abonnement Unibet Coolblue
pi_150940513
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:08 schreef LadyS het volgende:

[..]

Ik hoor A. daar inderdaad nooit over, ik zal het eens aan haar vragen.
Ik ben wel blij om te lezen dat iedereen neigt naar wel overstappen als er geen verbetering komt. Ik ga maandagochtend even naar de juf.

Dat is het ook eerste waar ik aan dacht, toen ik je quote-alert zag ;). Hoelang geleden? Jaar of 8?
Ik hoop dat je een goed gesprek met de juf hebt gehad. :)
Wat sneu van die boerenmuesli.. Reden voor een extra knuffel (als ze dat nog wil :) ).
Dat was in 2006 of 2007 volgens mij inderdaad, ik zou het moeten nakijken eigenlijk. :D Veel veranderd in de tussentijd.. Wij wonen nu ook ergens anders. Als je het leuk vindt kan ik de foto's nog wel voor je opzoeken evt.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:17:25 #277
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_150999828
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:45 schreef poemojn het volgende:

[..]

Ik hoop dat je een goed gesprek met de juf hebt gehad. :)
Wat sneu van die boerenmuesli.. Reden voor een extra knuffel (als ze dat nog wil :) ).
Dat was in 2006 of 2007 volgens mij inderdaad, ik zou het moeten nakijken eigenlijk. :D Veel veranderd in de tussentijd.. Wij wonen nu ook ergens anders. Als je het leuk vindt kan ik de foto's nog wel voor je opzoeken evt.
A. wilde het nog even laten rusten, dus nog geen gesprek met juf. Heb haar wel uitgelegd dat dat de eerste stap is die we moeten gaan nemen, als ze wat gedaan wil hebben.
Ik ben wel benieuwd naar die foto's ja! Maar alleen als je ze vrij snel kan vinden hoor :@ Volgens mij was ik toen nog zwanger van I. en die wordt 9 in juni :o

A. is vandaag haar tas verloren met daarin biebboeken en haar telefoon. Ze is best over haar toeren, want de tas had ze geleend van haar stiefzuster (ze is bang dat zij boos wordt), ze vindt het maar niks dat er nu vreemden in haar telefoon kunnen kijken, ze maakt zich druk om de torenhoge boete die we van de bieb gaan krijgen, Ze had van de bieb een usb-stick te leen (ze kreeg daar hulp voor haar spreekbeurt en de info had ze op die usb-stick mee naar huis genomen). Daar maakt ze zich ook druk om, want nu kan ze die niet teruggeven etc.,etc.
Haar telefoon staat nu uit, zo lijkt het in ieder geval. Dus ik denk dat iemand anders nu blij is met een nieuwe telefoon.. :(
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_151005199
Het is nu een beetje laat, ik zal morgen de pc eens aanslingeren. :)

Wat vervelend voor A, het zit haar niet mee nu! Weet ze waar ze hem kwijt kan zijn geraakt? Balen zoiets!
pi_151083199
Hoe gaan jullie om met nieuws mbt de kinderen.

Bijvoorbeeld van dat neergestorte vliegtuig.
Gisteren vingen ze het nieuws op op de radio, dat er een vliegtuig was neergestort. 7 jarige had daar wel wat vragen over en die heb ik ook gewoon beantwoord.
Maar op het moment gaat het natuurlijk vooral over die piloot en over eventuele opzet. En ik vind eigenlijk dat kinderen van 5 en 7 dat nog niet zo nodig hoeven te horen.
Natuurlijk kunnen ze dingen opvangen, maar ik kreeg een discussie met mijn man omdat hij de radio hard zette voor het nieuws, want hij wilde weten of er meer bekend was.
Aan de ene kant snap ik dat, maar aan de andere kant... met een kind van 5 en een van 7 op de achterbank, vind ik dat gewoon niet zo nodig als je al op je klompen kan aanvoelen dat het weer over die piloot zal gaan.

Hij vind dat het hoort bij wereldwijs maken en dat ze dat soort dingen ook op school horen van anderen.
Maar ik vind dat ze best mogen weten wat er in de wereld gebeurd, maar liever nog enigzins gecensureerd. Natuurlijk kan je niet alles voorkomen en zullen ze dingen horen, aan de andere kant denk ik dat als je er invloed op hebt, je het ook wel een beetje kan sturen.
Als er vragen zijn wil ik ze prima beantwoorden naar hen toe, dat is het niet.

Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie zulke dingen aanpakken, hoe ga je daarmee om?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_151083951
Nijna, ik cencureer eigenlijk niks. Zeker niet het nieuws. Bij vragen over de piloot zou ik gewoon antwoorden dat vooralsnog niemand begrijpt waarom die dat heeft gedaan. Toen met de MH17 had mijn kleuter ook vragen, die heb ik geprpbeerd te beantwoorden op kleuterniveau. Hij ziet ons ook de krant lezen, dus ik gok dat ie vlug doorheeft dat het belangrijk is om te weten wat er in de wereld gebeurt.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 10:26:59 #281
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_151084781
We bespreken het meeste hier gewoon openlijk. Het meeste nieuws komt ze toch wel ter oren, dan ben ik er net zo lief bij om er met ze over te praten. Willem kijkt elke avond het 8 uur journaal. Cato wil dat nu soms ook (maar meer om het opblijven). Zij trekt zich het leed van de wereld wel ontzettend aan, dus erg heftige beelden probeer ik haar wel te besparen.

Ik had laatst een documentaire gezien over kinderen die op een vuilnisbelt wonen, in Moskou, en was daar erg van onder de indruk, dus ik vertelde daar thuis wat over. Nu vraagt Cato nog regelmatig 'hoe zou het nu met de kinderen op de vuilnisbelt zijn, mama?'
in de haak.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:44:34 #282
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_151100719
Och gos, die Cato O+

Hier hebben de kinderen het er onderling veel over gehad op school. We hebben het er thuis dus ook gewoon over, dat lijkt met het verstandigst. Bovendien kan ik er bij die van mij redelijk van op aan dat ze oppikken wat ze aan kunnen, dat is fijn. Als ze het niet trekken, laten ze het links liggen.

Over twee dagen zitten we in een vliegtuig (altijd leuk, zo over het Midden Oosten en Oost-Europa heen :+ ) en ik ben er wel op bedacht dat ze wat meer gespannen kunnen zijn.
pi_151102290
LasyS wat sneu van de boekentas. -O- En bah dat mensen zo'n tas dan niet gewoon bij de rechtmatige eigenaar proberen te krijgen. :(
En wat een vervelende situatie op school. ;( Ik weet nog goed hoe ik me vroeger voelde als ik buitengesloten werd. Je staat als kind gewoon machteloos, want niemand die ervoor kan zorgen dat jij een keer niet als laatste wordt gekozen bij gym etc. Arm meiske. :*

Wat schattig dat Cato zich alles zo aantrekt. Aan de andere kant kan het natuurlijk ook vervelend zijn voor haarzelf als ze er te veel mee bezig is, maar hopelijk valt dat mee.

Wij vertellen L ook over het nieuws en ik wil haar als ze iets ouder is ook het jeugdjournaal laten volgen, puur omdat ik het belangrijk vind dat ze weet wat er speelt in de wereld. Al zou ik haar niet laten kijken als ik merk dat ze te veel bezig is met alles wat ze ziet, maar dat zien we over een tijdje wel.
pi_151111818
Als ik het dan zo lees weet ik ook niet zo goed waarom ik hier dan zo bovenop zit eigenlijk... als ze vragen hebben beantwoord ik die wel gewoon eigenlijk.
Eyeopener ;).
Ze krijgen best wel eens wat mee, dus tja... Maar niet echt het journaal (ik kijk dat 's avonds vaak nog even terug online ofzo) of het moet op de radio zijn. Jeugdjournaal is hier vaak etenstijd-tijd, ik keek het zelf vroeger wel regelmatig en de oudste is 7, ik denk dat ze straks in groep 5 toch ook wel weer meer met dat soort dingen bezig gaan. En het lijkt me wel goed als ze gaandeweg meer en meer gaan meekrijgen wat er in de wereld gebeurd. Dus jeugdjournaal tijd zal hier ook wel gaan komen tzt.

Het was misschien ook gewoon even mn humeur vanmorgen wat me wat feller maakte. Maar dan is het toch wel lekker om hier ook eens te horen hoe anderen dat nou doen en er dan nog eens rustig over na te denken. Dus bedankt ^O^

Ik kwam nog dit artikel tegen: http://www.mediaopvoeding(...)eren en wereldnieuws het is een vraag van een ouder die eigenlijk wel aardig antwoord geeft ook op mijn vraag.

[ Bericht 15% gewijzigd door Nijna op 27-03-2015 23:25:28 ]
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_151117906
Hier wordt het jeugdjournaal ook bekeken en op school hebben ze het ook weleens over wat er in de wereld allemaal gebeurt. Althans bij onze oudste in groep 4.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 28 maart 2015 @ 09:41:19 #286
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151118663
Hier op school krijgen ze ook nieuwsbegrip, ik merk dat die topics heel erg blijven hangen bij Max.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 28 maart 2015 @ 09:44:46 #287
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151118706
Wat nieuws van hier betreft: ik vind het journaal vaak iets te heftig, kijk dat meestal als Max er niet is, of s avonds. Soms zijn de brekende dingen niet te vermijden, en dat doe ik ook niet. Dan is het inderdaad gewoon de eventuele vragen beantwoorden, maar die vragen komen vaak niet eens.
Ook zijn we lid van de kidsweek (vrij nutteloos, want ligt ook op school :') en Max leest het liefst de strips en games :P nieuws is gewoon nog niet zo boeiend).
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_151119921
nou, wij kijken geen journaal (lezen nieuws op internet), maar ravi kwam eergister toch echt met de vraag waarom de piloot het vliegtuig neer liet storten
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 28 maart 2015 @ 10:46:30 #289
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_151120060
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 09:41 schreef pinquit het volgende:
Hier op school krijgen ze ook nieuwsbegrip, ik merk dat die topics heel erg blijven hangen bij Max.
Wij hebben weleens commentaar van ouders gehad over de inhoud van de lessen.
In principe doen wij elke les.
Het is onlangs wel voorgekomen dat de les voor groep 4 afweek van de lessen van de bovenbouw. Weet even niet meer waar het over ging. Ik meen Charlie Hebdou.
Wij kijken zelf ook. En als we het onderwerp echt te heftig vinden, dan nenen we een oude les. Maar doorgaans laten we de les altijd door gaan.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 10:50:30 #290
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151120149
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 10:46 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wij hebben weleens commentaar van ouders gehad over de inhoud van de lessen.
In principe doen wij elke les.
Het is onlangs wel voorgekomen dat de les voor groep 4 afweek van de lessen van de bovenbouw. Weet even niet meer waar het over ging. Ik meen Charlie Hebdou.
Wij kijken zelf ook. En als we het onderwerp echt te heftig vinden, dan nenen we een oude les. Maar doorgaans laten we de les altijd door gaan.
Wat was het commentaar dan? Ik vind het toch goed juist, het wordt allemaal op een goede manier uitgelegd.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 28 maart 2015 @ 16:11:18 #291
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_151127515
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 10:50 schreef pinquit het volgende:

[..]

Wat was het commentaar dan? Ik vind het toch goed juist, het wordt allemaal op een goede manier uitgelegd.
Ik meen, dat de les toen over kanker ging ofzo.
Moeder vond het onderwerp te heftig. Ze kreeg thuis teveel vragen. En vond het niet nodig dAt ze dat wat in de les besproken was moest weten.

Ik hoor wel vaker terug vam ouders dat kinderen thuis malen over het onderwerp dat besproken. Laatst ging het over Ebola, en kind was bang dat we het in Nederland ook zouden krijgen.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 16:27:40 #292
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_151127925
Begrijpelijk dat sommige kinderen daar angstig van worden. Maar om daarom het nieuws maar helemaal van ze weg te houden is weer een tweede. Het maakt denk ik wel veel uit hoe het in de klas behandeld wordt, dus de rol van de docent is wel belangrijk. Daarnaast heb je er als ouder natuurlijk ook ook een taak om je kind hierin bij te staan met je eigen uitleg (en nuancering / relativering).
in de haak.
pi_151128371
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:27 schreef trui het volgende:
Begrijpelijk dat sommige kinderen daar angstig van worden. Maar om daarom het nieuws maar helemaal van ze weg te houden is weer een tweede. Het maakt denk ik wel veel uit hoe het in de klas behandeld wordt, dus de rol van de docent is wel belangrijk. Daarnaast heb je er als ouder natuurlijk ook ook een taak om je kind hierin bij te staan met je eigen uitleg (en nuancering / relativering).
Dat dus :Y

Elk kind heeft een eigen gevoeligheid voor hoe nieuws blijft hangen en waar ze angsten van krijgen en zulks maar het lijkt me juist een goed iets om zoiets te bespreken en te relativeren en/of nuanceren. Een stukje begeleiding enzo zeg maar.
En ergens is het ook vaak wel een 'mooi' opstapje naar het empathisch vermogen van je kind, zoals Trui al omschreef over Cato. Mijn dochter heeft haar haar gedoneerd aan stichting haarwensen nadat ze leerde over kindjes met kanker, mn andere dochter was erg begaan met 'Mouna' het kindje van de reclame dat op straat sliep en geen papa en mama had om door voorgelezen te worden en zulks. Ik vind dat niet per se een slecht iets geloof ik.
:)
  zaterdag 28 maart 2015 @ 19:38:17 #294
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_151132562
Welke groep heb je Amaranta? Het is toch ook heel normaal dat ze zich opeens meer zorgen gaan maken, zo rond hun 10e? Gewoon een stukje opgroeien, begrijpen dat de wereld uit meer dan me, myself and I bestaat enzo :)
  zaterdag 28 maart 2015 @ 21:49:51 #295
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_151137960
gr 4
pi_151173943
Ik ben benieuwd naar jullie menig/ ervaring.

Wij hebben dinsdag een gesprek met N's juffen gehad en het lijkt hen het beste wanneer hij volgend jaar in groep 2 blijft. Hij is van midden oktober 2009, dus een 'bespreekgeval'. Hij is erg gevoelig, te kritisch en perfectionistisch en ontwikkelt zich asynchroon: hij zit heel erg in zijn hoofd. Motorisch presteert hij gemiddeld (behalve met balvaardigheid), maar het kost hem allemaal veel moeite, omdat hij de coördinatie nog niet geautomatiseerd heeft en veel te veel nadenkt.
Hij laat op school niet zien wat hij kan, vertoont vlucht- en clowneskgedrag als hij denkt dat hij iets niet kan en gaat "werkjes" zoveel mogelijk uit de weg. Ook doet hij niet mee in de kring, dan hangt hij onderuit gezakt op zijn stoeltje. De juffen denken dat hij sterker in zijn schoenen zal komen te staan als hij een van de oudsten mag zijn.
Zijn school is erg terughoudend in het doorsturen van herfstleerlingen naar groep 3. Alle andere herfstkleuters (stuk of 6) blijven ook in groep 2 zitten, waaronder ook zijn vriendje dat zelfs een maand ouder is dan N. Het voordeel hiervan is wel dat hij bij zijn vriendje zou blijven en dat hij niet in zijn eentje de oudste van de klas is. Als hij naar groep 3 gaat, zal hij altijd de jongste zijn.

Toch twijfelen wij heel erg of het wel slim is om hem nog een jaar te laten kleuteren. Het kan namelijk ook zijn dat hij zich verveelt in de klas, dat hij onderpresteert. De kleuterdingen sluiten niet aan bij zijn interesses. Hij is heel erg geïnteresseerd in techniek, het menselijk lichaam en in de wereld en hoe alles ontstaan is. Hij vraagt en praat de hele dag door over deze onderwerpen en wil het echt begrijpen. Ze hadden laatst in zijn klas als project onderwerp het menselijk lichaam en dan gaat het niet dieper dan het omtrekken van je eigen hand, de vingers invullen met propjes papier en bij de vingers de cijfers 1-5 stempelen. Terwijl hij graag wil weten en begrijpen hoe alles werkt in je lichaam en waarom het werkt en eruit ziet zoals het doet.
Hij speelt thuis door 'uitvindingen' te knutselen en te bouwen van o.a Lego en maakt knikkerbanen. Hij maakt van de hele tuin een uitvinding, vol met touwen en takels, als je niet uitkijkt :') Fantasiespel speelt hij niet zo vaak (meer), maar als hij dat wel doet dan speelt hij dat hij de lava niet aan mag raken of dat hij in de raket zit.

N loopt op sociaal gebied voor, dit werd ook genoemd door zijn juffen. Hij speelt (op uitzonderingen na) het best met kinderen die rond de 7 jaar zijn, omdat hij met hen kan overleggen. In de klas probeert hij te overleggen, maar daar zijn de meeste andere kinderen nog niet aan toe.
Hij probeert zich aan te passen aan de anderen door ook mee te doen met poep- en plasgrapjes (zegt letterlijk tegen mij dat hij denkt dat ze hem dan wel lief zullen vinden) en neemt autootjes mee naar school op speelgoeddagen, want dat doen de andere jongens ook (hij speelt thuis nooit met auto's. volgens de juf zou hij dat wel moeten doen, want dat is goed).
Als hij door volwassenen, ook door de juffen, jong behandeld wordt, reageert hij door ze niet aan te kijken. te negeren en klein-/ clowneskgedrag te vertonen. Wat werkt is hem serieus nemen en veel uitleggen waarom er iets gedaan moet worden (maar helaas gebeurt dit niet in de klas).

N is dus heel erg gevoelig en ontwikkelt hij zich asynchroon, dit uit zich vooral ook in sensomotorische problemen: hij heeft vooral last van tactiele overgevoeligheid en van geluidsprikkels. Dus herrie en chaos in de klas en kleuters die hem aanraken, over hem heen reiken, hem knuffelen of duwen, dat is vreselijk voor hem. In eerste instantie reageert hij daarop door aan de kinderen te vertellen dat hij het niet leuk vindt en dat ze moeten ophouden, maar als de prikkels te heftig worden sluit hij zich af in zijn eigen wereld, waardoor hij dan ook niet kan reageren op zijn omgeving.
In groep 3 heerst meer rust en duidelijkheid, wellicht dat hij daarvan profiteert.

Cognitief zit hij wel op het niveau om over te gaan naar groep 3. Hij hoofdrekent voor de lol tot ongeveer 25 en leest woorden en korte zinnen, als hij daar zin in heeft. Geen leesboekjes voor beginners, wel de makkelijkste stripverhaaltjes in Donald Duck jr, en bijvoorbeeld borden en verpakkingen. Schrijven doet hij ook als hij het nuttig vindt: 'verboden' op de schutting bijvoorbeeld. Hij leert dit zich allemaal zelf aan, vraagt alleen af en toe hoe je bepaalde letters schrijft.

Vorig jaar hebben we ook al een gesprekken gehad op school, samen met een psychologe, de IB-er de RT-er en zijn juffen en toen is afgesproken dat ze hem zouden stimuleren om werkjes te beginnen en af te maken, om hem daarna ook meer uitdaging aan te bieden. Dit op advies van de psychologe, want werken in de naaste zone van ontwikkeling zorgt ervoor de perfectionisme en faalangst vermindert.
Ze hebben even geprobeerd hem meer uitdaging aan te bieden, maar omdat hij dingen alleen doet als hij 100% zeker weet dat hij het kan werkte dit niet direct (wat te verwachten was, want hij is bang) Hij heeft een leerkracht nodig die uitstraalt vertrouwen in zijn kunnen te hebben en het niet toestaat dat hij weer wegloopt ervoor, die het proces van doorzetten en oefenen benadrukt en niet het resultaat. Helaas zijn ze al heel snel weer terug gegaan naar het alleen aanbieden van de werkjes die alle kinderen uit de middengroep maken.
Wij hoorden dinsdag pas dat het dus helemaal niet beter gaat op school, terwijl ze steeds aangaven dat het beter ging.

We weten niet goed wat we nu moeten. Naar groep 3 en de jongste zijn, omdat de school dus alle andere jonge leerlingen in groep 2 houdt en er dus ook kinderen van 7 jaar in groep 3 terecht komen, klinkt zo heftig voor hem, zijn hele basisschooltijd lang. Groep 2 zonder extra uitdaging, want we vertrouwen er niet op dat het ze nu wel lukt om creatief om te gaan met zijn interesses en faalangstige gedrag, lijkt ons ook schadelijk voor zijn ontwikkeling.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zondag 29 maart 2015 @ 22:38:15 #297
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_151174525
Ik merk als juf van gr4 dat met name jonge jongens die door zijn gegaan naar gr3 het in gr 4 erg zwaar hebben.
En niet zozeer cognitief, maar vooral sociaal emotioneel en qua gedrag.
Ik heb nu ook een jongen die cognitief sterk is. Maar bv lichamelijk mega onrustig. Kan niet 15 min stil zitten. Hangt. Etc
Ik heb nu al 3 jr groep 4 en dit valt me mn bij de jongens op.

Mijn eigen dec09 zoon kleutert wmb een jaar langer door. Heeft hij ook echt wel nodig. Al denk ik dat hij het cognitief best aan zou kunnen.
Vooral dat hij oudste kan zijn is denk ik heel fijn voor hem.

Mijn oudste nov07 is wel over gegaan naar gr3 na 1,5 jr kleuteren. Dat gaat super. Wel een meisje.

Ik heb ook jonge meisjes van net 7 in gr4. En daar zie ik die onrust niet.
pi_151174718
Twinkly, heb je de juf van groep 3 ook gesproken? Hoe ziet zij dit? Ze zal N niet als leerling kennen, maar leerkrachten kennen in grote lijnen alle kinderen op school wel.
Als je met jaar in gesprek zou gaan en zou bespreken wat je hier zojuist verteld, kom je misschien weer wat verder.
Jullie weten heel duidelijk wat voor soort leerkracht N nodig heeft, aan haar de belangrijke vraag of zij die leerkracht is.

Ik zie op fb regelmatig dingen met N voorbij komen. Gebaseerd op wat je hier nu verteld en wat ik daar zie, vraag ik me af of het voor hem goed is om in groep 2 te blijven. Ik heb het vermoeden dat hij ondervraagt wordt.
pi_151174804
Ik zou dit verhaal op papier zetten en aan de juf geven, twink. :)
pi_151175016
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:42 schreef danic het volgende:
Twinkly, heb je de juf van groep 3 ook gesproken? Hoe ziet zij dit? Ze zal N niet als leerling kennen, maar leerkrachten kennen in grote lijnen alle kinderen op school wel.
Als je met jaar in gesprek zou gaan en zou bespreken wat je hier zojuist verteld, kom je misschien weer wat verder.
Jullie weten heel duidelijk wat voor soort leerkracht N nodig heeft, aan haar de belangrijke vraag of zij die leerkracht is.
Een van zijn juffen is de groep 3 leerkracht, zij geeft dit jaar les aan de kleuters omdat haar eigen dochter nu in groep 3 zit. Ik heb bij haar een paar maanden terug aangegeven dat N druk was met lezen (tijdens de Kerstvakantie was hij even heel actief), maar zij gaf aan daar niks mee te doen in de kleuterklas.

Amaranta, is dat niet pok gewoon een verschil tussen jongens en meisjes? Dat jongens blijven stuiteren door hun testosteron?

Spring, ja, dat is ook wel het plan, we willen ook de IB-er weer erbij halen. Als hij in groep 2 blijft moet hij nu wel echt op zijn niveau geprikkeld worden.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')