quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Schoorvoetend is er hier en daar toegegeven dat ze eigenlijk wel wisten dat het allemaal niet goed kon blijven gaan wat ze deden, heel voorzichtig, altijd gevolgd door een "de rest deed het ook en als we er niet in mee gingen zouden we failliet zijn gegaan". Voor mij is dat gewoon crimineel, bewust wanbeleid, wat volgens mij ook zo'n beetje overal al strafbaar is maar toch gebeurt er hoegenaamd niks met die gasten. Wmb gaan dat soort gasten gewoon 20 jaar de cel in en dan mogen ze nog niet klagen en zijn ze nog steeds stinkend rijk als ze vrij komen waarschijnlijk
Ik moet ook eens weg bij de Rabobank eigenlijkquote:Op donderdag 19 februari 2015 17:55 schreef KomtTijd... het volgende:
Een van de redenen dat ik niet meer bij ING zit.
Waarom? Om dezelfde redenen?quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik moet ook eens weg bij de Rabobank eigenlijk. Zou dat Knab wat zijn?
Kleiner is sowieso al beter. Zit zelf bij Triodos en ASN.quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Knab is van Aegon toch? Duur en nog steeds boevenquote:Op donderdag 19 februari 2015 18:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vond die reclames relatief vlak daarna ook zo stuitend. Iets blijs over hoe 'oranje' het nemen van risico wel niet is. Echt, waar haaaaaaaaaaaaaaal je het gore lef vandaan?quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is nog steeds de cultuur helaas. Meest schrijnende voorbeeld vind ik nog ING, dat dreigde te vertrekken uit NL om bonusbeperkende maatregelen ed, moest een jaar later gered worden door de belastingbetaler (u en ik) en begon terwijl ze nog aan het staatsinfuus lagen al weer dreigende taal uit te slaan
![]()
En dan zijn de NL banken nog niet eens de grootste klootzakken ter wereld. Maar klootzakken zijn het, elke serieuze hervorming van het financieel stelsel wordt tegengewerkt en over de slappe maatregelen die wel genomen zijn klagen ze steen en been....
Dat is toch net als met verzekeraars, de ene verzekeraar is eigendom van de andere en zo door.quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:41 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Knab is van Aegon toch? Duur en nog steeds boeven
Nou ja, de Rabobank is nou ook niet bepaald positief in het nieuws gekomen de afgelopen jaren. Als moraalridderende consument moet je daar zo'n bedrijf niet voor belonen natuurlijk. Knab is nog jong en idealistisch.quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
Waarom? Om dezelfde redenen?
De naam is wel tof.
Yup. Banken en verzekeraars zijn ook gewoon een pot natquote:Op donderdag 19 februari 2015 18:43 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat is toch net als met verzekeraars, de ene verzekeraar is eigendom van de andere en zo door.
Ja, snap ik. Maar zit je dan niet ook gewoon verkapt bij een grotere bank? Zoals met de verzekeraars die ik net al noemde.quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou ja, de Rabobank is nou ook niet bepaald positief in het nieuws gekomen de afgelopen jaren. Als moraalridderende consument moet je daar zo'n bedrijf niet voor belonen natuurlijk. Knab is nog jong en idealistisch.![]()
Ook zou ik er 55% meer rente op mijn spaargeld beuren vergeleken met de rabo. Heb al eens wat zitten rekenen en al met al zou het met de extra rente en wat ik bespaar op tarieven al snel een paar honderd eu per jaar opleveren.
Alleen ben ik wel benieuwd naar hun kapitaalpositie, net voor de crisis wilde ik al weg bij de rabo eigenlijk maar omdat het qua kapitaalpositie iig destijds veruit de sterkste NL bank was ben ik maar rustig blijven zitten.
Ja dus, want Knab is van Aegonquote:Op donderdag 19 februari 2015 18:45 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, snap ik. Maar zit je dan niet ook gewoon verkapt bij een grotere bank? Zoals met de verzekeraars die ik net al noemde.
Daar word ik dus ook niet goed van, ga je weg bij het ene bedrijf omdat teringlijers, blijk je bij een dochteronderneming van ze terecht gekomen te zijn of word het bedrijf waar je nu bij zit door ze overgenomen...quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:43 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat is toch net als met verzekeraars, de ene verzekeraar is eigendom van de andere en zo door.
Vrije keus is echt een illusiequote:Op donderdag 19 februari 2015 18:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar word ik dus ook niet goed van, ga je weg bij het ene bedrijf omdat teringlijers, blijk je bij een dochteronderneming van ze terecht gekomen te zijn of word het bedrijf waar je nu bij zit door ze overgenomen...![]()
Geldt niet alleen voor banken en verzekeraars trouwens
Ik heb het altijd al geroepen, als je de 'vrije markt' zijn gang laat gaan dan zit je binnen no time met een stel monopolisten/oligopolisten en is er geen sprake meer van een vrije markt. Hoe paradoxaalquote:
Ja, daaromquote:
Dat lees je wel vaker van (oud)medewerkers.quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:44 schreef MissMSX het volgende:
Nu heb ik jaren in de financiële wereld gewerkt en ik ben geen heilige, maar wat ik daar heb gezien heeft er wel mede voor gezorgd dat ik vertrokken ben.
De integere trekken hun conclusies en vertrekken. De anderen versterken elkaars cultuur. That's the way the system worksquote:Op donderdag 19 februari 2015 18:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat lees je wel vaker van (oud)medewerkers.
Criminelen bedoel jequote:Op donderdag 19 februari 2015 18:53 schreef Barbusse het volgende:
Haten op financiele instellingen ja?
Allemaal 1 pot natquote:
Check. Nooit meer bier drinken!quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik ga eens bier drinken bij wat vrienden. Waarschijnlijk veel leuke speciaalbieren van kleine brouwerijen die bij nader onderzoek van Inbev oid blijken te zijn![]()
Dat zijn ook teringlijers trouwens, grote brouwerijen. 90% van de cafés verhuren in een gemiddeld stadscentrum en de uitbater opzadelen met een loeihoge huur en een exclusief leveringscontract (maw, de kastelein mag niet eens bepalen wat er in 'zijn' kroeg geschonken wordt).
Behalve de integeren, maar die zijn snel weer wegquote:
Gewoon je eigen bier brouwen en drank stoken.quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:58 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Check. Nooit meer bier drinken!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |