Nee, enkel de speelruimte die jij claimt.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:48 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Niet zo liegen 99.999.
Hij loodste met een non overeenkomst mooi een accoord binnen, waarbij ie alle speelruimte heeft om het niet in te vullenOf ga je nou het acoord ontkennen?
Laat maar eens zien wat in die overeenkomst anders dan een inspanningsverplichting isquote:Op maandag 2 maart 2015 14:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, enkel de speelruimte die jij claimt.
Hopsakee laat europa maar weer 30 tot 50 miljard er tegen aan gooien.quote:Eurolanden werken aan nieuwe steun voor Griekenland'
Foto: ANP
Gepubliceerd: 02 maart 2015 17:01
Laatste update: 02 maart 2015 17:01
De eurolanden werken aan een nieuw steunprogramma voor Griekenland ter waarde van 30 à 50 miljard euro.
Dat zegt de Spaanse minister van Economische zaken Luis de Guindos maandag tijdens een bijeenkomst in Pamplona.
Volgens De Guindos kan het nieuwe programma meer flexibele voorwaarden bevatten voor de leningen dan de huidige steun. Griekenland kwam onlangs een tijdelijke verlenging van het huidige steunprogramma overeen met de andere eurolanden. Het steunprogramma liep oorspronkelijk zaterdag om middernacht af en is nu verlengd tot en met 30 juni.
Het lijkt echter al wel duidelijk dat Griekenland ook na die tijd financieel niet op eigen benen kan staan. Het is de vraag welke vorm de nieuwe steun krijgt, aangezien de nieuwe Griekse regering zich hevig verzet tegen de strenge bezuinigingen die tot op heden aan de noodleningen zijn gekoppeld
Stoer van 99.999, he. Hij zal ze wel niet betalenquote:Op maandag 2 maart 2015 17:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hopsakee laat europa maar weer 30 tot 50 miljard er tegen aan gooien.
Dank voor de let op!quote:Op maandag 2 maart 2015 18:08 schreef Pierson87 het volgende:
Waarom ben jij zo fel tegen QE, crash?
Let op: dit is een serieuze vraag.
Annaal went voor de financiers, kennelijk. Elke keer een beetje oprekken, en de eurofielen en haters merken niksquote:Volgens De Guindos kan het nieuwe programma meer flexibele voorwaarden bevatten voor de leningen dan de huidige steun.
Laat gaan Griekenland, neem je verlies.quote:
Nu gaat de EU water bij de wijn doen. Dat moet zo weinig water zijn dat de Noordelijke landen en de andere zwakke broeders tevreden zijn en Syriza het als een winst kan presenteren. Iets dat natuurlijk niet lukt, dus wordt er langzaam doorgemodderd, zonder echte oplossingen.quote:'Eurolanden werken aan nieuwe steun voor Griekenland'
De eurolanden werken aan een nieuw steunprogramma voor Griekenland ter waarde van 30 à 50 miljard euro.
Dat zegt de Spaanse minister van Economische zaken Luis de Guindos maandag tijdens een bijeenkomst in Pamplona.
Volgens De Guindos kan het nieuwe programma meer flexibele voorwaarden bevatten voor de leningen dan de huidige steun. Griekenland kwam onlangs een tijdelijke verlenging van het huidige steunprogramma overeen met de andere eurolanden. Het steunprogramma liep oorspronkelijk zaterdag om middernacht af en is nu verlengd tot en met 30 juni.
Het lijkt echter al wel duidelijk dat Griekenland ook na die tijd financieel niet op eigen benen kan staan. Het is de vraag welke vorm de nieuwe steun krijgt, aangezien de nieuwe Griekse regering zich hevig verzet tegen de strenge bezuinigingen die tot op heden aan de noodleningen zijn gekoppeld. Nu.nl
Maar inflatie is zo goed voor de EU. Vooral de combi stagnerende economie, een lage eurokoers, inflatie, en lage rente (zelfmoord van de pensioenvermogens en spaarsaldi). Met als toetje een impliciete fiscale transfer naar Italie en Spanje.quote:Op woensdag 4 maart 2015 19:04 schreef Pierson87 het volgende:
De euro zakt steeds verder weg. En toch is 't goed nieuws.
Helaas niet voor de olieprijs. Overheid ook weer blij. Deflatie is zgn. slecht.
STIERENPOEP!!!!
Dan wordt het goedkoper voor de amerikanen om naar europa op vakantie te gaan. Alleen vanwege de vrijgave van softdrugs in de VS en het steeds strengere beleid van nederland zullen ze wel naar andere landen gaan.quote:Op donderdag 5 maart 2015 09:23 schreef Sparqq het volgende:
Ik dacht/hoopte dat we de bodem wel gevonden hadden op 1.12 maar ik denk dat we nu wel door naar de 1.0 gaan.
Bedankt Ivo.quote:Op donderdag 5 maart 2015 12:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan wordt het goedkoper voor de amerikanen om naar europa op vakantie te gaan. Alleen vanwege de vrijgave van softdrugs in de VS en het steeds strengere beleid van nederland zullen ze wel naar andere landen gaan.
Het opkopen van de staatsschulden is gaat maandag beginnen.quote:Euro zakt naar laagste peil sinds 2003
Foto: AFP
Gepubliceerd: 05 maart 2015 15:17
Laatste update: 05 maart 2015 18:36
De waarde van de euro is donderdagmiddag gezakt naar het laagste niveau sinds september 2003.
Handelaren reageerden op uitspraken van ECB-president Mario Draghi, die onder meer bekendmaakte dat de Europese Centrale Bank maandag begint met de eind vorige maand aangekondigde opkoop van staatsobligaties.
De euro bereikte rond 15.00 uur een voorlopig dieptepunt van 1,1007 dollar, tegen ruim 1,11 dollar aan het begin van de persconferentie van Draghi een halfuur eerder. De euro was begin september 2003 voor het laatst minder dan 1,10 dollar waard.
De waarde van de euro staat al maanden onder druk. In mei vorig jaar piekte de Europese munt nog op circa 1,40 dollar. De daling komt vooral door het uiteenlopende monetaire beleid in de eurozone en de Verenigde Staten.
Federal Reserve
Terwijl de ECB extra maatregelen neemt om de kwakkelende economie en de lage inflatie te stimuleren, is zijn Amerikaanse evenknie, de Federal Reserve, juist bezig het steunbeleid af te bouwen. Dat leidt naar verwachting later dit jaar tot de eerste renteverhoging sinds de uitbraak van de financiële crisis.
De goedkopere euro kan de eurolanden vooruithelpen, doordat hun producten aantrekkelijker worden op markten waar in andere valuta's wordt afgerekend. Bovendien wordt de import duurder, waardoor de bijzonder lage inflatie enigszins kan worden gestimuleerd.
Inderdaad, kutbeleid van ECB. Ik ga dan regelmatig naar Engeland, maar dat wordt op deze manier ook kostbaar. Hoop dat al die ECB figuren sterven. Kost me klauwen vol geld nu. Moet per pond inmiddels 10 tot 12 cent extra betalenquote:Op donderdag 5 maart 2015 09:23 schreef Sparqq het volgende:
Ik dacht/hoopte dat we de bodem wel gevonden hadden op 1.12 maar ik denk dat we nu wel door naar de 1.0 gaan.
Maar volgens de ECB ga je nu wel plotseling MEER uitgeven. Want inflatie is goed voor de bestedingen.....quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:59 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Inderdaad, kutbeleid van ECB. Ik ga dan regelmatig naar Engeland, maar dat wordt op deze manier ook kostbaar. Hoop dat al die ECB figuren sterven. Kost me klauwen vol geld nu. Moet per pond inmiddels 10 tot 12 cent extra betalen
Euro komt er op lange termijn sterker uit door deze depreciatie, daarnaast werd het ook wel eens tijd om het interne evenwicht te herstellen. Lijkt me in ieder geval een goede stap om de economie een boost te geven.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:05 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Maar volgens de ECB ga je nu wel plotseling MEER uitgeven. Want inflatie is goed voor de bestedingen.....
Het is goed voor de winst van bedrijven die exporteren. Voor de burgers is het bukken voor Europa.
Ik ben blij dat ik destijds 6000 pond heb besteld bij de bank, toen de koers op 1.25/1.26 per pond stond. Anders was ik nu al 12 cent meer kwijt per pond. Pinnen doe ik dus ook niet meer in Engeland, alles maar cash. Scheelt mij te veel.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:05 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Maar volgens de ECB ga je nu wel plotseling MEER uitgeven. Want inflatie is goed voor de bestedingen.....
Het is goed voor de winst van bedrijven die exporteren. Voor de burgers is het bukken voor Europa.
nee dat geloof ik niet de valuta oorlog is begonnenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:15 schreef Blester het volgende:
[..]
Euro komt er op lange termijn sterker uit door deze depreciatie,
Hoe herstel je het interne evenwicht door de euro als geheel door het putje te jagen.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:15 schreef Blester het volgende:
[..]
Euro komt er op lange termijn sterker uit door deze depreciatie, daarnaast werd het ook wel eens tijd om het interne evenwicht te herstellen. Lijkt me in ieder geval een goede stap om de economie een boost te geven.
Wisselkoersdaling zorgt voor meer export, dus meer inkomen, meer belastingen etc. etc. zoals je weet. Als je de hoop in de economie hebt verloren (net als miljoenen andere Nederlanders) dan kijk je hier wellicht anders tegenaan. Ik denk ik ieder geval wel dat depreciatie in de huidige economische fase niet verkeerd is.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:37 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Hoe herstel je het interne evenwicht door de euro als geheel door het putje te jagen.
Hoe geeft je de economie een boost door een aanslag op de burgers haar koopkracht, pensioenen en spaargelden te doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |