Mijn vriendin komt uit Louisiana en kookt Cajun en Creole: Gumbo, jambalaya, etouffée, po'boys, etc. In de koude maanden zal het dus voornamelijk warme pot zijn (soep of stoofschotel met brood of in een bread bowl) en in de warme maanden meer po'boys, zoetigheid en Sweet Tea.quote:Op donderdag 19 februari 2015 08:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
...
Het ligt er dus allemaal vooral aan:
Wat voor product ga je verkopen/bereiden?
Hoe vaak en op welke schaal?
Busje/foodtruck is voor ons ook nog verre toekomstmuziek, maar ik ben wel benieuwd hoe je je zoektocht aanpakt. Wat heb je in gedachten? Een oude Citroën met je machine in de achterbak? Of een echte truck waar je in kan staan? En waar zoek je? Marktplaats?quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:43 schreef -Mellow- het volgende:
ik ben ermee bezig het iets serieuzer aan te pakken, ook met een busje erbij want ik kan niet overal heen fietsen natuurlijk,
Ooo, laat het even weten als je bij Fenix staat!quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:53 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Mijn vriendin komt uit Louisiana en kookt Cajun en Creole: Gumbo, jambalaya, etouffée, po'boys, etc. In de koude maanden zal het dus voornamelijk warme pot zijn (soep of stoofschotel met brood of in een bread bowl) en in de warme maanden meer po'boys, zoetigheid en Sweet Tea.
Dit jaar is puur ter verkenning, twee of drie kleinschalige culinaire marktjes proberen, een keertje bij Fenix.
Will do. Eerst een bedrijfs-WA verzekering afsluiten, staat in hun algemene voorwaardenquote:Op donderdag 26 februari 2015 09:20 schreef minilot het volgende:
[..]
Ooo, laat het even weten als je bij Fenix staat!
Voor authentieke gumbo, jambalaya, etouffée en po'boys kun je me midden in de nacht wakker maken!
Ik zou bij jullie zeker al wat komen kopen, ik ben gek op de keuken uit de deep south, en maak graag zelf Gumbo, shrimp&grits, of gewoon popcorn chicken.Ook lange bbq sessies doe ik graagquote:Op donderdag 19 februari 2015 09:53 schreef robdriessen het volgende:
Mijn vriendin komt uit Louisiana en kookt Cajun en Creole: Gumbo, jambalaya, etouffée, po'boys, etc. In de koude maanden zal het dus voornamelijk warme pot zijn (soep of stoofschotel met brood of in een bread bowl) en in de warme maanden meer po'boys, zoetigheid en Sweet Tea.
Dit jaar is puur ter verkenning, twee of drie kleinschalige culinaire marktjes proberen, een keertje bij Fenix. Mocht het aanslaan, dan kunnen we verder gaan investeren, grotere markten en misschien zelfs richting catering en over een paar jaar zelfs een kleine foodtruck. Maar dat uiteraard alleen bij gebleken succes. Het is een hobby, de extra inkomsten zijn altijd welkom, maar ons bestaan hangt er niet van af.
O god, TVP!!quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:53 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Dit jaar is puur ter verkenning, twee of drie kleinschalige culinaire marktjes proberen, een keertje bij Fenix. Mocht het aanslaan, dan kunnen we verder gaan investeren, grotere markten en misschien zelfs richting catering en over een paar jaar zelfs een kleine foodtruck. Maar dat uiteraard alleen bij gebleken succes. Het is een hobby, de extra inkomsten zijn altijd welkom, maar ons bestaan hangt er niet van af.
Zo ver ben ik nog niet. De plannen zijn er al heel lang en ik heb nu net eindelijk mijn rijbewijs gehaald. Ik ga binnen een paar weken eerst naar Australie om te werken en te sparen en dan hoop ik met een jaar een busje te kopen. Wat het dan precies wordt weet ik nu nog niet.quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:12 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Busje/foodtruck is voor ons ook nog verre toekomstmuziek, maar ik ben wel benieuwd hoe je je zoektocht aanpakt. Wat heb je in gedachten? Een oude Citroën met je machine in de achterbak? Of een echte truck waar je in kan staan? En waar zoek je? Marktplaats?
Jumquote:Op donderdag 19 februari 2015 09:53 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Tof!quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:01 schreef Isegrim het volgende:
In de zomer staan er vlakbij ons huis op vrijdag allemaal foodtrucks, bij de Hofbogen.
Ik denk dat er grof geld betaald moet worden om met je truck daar te parkeren, dus dat dat voor TS + vriendin niet echt aan de orde is.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:39 schreef Oceanonix het volgende:
De verschillende muziekfestivals in nederland zijn ook een goede staplaats. Pinkpop had vorig jaar een hele straat met alleen maar foodtrucks. Fijn als je de pinkpoppatat niet als maaltijd ziet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |