins kan worden gestimuleerd.
Het opkopen van de staatsschulden is gaat maandag beginnen.

Ik geloof er niets van dat ze in de VS het steunbeleid daadwerkelijk gaan afbouwen en ook nog eens renteverhogingen zouden krijgen. Een mooie blog op de economist daar over:

http://www.economist.com/(...)/02/american-economy

Jammer dat selang op vakantie is had zijn commentaar er wel op willen zien. Maar mischien iemand anders die er een positieve wending voor ons aan kan geven.
pi_150384454
quote:
9s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:23 schreef Sparqq het volgende:
Inderdaad, kutbeleid van ECB. Ik ga dan regelmatig naar Engeland, maar dat wordt op deze manier ook kostbaar. Hoop dat al die ECB figuren sterven. Kost me klauwen vol geld nu. Moet per pond inmiddels 10 tot 12 cent extra betalen :(
pi_150385692
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 13:59 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Inderdaad, kutbeleid van ECB. Ik ga dan regelmatig naar Engeland, maar dat wordt op deze manier ook kostbaar. Hoop dat al die ECB figuren sterven. Kost me klauwen vol geld nu. Moet per pond inmiddels 10 tot 12 cent extra betalen :(
Maar volgens de ECB ga je nu wel plotseling MEER uitgeven. Want inflatie is goed voor de bestedingen..... 8)7

Het is goed voor de winst van bedrijven die exporteren. Voor de burgers is het bukken voor Europa.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 15:15:31 #146
340341 Blester
Membre très utile
pi_150385884
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 15:05 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Maar volgens de ECB ga je nu wel plotseling MEER uitgeven. Want inflatie is goed voor de bestedingen..... 8)7

Het is goed voor de winst van bedrijven die exporteren. Voor de burgers is het bukken voor Europa.
Euro komt er op lange termijn sterker uit door deze depreciatie, daarnaast werd het ook wel eens tijd om het interne evenwicht te herstellen. Lijkt me in ieder geval een goede stap om de economie een boost te geven.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_150386956
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 15:05 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik destijds 6000 pond heb besteld bij de bank, toen de koers op 1.25/1.26 per pond stond. Anders was ik nu al 12 cent meer kwijt per pond. Pinnen doe ik dus ook niet meer in Engeland, alles maar cash. Scheelt mij te veel.

Nu spendeer ik dus het zelfde maar kan ik minder met dat geld, helaas. Rotbeleid.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 16:21:04 #148
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_150387515
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 15:15 schreef Blester het volgende:

[..]

Euro komt er op lange termijn sterker uit door deze depreciatie,
nee dat geloof ik niet de valuta oorlog is begonnen

Polen zal nu zeker niet de Euro gaan gebruiken, die wordt daar al als mislukt beschouwd

er zullen landen gaan afvallen , naast grieken;land zal ook Italie de euro gaan verlaten

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 07-03-2015 16:46:19 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_150387906
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 15:15 schreef Blester het volgende:

[..]

Euro komt er op lange termijn sterker uit door deze depreciatie, daarnaast werd het ook wel eens tijd om het interne evenwicht te herstellen. Lijkt me in ieder geval een goede stap om de economie een boost te geven.
Hoe herstel je het interne evenwicht door de euro als geheel door het putje te jagen.

Hoe geeft je de economie een boost door een aanslag op de burgers haar koopkracht, pensioenen en spaargelden te doen?

Er zullen vast een hoop multinationals blij mee zijn, maar de economie, dat zijn wij, niet mevrouw Carvallo-Heineken.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 17:10:23 #150
340341 Blester
Membre très utile
pi_150388839
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 16:37 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Hoe herstel je het interne evenwicht door de euro als geheel door het putje te jagen.

Hoe geeft je de economie een boost door een aanslag op de burgers haar koopkracht, pensioenen en spaargelden te doen?
Wisselkoersdaling zorgt voor meer export, dus meer inkomen, meer belastingen etc. etc. zoals je weet. Als je de hoop in de economie hebt verloren (net als miljoenen andere Nederlanders) dan kijk je hier wellicht anders tegenaan. Ik denk ik ieder geval wel dat depreciatie in de huidige economische fase niet verkeerd is.

Als onstabiele landen ervoor kiezen om niet in de EMU te komen door een depreciatie, dan zijn we ze toch liever kwijt dan rijk? :)
~ Love comes unseen; we only see it go
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')