abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149828408
De TT zegt het dus al.

Wat is nou de leeftijd waarop je zoiets hebt van. Ik ben eigenlijk wel te oud om in hostels te overnachten.
Het is toch vooral op jong-volwassenen gericht. En in sommige hostels is er zelfs een maximum leeftijd.

Ik ben zelf 32 en ga zeer binnenkort voor een maand backpacken in Thailand en omstreken.
Ik ga alleen, dus vind ik het ideaal om voor hostels te kiezen.

Maar ik heb nu in een stuk of 20 hostels geslapen. En soms had ik toch wel echt het gevoel van "ik voel me hier te oud voor".
Dat vind ik ook niet erg voor een keer. Maar als dat in elk hostel zo zou zijn, zou ik denk ik toch wat anders zoeken.

Maar als ik de reviews op Hostelworld.com lees, zie ik ook mensen die 41+ zijn.
En ik in Budapest bij 2 Maleisische vrouwen van ongeveer 50 of 55 jaar gelegen... zo oud zagen ze er althans toch uit, haha.

Het is misschien gewoon hoe oud je je voelt en hoeveel je je van de leeftijd van anderen aan trekt.

Maar hebben jullie zoiets van bijvoorbeeld "als ik de 35 gepasseerd ben, dan houdt het overnachten in hostels voor me op.." ??
  Boks-Chick donderdag 19 februari 2015 @ 16:25:16 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_149829946
Backpackers van alle leeftijden over de hele wereld slapen in hotels.

Dus je kan met je net 30+ rustig boeken in n hostel ^O^
lolwut
pi_149831769
Genoeg 50+ mensen gezien in hostels. Families en elk soort persoon gezien. Wat er op hostelworld zijn ook niet altijd typische hostels.

Mensen denken vaak dat alle hostels 20+ bed smerige dorms zijn met de wc op de gang. :P
reset
pi_149833274
Keer iemand gezien van 65+ die de laatste 20 jaar van z'n leven al in hostels woonde en net van Thailand naar Xi'an was gefietst waar het hostel zat. Was niet de gemiddelde Jan Janssen maar het is maar net wat je eigen gevoel erbij is.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 19 februari 2015 @ 18:17:02 #5
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_149833314
Totdat je iets meer luxe wel prettig vindt.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_149834399
De tijd van 10+dorms met disco/pub aan de Australische oostkust heb ik nu wel een beetje gehad inderdaad. Ga je bijvoorbeeld naar een wat rustiger/duurder hostel in Zuid-Amerika en neem je een 4/6 dorm is het over het algemeen prima. Komt ook net wat ander volk.
Hostels zijn wel zo gezellig en je kunt ook voor je eigen eten zorgen, Als je wat langer op reis bent wordt steeds een hotel wel erg duur. Vooralsnog vind ik hostels prima.
pi_149834634
Alle behalve 1 hostel heb ik met vreemden de kamer gedeeld.

Ik ben zelf ook de andere kant gegaan. Eerst 4 en 5 sterren hotels en pas tegen m'n 30e in hostels,
reset
  donderdag 19 februari 2015 @ 18:56:14 #8
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_149834649
Ben 43 en slaap nog steeds wel eens in een hostel, boeit geen fuck en zie daar wat andere hier ook zeggen ook allerlei leeftijden voorbij komen, vind het altijd wel wat hebben om eerlijk te zijn.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_149835528
Ik doe er nog een paar jaar bij, 47 en ik overnacht nog altijd graag in hostels. Het is zelden dat ik me er echt te oud voel.
pi_149836084
Wel grappig om idd te lezen dat er hier ook mensen van alle leeftijden in hostels slapen.

Ik begrijp, zoals Announcement zegt, dat je na een aantal overnachtingen in 10-persoonskamers niet meer persee met zoveel man op een kamer hoeft te liggen.
Maar het blijft natuurlijk gezelliger om in een hostel te overnachten ipv in een hotel.

Het valt ook altijd op dat iedereen met elkaar om gaat, wat leeftijd betreft.
Als je 50 bent, maak je net zo snel contacten met anderen (van alle leeftijden) als iemand die 25 is.
pi_149843515
Leeftijd maakt echt niet uit, al willen wij 50+ tegenwoordig wel een eigen kamer, kan ook in een hostel zijn.
pi_149846493
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 22:14 schreef Katinkat het volgende:
Leeftijd maakt echt niet uit, al willen wij 50+ tegenwoordig wel een eigen kamer, kan ook in een hostel zijn.
Dit!

Privé kamer in hostel is altijd nog gezelliger dan kamer in hotel. Je hebt veel meer contact in algemene ruimte etc.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_149849349
Een van de leukste ontmoetingen die ik ooit had in een hostel was die met een dame van 78 die onderweg was naar Varna in Bulgarije om een week te gaan zeilen op de Zwarte Zee naar Istanbul.
En daarna moest ze ook nog terug. :D O+

Zo wil ik ook wel 78 worden. O+

Verder heb ik nog steeds geen problemen met hostels. Ben wel een beetje klaar met de grote slaapzalen enzo, maar het is vaak een stuk gezelliger dan een gemiddeld hotel. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_149849429
ik vind hostels de leukste vorm van reizen. ik zou niet weten wanneer ik er mee stop, waarschijnlijk als ik dood ben.
pi_149850636
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 08:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Een van de leukste ontmoetingen die ik ooit had in een hostel was die met een dame van 78 die onderweg was naar Varna in Bulgarije om een week te gaan zeilen op de Zwarte Zee naar Istanbul.
En daarna moest ze ook nog terug. :D O+

Zo wil ik ook wel 78 worden. O+

Verder heb ik nog steeds geen problemen met hostels. Ben wel een beetje klaar met de grote slaapzalen enzo, maar het is vaak een stuk gezelliger dan een gemiddeld hotel. :)
Grote slaapzalen zijn echt kut.

Het zijn allereerst grote slaapzalen: gesnurk, veel tassen en rommel, niet zo fris etc. Maar ik vind ook dat de gezelligheid in correlatie met de grote van de kamer een hyperbool is:

• Alleen is niet gezellig
• Met wat meer mensen (6 bijv) is het gezellig (top)
• Met heel veel mensen is het weer niet gezellig
pi_149850870
Ik ben ook in de leeftijd dat ik niet meer op een slaapzaal zou willen slapen, maar verblijf nog wel in hostels. Mijn vriendin en ik boeken gewoon een privekamer met badkamer wat veel hostels ook wel hebben. Ipv 20 euro betaal je dan 35 euro per nacht (in Europa). Nog steeds vrij goedkoop in vergelijking met de meeste hotels.
pi_149850903
quote:
7s.gif Op donderdag 19 februari 2015 23:34 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dit!

Privé kamer in hostel is altijd nog gezelliger dan kamer in hotel. Je hebt veel meer contact in algemene ruimte etc.
Helemaal terecht. Gewoon een gezellig hostel boeken met een privekamer en als je sávonds moe terugkomt in je hostel een beetje lullen met andere mensen die rondhangen in de gemeenschappelijke ruimte. Als je ze beu bent, dan trek je je terug op je eigen kamer. Best of both worlds.
pi_149850928
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 10:18 schreef oxylus11 het volgende:
Ik ben ook in de leeftijd dat ik niet meer op een slaapzaal zou willen slapen, maar verblijf nog wel in hostels. Mijn vriendin en ik boeken gewoon een privekamer met badkamer wat veel hostels ook wel hebben. Ipv 20 euro betaal je dan 35 euro per nacht (in Europa). Nog steeds vrij goedkoop in vergelijking met de meeste hotels.
Zo reizen mijn vriendin en ik ook inderdaad. Privékamer (plus badkamer als het even kan) is wel zo fijn en meestal niet duurder dan een dorm. We hebben ook stellen gezien die met kleine kinderen zo reizen, dat is hier ook een beetje het plan wanneer er mini-DJ-tjes zijn O+
pi_149850947
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 10:22 schreef DonJames het volgende:

[..]

Zo reizen mijn vriendin en ik ook inderdaad. Privékamer (plus badkamer als het even kan) is wel zo fijn en meestal niet duurder dan een dorm. We hebben ook stellen gezien die met kleine kinderen zo reizen, dat is hier ook een beetje het plan wanneer er mini-DJ-tjes zijn O+
:Y
  vrijdag 20 februari 2015 @ 10:26:14 #20
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_149851011
Hostels O+

reset
  vrijdag 20 februari 2015 @ 10:35:21 #21
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_149851195
Alle soorten en maten..

tot

Complete bovenverdieping met balkon en terras.

reset
  vrijdag 20 februari 2015 @ 11:35:49 #22
62913 Blik
The one and Only!
pi_149852594
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 10:20 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Helemaal terecht. Gewoon een gezellig hostel boeken met een privekamer en als je sávonds moe terugkomt in je hostel een beetje lullen met andere mensen die rondhangen in de gemeenschappelijke ruimte. Als je ze beu bent, dan trek je je terug op je eigen kamer. Best of both worlds.
Nooit anders gedaan dan dit. Snap best dat je op een slaapzaal gaat slapen als je in je eentje bent. Maar als je bijvoorbeeld als stelletje gaat reizen ga je toch niet vrijwillig in een dorm slapen... Heel soms als het niet anders kon hebben we op een slaapzaal geslapen, maar anders gewoon een privé-kamer
  vrijdag 20 februari 2015 @ 11:47:39 #23
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_149852871
hebben jullie dan geen geld om fatsoenlijke overnachtingen te betalen ofzo? Ik heb 1 keer in een hostel geslapen, en nooit meer. Mijn privacy en beperkt aantal vrije dagen per jaar zijn mij meer waard dan een paar tientallen dollars uit te sparen.
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_149852920
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:47 schreef misteriks het volgende:
hebben jullie dan geen geld om fatsoenlijke overnachtingen te betalen ofzo? Ik heb 1 keer in een hostel geslapen, en nooit meer. Mijn privacy en beperkt aantal vrije dagen per jaar zijn mij meer waard dan een paar tientallen dollars uit te sparen.
Ben jij zo'n autist dat je niet met andere mensen kan omgaan?

is de even belachelijke tegenvraag
pi_149853000
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:47 schreef misteriks het volgende:
Ik ga het liefst naar hostels, omdat er van dat miemel volk als jouw niet naar hostels gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')