SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everyday is legday!
Elkaar helpen!
Zie hier, Kaasplankje squat ook al 100kg![]()
Scheulder?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:47 schreef Questular het volgende:
Zo te zien komt de route langs mijn huis, ik zal in de tuin staan om jullie aan te moedigen
Been there, gewoon doen. Gaat vanzelf beter.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:55 schreef Questular het volgende:
Probleem is dat ik bergop echt waardeloos ben. Vals plat etc prima maar zodra het bergop gaat bak ik er echt niks van, en dan helpt 103kg wegen al helemaal niet
Daar komt de route toch helemaal niet.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:57 schreef Questular het volgende:
[..]
Margraten, als je vanuit Maastricht komt het huis op de hoek waar je omlaag naar Termaar gaat
Ow dat zeker, maar ik ga me dus nog niet wagen aan 100km ritjes hier door het heuvellandquote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:58 schreef muzas het volgende:
[..]
Been there, gewoon doen. Gaat vanzelf beter.
dan kijk ik verkeerd, dacht dat de route via de rijksweg gingquote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Daar komt de route toch helemaal niet.
Maar nu ik dat weet, kan ik je een keer op komen halen voor een rondje. Mijn vorm is ook niet echt geweldig op dit moment (knieblessure).quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:59 schreef Questular het volgende:
[..]
dan kijk ik verkeerd, dacht dat de route via de rijksweg ging
Is goed, ik zal eens kijken of ik de broer van mn vriendin ook mee krijg, die heeft zo een mooie Willier fiets gekocht en gebruikt hem te weinigquote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Maar nu ik dat weet, kan ik je een keer op komen halen voor een rondje. Mijn vorm is ook niet echt geweldig op dit moment (knieblessure).
Was ik nummer 50quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:03 schreef ultra_ivo het volgende:
De eerste 50 aanmeldingen zijn binnen. Net zoals 3 extra vrijwilligers bij de start.
Wie nu al weet dat ie komt en zich nog niet aangemeld heeft, graag ff een mailtje met het inschrijfformulier.
Haha, het kopjequote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:53 schreef muzas het volgende:
[..]
Angst wint van zwaartekracht.
Op de st roch durfe ik niet te stoppen op het steile stuk, dus fietste maar door![]()
Dat ik dat ding opgekomen ben is een wonder. Heb nu weer moeite met het kopje
Dan moet je ff het eerste en laatste stukje eraf snijden. Anders kom je in de buitenwijken terecht en niet bij de StayOkay.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:07 schreef ddx het volgende:
@ivo; kan ik gewoon gpx van je voorrijden downloaden en gebruiken als route.
Of is het beter om die .gdb file die je gemailed hebt te converteren ?
Ze hebben pas wat kabels/leidingen vervangen op het kopje.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:53 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat ik dat ding opgekomen ben is een wonder. Heb nu weer moeite met het kopje
Dus handigst is die gdb converteren zodat je wel controleposten hebt ?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:32 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dan moet je ff het eerste en laatste stukje eraf snijden. Anders kom je in de buitenwijken terecht en niet bij de StayOkay.
De gps-ies track is handiger: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=tlvtxdhwrlcwwtsi
Bij beide opties moet je wel nog de controleposten erbij zetten.
inderdaad. De 4500punten versie is de meest gedetailleerde (alleen niet gebruiken als je een oude Garmin Hcx hebt).quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:36 schreef ddx het volgende:
[..]
Dus handigst is die gdb converteren zodat je wel controleposten hebt ?
Ik weet. Heb er ook gefietst toen de zooi open lag. Dat was pas spannend in die blinde bochten met tegemoedkomende auto'squote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:33 schreef ddx het volgende:
[..]
Ze hebben pas wat kabels/leidingen vervangen op het kopje.
Had gisteren idee dat ik wegstuiterde doordat klinkers er gewoon nog slechter ingegooid zijn
Nog altijd beter dan jijquote:
wachten is tot ze verkeersdrempels gaan maken tegen de fietsersquote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:48 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik weet. Heb er ook gefietst toen de zooi open lag. Dat was pas spannend in die blinde bochten met tegemoedkomende auto's
Dit inderdaad. Lodge7 komt erg kil en pretentieus over.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:04 schreef MarcoD het volgende:
Ik ben meer een t hijgend hert persoon. Als ik die lodge 7 site al zie wil ik er al zo snel mogelijk weg
Genoeg maagdelijke sterretjes te vinden hoor :-)quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:11 schreef kaasplankje het volgende:
moet wel minstens 2 sterren hebben die toko anders is het me te min
Volgende keer bandenwissel wedstrijd!quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:48 schreef muzas het volgende:
[..]
Nog altijd beter dan jijOf was je toen vermoeid van de 25 minuten die je nodig had om je lekke bandje te fixen?
![]()
Volgende week zaterdag door limburg fietsen en zondag de gevreesde citalderit rijden met ivo en kornuiten.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:13 schreef Leonos het volgende:
Hallo, wat gaan jullie allemaal doen trouwens?
[..]
Volgende keer bandenwissel wedstrijd!
Ben je betoeterd!quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:15 schreef kanovinnie het volgende:
Met een beetje mazzel is er nog een mooi krakersfeest waar we via Ivo naar binnen mogen. Lekker pogoën, halve liters schultenbrau klappen en jointjes roken.
Maar het gaat regenenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Volgende week zaterdag door limburg fietsen en zondag de gevreesde citalderit rijden met ivo en kornuiten.
Schultenbrau wordt op de krakersfeestjes niet geschonken, Limburgs Land, dat wordt gedronken.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:15 schreef kanovinnie het volgende:
Met een beetje mazzel is er nog een mooi krakersfeest waar we via Ivo naar binnen mogen. Lekker pogoën, halve liters schultenbrau klappen en jointjes roken.
Die bestaan al: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130710_00654848quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:50 schreef ddx het volgende:
[..]
wachten is tot ze verkeersdrempels gaan maken tegen de fietsers
Is dat van een thuisbrouwer? Nog nooit van gehoordquote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:32 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Schultenbrau wordt op de krakersfeestjes niet geschonken, Limburgs Land, dat wordt gedronken.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Schultenbr%C3%A4uquote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:40 schreef Questular het volgende:
[..]
Is dat van een thuisbrouwer? Nog nooit van gehoord
Ik had het meer over Limburgs Landquote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Schultenbr%C3%A4u
Ookwel schultenpuaupers genoemd
Gulpener eko meuk.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:45 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik had het meer over Limburgs Land
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:15 schreef kanovinnie het volgende:
Met een beetje mazzel is er nog een mooi krakersfeest waar we via Ivo naar binnen mogen. Lekker pogoën, halve liters schultenbrau klappen en jointjes roken.
Rustig inrijden was het idee toch ?quote:Frank Knopers starred the route, Voor de mensen die de 200 op zondag gaan doen.
Wel jointjes willen roken maar niet fietsen voor de legalisering ervan?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:15 schreef kanovinnie het volgende:
Met een beetje mazzel is er nog een mooi krakersfeest waar we via Ivo naar binnen mogen. Lekker pogoën, halve liters schultenbrau klappen en jointjes roken.
Heb je mijn inschrijving al?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:00 schreef ultra_ivo het volgende:
Zojuist via een oud-collega een doos met verse brevetkaarten geleverd gekregen. Dat stukje van de organisatie is ook al weer ok.
hij mag van mij mee hoor maar als niet fokker heeft ie zich wel naar de groep te schikkenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:05 schreef ddx het volgende:
Ojee :
[..]
Rustig inrijden was het idee toch ?
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
hij mag van mij mee hoor maar als niet fokker heeft ie zich wel naar de groep te schikken
Zo raar is dat toch niet?quote:
Klopt, ik zit nu al op het aantal van vorig jaar. Maar niet zo extreem dat ik problemen met de autoriteiten kan krijgen (meer dan 100 deelnemers).quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:14 schreef ddx het volgende:
Genoeg aanmeldingen iig voor volgende week
Daar val ik door de mand zegquote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:06 schreef very het volgende:
[..]
Wel jointjes willen roken maar niet fietsen voor de legalisering ervan?
Soort elfstedentochtquote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:33 schreef kaasplankje het volgende:
In 2020 is Ivo's 200 zo populair dat je snachts wakker moet blijven als de inschrijving start, dan zit ie binnen 10min vol.
Hoeveel euro kost die 200 eigenlijk en krijg je ook nog wat te eten onderweg?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:33 schreef kaasplankje het volgende:
In 2020 is Ivo's 200 zo populair dat je snachts wakker moet blijven als de inschrijving start, dan zit ie binnen 10min vol.
Het is een randoneurstocht. Dat moet je of bij de eerste Belgische bakker halen waar je moet stempelen of meenemen in je fietstassen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:48 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Hoeveel euro kost die 200 eigenlijk en krijg je ook nog wat te eten onderweg?
Ik drink ook graag een dram. Maar toch vind ik whisky niet echt een fietsdrankje.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:49 schreef Fretwork het volgende:
Stelletje junks... Echte heren drinken whisky als genotsmiddel..
Wie wil er een whiskywielertocht organiseren om het schorriemorrie op zijn plaats te zetten?
Knut?
Stoppen bij plaatselijke bakkertjes om stempel te halen. (en meteen wat lekkers te kopen)quote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:48 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Hoeveel euro kost die 200 eigenlijk en krijg je ook nog wat te eten onderweg?
JA.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:02 schreef Gripper het volgende:
Muzas en ik gaan waarschijnlijk nog wel een brouwerijentocht organiseren dit voorjaar/zomer
Waar kan ik me inschrijvenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik drink ook graag een dram. Maar toch vind ik whisky niet echt een fietsdrankje.
Muzas en ik gaan waarschijnlijk nog wel een brouwerijentocht organiseren dit voorjaar/zomer
Ja, had 'm al gevonden in de mail.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:29 schreef ddx het volgende:
Route : http://www.gpsies.com/map.do?fileId=tlvtxdhwrlcwwtsi
Het blijft een bazen fiets, ook al komt die uit China. Laat de haters maar lullen.quote:
Ja precies hij kan altijd de stuurpen nog omdraaien he Buzz?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 09:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het blijft een bazen fiets, ook al komt die uit China. Laat de haters maar lullen.
Nee dit jaar sla ik over.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:13 schreef Oksel het volgende:
Robin man in Tights, ga jij de Ivo 200 doen?
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 09:54 schreef No-P het volgende:
[..]
Nee dit jaar sla ik over.
De parkeerregels nog een keer opgezocht. Zondag inderdaad vrij parkeren, behalve als de winkels geopend zijn.
is een schoon fietsje maar die wielen smoelen er niet bijquote:Op zaterdag 21 februari 2015 09:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het blijft een bazen fiets, ook al komt die uit China. Laat de haters maar lullen.
Aanwezig!quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:23 schreef muzas het volgende:
Finish bij de jopenkerk.
Kan ik daarna meteen mn nest in.
je hebt de kabel steller ingedraaid , maar had hem uit moeten draaien , paar slagen uit draaien tot hij wel op het grootste tandwiel, dan stukkie fietsen springt hij dan nog terug nog een slag open draaien.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 10:58 schreef kanovinnie het volgende:
Ik denk, zal m'n derailleurs nog even goed afstellen. Achter pakte hij soms een ander tandwiel, zeker bij de grotere bladen.
Nu heb ik weer een 10 speed want hij pakt de allergrootste niet meer. Maar weer even kijken hoe dit opgelost moet worden
Gelukt. Had de shifter niet helemaal teruggeschakeldquote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:36 schreef dop het volgende:
[..]
je hebt de kabel steller ingedraaid , maar had hem uit moeten draaien , paar slagen uit draaien tot hij wel op het grootste tandwiel, dan stukkie fietsen springt hij dan nog terug nog een slag open draaien.
of heb je met je dikke vingers aan de stelschroefjes gezeten ?
Volgens mij had Gripper een prima setje gescoord. Zou eigenlijk niet meer weten welke hij heeft. Hij had er laatst iets over gepost, ik zal even kijken of ik het kan vinden.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:36 schreef janatwork het volgende:
En kan iemand mij op weg helpen, ik wil eigenlijk een setje hoge porno wielen. Merkloos Chinees is prima, maar waar moet ik op letten?
Ah, ik blijf dan ook maar binnen vandaagquote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:01 schreef Levitas het volgende:
Tjonge jonge jonge, het is me ook niet gegund he![]()
Na het ontbijt vanochtend Buienradar gecheckt, en zag er allemaal prima uit. Ik zou hooguit 0,5mm regen op m`n hoofd krijgen - Daar kan ik wel mee leven. Mooie route van zo`n 2 uur uitgestippeld, vol goede moed de deur uit. Op het moment van vertrekken was het dikke prima, 6 graden, tikkeltje bewolkt, maar niks dreigends.
Na 5km een lekke band. Dikke vette pech, scherp steentje. Kan gebeuren. Tot overmaat van ramp trekt in een mum van tijd een gitzwarte wolk over - Ik snel proberen m`n band te wisselen, maar amateur als ik ben, duurt dat even. Vervolgens breekt de hel los. Dikke vette hagel, regen en natte sneeuw tegelijk op m`n dakpan met windkracht 4 op m`n gezicht. Stervenskoud gezicht, handen en voeten, dus met het oog op een kleine 15 á 20km geplande tegenwind maar besloten om rechtsomkeer te maken.
TL;DR: Lekke band na 5km, stortbui op m`n dak tijdens het plakken. Klauwen te pijnlijk om te kunnen remmen/schakelen, dus omgedraaid.
Ik had niet anders van je verwachtquote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:24 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ah, ik blijf dan ook maar binnen vandaag
2 schroeven van de stuurpen losdraaien.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:42 schreef faston het volgende:
Heb je wel eerst je stuurpen losgedraaid/losgelaten voordat je de topcap aandraaide?
Topcap zit er net als bij mij gewoon los op zonder schroef? Dan is het niet zo gek nee.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:45 schreef Levitas het volgende:
[..]
2 schroeven van de stuurpen losdraaien.
Topcap eraf
Stuur eraf, spacers bovenop het stuur geplaatst
Stuur terug erop, topcap erop, schroeven weer vast
iLock systeem (dat piepkleine schroefje) aangedraaid.
Ik zie nu trouwens dat de topcap er ook met gemak afgetrokken (zonder te draaien o.i.d) kan worden. Het stuur zelf zit wel echt muurvast
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Topcap zit er net als bij mij gewoon los op zonder schroef? Dan is het niet zo gek nee.
En een O-ring ofnie? Dan krijg je dat nooit zo strak op elkaar dat je geen beweging meer in die spacer heeft, dus geen zorgen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:48 schreef Levitas het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niet echt een schroefdraad o.i.d
Dan zal 't wel goed zijnquote:Op zaterdag 21 februari 2015 14:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En een O-ring ofnie? Dan krijg je dat nooit zo strak op elkaar dat je geen beweging meer in die spacer heeft, dus geen zorgen.
Zouden die 'm wel hebben? Het is echt een oncurante kutmaat. Sowieso wil ik dat bitje zelf hebben.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 15:00 schreef kaasplankje het volgende:
ipv dat je nou ff naar de fm gaat voor dat balhoofd
Voor dat piepkleine dingetje op je stuur?? Bij mijn Canyon zat het er gewoon bij in ieder geval.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 14:52 schreef kanovinnie het volgende:
Nou, inbusjes binnen. Is het toch een Torx. Ik had nog met een lampje gekeken maar niet goed genoeg.
Ik vind het echt knap waardeloos dat er nergens te vinden valt wat het voor maat is en dat zoiets dan niet meegeleverd word.
Het is een heel klein torxje dus? Anders ff bij de ijzerwinkel proberen? Die hebben m mss ook wel.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 15:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zouden die 'm wel hebben? Het is echt een oncurante kutmaat. Sowieso wil ik dat bitje zelf hebben.
Ben zelf ook in de markt daarvoor. 50mm hoog enzo. Yushin was ook prima ofzoquote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:36 schreef janatwork het volgende:
En kan iemand mij op weg helpen, ik wil eigenlijk een setje hoge porno wielen. Merkloos Chinees is prima, maar waar moet ik op letten?
Ja, maar nog geen reactie gehad helaasquote:Op zaterdag 21 februari 2015 15:45 schreef Levitas het volgende:
Op de shop van Canyon staan ze ook niet.. Volgens mij had de leverancier van je fiets het gewoon mee moeten leveren. Heb je al contact met hen opgenomen?
watskeburtquote:Op zaterdag 21 februari 2015 15:26 schreef Patroon het volgende:
Met Tommeke gekoerst. Naja 1 ronde van de 5. Was wel even gezellig. Mooie fiets heeft ie nu
Tommeke is na de 1e ronde met de dames meegereden...snap dat wel, mooie kontjes.quote:
Bouwmarkt sowieso wel. Of iedere zichzelf respecterende pc-nerd. Volgens mij worden die hele kleine torx (T6 iig) gebruikt in SSD/HDD's. Maar da's idd verdomd klein.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 15:39 schreef kanovinnie het volgende:
Nou, de fietsenmaker had de torx niet. Het is iig geen T7 dus waarschijnlijk T6,5 of weet ik wat.
T5 is de kleinste die ik heb. Een setje van bij de Gamma.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 15:51 schreef muzas het volgende:
[..]
Bouwmarkt sowieso wel. Of iedere zichzelf respecterende pc-nerd. Volgens mij worden die hele kleine torx (T6 iig) gebruikt in SSD/HDD's. Maar da's idd verdomd klein.
Bouwmarkt niet helaas, was ik al geweest.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 15:51 schreef muzas het volgende:
[..]
Bouwmarkt sowieso wel. Of iedere zichzelf respecterende pc-nerd. Volgens mij worden die hele kleine torx (T6 iig) gebruikt in SSD/HDD's. Maar da's idd verdomd klein.
Dat is wel heel kut ja.. Helemaal klote dat je er nu ook totaal niks mee kan, omdat het weekend is.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:10 schreef kanovinnie het volgende:
ik kan nog steeds niet fietsen en ontdek net dat er een stukje coating afgesprongen is onder de bottembracket. Dat kan hier simpelweg niet gebeurd zijn.
Klinkt allemaal alsof je je derailleur gewoon nog even goed moet afstellen. Ik zou 'm er of voor wegbrengen, of het toch zelf doen. Nu zorg je alleen maar voor extra slijtage. En wellicht schade.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:17 schreef Levitas het volgende:
[..]
Dat is wel heel kut ja.. Helemaal klote dat je er nu ook totaal niks mee kan, omdat het weekend is.
Ken het gevoel wel. M`n fiets schakelt nog steeds niet lekker en krijg het niet zelf voor elkaar. Durf het ook niet meer zo goed, omdat er vorige keer meteen een nieuwe kabel op kon
Het kost teveel inspanning om de ketting op het buitenblad te krijgen, en maakt dan ook nog eens herrie (alsof ie niet direct netjes overschakelt). Terugschakelen naar binnenblad gaat ook niet direct.
En, de ketting loopt nog steeds tegen de derailleur aan, terwijl ik geen extreme verzetten gebruik (buitenblad, grootste krans achter o.i.d)
Gewoon even youtube filmpjes kijken over hoe je je derries moet afstellen en dan even wat tijd ervoor nemen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:17 schreef Levitas het volgende:
[..]
Dat is wel heel kut ja.. Helemaal klote dat je er nu ook totaal niks mee kan, omdat het weekend is.
Ken het gevoel wel. M`n fiets schakelt nog steeds niet lekker en krijg het niet zelf voor elkaar. Durf het ook niet meer zo goed, omdat er vorige keer meteen een nieuwe kabel op kon
Het kost teveel inspanning om de ketting op het buitenblad te krijgen, en maakt dan ook nog eens herrie (alsof ie niet direct netjes overschakelt). Terugschakelen naar binnenblad gaat ook niet direct.
En, de ketting loopt nog steeds tegen de derailleur aan, terwijl ik geen extreme verzetten gebruik (buitenblad, grootste krans achter o.i.d)
als je hem nu wegbrengt kan je hem laten staan en dan maandag of dinsdagavond ophalen. Dat is heel gebruikelijk hoor.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:21 schreef Levitas het volgende:
Is ook een kwestie van goed afstellen, maar dat lukt me zelf dus niet goed. Heb het nu al zo vaak geprobeerd en eigenlijk verziek ik het alleen maar. Pa Levitas heeft dinsdag vrij en gaat 'm dan ff naar de FM nemen, doordeweeks is het immers wat rustiger dan op een zaterdag.
Foto?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:38 schreef Levitas het volgende:
Misschien enorm noob, en ik heb de vraag al eens eerder gesteld, maar toen leek er geen antwoord op te komen.
Aan één kant van de (voor)derailleur zit een stukje plastic. Aan de kant van het frame, maar wel tussen derrie en ketting. Is dat een plasticje voor een stukje veiligheid bij transport en kan die er dus af? Want dat scheelt ook best wel een stukje ruimte..
Ik zie dit plasticje ook negens terug komen op foto's van derries enzo, maar het zit er wel echt goed op gelijmd
http://i.imgur.com/REsJcnR.jpgquote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Foto?
Ik zou het niet weten maar misschien dat een foto helpt.
is het niet zelfde maatje als een iphone , misschien dat ze je dan bij een telefoonshop kunnen helpenquote:Op zaterdag 21 februari 2015 15:39 schreef kanovinnie het volgende:
Nou, de fietsenmaker had de torx niet. Het is iig geen T7 dus waarschijnlijk T6,5 of weet ik wat.
Ben heel benieuwd of dat hem gaat zijn! We horen het wel neem ik aan?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:54 schreef kanovinnie het volgende:
Vriend van me heeft een torx 6 gevonden op z'n werk![]()
Die ga ik vanavond proberen
iphone 4 is schroefjes zijn torx 5 volgens mijquote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:54 schreef kanovinnie het volgende:
Vriend van me heeft een torx 6 gevonden op z'n werk![]()
Die ga ik vanavond proberen
Uiteraard. Als je een hoop gekanker en gevloek hoort dan past ie dus nietquote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:59 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ben heel benieuwd of dat hem gaat zijn! We horen het wel neem ik aan?
Als ik nog een auto had was ik waarschijnlijk naar je toegeredenquote:Op zaterdag 21 februari 2015 17:05 schreef dop het volgende:
[..]
iphone 4 is schroefjes zijn torx 5 volgens mij
ik heb hier heel setje liggen met verschillende maten maar helaas woon je niet om de hoek
doosje wat ik heb is volgens mij van de lidl, maar die heeft ze nu niet.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 17:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Uiteraard. Als je een hoop gekanker en gevloek hoort dan past ie dus niet
[..]
Als ik nog een auto had was ik waarschijnlijk naar je toegereden![]()
Het kan hé! Niet dat het fraai is maar dat is net zoals zo'n groen leenzadel, waar al honderd anderen met hun zuignap hebben opgezeten, op een blauwe fiets monteren.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 09:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja precies hij kan altijd de stuurpen nog omdraaien he Buzz?
Ja dat zie ik ook wel, maar om nu iedere keer weer met een föhn aan de gang te moeten om die FFWD plakplaatjesquote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:28 schreef dop het volgende:
[..]
is een schoon fietsje maar die wielen smoelen er niet bij
Hoho er zit bij mij wel een subtiel verschil tussen wat er op mijn koersfiets zit en een oud afgeragd staal frame om mee in de pekel te crossen en tegen de stoep aan te raggen. Dat testzadel was nieuw en zelfs op mijn pekelfiets zou ik nooit de stuurnok omdraaien. De gedachte alleen al, parbleu.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 18:52 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het kan hé! Niet dat het fraai is maar dat is net zoals zo'n groen leenzadel, waar al honderd anderen met hun zuignap hebben opgezeten, op een blauwe fiets monteren.
Dat gaat je niet lukken bij ffwd wielenquote:Op zaterdag 21 februari 2015 18:55 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja dat zie ik ook wel, maar om nu iedere keer weer met een föhn aan de gang te moeten om die FFWD plakplaatjeste vervangen, is ook zo wat.
Volgens mij zijn alle hanschoenen te koud als het zo regent/sneeuw/hagelt/koud is zoals vandaag.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 19:13 schreef Gripper het volgende:
Had wel te koude handschoenen gekozen helaas.
Ah, wist ik niet. Zonder aan te kunnen geven waarom, vind ik die logo's op FFWD wielen gewoon niet mooi, niet sjiek genoeg voor zo'n hoge velg denk ik. Maar dat vind ik van Quasar en Supra wielen ook.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 19:15 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat gaat je niet lukken bij ffwd wielen
Op hoeveel bestellingen die shop al uitgevoerd heeft. En voor het technische gedeelte hoe uitgebreid de beschrijving op hun site is tav. het aantal lagen carbon dat ze op iedere plek gebruiken. En dan niet te vergeten welk type Novatec naven (want iets anders zal het niet zijn) met wat voor lagers er gemonteerd worden.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:36 schreef janatwork het volgende:
En kan iemand mij op weg helpen, ik wil eigenlijk een setje hoge porno wielen. Merkloos Chinees is prima, maar waar moet ik op letten?
Nee, zat te ver van achter. Zo dom, kon me redelijk simpel handhaven. Zat in Patty z'n wiel op tiende positie toen er een hele stoer langs ons kwam. Hij was wel zo gehaaid om mee te springen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 15:49 schreef kaasplankje het volgende:
heeft ie zijn wiel nog afgestaan?
Ja kwam wel ff heel makkelijk langszij hequote:Op zaterdag 21 februari 2015 22:16 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nee, zat te ver van achter. Zo dom, kon me redelijk simpel handhaven. Zat in Patty z'n wiel op tiende positie toen er een hele stoer langs ons kwam. Hij was wel zo gehaaid om mee te springen.
Anyway, na 10 km solo achter het peloton geklooid te hebben en geen mongolenwaaier gezien te hebben wou ik afstappen. Toen zag ik net een peloton nieuwelingen en dames voorbij komen. Daar achteraan gefietst en tussen de auto's aangesloten. Vet mooi werk, tussen de auto's rijden.
Daarna lekker kontjes gekeken
Ja was mooi haha. Ik was misschien minder goed dan het leek. Had vannacht slecht geslapen, dus 't viel me alles mee. Anyway, ik kom nog net ff wat power tekort om zo'n gaatje dicht te klappen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 22:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja kwam wel ff heel makkelijk langszij heNog ff complimentje geven over je fiets. Tandje erbij en pang..
Inderdaad prima spul Jan, doe je zeker geen verkeerde keuze aan, en voor 450 ¤ max (zelfs als de douane je maximaal laat betalen) ben je t mannetje!quote:Op zaterdag 21 februari 2015 21:12 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zoek maar op Bladex, die ziet er wel betrouwbaar uit. Volgens mij rijdt Gripper daar ook op.
http://nl.aliexpress.com/store/520497quote:Op zaterdag 21 februari 2015 21:12 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Op hoeveel bestellingen die shop al uitgevoerd heeft. En voor het technische gedeelte hoe uitgebreid de beschrijving op hun site is tav. het aantal lagen carbon dat ze op iedere plek gebruiken. En dan niet te vergeten welk type Novatec naven (want iets anders zal het niet zijn) met wat voor lagers er gemonteerd worden.
Zoek maar op Bladex, die ziet er wel betrouwbaar uit. Volgens mij rijdt Gripper daar ook op.
Maar is het slechts voor de looks in de etalageruiten, dan zou ik de goedkoopste 80mm wielen nemen
ziet er ook goed uit , geen nep branding zo te zien , dus het gaat 100% over de wielen.quote:Op zondag 22 februari 2015 08:07 schreef MarcoD het volgende:
http://nl.aliexpress.com/store/502344
http://www.farsports.cn/product/pcat_list.php
ook betrouwbaar
Ik zie hem over een klein uurtje denk ik, zal wel niet op de focus zijn.quote:Op zondag 22 februari 2015 08:25 schreef dop het volgende:
[..]
ziet er ook goed uit , geen nep branding zo te zien , dus het gaat 100% over de wielen.
Trouwens nog geen vloekende Kano in het topic , zou hij zijn torx gevonden heben en nu al aan het toeren zijn in het ochtend zonnetje
Ik weet nog goed dat ik helemaal in de stress schoot omdat ik DACHT dat ik niet op m`n nieuwe fiets kon rijden omdat er geen montagepasta bij zat.. Dan moet Kano zich wel heeeeeul kut voelen ja. En terecht wel, zoiets hoor je als leveranciers gewoon mee te leveren imo.quote:Op zondag 22 februari 2015 09:50 schreef muzas het volgende:
Arme Kano
Ik zou dat slecht trekken, een week lang een gave nieuwe fiets in huis hebben, er er niet op kunnen rijden vanwege 1 stom schroefje....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verstoppen was er gisteren niet bij..Maar ik kan 't mis hebben...
heerlijk dat soort momenten lekker gevloek en gescheld om je heen mooi is dat altijdquote:Op zondag 22 februari 2015 11:49 schreef Patroon het volgende:
Naja werkelijk. Dan komt het op de kant, en ipv dan direct 2e waaier op te zetten, rijden ze elkaar eerst dood op de kant. Als je direct 2e waaier opzet, kan je solo of met nog iemand de sprong maken..
Ja, RECHTSSS, RECHTTSS GOEFTEDOMME,quote:Op zondag 22 februari 2015 12:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
heerlijk dat soort momenten lekker gevloek en gescheld om je heen mooi is dat altijd
Naja als ze er voor zorgen dat er een sleuteltje gebruikt moet worden van een maat die niet in de handel te verkrijgen is en dat je nergens de sleutelmaat kan vinden dan vind ik het kut. Zeker als je 'm er normaal wel bijgeleverd krijgt.quote:Op zondag 22 februari 2015 10:18 schreef kaasplankje het volgende:
Je besteld toch een fiets, niet alle tools incluis? Die jongen heeft die fiets zowat gestolen voor dat geld en dan gaan lopen miepen over 1 sleuteltje komop man. Je weet toch dat als je een internetfiets besteld dat je daar niet zo mee weg fietst uit de doos?
quote:Op zondag 22 februari 2015 10:21 schreef Levitas het volgende:
Misschien dat je hier wat aan hebt, Kano. Wellicht dat je contact met hen kunt opnemen en zo`n sleuteltje los kunt bestellen?
Overigens is dit sleuteltje groter dan de schroefjes van een iPhone 6..
Het gaat toch om het sleuteltje in de spoilers, ye? Dit is wat op het labeltje staat:
Cros, Ride with us
ACROS Sport GmbH, www.acros.de
Item Nr. 01.00.006Ja, die. Ik ga 'm morgen ophalen bij een jongen die ik van STR kenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Toch raar dat je zoveel moeite hebt met dat sleuteltje. Toen ik dat frame binnen kreeg, had ik gewoon zo'n inbus in mijn gereedschapskist liggen, en ik ben nou niet de gene die al het gereedschap voorhanden heeft..quote:Op zondag 22 februari 2015 14:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Naja als ze er voor zorgen dat er een sleuteltje gebruikt moet worden van een maat die niet in de handel te verkrijgen is en dat je nergens de sleutelmaat kan vinden dan vind ik het kut. Zeker als je 'm er normaal wel bijgeleverd krijgt.
[..]
Ja, die. Ik ga 'm morgen ophalen bij een jongen die ik van STR ken
Als je nu eens op die site van Acros kijkt, dan vind je in 2 seconden een montage video waarin staat dat je een Torx T6 sleuteltje nodig hebt. Hoe moeilijk kan het zijn?quote:Op zondag 22 februari 2015 14:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Naja als ze er voor zorgen dat er een sleuteltje gebruikt moet worden van een maat die niet in de handel te verkrijgen is en dat je nergens de sleutelmaat kan vinden dan vind ik het kut. Zeker als je 'm er normaal wel bijgeleverd krijgt.
[..]
Ja, die. Ik ga 'm morgen ophalen bij een jongen die ik van STR ken
Niet in de handel te krijgen?:quote:Op zondag 22 februari 2015 14:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Naja als ze er voor zorgen dat er een sleuteltje gebruikt moet worden van een maat die niet in de handel te verkrijgen is en dat je nergens de sleutelmaat kan vinden dan vind ik het kut. Zeker als je 'm er normaal wel bijgeleverd krijgt.
[..]
Ja, die. Ik ga 'm morgen ophalen bij een jongen die ik van STR ken
De wielen zijn meer dan 450 op hun site. Hoe doe je het dan voor 450?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 23:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Inderdaad prima spul Jan, doe je zeker geen verkeerde keuze aan, en voor 450 ¤ max (zelfs als de douane je maximaal laat betalen) ben je t mannetje!
P.S. Altijd aan je contactpersoon bij BladeX vragen of ze voor verzending een waarde van max 150 $ erop zetten, dan betaal je al minder importheffing
Bestelling ging snel en soepel, ze informeerden me tot vervelens toe over elke stap in het productieproces en het verzenden. Oh, en wees erop voorbereid dat de eigenaar (Jason Xiang) je gaat toevoegen op Facebook
Het is geen t6quote:Op zondag 22 februari 2015 14:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je nu eens op die site van Acros kijkt, dan vind je in 2 seconden een montage video waarin staat dat je een Torx T6 sleuteltje nodig hebt. Hoe moeilijk kan het zijn?
lage dollar helpt vaak enorm!quote:Op zondag 22 februari 2015 15:14 schreef Andyy het volgende:
[..]
De wielen zijn meer dan 450 op hun site. Hoe doe je het dan voor 450?
Bij yushin kan ik wel onder de 400 blijven zonder douanekosten.
quote:Op zondag 22 februari 2015 10:54 schreef Patroon het volgende:
Mooie fietskleding heeft jullie team vergeleken met de rest in dat groepjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verstoppen was er gisteren niet bij..![]()
Oei, dat is niet best, want dat wordt in die video toch wel zo gemeld.quote:
Hoe kom je daarbij? Zelf bedacht?quote:Op zondag 22 februari 2015 16:07 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Oei, dat is niet best, want dat wordt in die video toch wel zo gemeld.
Overigens is dit wel een systeem waar je vork precies op maat moet zijn want een spacertje boven je stuurpen gaat nbiet werken met zo'n afsluitdop als topcap.
Anyway, succes met zoeken dan.
Waarom onhandig? Met de juiste inbus, is het makkelijker dan zo'n standaard ding en een stuk lichter..je hebt namelijk geen zware expander nodigquote:
Afstellen of gewoon vast draaien? Ik heb dat ding in ieder gewoon vastgedraaid; maar als ik jouw opmerking zo lees moet dat met iets meer finesse?quote:Op zondag 22 februari 2015 16:16 schreef Patroon het volgende:
Daarna stel je de aheadset (of hoe dat ding heet) af. en klaar is kees kano
Snap ik niet.quote:Op zondag 22 februari 2015 16:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Zelf bedacht?
Je kan zonder problemen spacers boven de stuurpen hebben. Je duwt eerst de stuurpen goed naar beneden, dan doe je de benodige spacers erboven en druk je de dop erboven op, daarna zet je de stuurpen vast en dan klemt die dop vast. Daarna stel je de aheadset (of hoe dat ding heet) af. en klaar is kees kano
En om te laten zien dat ik dit keer niet uit mijn nek lul
[ afbeelding ]
Wat je op de foto ziet is hetzelfde systeem als wat kano heeft, dit had ik voordat ik een andere headset kocht, omdat ik dieper wilde zitten.quote:Op zondag 22 februari 2015 17:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Snap ik niet.
Die topcap die kano liet zien, had alleen een O-ring voor de klemming. Dat past toch alleen in je stuurpen, niet in een losliggende spacer. Dat valt dan toch zo uit elkaar. Of nie soms?
Zal wel werken met een topcap met inbusschroef die in een expander gedraaid wordt, maar dan is het gewichts-winst effect weer weg en kun je dat Acros systeem ook geheel weglaten en je stuurpen nog een halve centimeter laten zakken
Met dat afstellen zorg je ervoor dat er geen speling zit op je balhoofd lagers. Als je de stuurpen goed naar beneden drukt voordat je de stuurpen vastdraait, hoef je dat afstelboutje niet zo ver meer vast te draaien. Het is de kunst om hem dusdanig vast te draaien dat er net geen speling meer op zit, maar dat hij ook nog soepel loopt. Beetje uitproberen. Te vast zorgt ervoor dat je balhoofdlagers sneller slijten dan nodig is.quote:Op zondag 22 februari 2015 16:47 schreef Levitas het volgende:
[..]
Afstellen of gewoon vast draaien? Ik heb dat ding in ieder gewoon vastgedraaid; maar als ik jouw opmerking zo lees moet dat met iets meer finesse?
Ja en juist die 'juiste' inbus is dus het probleem, is blijkbaar geen normale standaard maat wat fietsenmakers zomaar hebben liggen. Leuk als je dat sleuteltje bij je heb maar als je dat niet bij je hebt en je bent niet thuis ben je mooi de sigaar.quote:Op zondag 22 februari 2015 16:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom onhandig? Met de juiste inbus, is het makkelijker dan zo'n standaard ding en een stuk lichter..je hebt namelijk geen zware expander nodig
Ik ben de enige sportklasser die dat snaptquote:Op zondag 22 februari 2015 11:49 schreef Patroon het volgende:
Naja werkelijk. Dan komt het op de kant, en ipv dan direct 2e waaier op te zetten, rijden ze elkaar eerst dood op de kant. Als je direct 2e waaier opzet, kan je solo of met nog iemand de sprong maken..
Haha mooi man. Ja die beenwarmers zijn niet mooi. Op de foto heb ik ook andere beenwarmers aan. Ik vind het trouwens nogal wat om in dit stadium van het seizoen al 2 intensieve wedstrijden achter elkaar te rijden. Je bent zo opgebrand voordat het seizoen goed en wel is begonnen. Zo presteer je altijd onder je kunnen omdat je elke keer met lichte vermoeidheid aan de start komt..quote:Op zondag 22 februari 2015 17:59 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ben de enige sportklasser die dat snapt
Als ik een gaatje moet laten stuur ik ook altijd uit en als ik achter een gaatje zit loop ik ook meteen te schreeuwen: NAAR RECHTS!!!!
Patty en co hebben idd een mooi pakje. Alleen hun beenwarmers zijn om te huilen zo lelijk..
Vandaag weer een trainingskoersje. Zat te ver achterin bij de start en achter een valpartij dus zat weer in de mongolenwaaier. Dat was de meest mongolide mongolenwaaier waar ik ooit ingezeten heb. We liepen aardig in op het peloton, maar na 3 goede kopbeurten waren we nog met z'n vierenUiteindelijk met twee mannetjes lekker kop over kop doorgereden. Goede training zullen we maar zeggen
Die valpartij was grappig. Een staat op en schreeuwt: Wat ben je ook een sjap man! En begint op die ander z'n fiets in te trappen
Je hebt idd gelijk.. Net even terug de schuur in gegaan om dat systeempje weer los te draaien, stuurpen (voor de zekerheid) nog een keertje goed aan te drukken en het afstelboutje ingedraaid tot er net geen speling meer is - Dat is een stúk minder ver ingedraaid dan wat ik aanvankelijk had gedaan. Thanks Pat!quote:Op zondag 22 februari 2015 17:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Met dat afstellen zorg je ervoor dat er geen speling zit op je balhoofd lagers. Als je de stuurpen goed naar beneden drukt voordat je de stuurpen vastdraait, hoef je dat afstelboutje niet zo ver meer vast te draaien. Het is de kunst om hem dusdanig vast te draaien dat er net geen speling meer op zit, maar dat hij ook nog soepel loopt. Beetje uitproberen. Te vast zorgt ervoor dat je balhoofdlagers sneller slijten dan nodig is.
Heb nu 3 trainingskoersen in 4 dagen gefietst. Ik vind het gewoon leuk en m'n lichaam kan het wel aan. Ben vandaag bewust niet tot het gaatje gegaan.quote:Op zondag 22 februari 2015 18:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha mooi man. Ja die beenwarmers zijn niet mooi. Op de foto heb ik ook andere beenwarmers aan. Ik vind het trouwens nogal wat om in dit stadium van het seizoen al 2 intensieve wedstrijden achter elkaar te rijden. Je bent zo opgebrand voordat het seizoen goed en wel is begonnen. Zo presteer je altijd onder je kunnen omdat je elke keer met lichte vermoeidheid aan de start komt..
ik betwijfel het of je het wel aan kan. Keer op keer beland je in de mongole waaier, met wat voor reden dan ook. Iets selectiever en dus meer uitgerust, zal zorgen dat je beter kan presteren.quote:Op zondag 22 februari 2015 18:40 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Heb nu 3 trainingskoersen in 4 dagen gefietst. Ik vind het gewoon leuk en m'n lichaam kan het wel aan. Ben vandaag bewust niet tot het gaatje gegaan.
Dinsdag maar ff een rustige duurtraining doen. M'n eerste wedstrijd is pas 22 maart dus heb de tijd om te herstellen en heb de afgelopen maanden zoveel gefietst dat m'n lichaam wel wat kan hebben
Ik merk dat ik doordat ik niet meer koerier en dus veel meer slaap dat ik een stuk uitgeruster ben en meer kan hebben.
OK, het kwartje is gevallen. Nou begrijp ik dus ook waarom die 5mm spacer boven de stuurpen wordt aangeraden bij dit systeem, geen tegendruk op de vorkkroon buis die anders te gemakkelijk zou kunnen vervormen. Duidelijk! Heb je met een expander in de vorkbuis en afstellen via de topcap allemaal geen last van.quote:Op zondag 22 februari 2015 17:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat je op de foto ziet is hetzelfde systeem als wat kano heeft, dit had ik voordat ik een andere headset kocht, omdat ik dieper wilde zitten.
Dus die dop die je er boven op ziet, is exact gelijk als wat kano kan gebruiken om zijn open vorkbuis op te vullen. Die topcap druk je niet in je stuurpen maar in de vorkbuis. Dus kan je zonder problemen 1 of 2cm boven je vorkbuis houden. Zelfs 5mm wordt aangeraden.
Nu weet ik niet of we het over hetzelfde systeem hebben hier, maar mijn Canyon had geen 5mm spacer bovenop de stuurpen hoor.. Vork buis is gewoon afgezaagd precies op de hoogte van spacers + stuurpen (of andersom als je zelfs de spacers omdraait natuurlijk)quote:Op zondag 22 februari 2015 19:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
OK, het kwartje is gevallen. Nou begrijp ik dus ook waarom die 5mm spacer boven de stuurpen wordt aangeraden bij dit systeem, geen tegendruk op de vorkkroon buis die anders te gemakkelijk zou kunnen vervormen. Duidelijk! Heb je met een expander in de vorkbuis en afstellen via de topcap allemaal geen last van.
Juist.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
OK, het kwartje is gevallen. Nou begrijp ik dus ook waarom die 5mm spacer boven de stuurpen wordt aangeraden bij dit systeem, geen tegendruk op de vorkkroon buis die anders te gemakkelijk zou kunnen vervormen. Duidelijk! Heb je met een expander in de vorkbuis en afstellen via de topcap allemaal geen last van.
Deze week was ff een uitzondering, omdat ik Sleen zo leuk vindt.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
ik betwijfel het of je het wel aan kan. Keer op keer beland je in de mongole waaier, met wat voor reden dan ook. Iets selectiever en dus meer uitgerust, zal zorgen dat je beter kan presteren.
Als je altijd vermoeid bent bij de start, weet je niet hoe het is om echt uitgerust te zijn, met vermoeidheid bedoel ik niet moe voelen enzo, het zit meer in de spieren enzo, dat voel je niet direct.
ivo ik wil je je frienden op strava dm me ff je althete idquote:Op zondag 22 februari 2015 20:14 schreef ultra_ivo het volgende:
Zaterdag een brevet in Schellbelle gereden. Waaide wat maar ik reed best redelijk. Er reed alleen een maat van me mee die wat minder in vorm was. Dus uit het groepje laten zakken en met een andere clubgenoot de rest van de afstand gegangmaakt.
Ik overnachtte 18km van de start. Dat hadden er beter 19 kunnen zijn zag ik na m'n Strava upload.
Ivo Mquote:Op zondag 22 februari 2015 20:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ivo ik wil je je frienden op strava dm me ff je althete id
Heb je je torx schroefje niet kapot geragd met een inbus waardoor er nu niets meer past?quote:
Nee, heb er niets geks mee gedaan. Morgen krijg ik als het goed is een tooltje te leen en anders fiets ik langs Hilversumquote:Op zondag 22 februari 2015 20:26 schreef forty-two het volgende:
[..]
Heb je je torx schroefje niet kapot geragd met een inbus waardoor er nu niets meer past?
Ik heb op kantoor nog een t4, 5 en 6 liggen.
Prima je bent welkom hoorquote:Op zondag 22 februari 2015 20:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, heb er niets geks mee gedaan. Morgen krijg ik als het goed is een tooltje te leen en anders fiets ik langs Hilversum
Kano heel enthousiast jou naam roepen, ik rijdt er naast vanquote:Op zondag 22 februari 2015 18:25 schreef muzas het volgende:
Ik fietste vandaag 18,5km/h toen er een kano me voorbij flitste met z'n peloton.
Zilver helmpie, blauwige giant, godenlichaam, ringvaart, dat kan er maar 1 zijn.quote:Op zondag 22 februari 2015 20:59 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Kano heel enthousiast jou naam roepen, ik rijdt er naast van![]()
maar een paar 100 meter later kwam hij binnen hoor
..
Kano houdt ook alles in de gaten
quote:Op zondag 22 februari 2015 10:54 schreef Patroon het volgende:
Koerst die gast met de rode bandjes en handschoenen nou met Sora/Tiagra?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verstoppen was er gisteren niet bij..
Dat zou net zo goed een oude 105 of Ultegra kunnen zijn. Dat was die sportklasse die er niet zoveel van begreep.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:46 schreef Andyy het volgende:
[..]
Koerst die gast met de rode bandjes en handschoenen nou met Sora/Tiagra?
Dat klinkt mooi! Heb je een linkje?quote:Op maandag 23 februari 2015 02:36 schreef Andyy het volgende:
Oke, zojuist wieltjes besteld bij Yushin, 50mm clinchers, 23mm breed en 1550 gram. Ben benieuwd.
ultegra 6600 denk ik, 9 speed zou me verbazen model fiets niet oud genoeg voorquote:Op zondag 22 februari 2015 23:05 schreef Tommeke het volgende:
Is 9 speed Ultegra of idd oude 105 zo te zien. Denk dat laatste.
Idd. Een te nieuwe fiets voor 9-speed. Dan zal het wel 105 zijn. Dat was toen nog met waslijntjes.quote:Op maandag 23 februari 2015 07:57 schreef dop het volgende:
[..]
ultegra 6600 denk ik, 9 speed zou me verbazen model fiets niet oud genoeg voor
Fiets is volgens mij kimera uit 2011.
crackstel is in elk geval 6600 shifters lijken wel 9 speed (6500 of 7700)
(10 speed shimano met waslijnen hebben geen zilveren kabel uitvoer)
misschien op zijn plaat gegaan , geen geld voor nieuwe shifters , en toen iets van een oude fiets gesloopt.quote:Op maandag 23 februari 2015 08:30 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Idd. Een te nieuwe fiets voor 9-speed. Dan zal het wel 105 zijn. Dat was toen nog met waslijntjes.
Of die gast heeft zelf lopen beunen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
Trivio vento! 35 euroquote:Op maandag 23 februari 2015 09:34 schreef Oksel het volgende:
Ik zoek als relatiegeschenk een gele fietsbril, fatsoenlijk, rond de 50 EUR. Iemand een tip?
Nee want die is volgende week.quote:
Ohquote:Op maandag 23 februari 2015 09:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee want die is volgende week.
http://www.asiancyclexpre(...)es-ratio-cc-plus-50cquote:Op maandag 23 februari 2015 07:45 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat klinkt mooi! Heb je een linkje?
Met een Shimaon body?quote:Op maandag 23 februari 2015 09:50 schreef Andyy het volgende:
[..]
http://www.asiancyclexpre(...)es-ratio-cc-plus-50c
Welke van de 3 velgen heb jij? toevallig ook ergens een uitleg met de verschillen gevonden?quote:Op maandag 23 februari 2015 09:50 schreef Andyy het volgende:
[..]
http://www.asiancyclexpre(...)es-ratio-cc-plus-50c
Mooi! Vooral dat UD Mat!quote:Op maandag 23 februari 2015 09:50 schreef Andyy het volgende:
[..]
http://www.asiancyclexpre(...)es-ratio-cc-plus-50c
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou waarschijnlijk zelfs nog uit de mongolenwaaier gereden wordenquote:Op maandag 23 februari 2015 10:27 schreef Tommeke het volgende:
Dat zou wel wat zijn idd
Het is bij mij in die waaierkoersen gewoon een gebrek aan power waardoor ik niet altijd ff een gaatje dicht kan poefen. Bij de sportklasse gaat het vaak toch iets minder hard en lukt me dat makkelijker.
En ik ben gewoon niet attent en brutaal genoeg om me er voorin in te drukken. Afgelopen donderdag op het baantje draai ik gewoon mee op kop voor in het peloton tussen de amateurs en elite's. Maar daar is het breder en kan je makkelijker voorin komen en blijven.
Bijv toen ik om je heen kwam. Je weet gewoon dat je op dat smalle stuk van voren moet zitten, dan klap ik er voor de bocht gewoon om de meute heen..Voel ook wel vaak een stuur van een ander tegen mijn been ofzo, kan altijd mooi net...quote:Op maandag 23 februari 2015 10:27 schreef Tommeke het volgende:
Dat zou wel wat zijn idd
Het is bij mij in die waaierkoersen gewoon een gebrek aan power waardoor ik niet altijd ff een gaatje dicht kan poefen. Bij de sportklasse gaat het vaak toch iets minder hard en lukt me dat makkelijker.
En ik ben gewoon niet attent en brutaal genoeg om me er voorin in te drukken. Afgelopen donderdag op het baantje draai ik gewoon mee op kop voor in het peloton tussen de amateurs en elite's. Maar daar is het breder en kan je makkelijker voorin komen en blijven.
Wide aero series omdat die het goedkoopst is en gewoon 23mm breed. U shape is nageaapt van Zipp Firecrest en zou iets minder gevoelig moeten zijn in zijwind.quote:Op maandag 23 februari 2015 09:56 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Welke van de 3 velgen heb jij? toevallig ook ergens een uitleg met de verschillen gevonden?
240C/220C? Wat bedoel je daarmee?quote:Op maandag 23 februari 2015 11:36 schreef Andyy het volgende:
[..]
Wide aero series omdat die het goedkoopst is en gewoon 23mm breed. U shape is nageaapt van Zipp Firecrest en zou iets minder gevoelig moeten zijn in zijwind.
Die High TG zou tot 240C aankunnen ipv 220c is wat ik begrijp van hun site en is 1 mm wijder
http://www.asiancyclexpre(...)arbon-road-rims-wa5c
http://www.asiancyclexpre(...)width-700c-road-rims
U vorm staat er alleen niet op als losse velg
Ah, zo. Best warm. Heb eigenlijk geen idee hoe warm je velgen worden tijdens het remmen.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:54 schreef MarcoD het volgende:
Max temperatuur zonder dat het remoppervlak gaat delamineren.
ga misschien 38 of 50 hoog bestellen
Laatste etappe van de ronde van oman ontploften de velgen ook massaal in een afdaling. Was toen ook wel 43 graden.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:13 schreef MarcoD het volgende:
Hier in Nederland valt dat nog wel mee denk ik, in de bergen samen met een slechte remtechniek kan dat wel flink oplopen, tijdens de marmotte iemand gezien waarbij na de 2e bocht van de afdaling vd glandon de biba al plofte.. Nu weet ik niet waneer een biba ploft maar gaat dus snel met een foute techniek.
Dat waren de tubes toch? kan video niet bekijken nuquote:Op maandag 23 februari 2015 12:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Laatste etappe van de ronde van oman ontploften de velgen ook massaal in een afdaling. Was toen ook wel 43 graden.
Vanaf seconde 38 ongeveer kan je het horen.
Ja, je hebt gelijk.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:32 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Dat waren de tubes toch? kan video niet bekijken nu
Helemaal mee eens. Vlak daarvoor zat ik nog te denken aan demarrerenquote:Op maandag 23 februari 2015 11:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bijv toen ik om je heen kwam. Je weet gewoon dat je op dat smalle stuk van voren moet zitten, dan klap ik er voor de bocht gewoon om de meute heen..Voel ook wel vaak een stuur van een ander tegen mijn been ofzo, kan altijd mooi net...
Maar uiteindelijk zat ik dus ook net iets te ver van achter toen ik wel van voren moest zitten en miste daarmee de kopgroep...Ik had gewoon niet door dat het al zo snel zou breken. Met alle respect voor sportklasses, maar het breekt dan gewoon eerder dan een peloton vol amateurs, die rijden veel langer door op de kant..
50 is meer porno. Waar ga jij het bestellen? Wel jammer alleen dat de dollar zo hoog staat tov de Euroquote:Op maandag 23 februari 2015 11:54 schreef MarcoD het volgende:
Max temperatuur zonder dat het remoppervlak gaat delamineren.
ga misschien 38 of 50 hoog bestellen
Ja maar als ik 38 bestel kan ik die in nieuwe fiets van vriendin jassen en zo zeggen dat ze van haar zijn terwijl ik er zelf ook meerij, ze vind 50 te hoog en 38 net mooiquote:Op maandag 23 februari 2015 13:50 schreef Andyy het volgende:
[..]
50 is meer porno. Waar ga jij het bestellen? Wel jammer alleen dat de dollar zo hoog staat tov de Euro
Ik heb nog nooit iemand uitgescholden. Niet zo stigmatiserenquote:Op maandag 23 februari 2015 13:44 schreef MarcoD het volgende:
Volgende week eindelijke medische keuring kan daarna mooi m'n sportklasse licentie worden opgestuurd.
Nu nog koersjes uitzoeken en beginnen met trainen zodat prof patroon e.a. mij niet gaan uitschelden als ik het niet goed doe.
Wel eens iemand op de kant eruit gekwakt. Het is hij of ik..quote:Op maandag 23 februari 2015 14:22 schreef MarcoD het volgende:
De kant ingereden ook niet?
Nog tips voor het zoeken van een leuk wedstrijdje?
Elke week een criterium of hoeft dat niet?quote:Op maandag 23 februari 2015 14:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wel eens iemand op de kant eruit gekwakt. Het is hij of ik..
Knwu.nl kan je inloggen en zoeken op klasse en regio.
Kan je wel adviseren wekelijks te koersen. Incidenteel koersen is niks, je hebt die wedstrijden nodig om koersritme op te doen. En dan niet alleen die koersen op Sloten. Vooral die criteriums, je moet in die flow komen.
Ik zou wel proberen elk weekend een criterium te rijden. Natuurlijk zal er wel eens een weekend niets zijn, maar dat zijn uitzonderingen bij de amateurs.quote:Op maandag 23 februari 2015 15:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Elke week een criterium of hoeft dat niet?
En bijvoorbeeld elke woensdagavond clubcompetitie (alleen licenthouders) is zeker ook niet voldoende?quote:Op maandag 23 februari 2015 14:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wel eens iemand op de kant eruit gekwakt. Het is hij of ik..
Knwu.nl kan je inloggen en zoeken op klasse en regio.
Kan je wel adviseren wekelijks te koersen. Incidenteel koersen is niks, je hebt die wedstrijden nodig om koersritme op te doen. En dan niet alleen die koersen op Sloten. Vooral die criteriums, je moet in die flow komen.
Het is natuurlijk ook net wat je doel is. Uitrijden is makkelijker te doen, dan top 5 bijv.quote:Op maandag 23 februari 2015 15:08 schreef MarcoD het volgende:
[..]
En bijvoorbeeld elke woensdagavond clubcompetitie (alleen licenthouders) is zeker ook niet voldoende?
Qua tijd kan ik denk niet elke week(end) koersen zeker gezien vriendin en kleine en doordeweeks afstuderen. De criteriums die ik uiteindelijk wil rijden zijn allemaal juli/augustus/begin september hier in de buurt.
Dat hangt wel van de persoon af. Maar kan best zijn dat je het conditioneel prima kan, maar als je de bochten niet doorkomt, dan zet je dat niet recht met een goede conditie.quote:De eerste paar keer is zeker standaard er af gereden worden?
Heb 3kquote:
Woensdagavond ga ik ook rijden. Dat is eigenlijk net als zaterdag. Al kan je denk ik beter op maandag bij BRC gaan rijden, iets anders dan sloten lijkt me ook wel goed.quote:Op maandag 23 februari 2015 15:08 schreef MarcoD het volgende:
[..]
En bijvoorbeeld elke woensdagavond clubcompetitie (alleen licenthouders) is zeker ook niet voldoende?
Qua tijd kan ik denk niet elke week(end) koersen zeker gezien vriendin en kleine en doordeweeks afstuderen. De criteriums die ik uiteindelijk wil rijden zijn allemaal juli/augustus/begin september hier in de buurt. Juli/augustus heb ik wel veel meer tijd om koersjes te rijden. #mooiweerfietser
De eerste paar keer is zeker standaard er af gereden worden?
Geen 50?quote:Op maandag 23 februari 2015 15:11 schreef Andyy het volgende:
[..]
Heb 3kZag wat plaatjes van ud wielen die 4 verschillende tinten grijs hadden, vond dat een beetje lelijk.
Andersom bedoel je?quote:Niet dat iemand dat ziet als ik langs 'm zoef.
woensdagavond bij BRC bedoel ik, dat is alleen voor licentiehouders maar begint pas begin mei omdat ze nu de baan aan het verleggen/opknappen zijn.quote:Op maandag 23 februari 2015 15:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Woensdagavond ga ik ook rijden. Dat is eigenlijk net als zaterdag. Al kan je denk ik beter op maandag bij BRC gaan rijden, iets anders dan sloten lijkt me ook wel goed.
Nog tips voor losse velgen? Wil denk ik zelf iets gaan spaken.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:02 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja maar als ik 38 bestel kan ik die in nieuwe fiets van vriendin jassen en zo zeggen dat ze van haar zijn terwijl ik er zelf ook meerij, ze vind 50 te hoog en 38 net mooi![]()
![]()
Ik ga nog even rondkijken waar het goedkoper is ed
Ah, dacht dat je sloten bedoelde. Vond het al ambiteus van je om op woensdag van huis naar stage naar sloten naar huis te rijdenquote:Op maandag 23 februari 2015 15:13 schreef MarcoD het volgende:
[..]
woensdagavond bij BRC bedoel ik, dat is alleen voor licentiehouders maar begint pas begin mei omdat ze nu de baan aan het verleggen/opknappen zijn.
Nee, helaas. Dan kwamen alle dames op m'n fiets af.quote:Op maandag 23 februari 2015 15:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Geen 50?
[..]
Andersom bedoel je?
Ja naar sloten doorijden is ook niet te doen hoor, dat was ik al niet van plan.quote:Op maandag 23 februari 2015 15:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ah, dacht dat je sloten bedoelde. Vond het al ambiteus van je om op woensdag van huis naar stage naar sloten naar huis te rijden![]()
Parcour daar is een stuk zwaarder en ook wat echte bochtjes. Dat ik daar de eerste keer meereed werd ik gelost uit het peleton. Daar staan volgens mij ook wat sterkere mannen (of minder pannenkoeken als ik) aan de start
Ik had er toen echt moeite mee om bij te blijven en toen was ik redelijk in vorm. Beter dan nu. Ik was echt een dweil zondagquote:Op maandag 23 februari 2015 15:19 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja naar sloten doorijden is ook niet te doen hoor, dat was ik al niet van plan.
Niveau BRC is ook wel iets hoger denk ik en minder deelnemers waarachter je kan verschuilen, en de lokale elite, oud-elite, beloften, amateurs die snoeihard kunnen fietsen. Word ik er straks afgefietst door m'n neefje
Ik heb het voorlopig ook niet nodig. Maar ik denk dat een setje 38mm hoog met een brede velg en 25mm band een stuk beter rijdt. Ben zelf erg gecharmeerd van de Roval Rapide, maar die zijn niet te betalen.quote:Op maandag 23 februari 2015 15:16 schreef MarcoD het volgende:
Als je zelf spaakt zou ik denk een velg nemen waarin de spaakgaten ook in het velgbed zitten, je heb ook velgen waar er maar 1 gat in zit waar alle nippels doorheen moeten maar dat lijkt met niet zo handig.
verder zou ik het eigenlijk niet direct weten. de breedte misschien? en een betrouwbare verkoper (yishun, farsports, helin liu, flyxii).
volgens mij heb je 23 en 25 mm breden velgen allebei met bolle vorm (zipp lookalike/idee volgens mij) daarnaast heb je nog tubeless ready velgen.quote:Op maandag 23 februari 2015 15:23 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb het voorlopig ook niet nodig. Maar ik denk dat een setje 38mm hoog met een brede velg en 25mm band een stuk beter rijdt. Ben zelf erg gecharmeerd van de Roval Rapide, maar die zijn niet te betalen.
quote:Op maandag 23 februari 2015 15:24 schreef kanovinnie het volgende:
Als marco de vriendin van Marco haar nieuwe velgen heeft wil ik ze wel eens in mijn fiets proberen. Kijken hoe dat staat
Ik zou zeker voor die bolle variant gaan. Dat past wel goed bij mequote:Op maandag 23 februari 2015 15:25 schreef MarcoD het volgende:
[..]
volgens mij heb je 23 en 25 mm breden velgen allebei met bolle vorm (zipp lookalike/idee volgens mij) daarnaast heb je nog tubeless ready velgen.
Is ook mooi mien jung. Gewoon hard rije!quote:Op maandag 23 februari 2015 15:11 schreef Andyy het volgende:
[..]
Heb 3kZag wat plaatjes van ud wielen die 4 verschillende tinten grijs hadden, vond dat een beetje lelijk. Niet dat iemand dat ziet als ik langs 'm zoef.
Je hebt wel gelijk maar ik denk dat die jonges door elke week op de club te rijje ook al een goede basis hebben om een criterium te rijden, dat gaat wel een stuk harder maar k denk dat ze er best redelijk instuiven dan. Als ik een clubkoers of 4 op rij rijdt maandje lang kan ik ook wel een nationale uitrijden.quote:Op maandag 23 februari 2015 15:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook net wat je doel is. Uitrijden is makkelijker te doen, dan top 5 bijv.
Criterium is gewoon heel anders, constant scherp sturen (op het randje), aanzetten etc. Hele andere inspanning dan op een wielerbaan met mooi lopende bochten. Toen ik na 9 jaar mijn 1e criterium weer reed, moest ik echt weer ff mijn verstand op 0 zetten. Terwijl ik daarvoor wel veel op de wielerbaan of omloop had gereden.
[..]
Dat hangt wel van de persoon af. Maar kan best zijn dat je het conditioneel prima kan, maar als je de bochten niet doorkomt, dan zet je dat niet recht met een goede conditie.
Bijv Zevenhuizen was een rondje met 11 bochten. Daar reed ik beter dan sommige jongens die eigenlijk harder dan mij reden. Puur omdat ik die bochten goed doorkwam...gevaarlijk rondje was dat trouwens.
Ja uitrijden zal dan wel gaan, vooral jij wel met je jaren ervaring en basis. Het is ook net wat je doel is he, uitrije of mooie uitslag rije.quote:Op maandag 23 februari 2015 15:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk maar ik denk dat die jonges door elke week op de club te rijje ook al een goede basis hebben om een criterium te rijden, dat gaat wel een stuk harder maar k denk dat ze er best redelijk instuiven dan. Als ik een clubkoers of 4 op rij rijdt maandje lang kan ik ook wel een nationale uitrijden.
Ja. Zoiets is mooi.quote:Op maandag 23 februari 2015 15:25 schreef MarcoD het volgende:
[..]
volgens mij heb je 23 en 25 mm breden velgen allebei met bolle vorm (zipp lookalike/idee volgens mij) daarnaast heb je nog tubeless ready velgen.
Jamaar die jonges zoals kano en marco moeten eerst es eraan ruiken, voor hun is het aldegaar nieuw dan ken je best op de club koersen om snelheid op te doen, moet je natuurlijk wel hard rijjequote:Op maandag 23 februari 2015 15:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja uitrijden zal dan wel gaan, vooral jij wel met je jaren ervaring en basis. Het is ook net wat je doel is he, uitrije of mooie uitslag rije.
Wat bijv goede tip is, ga geen gaten dichtrije vlak voor een bocht, hou gewoon 3 meter over. Dan kan je op volle snelheid door de bocht. Dat is beter dan gat keihard dichtrije, kost energie. Dan vol in de remmen voor de bocht en weer optrekken.
Moet je niet van die klapjosti's hebben die steeds, vlak voor de bocht, om je heen rije zo je gat in.
Van die sjappies die niet snappen dat je bewust ff een gaatje laat vlak voor de bocht. Gebeurt bij sportklasse veel.quote:Op maandag 23 februari 2015 15:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja uitrijden zal dan wel gaan, vooral jij wel met je jaren ervaring en basis. Het is ook net wat je doel is he, uitrije of mooie uitslag rije.
Wat bijv goede tip is, ga geen gaten dichtrije vlak voor een bocht, hou gewoon 3 meter over. Dan kan je op volle snelheid door de bocht. Dat is beter dan gat keihard dichtrije, kost energie. Dan vol in de remmen voor de bocht en weer optrekken.
Moet je niet van die klapjosti's hebben die steeds, vlak voor de bocht, om je heen rije zo je gat in.
Oftewel 10 graden en zonnetjequote:Op maandag 23 februari 2015 15:43 schreef kaasplankje het volgende:
Zondag voorlopig hoereweer in de ardennen, zaterdag ziet het er redelijk uit.
http://www.meteo.be/meteo(...)ion=belgium&period=2
Dat was ik lul, fijn dat je me nog even moet inwrijven.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:13 schreef MarcoD het volgende:
Hier in Nederland valt dat nog wel mee denk ik, in de bergen samen met een slechte remtechniek kan dat wel flink oplopen, tijdens de marmotte iemand gezien waarbij na de 2e bocht van de afdaling vd glandon de biba al plofte.. Nu weet ik niet waneer een biba ploft maar gaat dus snel met een foute techniek.
HAHAHAHA!quote:Op maandag 23 februari 2015 17:27 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat was ik lul, fijn dat je me nog even moet inwrijven.Een belabberde remtechniek heb ik absoluut, dat besef ik ook wel....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |