Dat vind ik fijn dat die incorrect zijn. Want t was geen rooskleurige conclusiequote:Op donderdag 19 februari 2015 17:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat blijkt, en dat kan prima komen omdat ik het niet goed genoeg kan verwoorden, maar je conclusies zijn iig pertinent incorrect.
Ik reageer op jouw "tikje op de pols" hè. Mijn initiële post lijkt me vrij genuanceerdquote:Op donderdag 19 februari 2015 17:07 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja, en ik heb ook nergens beweerd dat we naar "kapot straffen" moesten gaanJe maakt er zelf een zwartwit case van.
[..]
Omdat die de pijn doorgaans niet (voldoende) voelen naar mijn persoonlijke mening. En wmb worden ook meer zaken onder het 'witte boord' geschaard. Wat de financiële instellingen geflikt hebben met het veroorzaken van de crisis bijvoorbeeld is in mijn optiek gewoon ronduit crimineel maar de bankiers en hun matties komen er vanaf met een "ja maar iedereen deed het hoor!", willen hun excuses nog niet aanbieden en hebben hun werkwijze niet of nauwelijks veranderd en schreeuwen nu al weer moord en brand over de vrij slappe beperkingen die de financiële wereld opgelegd zijnquote:Waarom zou witte boorden harder aangepakt moeten worden en de rest niet? Ik ben idd ook van de case by case.
Nee, en daarom probeer ik het uit te leggen, maar dat lukt niet met woorden blijkbaar.quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:19 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat vind ik fijn dat die incorrect zijn. Want t was geen rooskleurige conclusie
Ik geloof overigens niet in straffen en belonen. Maar in een systeem waarin straffen en belonen de norm is is het in de praktijk onmogelijk dit op fatsoenlijke termijn te realiseren.quote:Op donderdag 19 februari 2015 16:59 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Sommige mensen leren niet tenzij ze de "pijn" voelen. Een boete van 25,- EUR en een foei met een uitleg over wat je verkeerd hebt gedaan, daar zal menig tokkie of witte boord crimineel zich weinig door laten afschrikken.
[..]
Nee? Hoezo niet dan? Het slachtoffer wellicht niet nee, in niet alle gevallen. Maar een slap NL tikje op de pols werkt niet, bij het opvoeden van een kind niet, een puppy niet en een volk niet. Ik zeg niet dat je er een politiestaat van moet maken, maar onze rechtsstaat boezemt geen ENKELE angst in. Angst is wellicht t verkeerde woord. Ontzag dan maar.
Ik vind het een ander soort criminaliteit. En het straffen van het een staat los van het straffen van de ander. Ze mogen het beide voelen, beide soorten. En de straffen die er nu in NL zijn, voor beide soorten, zijn volgens mij niet hard genoeg om ook maar iets te voelen. Dus t schrikt ze niet af het te doen. En dan vind ik dat we best wel wat richting het strenge regime van Singapore mogen gaan.quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik reageer op jouw "tikje op de pols" hè. Mijn initiële post lijkt me vrij genuanceerd
[..]
Omdat die de pijn doorgaans niet (voldoende) voelen naar mijn persoonlijke mening. En wmb worden ook meer zaken onder het 'witte boord' geschaard. Wat de financiële instellingen geflikt hebben met het veroorzaken van de crisis bijvoorbeeld is in mijn optiek gewoon ronduit crimineel maar de bankiers en hun matties komen er vanaf met een "ja maar iedereen deed het hoor!", willen hun excuses nog niet aanbieden en hebben hun werkwijze niet of nauwelijks veranderd en schreeuwen nu al weer moord en brand over de vrij slappe beperkingen die de financiële wereld opgelegd zijn.
Ondertussen zijn zij niet degenen die hun levensstandaard zien zakken ten gevolge van hun handelen, nee, de gevolgen zijn voor het plebs
DOE DAN DADEN JONGUH!!! :pquote:Op donderdag 19 februari 2015 17:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, en daarom probeer ik het uit te leggen, maar dat lukt niet met woorden blijkbaar.
Doe er eens over praten tijdens een wine and dinequote:Op donderdag 19 februari 2015 17:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, en daarom probeer ik het uit te leggen, maar dat lukt niet met woorden blijkbaar.
Hoe zou je t dan willen zien als bv iemand iets uit een winkel jat?quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:23 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik geloof overigens niet in straffen en belonen. Maar in een systeem waarin straffen en belonen de norm is is het in de praktijk onmogelijk dit op fatsoenlijke termijn te realiseren.
Ja daag. Ik weet toch dat er geen seks in zitquote:Op donderdag 19 februari 2015 17:25 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Doe er eens over praten tijdens een wine and dine
In de huidige praktijk niet. Mensen zijn te anders geimprint. Maar met kinderen vanaf begin af aan zo behandelen kun je een heel eind komen. Het gaat uiteindelijk allemaal om verantwoordelijkheid voelen. Maar dat is niets iets dat we onze kinderen leren door ze te straffen en te belonenquote:Op donderdag 19 februari 2015 17:25 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Hoe zou je t dan willen zien als bv iemand iets uit een winkel jat?
Geen straf maar een goed gesprek? Ik snap dat dat de oorzaak aan wil pakken (waarom jat je?), en niet alleen het symprtoom (het jatten, dus straf). Ik vraag me alleen af of DAT dan wel werkt.
Misschien een beetje frummelen na wat wijntjes?quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:25 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja daag. Ik weet toch dat er geen seks in zit
Enjoyquote:Op donderdag 19 februari 2015 17:25 schreef Ang3l het volgende:
Ow! Al half 6! Ik ga er vandoor! Tabouleh maken en daarna keihard neuken!
Het is een ander soort criminaliteit ja. Maar niet minder 'fout' dan iets jatten van iemand bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:23 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind het een ander soort criminaliteit. En het straffen van het een staat los van het straffen van de ander. Ze mogen het beide voelen, beide soorten. En de straffen die er nu in NL zijn, voor beide soorten, zijn volgens mij niet hard genoeg om ook maar iets te voelen. Dus t schrikt ze niet af het te doen. En dan vind ik dat we best wel wat richting het strenge regime van Singapore mogen gaan.
Ze nemen niet hun verantwoordelijkheid. Dat is wat mensen pissig maakt. En terecht wat mij betreftquote:Op donderdag 19 februari 2015 17:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is een ander soort criminaliteit ja. Maar niet minder 'fout' dan iets jatten van iemand bijvoorbeeld.![]()
Ik vind het onthutsend dat er wereldwijd vrijwel geen bankier de bak is in gegaan bijvoorbeeld, sterker nog, de meesten zullen nog steeds een exorbitant salaris ontvangen en zeuren over (iets) strakkere regeltjes....
Willens en wetens de boel besodemieteren om er zelf beter van te worden, de wereld in een crisis van heb ik jou daar storten en dan je handen in onschuld wassen, dat dat blijkbaar niet als crimineel gezien wordt vond ik nogal schokkend
Als ik op straat loop zie ik van alles. Als ik mensen ontmoet, geldt wat ik zei.quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:16 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dan zie ik wat anders.
Kan aan de regio liggen.
Geen idee.
Ik kom vaker een schreeuwende witte tokkie tegen met panterprint dan een schreeuwende KFC ... shit ben de naam kwijt van die van FC KipJudeska!!!!
Schoorvoetend is er hier en daar toegegeven dat ze eigenlijk wel wisten dat het allemaal niet goed kon blijven gaan wat ze deden, heel voorzichtig, altijd gevolgd door een "de rest deed het ook en als we er niet in mee gingen zouden we failliet zijn gegaan". Voor mij is dat gewoon crimineel, bewust wanbeleid, wat volgens mij ook zo'n beetje overal al strafbaar is maar toch gebeurt er hoegenaamd niks met die gasten. Wmb gaan dat soort gasten gewoon 20 jaar de cel in en dan mogen ze nog niet klagen en zijn ze nog steeds stinkend rijk als ze vrij komen waarschijnlijkquote:Op donderdag 19 februari 2015 17:38 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ze nemen niet hun verantwoordelijkheid. Dat is wat mensen pissig maakt. En terecht wat mij betreft
Dat zijn degenen die nog geen 45K boete hebben gehadquote:Op donderdag 19 februari 2015 17:40 schreef MissMSX het volgende:
Ze hebben er van geleerd
http://www.telegraaf.nl/b(...)ooligans_Rome__.html
"Dat overkomt mij niet"quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat zijn degenen die nog geen 45K boete hebben gehad
Dat kunnen ze niet. Dan zouden ze hun huis moeten verkopen om mensen schadeloos te stellen maar dat huis is geen fuck meer waardquote:Op donderdag 19 februari 2015 17:38 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ze nemen niet hun verantwoordelijkheid. Dat is wat mensen pissig maakt. En terecht wat mij betreft
"Het was de cultuur..." Waar heb ik dat eerder gehoord?quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Schoorvoetend is er hier en daar toegegeven dat ze eigenlijk wel wisten dat het allemaal niet goed kon blijven gaan wat ze deden, heel voorzichtig, altijd gevolgd door een "de rest deed het ook en als we er niet in mee gingen zouden we failliet zijn gegaan". Voor mij is dat gewoon crimineel, bewust wanbeleid, wat volgens mij ook zo'n beetje overal al strafbaar is maar toch gebeurt er hoegenaamd niks met die gasten. Wmb gaan dat soort gasten gewoon 20 jaar de cel in en dan mogen ze nog niet klagen en zijn ze nog steeds stinkend rijk als ze vrij komen waarschijnlijk
Het is nog steeds de cultuur helaasquote:Op donderdag 19 februari 2015 17:45 schreef MissMSX het volgende:
[..]
"Het was de cultuur..." Waar heb ik dat eerder gehoord?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |