Tsja het zijn meestal toch bands waar je snel op uitgekeken bent imo. Het is veel leuk voor tussendoor muziek. Maar op een festival hebben al deze acts wel hun charme hoor.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat geldt voor bijna alle britse acts die tussen 2005 en 2008 zijn komen opzetten. Alleen Editors en Franz Ferdinand hebben dat overleefd. De eerste is een serieuze headliner (hoewel vooral in NL/BE), die laatste een aanvulling voor elk festival op de grote stages.
Maar in Engeland kunnen ze allemaal nog wel mee. De bands die eerder kwamen hebben ze toch verslagen. The Strokes, The Libertines, zelfs Interpol...
Ik vergat de Arctic Monkeys nog. Die hebben het ook wel overleefd.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:58 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Tsja het zijn meestal toch bands waar je snel op uitgekeken bent imo. Het is veel leuk voor tussendoor muziek. Maar op een festival hebben al deze acts wel hun charme hoor.
Vooral Franz Ferdinand zijn bazen
Coldplay, Keane, Snow Patrol ...quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vergat de Arctic Monkeys nog. Die hebben het ook wel overleefd.
Er was ook gewoon ZOVEEL
Franz Ferdinand, Bloc Party, Maximo Park, Babyshambles, Dirty Pretty Things, The Kooks, The Pigeon Detectives, The Wombats...
Coldplay begon voor 2005 en Snow Patrol was in eerste instantie meer post-grunge. (Pas in 2008 werd het meer indie) Keane is wel een redelijke suggestie nog.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:04 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Coldplay, Keane, Snow Patrol ...
Die probeerden ook wat nieuws, net als Editors. Beetje mislukt helaas. Mercury en One More Chance kwamen wat kneuzig over, maar Flux was dan wel weer tof.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:07 schreef indiaantje89 het volgende:
Bloc Party vond ik ook eigenlijk wel een van de toffere hoor. Vooral Silent Alarm
Ik vond het vorig jaar geen slechte show, maar in my book niet direct vele malen beter dan Kaiser Chiefs ofzo, iets minder eentonig/saai, das alles. Terwijl ze op 't eiland ineens headlinewaardige proporties hebben aangenomen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bloc Party vind ik wel een beter debuut hebben dan de andere acts, die het vaak van 1 of 2 sterke singles moeten hebben. Silent Alarm zet ik nog met plezier op.
The Fratellis
Kasabian vind ik wel tof overigens, maar is voor mij ook geen aansprekende festivalnaam. Toch ook meer een singletjesband dan een albumband voor mij.
Mwah. Royal Blood vind ik beter dan bijna alle genoemde namen, om maar een voorbeeld te geven. Het is vooral een paar jaar terug heel mager geweest. (Al blijft het veel elektronisch en minder rock)quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:07 schreef indiaantje89 het volgende:
Toch braken er toen betere dingen door dan vandaag de dag heb ik het idee... mis dit soort bandjes nu wel..
quote:
Tjah, ze hebben hun naam wel gevestigd, en dan volgt straks het make it or break it 2e album. Vind het eerste album erg lekker, maar ook wel snel eentonig imho.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:10 schreef indiaantje89 het volgende:
Biffy Clyro moeten we ook niet vergeten. En Royal Blood vind ik zeer zeker tof, maar het heeft toch niet een giga impact gemaakt heb ik het idee. Ik zie ze niet over 5 jaar ergens headlinen....
Mando Diao had een hitje van hun 4e album ofzo? Daar trek je de kar niet mee. Dat was sowieso altijd een act in de marge totdat dat Dance With Somebody ineens een kneiter werd.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:12 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Treden nog op. Maar Andy Burrows is daar toch weg gegaan (ook niet zo heel boeiend). En ok niet Brits, maar Mando Diao is ook zo'n band waar de glorie ook helemaal van weg is...
Royal Blood gaat wel last krijgen van SAS denk ik.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:12 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Tjah, ze hebben hun naam wel gevestigd, en dan volgt straks het make it or break it 2e album. Vind het eerste album erg lekker, maar ook wel snel eentonig imho.
The Hives treden toch nog regelmatig op hoor, die hebben 2 jaar terug hun laatste album uitgebracht dacht ik. Geweldige live bandquote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mando Diao had een hitje van hun 4e album ofzo? Daar trek je de kar niet mee. Dat was sowieso altijd een act in de marge totdat dat Dance With Somebody ineens een kneiter werd.
The Hives, dat vind ik nu een band waar je niks meer van hoort waarvan dat echt jammer is. Ook Zweeds natuurlijk.
Razorlight, tsja, dat was altijd al voor de softies. En dan hebben we het nog niet over Air Traffic, Athlete, The Hoosiers, The Holloways, Mumm-ra, Malcolm Middleton... allemaal van die bandjes met 1 hitje in die tijd.Dat was toen al tweederangs, zouden die allemaal uberhaupt nog bestaan?
Ja, maar je hoorde ze 5, 10 jaar geleden wel op de radio. Nu NOOIT meer.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:17 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
The Hives treden toch nog regelmatig op hoor, die hebben 2 jaar terug hun laatste album uitgebracht dacht ik. Geweldige live band
Dat denk ik ook wel, alhoewel FF ook wel een terugvalletje had imho, maar dat was dan meer het derde album?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Royal Blood gaat wel last krijgen van SAS denk ik.
Sowieso is dat ook een van de grootste problemen van vrijwel al deze acts. Als je dan als band net iets meer dan 1 leuke single hebt en een aardig debuut hebt geleverd is hun tweede album echt veel minder. Alleen bij Editors en Franz Ferdinand (en in mindere mate AM en Keane) valt dit dus mee.
En je komt er dus gewoon niet meer overheen.
The Hives - Come One werd wel gebruikt als tune bij het EK van 2012. Maar ik kan me voorstellen dat je die verdrongen hebtquote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, maar je hoorde ze 5, 10 jaar geleden wel op de radio. Nu NOOIT meer.
Tonight werd niet zo goed gewaardeerd. Ik vond het zelf een prima album, maar daarna zijn ze er een paar jaar uit geweest ookquote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel, alhoewel FF ook wel een terugvalletje had imho, maar dat was dan meer het derde album?
Kim and Jesse, Halfway Home, Epic Last Song, Roscoe, My Girls, Young Adult Friction, Publisherquote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:21 schreef indiaantje89 het volgende:
http://www.therockczar.co(...)ock-songs-since-2003
Staan toch leuke dingen bij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |