Die presentator maakt allemaal filmpjes met interviews op straat en geen stijl heeft uit hun filmpje de deeltjes geknipt over deze jongeren. Die presentator is juist uit op deze reacties want daar worden de filmpjes juist mee gevuld en zegt dus bedankt.quote:Op donderdag 19 februari 2015 16:56 schreef indiaantje89 het volgende:
Maar ook de presentator zegt nog netjes "bedankt" op het einde van de interview. En dat is eigenlijk het hele probleem in een notendop.
Gaat de staat straks controleren of papa Etto zijn kind niet katholiek opvoedt? Hoe zie je dat precies voor je, dat 'er zou meer moeten worden gedaan'?quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Religie met de paplepel ingieten - met alle schadelijke gevolgen van dien - is inderdaad een onderwerp waarop een taboe rust. Het is inderdaad vreemd dat we (terecht) wél paal en perk stellen aan schadelijke zaken als alcohol en roken, maar dat we nagenoeg niks doen aan het feit dat kinderen haatdragend worden opgevoed.
Tegen dat laatste zou meer moeten worden gedaan. Niet alleen in moslimgezinnen, maar net zo goed bij ouders die hun kinderen racistisch gedrag aanleren.
Ik val zijn mening aan. Lees nog maar eens goed.quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:27 schreef Specularium het volgende:
Kun je even stoppen met dat op de man spelen?
Gewoon met argumenten komen of je klep houden.
Bedankt.
Zoals het er staat vliegt vrijheid van religie eruit...quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Gaat de staat straks controleren of papa Etto zijn kind niet katholiek opvoedt? Hoe zie je dat precies voor je, dat 'er zou meer moeten worden gedaan'?
Wat doet de bron ertoe? Je hoort die jochies toch zeggen wat ze zeggen? Je kunt toch zelf ook gewoon vaststellen wat voor gedachten er leven bij zulke jochies? Daar heb je geen mening over of zo? Dat vind je maar normaal?quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:29 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ga nou eens niet naar dat Geenstijl.
Ik ben voor vrijheid van religie.quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zoals het er staat vliegt vrijheid van religie eruit...
Zo, zo... kindermishandeling zelfs...quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:48 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Ik ben voor vrijheid van religie.
Maar ik ben fel tegen religie opdringen aan kinderen dat is pure kindermishandeling!
Wacht ten minste tot mensen 18 jaar zijn voor ze met religie in aanraking te laten komen.
Ah, een soort eindoplossing?quote:Op donderdag 19 februari 2015 16:38 schreef Elfletterig het volgende:
Het zoveelste teken van een nauwelijks nog te overbruggen kloof in de samenleving. Ik begin er met de dag meer in te geloven dat de enige oplossing op den duur is dat moslims afscheid nemen van Nederland.
Ja van het smerigste soortquote:Op donderdag 19 februari 2015 17:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo, zo... kindermishandeling zelfs...
De bron is idd niet zo relevant, behalve dan dat dit wel een bron is die aan cherry-picking doet. Het zal ook best lukken om in een gereformeerd dorp een paar jochies te vinden die verkondigen dat homo's een draai om de oren verdienen omdat ze niet naar de bijbel leven. Of gewoon een ongelovig jochie die verkondigt dat alle vrouwen hoeren zijn.quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:46 schreef Elfletterig het volgende:
Wat doet de bron ertoe? Je hoort die jochies toch zeggen wat ze zeggen? Je kunt toch zelf ook gewoon vaststellen wat voor gedachten er leven bij zulke jochies? Daar heb je geen mening over of zo? Dat vind je maar normaal?
Kijk aan; een atheïstische fundamentalist.quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:49 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Ja van het smerigste soort
Kijk aan een reliekneus.quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kijk aan; een atheïstische fundamentalist.
Een beetje overdreven lijkt mij. Je doet nu net alsof religie naar aard schadelijk is.quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:48 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Ik ben voor vrijheid van religie.
Maar ik ben fel tegen religie opdringen aan kinderen dat is pure kindermishandeling!
Wacht ten minste tot mensen 18 jaar zijn voor ze met religie in aanraking te laten komen.
Onderbouw dit eens. 50% van de moslims is "verrot"? Ik vind dit een verrot idee, welk idee alleen maar uit een verrot hoofd kan komen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:03 schreef Elfletterig het volgende:
Maar wat wél steeds duidelijker wordt, is dat het niet gaat om "een paar rotte appels die het voor de rest verpesten". Als we een mand met appels hebben, is bijna de helft verrot.
Ik stel iig voor "adem in, adem uit". Nee, serieus... is het echt onbekend dat jonge jochies (zeker als er een camera voor hun snufferd gehangen wordt) wel eens onzinnige stoere praatjes hebben?quote:
Het lijkt mij aantoonbaar juist dat indoctrinatie kindermishandeling is.quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een beetje overdreven lijkt mij. Je doet nu net alsof religie naar aard schadelijk is.
Kijk, ik ben er ook geen voorstander van om de extreme denkbeelden die sommige religieuzen aanhangen over te brengen op kinderen, alleen... dat ligt meer aan de denkbeelden zelf dan aan de vraag of er een religieus tintje aan zit.
Maar gewoon je kind meenemen naar de kerk met pasen... Zou dat nu echt kindermishandeling zijn. Dat lijkt mij aantoonbaar onjuist.
In alle gevallen, of alleen wederom bij moslims, zoals je vaker voorstelt.quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Daar zijn we niet bij geweest. We kunnen alleen het "resultaat" zien. En dat resultaat lijkt me voldoende aanleiding om de ouders te bestraffen.
De bron is heel belangrijk net als de omstandigheden waaronder het wordt gezegd en hoe het filmpje is gemonteerd. Uitspraken uitlokken aan jongeren is niet moeilijk. Wat zegt het filmpje over de Nederlandse cultuur?quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat doet de bron ertoe? Je hoort die jochies toch zeggen wat ze zeggen? Je kunt toch zelf ook gewoon vaststellen wat voor gedachten er leven bij zulke jochies? Daar heb je geen mening over of zo? Dat vind je maar normaal?
In bepaalde kringen wordt alles links van de PVV (op minderhedenbeleid) verketterd als een soort van landverrader.quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen de hierboven genoemde handelingen / uitspraken van Asscher en Marcouch. Het zijn beiden mensen die zich ook kritisch hebben uitgelaten over de andere kant van het verhaal. Asscher laat bijvoorbeeld Turkse organisaties onderzoeken die de integratie tegenwerken, Marcouch heeft zich bijzonder kritisch uitgelaten over het gedrag van Marokkaanse jongens. Zo kritisch dat hij in bepaalde kringen wordt verketterd als een soort landverrader en een "ongelovige".
Pasen is indocrinatie?quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:55 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Het lijkt mij aantoonbaar juist dat indoctrinatie kindermishandeling is.
Roepen dat het sprookjes zijn is net zo onzinnig als claimen dat het bestaan van god bewezen is...quote:Vervuil de opvoeding van kinderen niet met religie maar laat ze op volwassen leeftijd zelf de keuze maken of ze al dan niet in sprookjes willen geloven.
quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Daar verschillen we dan van mening. Ik vind het gevaarlijk om alle mensen binnen een groep over één kam te scheren.
Lul niet. Jij bent voorstander van oneigenlijke discriminatie op irrelevante gronden omdat de uitkomst jou bevalt. Hoe vaak heb je wel niet bepleit om mensen anders te behandelen op basis van de dubbele nationaliteit, ongeacht het strafbaar feit.quote:Ik ben juist veel meer voorstander van een duidelijke scheiding tussen goed en fout gedrag. Met andere woorden: duidelijke grenzen stellen en krachtig handhaven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |