abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150614123
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ach, de vorige ronde was de euro ook de favourite punch bag.
Ach, alsof ook maar iemand ook maar een idee heeft waar je het over hebt met je afwisselende verheerlijking en bagatellisering.
so long and thanks for all the fish
pi_150614167
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:21 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Niet als het aan capo Draghi en de knoflookcrew ligt. Kapot moet die koopkracht en dat vermogen, maar het maar over naar Italie en Spanje terwijl Griekenland als onbeduidende bliksemafleider gebruikt wordt. Elk jaar twee Griekenlands, jaar op jaar.

Alles voor het paradijs van HiZ c.s. O+
Is het nog een beetje leuk daar in de 20e eeuw?
pi_150614169
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:21 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Niet als het aan capo Draghi en de knoflookcrew ligt. Kapot moet die koopkracht en dat vermogen, maar het maar over naar Italie en Spanje terwijl Griekenland als onbeduidende bliksemafleider gebruikt wordt. Elk jaar twee Griekenlands, jaar op jaar.

Alles voor het paradijs van HiZ c.s. O+
Het zal wel meevallen met die koopkrachtdaling. Het grootste deel van de import komt nog altijd uit de Eurozone.
pi_150614247
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:23 schreef HiZ het volgende:

[..]

Is het nog een beetje leuk daar in de 20e eeuw?
:O
pi_150614312
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:23 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het zal wel meevallen met die koopkrachtdaling. Het grootste deel van de import komt nog altijd uit de Eurozone.
Wat de externe exposure ook weer? 15% of zo? Ik verbaas me altijd over de hysterie met betrekking tot de externe waarde van de euro.
pi_150614315
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:23 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Pardon? :D

Jij mag 40 mrd per jaar een peuleshil vinden, ik denk dat ietsje anders over.
pi_150614394
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:26 schreef HiZ het volgende:

[..]

Wat de externe exposure ook weer? 15% of zo? Ik verbaas me altijd over de hysterie met betrekking tot de externe waarde van de euro.
Ow, maak er dan maar 2 euro per dollar van, als het toch niet uitmaakt ;) Maakt toch niet uit, nietwaar? Schop Capo Draghi met alle knoflooklikkers dan maar gewoon terug in hun hol. Met alle hysterie ;)
pi_150614603
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:27 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ow, maak er dan maar 2 euro per dollar van, als het toch niet uitmaakt ;) Maakt toch niet uit, nietwaar? Schop Capo Draghi met alle knoflooklikkers dan maar gewoon terug in hun hol. Met alle hysterie ;)
We hebben aanzienlijk lagere koersen t.o.v. de dollar gezien dan vandaag de dag. Zonder noemenswaardige effecten op de inflatie.
pi_150614723
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

We hebben aanzienlijk lagere koersen t.o.v. de dollar gezien dan vandaag de dag. Zonder noemenswaardige effecten op de inflatie.
Kun je dat ook onderbouwen?
pi_150614792
quote:
12s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:33 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Kun je dat ook onderbouwen?
Ja, maar dat ga ik niet doen. Om de simpele reden dat je het zelf net zo makkelijk kunt googelen. Ga je nu weer zeuren dat ik het niet onderbouw ?
pi_150614898
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:26 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Pardon? :D

Jij mag 40 mrd per jaar een peuleshil vinden, ik denk dat ietsje anders over.
Als buitenlandse producten duurder worden, gaan consumenten ook eerder op zoek naar Europese substituten. Ik voorspel een zeer goed seizoen voor de Europese boeren.
pi_150614947
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:34 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja, maar dat ga ik niet doen. Om de simpele reden dat je het zelf net zo makkelijk kunt googelen. Ga je nu weer zeuren dat ik het niet onderbouw ?
Nee, ik ga zeuren dat je zomaar wat roeptoetert (TM).

Elke mongool begrijpt immers dat import duurder wordt als je je wisselkoers ten faveure van Italianen en Spanjaarden die hun handje ophouden door het putje duwt.

Elke tweede mongool begrijpt dat als je de rente doodvermoordt, je je eigen pensioenfondsen elk jaar een Griekenland default verlies laat leiden. Maar dat mag, wat het is collectief vermogen en voor de Europese Illusie. En vooral, het is niet direct zichtbaar. Liever verkapt 40mrd per jaar van het volk stelen, dan eenmalig 20 mrd verlies leiden. Politiek O+ Europese politiek O+ O+ O+
  vrijdag 13 maart 2015 @ 21:40:06 #288
181126 MouzurX
Misschien?
pi_150615034
Hoe kan het nou eigenlijk dat de dollar nu 'zoveel' waard is? Ze hebben jaren geld bij zitten printen. Nu begint de ecb dat ook te doen en ineens pariteit?
Is de dollar niet gewoon net als de Amerikaanse economie een grote zeepbel?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_150615099
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:40 schreef MouzurX het volgende:
Hoe kan het nou eigenlijk dat de dollar nu 'zoveel' waard is? Ze hebben jaren geld bij zitten printen. Nu begint de ecb dat ook te doen en ineens pariteit?
Capo Draghi en zijn vriendjes zijn kennelijk nog een grotere zeepbel ;) Figger that :(
pi_150615155
:D heb je de cijfertjes bekeken dat je nu zo lekker op de man gaat proberen te spelen?

Jammer hé, dat de inflatie in de eurozone op blijkt te lopen in dezelfde periode dat de dollar op zijn gat lag ten opzichte van de euro?

Verder interesseert het me geen reet wat pensioenfondsen wel of niet doen. Het sprookje van het opbouwen van pensioen als betere optie geeft geen cent meer zekerheid dan het eerste beste omslagstelsel. Integendeel; uit de praktijk blijkt dat de grote geldpotten van de pensioenfondsen uiteindelijk altijd en overal te aantrekkelijk zijn voor overheden die even krap zitten.

Het echte jatten uit de pensioenfondsen heeft plaatsgevonden in de jaren vóór de crisis.
pi_150615393
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:40 schreef MouzurX het volgende:
Het gaat al een tijdje (zeer) goed met de Amerikaanse economie, terwijl Europa en met name de Eurozone nauwelijks groei laat zien, niet zo gek dus dat beleggers hun euro's inwisselen voor dollars.
pi_150615447
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:42 schreef HiZ het volgende:
:D heb je de cijfertjes bekeken dat je nu zo lekker op de man gaat proberen te spelen?

Jammer hé, dat de inflatie in de eurozone op blijkt te lopen in dezelfde periode dat de dollar op zijn gat lag ten opzichte van de euro?
Jammer dat de inflatie in de hele werleld opliep. Wat probeer je te bewijzen met posten a la Duke (TM) ?
Zo moeilijk is toch niet te begrijpen dat een lage valutakoers inflatie in de hand werkt, en dus koopkracht uitholt. Anders moet je eens babbelen met je knuffel Draghi, want die geeft aan dat dat de reden is om de euro te bebasen, anders hebben we geen inflatie.

quote:
Verder interesseert het me geen reet wat pensioenfondsen wel of niet doen. Het sprookje van het opbouwen van pensioen als betere optie geeft geen cent meer zekerheid dan het eerste beste omslagstelsel. Integendeel; uit de praktijk blijkt dat de grote geldpotten van de pensioenfondsen uiteindelijk altijd en overal te aantrekkelijk zijn voor overheden die even krap zitten.

Het echte jatten uit de pensioenfondsen heeft plaatsgevonden in de jaren vóór de crisis.
Dat is echt amateuristisch vergeleken wat de EU thans ten faveure van de knoflooklanden nu jat. Maken wij ons druk over een paar miljard bezuinigingen, of eenmalig 20 mrd aandeel in een Griekse default, terwijl we 40 mrd per jaar inboeten. Kan jou geen reet schelen, de rest van Nederland wel.
pi_150615478
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:47 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het gaat al een tijdje (zeer) goed met de Amerikaanse economie, terwijl Europa en met name de Eurozone nauwelijks groei laat zien, niet zo gek dus dat beleggers hun euro's inwisselen voor dollars.
Ik denk dat 1,5% meer rendement op Amerikaanse obligaties ook wel eens een reden zou kunnen zijn.
pi_150615549
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:48 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Jammer dat de inflatie in de hele werleld opliep. Wat probeer je te bewijzen met posten a la Duke (TM) ?
Zo moeilijk is toch niet te begrijpen dat een lage valutakoers inflatie in de hand werkt, en dus koopkracht uitholt. Anders moet je eens babbelen met je knuffel Draghi, want die geeft aan dat dat de reden is om de euro te bebasen, anders hebben we geen inflatie.

[..]

Dat is echt amateuristisch vergeleken wat de EU thans ten faveure van de knoflooklanden nu jat. Maken wij ons druk over een paar miljard bezuinigingen, of eenmalig 20 mrd aandeel in een Griekse default, terwijl we 40 mrd per jaar inboeten. Kan jou geen reet schelen, de rest van Nederland wel.
Een lage koers levert alleen inflatie op relatief aan de externe exposure. Hoe lager de exposure hoe kleiner het effect.
pi_150615568
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:48 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik denk dat 1,5% meer rendement op Amerikaanse obligaties ook wel eens een reden zou kunnen zijn.
Ik denk dat dat alleen te maken heeft met Draghi om een transfer naar italie en spanje te bewerkstelligen.

Ik denk bovendien dat je de grafieken van zes maanden terug ook wel kunt vinden :)

De reden is om de EU nachtmerrie te redden en een transfer te forceren. Not cool :(
pi_150615648
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:50 schreef HiZ het volgende:

[..]

Een lage koers levert alleen inflatie op relatief aan de externe exposure. Hoe lager de exposure hoe kleiner het effect.
Nou, dat was toch niet zo moeilijk om toe te geven dat je stelling nergens op sloeg?

Dus een lagere koers levert inflatie op. Geen nieuws, volgens Draghi is dat het hele doel van QE. Maar het echte doel is een transfer van waarde binnen de EU.

Waarom ben je zo gebeten op een default van de Grieken, terwijl je met een lach jaarlijks het dubbele weggeeft binnen de EU?
pi_150615674
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:50 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik denk dat dat alleen te maken heeft met Draghi om een transfer naar italie en spanje te bewerkstelligen.

Ik denk bovendien dat je de grafieken van zes maanden terug ook wel kunt vinden :)

De reden is om de EU nachtmerrie te redden en een transfer te forceren. Not cool :(
Uit het simpele feit dat er bij sommige landen sprake is van een negatieve yield en bij andere niet blijkt al dat die transfer NIET plaatsvindt.
pi_150615716
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:52 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nou, dat was toch niet zo moeilijk om toe te geven dat je stelling nergens op sloeg?

Dus een lagere koers levert inflatie op. Geen nieuws, volgens Draghi is dat het hele doel van QE. Maar het echte doel is een transfer van waarde binnen de EU.
Nee, jouw ideeën hebben niks te maken met de realiteit waarin de eurozone een relatief geringe externe exposure heeft.
pi_150615741
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:52 schreef HiZ het volgende:

[..]

Uit het simpele feit dat er bij sommige landen sprake is van een negatieve yield en bij andere niet blijkt al dat die transfer NIET plaatsvindt.
Pardon? Mag jij uitleggen wanneer de pensioenen werderom gekort worden, omdat pensioenfondsen en verzekeraars volstrekt onderdekt raken....
pi_150615782
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, jouw ideeën hebben niks te maken met de realiteit waarin de eurozone een relatief geringe externe exposure heeft.
Niet mijn ideeen, die van lieveling Draghi. Je kunt niet doorlopend beide zijden van het argument kiezen, naar gelang het uitkomt.

Wel hulde dat je ook niet in dit topic met de verkeerde browser post ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')