Ja, die lijken me verantwoordelijk voor hun eigen daden.quote:
Eens kijken wat er zou gebeuren als de grieken een grootschalige emigratie campagne gaan houden dat lokale werkelozen binnen de eu in noordelijke landen veel meer werkkansen hebben. Krijgen we hier behalve de vluchtelingen stromen ook nog een flinke hoeveelheid griekse vluchtelingen te verwerken. Maar dan moeten we niet klagen want het komt door onze eigen daden dat eurofielen vrij verkeer van personen maar toe hebben gestaan.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 12:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, die lijken me verantwoordelijk voor hun eigen daden.
Altijd van alles anderen de schuld geven is me wat te makkelijk en te kort door de bocht...
Vele Griekse werklozen zijn dan ook al naar elders in de EU vertrokken om te gaan werken. Ik zie je punt niet zo.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 12:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Eens kijken wat er zou gebeuren als de grieken een grootschalige emigratie campagne gaan houden dat lokale werkelozen binnen de eu in noordelijke landen veel meer werkkansen hebben. Krijgen we hier behalve de vluchtelingen stromen ook nog een flinke hoeveelheid griekse vluchtelingen te verwerken. Maar dan moeten we niet klagen want het komt door onze eigen daden dat eurofielen vrij verkeer van personen maar toe hebben gestaan.
50% van de jeugd die werkeloos is nog niet.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vele Griekse werklozen zijn dan ook al naar elders in de EU vertrokken om te gaan werken. Ik zie je punt niet zo.
Wie denkt dat dit een goed idee is zou eens het spel Risk moeten spelen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een vaak gehoorde waarschuwing is dat China's opkomst machtspolitiek terugbrengt, en om in zo'n wereld te overleven moeten Europese landen integreren in een eigen machtsblok - een soort federale EU. Goed idee?
Dan is het voor hen maar de vraag of ze dat graag willen. Want formele belemmeringen zijn er niet of nauwelijks.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
50% van de jeugd die werkeloos is nog niet.
Het is niet omdat deze persoon dit vroeg dat hij dat daarom gelooft.quote:Op donderdag 25 juni 2015 11:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wie denkt dat dit een goed idee is zou eens het spel Risk moeten spelen.
Europa dankt haar stabiliteit en succes aan verdeeldheid en diversiteit.
Duidelijk.quote:Op donderdag 25 juni 2015 11:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is niet omdat deze persoon dit vroeg dat hij dat daarom gelooft.
Het ging uiteraard om het antwoord.
Dat is een wending die te verwachten was. In het verleden heeft de ECB dezelfde taktiek toegepast om druk uit te oefenen tot een akkoord te komen. Bovendien kunnen ook niet alle assets van de banken tegen cash worden omgeruild middels ELA. Voorlopig geen ELA nrtje. 6. Hopelijk krijgen we eindelijk duidelijkheid na jaren van hangen en wurgen, ook voor de grieken zelf.quote:Geen extra ECB-steun voor Griekse banken
De Europese Centrale Bank (ECB) heeft het plafond voor de noodsteun aan Griekse banken vanochtend niet verder verhoogd. Dat meldde persbureau Bloomberg op basis van ingewijden.
De ECB verhoogde de afgelopen dagen meerdere keren het bedrag dat maximaal aan Griekse banken ter beschikking kan worden gesteld in de vorm van Emergency Liquidity Assistance (ELA). Die steun, die met goedkeuring van de ECB door de Griekse centrale bank wordt verleend, moet voorkomen dat Griekse banken omvallen. Vandaag bleek er echter geen meerderheid te zijn in het ECB-bestuur om de steun verder te verhogen.
De Griekse banken zijn bijzonder kwetsbaar, door de aanhoudende onzekerheid over de economische toekomst van Griekenland. Grieken hebben dit jaar naar schatting al ongeveer een vijfde van hun spaartegoeden weggehaald bij de banken. Die zijn daardoor volledig afhankelijk geworden van de noodsteun van hun centrale bank.
Alsof mensen minder snel naar Griekenland gaan wanneer het een paar procent duurder wordt.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:27 schreef Libertarisch het volgende:
Men wil dat de Griekse economie verbetert. Maar belastingverhogingen zullen de Griekse economie alleen verder verzwakken (dit is een feit). De verhoging van de BTW in de toeristensector is helemaal té belachelijk voor woorden, dan heb je een sector waar je goed in bent en dan ga je die extra belasten en minder competitief maken.
Ze moeten hervormen, ja. Maar niet belasting verhogen.
Dit hele EU verhaal is een grote grap, laat het gewoon klappen. Samenwerken op gebied van defensie en vrijhandel is prima, de rest is ballast.
Het is ontzettend achterlijk om het enige sterke punt wat je hebt (toerisme) te verzwakken.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:41 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Alsof mensen minder snel naar Griekenland gaan wanneer het een paar procent duurder wordt.
Dat is een vanzelfsprekendheid, dus ik snap niet waarom je dat belachelijk probeert te maken.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:41 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Alsof mensen minder snel naar Griekenland gaan wanneer het een paar procent duurder wordt.
Dat is een feit. Ik ben benieuwd hoeveel minder mensen naar Griekenland gaan omdat de Grieken hen tegen zich in het harnas jagen.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 15:05 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Dat is een vanzelfsprekendheid, dus ik snap niet waarom je dat belachelijk probeert te maken.
Want als de vakantie 700 euro kost ipv 650 dan maak je ineens de beslissing om niet naar griekenland te gaan?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 15:05 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Dat is een vanzelfsprekendheid, dus ik snap niet waarom je dat belachelijk probeert te maken.
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 15:21 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Want als de vakantie 700 euro kost ipv 650 dan maak je ineens de beslissing om niet naar griekenland te gaan?
Op die 50 euro zal er toch weinig met de vraag gebeuren hoor.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Prijselasticiteitquote:
Er gaan in elk geval om diverse redenen al een stuk minder.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 15:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is een feit. Ik ben benieuwd hoeveel minder mensen naar Griekenland gaan omdat de Grieken hen tegen zich in het harnas jagen.
Wel nog veel boekingen in heel de zomer.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 15:30 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Er gaan in elk geval om diverse redenen al een stuk minder.
http://www.nu.nl/reizen/4(...)zen-griekenland.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |