abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149772238
En........ verder met mooie dingetjes spammen! *O*
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_149772277
En toen sloot ik het topic!

Laatste post:
Ja ik denk dat dat wel genoeg is, alleen de capuchon vreet veel stof, want die is gevoerd. Ik heb daarvoor een joggingbroek van mijn moeder uit elkaar gehaald haha! En de rest heb ik uit een stuk stof van 50*150 gehaald waar ik ook al van had gebruikt voor een broekje. Denk dat dit ongeveer een maat 62 is geworden.
pi_149772627
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Door die stomme broekjes van jullie heb ik net zelfs op MP naar een naaimachine zitten zoeken. }:| .
Ze hebben af en toe bij Lidl een leuke aanbieding voor naaimachine en overlockmachine... maar misschien wil je daar niet op wachten :+

Mijn moeder kreeg een naaimachine van mijn vader toen ik geboren was O-)
Kwak
pi_149772872
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:36 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ze hebben af en toe bij Lidl een leuke aanbieding voor naaimachine en overlockmachine... maar misschien wil je daar niet op wachten :+

Mijn moeder kreeg een naaimachine van mijn vader toen ik geboren was O-)
Baard is as we speak aan het regelen dat zijn moeder haar naaimachine dit weekend voor me meeneemt. :D.

Ik ga op zoek naar stofjes! Waar moest ik ook alweer op letten voor die broekjes? Jersey stof en boordband? Of hoe heet dat?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_149773070
Ja, Jersey/tricot/stretchstof voor het broekdeel en boordstof voor de boordjes. En van 25 cm kun je makkelijk een broekje maken tot maat 74 :)

Let op dat je het broekje in de goede richting knipt, dus dat ie de juiste kant op stretcht!
pi_149773223
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:42 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Baard is as we speak aan het regelen dat zijn moeder haar naaimachine dit weekend voor me meeneemt. :D.

Ik ga op zoek naar stofjes! Waar moest ik ook alweer op letten voor die broekjes? Jersey stof en boordband? Of hoe heet dat?
nl: tricot
engels: jersey/jersey knit

en boordstof idd. als je tricot heeeel stretchy is kun je ook restjes stof gebruiken als boord, maar ik vind boordstof fijner.

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:46 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja, Jersey/tricot/stretchstof voor het broekdeel en boordstof voor de boordjes. En van 25 cm kun je makkelijk een broekje maken tot maat 74 :)

Let op dat je het broekje in de goede richting knipt, dus dat ie de juiste kant op stretcht!
echt? ik heb die halve meter echt wel nodig? dan heb ik wel een stukje over, maar zeker geen 25cm in de lengte....

en idd even de stretch de goeie kant op checken. meestal is dat gewoon de breedte van de lap...
Kwak
pi_149773363
Oh het konijnenbroekie nog even in actie spammen, incl zelfgebreid truitje (en jaja, hij stond al in t babytopic dus jullie hoeven niet te reageren :+ )

(met ietwat lullig geplaatst konijn :') )
Kwak
pi_149773784
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:49 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

nl: tricot
engels: jersey/jersey knit

en boordstof idd. als je tricot heeeel stretchy is kun je ook restjes stof gebruiken als boord, maar ik vind boordstof fijner.

[..]

echt? ik heb die halve meter echt wel nodig? dan heb ik wel een stukje over, maar zeker geen 25cm in de lengte....

en idd even de stretch de goeie kant op checken. meestal is dat gewoon de breedte van de lap...
OK nu ga ik twijfelen of ik niet toch een halve meter had.... Sorry DAD negeer dit maar even :+
pi_149774917
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:52 schreef kwakz0r het volgende:
Oh het konijnenbroekie nog even in actie spammen, incl zelfgebreid truitje (en jaja, hij stond al in t babytopic dus jullie hoeven niet te reageren :+ )

[ afbeelding ]

(met ietwat lullig geplaatst konijn :') )
Staat hem goed Kwak O+
  dinsdag 17 februari 2015 @ 21:37:04 #10
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_149775679
Jeetje leuke dingen zeg!!
Knap zeg!
  dinsdag 17 februari 2015 @ 21:38:20 #11
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_149775727
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 08:46 schreef mignonne het volgende:
Leuk becky! Leuk detail ook dat mouwtje zo. Heb je beide mouwen zo of eentje?
De jurkjes zijn volledig gevoerd O+ ik hou ervan, het geeft zo'n ander afwerkingsniveau.

Kennen jullie deze fb pagina al?
https://www.facebook.com/groups/621201587935844/?fref=nf
  woensdag 18 februari 2015 @ 21:13:16 #12
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_149807524
Oh! Wat een tof topic! Ben zelf ook aan het naaien voor dochter en voor buikbaby O+
pi_149818283
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:38 schreef becky27 het volgende:

[..]

De jurkjes zijn volledig gevoerd O+ ik hou ervan, het geeft zo'n ander afwerkingsniveau.

Kennen jullie deze fb pagina al?
https://www.facebook.com/groups/621201587935844/?fref=nf
Ja he? Dat vind ik idd ook van voering. En ik heb dat ook wel met bijvoorbeeld doorstikken langs de randen of een dubbel stiksel bij de zoom ofzo. Maakt het net wat meer af, en net wat netter ook. Goeie groep ook! Heb me aangemeld :D

voor de hobbyista's... ik kwam deze link tegen, patroon staat erbij, mocht je nog een schoudertas voor jezelf of je kind willen maken. :) http://fynnch.blogspot.be/p/tutorials-fynn.html?m=1
:)
pi_149819116
Goede tip Becky! Ik heb me ook aangemeld :)

Becky & Mignonne, die jurkjes zijn echt O+

Goed gelukt die hoodie Sicilia O+ Na m'n vakantie ga ik me er ook aan wagen, stof ligt al klaar :s)
pi_149882620
Ook 1 voor dochter gemaakt :)

En ik heb me ook aangemeld bij de facebook groep, wat ontzettend handig :D
pi_149941792
Leuk ook die hoodie voor je dochter Sicilia!

Ook even mijn project van het moment. Ik ben bezig met een vlaggenlijn. Vlaggen zijn klaar nu (er zijn nog 14 vlaggetjes). Moet alleen nog biaisband ofzo kopen om er echt een vlaggenlijn van te maken :P en dan door voor de lijn voor mijn dochter :D

pi_149954704
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:28 schreef Sicilia het volgende:
Ook 1 voor dochter gemaakt :)
[ afbeelding ]

En ik heb me ook aangemeld bij de facebook groep, wat ontzettend handig :D
Ohh deze is ook zo leuk! Hij staat haar ook zo snoezig <3

quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 00:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
Leuk ook die hoodie voor je dochter Sicilia!

Ook even mijn project van het moment. Ik ben bezig met een vlaggenlijn. Vlaggen zijn klaar nu (er zijn nog 14 vlaggetjes). Moet alleen nog biaisband ofzo kopen om er echt een vlaggenlijn van te maken :P en dan door voor de lijn voor mijn dochter :D

[ link | afbeelding ]
Tof! Mooie kleuren en stofjescombi's
pi_149954751
En ik ben aan het breien gegaan:

In actie:

Patroon is van Paelas.com, een linkje dat Mignonne pas geleden deelde op mijn facebook :)
pi_149955047
O+ heeeel leuk!
Kwak
pi_149955719
Oh wat een leuk broekje! Ik ga sm aan de slag zetten :P

Whoo al dat andere op die site is ook Heel leuk zeg <3
pi_149955786
Oh mooi Elamanilo. Welk garen heb je gebruikt?
pi_149955971
Thanks! Ben er zelf ook blij mee! Ik heb alweer nieuwe wol in de aanslag om er nog eentje te maken :D

quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 15:13 schreef Jore het volgende:
Oh mooi Elamanilo. Welk garen heb je gebruikt?
Dankje, ik heb voor dit broekje deze wol gebruikt: https://www.textielstad.nl/annell-malmedy-50gr-2551.html

Het donker paars en licht paars is met Katia degrade wol gedaan:
http://www.hobbygigant.nl(...)-paars-groen-79.html
en http://dhzh.enstore.com/item/katia---degrade-n-3654
  maandag 23 februari 2015 @ 21:48:34 #23
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_149970159
Oh Ela, dat is leuk geworden! Het broekje past ook perfect bij haar vind ik :)

quote:
7s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:38 schreef Fazzoletti het volgende:
Goede tip Becky! Ik heb me ook aangemeld :)

Becky & Mignonne, die jurkjes zijn echt O+

Goed gelukt die hoodie Sicilia O+ Na m'n vakantie ga ik me er ook aan wagen, stof ligt al klaar :s)
Kijk Fazz, het stofje! Wat een geweldige kwaliteit stof trouwens zeg, echt mooi dik/gevoerd!
pi_149989364
Ela, toffe maillot! O+ Je meiske staat hem ook echt geweldig!
Spees, mooie stof idd, en die boordstof past er ook zo mooi bij!
Mooie vlaggenlijn Son! w/
  dinsdag 24 februari 2015 @ 14:34:57 #25
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_149990132
Ja die boordjes onder kocht ik een tijd geleden kant en klaar maar ik vond het zo'n moeilijke kleur...blijkt ie hier perfect bij te passen :+. Had die kleur niet voor de buikband maar achteraf vind ik het met wit boven eigenlijk ook leuker. Wat minder ton sur ton.

Ik had ook een rokje gemaakt, voor het eerst met biaisband. Daarna had ik paracetamol nodig :')

Hij past haar ook mooi!

wordt het al saai, steeds dezelfde broekjes? :P

[ Bericht 31% gewijzigd door Spees_Eend op 24-02-2015 14:41:45 ]
pi_149990577
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 14:34 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja die boordjes onder kocht ik een tijd geleden kant en klaar maar ik vond het zo'n moeilijke kleur...blijkt ie hier perfect bij te passen :+. Had die kleur niet voor de buikband maar achteraf vind ik het met wit boven eigenlijk ook leuker. Wat minder ton sur ton.

Ik had ook een rokje gemaakt, voor het eerst met biaisband. Daarna had ik paracetamol nodig :')

Hij past haar ook mooi! [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wordt het al saai, steeds dezelfde broekjes? :P
Ik vind em geweldig O+ boeiend of het t honderdste broekje is :D
En het viel me idd al op dat die boordstof er perfect bij paste :D O+
pi_149991066
Ohhh de foto's! Wat staat ie schattig <3
En die broekjes zijn gewoon tof, daar mag blijvend van gespammed worden ;)
  woensdag 25 februari 2015 @ 09:18:55 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150020194
Het stoffenspektakel, aanrader of niet? Het is vandaag hier in de buurt.
KuikenGuppy
pi_150020323
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 09:18 schreef Burdie het volgende:
Het stoffenspektakel, aanrader of niet? Het is vandaag hier in de buurt.
Oh dat lijkt me best leuk om eens naar toe te gaan... helaas vandaag een werkdag.

Trouwens, jij had ook dat jumpsuitje al eens gemaakt toch? Wat voor drukknoopjes heb jij gebruikt? Ik kan geen keuze maken online omdat ik geen idee heb wat handig is en goed werkt....
  woensdag 25 februari 2015 @ 09:30:23 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150020470
quote:
17s.gif Op woensdag 25 februari 2015 09:24 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Oh dat lijkt me best leuk om eens naar toe te gaan... helaas vandaag een werkdag.

Trouwens, jij had ook dat jumpsuitje al eens gemaakt toch? Wat voor drukknoopjes heb jij gebruikt? Ik kan geen keuze maken online omdat ik geen idee heb wat handig is en goed werkt....
Oja drukknoopjes, dat was hier ook zo'n zoektocht, iets met bomen en bos... Ik heb gewoon maar een starters kit kamsnaps gekocht en die voldeden prima.
Verder gebruik ik vaak prym drukknoopjes. Ik heb ook een zooi 8mm knoopjes uit China laten komen, maar die passen niet in mijn prym tang, waardoor ik ze nauwelijks goed vast krijg. Faal :').
Ik zoek dus nog 8mm prym knoopjes :7.
KuikenGuppy
pi_150020505
Ah, dus die kamsnaps of colorsnaps werken prima voor zo'n pakje? Dan ga ik daar maar gewoon wat van bestellen. Thanks!
pi_150020536
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 09:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oja drukknoopjes, dat was hier ook zo'n zoektocht, iets met bomen en bos... Ik heb gewoon maar een starters kit kamsnaps gekocht en die voldeden prima.
Verder gebruik ik vaak prym drukknoopjes. Ik heb ook een zooi 8mm knoopjes uit China laten komen, maar die passen niet in mijn prym tang, waardoor ik ze nauwelijks goed vast krijg. Faal :').
Ik zoek dus nog 8mm prym knoopjes :7.
Mijn ervaring is dat je de 8mm chinese knoopjes ook met een passende tang niet vast genoeg krijgt. Ze lieten heel snel los als er wat kracht op komt te staan. Voor kwijlslapjes oid prima maar voor jumpsuits gebruik ik alleen nog maar prym drukkers.

Met kamsnaps geen ervaring.
  woensdag 25 februari 2015 @ 09:40:39 #34
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150020690
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 09:33 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat je de 8mm chinese knoopjes ook met een passende tang niet vast genoeg krijgt. Ze lieten heel snel los als er wat kracht op komt te staan. Voor kwijlslapjes oid prima maar voor jumpsuits gebruik ik alleen nog maar prym drukkers.

Met kamsnaps geen ervaring.
Oh, dank je! Zou ook wel erg mooi geweest zijn als die het goed deden he :').
Dan zoek ik alsnog 8mm prym drukkers, om een paar kapotte sluitingen van jumpsuit te herstellen. Ik bestel altijd bij fournituren.nl maar daar zie ik e niet (of ik ben scheel?).

@lijn, kamsnaps geven ook een erg leuk effect :Y. Ik vond het wel even klooien voordat je door hebt hoe je ze precies moet knijpen, maar daarna gaan ze prima!
KuikenGuppy
pi_150021071
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 09:40 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dan zoek ik alsnog 8mm prym drukkers, om een paar kapotte sluitingen van jumpsuit te herstellen. Ik bestel altijd bij fournituren.nl maar daar zie ik e niet (of ik ben scheel?).

@lijn, kamsnaps geven ook een erg leuk effect :Y. Ik vond het wel even klooien voordat je door hebt hoe je ze precies moet knijpen, maar daarna gaan ze prima!
Ik gebruik altijd de 10mm drukkers van Prym aangezien die bij de lokale stoffenwinkel verkrijgbaar zijn. Zal eens even meezoeken naar de 8mm Pryms.
Gebruik jij de kamsnaps van Prym?
pi_150021117
quote:

[..]

Top! Ga ik voor die... Vond ze ook wel leuk met al die kleurtjes O+
pi_150021279
quote:

[..]

De enige die ik kan vinden van Prym in 8mm zijn met een dichte bovenkant. Als ik in deze catalogus kijk zie ik de openring drukkers alleen vanaf 10mm staan.
pi_150021566
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:48 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Kijk Fazz, het stofje! Wat een geweldige kwaliteit stof trouwens zeg, echt mooi dik/gevoerd!
[ afbeelding ]
Wat een leuk fotomodel (in je andere post) en broekje. Weet jij toevallig waar Fazzoletti die stof vandaan heeft of welk merk het is?
Ik wil hem eigenlijk ook voor mijn kleine E.
  woensdag 25 februari 2015 @ 10:39:37 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150022268
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 10:01 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

De enige die ik kan vinden van Prym in 8mm zijn met een dichte bovenkant. Als ik in deze catalogus kijk zie ik de openring drukkers alleen vanaf 10mm staan.
Bedankt, ik had er nog niet aan gedacht op de site van prym te kijken /faal :').

Kamsnaps gebruik ik idd ook van prym, dan kan het allemaal met dezelfde tang, dat vond ik wel zo handig.
KuikenGuppy
pi_150022384
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 10:11 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Wat een leuk fotomodel (in je andere post) en broekje. Weet jij toevallig waar Fazzoletti die stof vandaan heeft of welk merk het is?
Ik wil hem eigenlijk ook voor mijn kleine E.
Ze heeft hem bij een winkeltje in een dorp gehaald, ik heb geen idee wat t merk is! Was maar 5 euro voor een halve meter :o

Ik heb die prym ook trouwens, met knoopjes erbij. Maar ik durf nog niet :')
  woensdag 25 februari 2015 @ 10:47:36 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150022504
Gewoon op een proeflapje oefenen, na twee keer kan je het. :Y.
KuikenGuppy
pi_150022537
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 10:43 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ze heeft hem bij een winkeltje in een dorp gehaald, ik heb geen idee wat t merk is! Was maar 5 euro voor een halve meter :o

Thanks voor je reactie ga ik Fazzoletti spammen :)
pi_150023168
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 10:43 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wat burd zegt, gewoon een keer proberen op een restje stof, t is niet moeilijk :)
Wel verstandig om de stof waar je knoopjes in zet (of t nou kam of prym drukkers zijn) even te verstevigen met bijv wat vlieseline. Is niet altijd nodig, maar als je wat krijgt moet zetten om de knoopjes los te maken dan is t wel fijn als je de stof niet in een keer aan gort trekt :')
  woensdag 25 februari 2015 @ 11:24:48 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150023643
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

Wat burd zegt, gewoon een keer proberen op een restje stof, t is niet moeilijk :)
Wel verstandig om de stof waar je knoopjes in zet (of t nou kam of prym drukkers zijn) even te verstevigen met bijv wat vlieseline. Is niet altijd nodig, maar als je wat krijgt moet zetten om de knoopjes los te maken dan is t wel fijn als je de stof niet in een keer aan gort trekt :')
Goede tip :D
KuikenGuppy
pi_150023998
Krijgt :') gut.... kracht natuurlijk.
  woensdag 25 februari 2015 @ 14:07:28 #46
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150029082
Nou, ¤50 lichter maar wel wat meters stof rijker :+.
Ik kan alleen niet zeggen dat je echt iets mist als je niet gaat, echt leuke aanbiedingen waren er nauwelijks. Kan je net zo goed online bestellen ;).
En het was heeeeeeel druk :X terwijl ik op een rustig moment kwam :').
KuikenGuppy
pi_150029337
Haha, ik vind het echt superleuk om van die drukknoopjes erin te drukken met die tang :D Ik heb ook gewoon zo'n prym tang en knoopjes, die verkopen ze hier in het naaiwinkeltje in een heleboel maten ook.

Vandaag deed ik de Skill Combinatie:

Men neme een oude trui:

Een broekje van de Zara voor het model, past precies uit de mouwen!

Met zelf-gebreide boordjes:

Niet gestreken :') En er komt nog een koordje bovenin:

De pootjes zijn trouwens wel even breed, dat zit een beetje gevouwen op de foto zie ik :)
pi_150029744
geweldig wat een duizendpoot ben je toch Ela O+ O+
  woensdag 25 februari 2015 @ 21:20:57 #49
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150044530
Oooh wat slim bedacht, die gebreide boordjes! Leuk hoor! :)

Vraagje... wat kan je eigenlijk van gewoon katoen maken voor een jongen :? broekjes en pakjes en shirtjes wil ik van tricot (of vergelijkbaar rekbare stof) maken, maar gewoon katoen... :? Ik kom niet veel verder dan een overhemdje, maar er is vast meer te verzinnen.
KuikenGuppy
pi_150046758
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 21:20 schreef Burdie het volgende:

Vraagje... wat kan je eigenlijk van gewoon katoen maken voor een jongen :? broekjes en pakjes en shirtjes wil ik van tricot (of vergelijkbaar rekbare stof) maken, maar gewoon katoen... :? Ik kom niet veel verder dan een overhemdje, maar er is vast meer te verzinnen.
Ik heb een heel leuk retro tuinbroekje van katoen. Met pofpijpjes en een strik op de schouders. Sowieso vind ik pofbroekjes erg leuk en die kunnen heel makkelijk met katoen :)

Ik heb ook ergens een blog gezien met alleen maar jongenspatronen. Ik ga even zoeken :)
  woensdag 25 februari 2015 @ 22:10:18 #51
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150047040
Ik heb een abonnement op de Ottobre, daar staan ook vooral patronen met jersey in eigenlijk. Ja, jurkjes en rokjes, maar die staan kuiken zo gek :+.
KuikenGuppy
pi_150048373
Oh, het zijn een heleboel blogs, maar dit bedoelde ik: http://www.danamadeit.com/celebrate-the-boy :)

Deze vind ik erg leuk! http://www.danamadeit.com/2010/02/greenthumb.html Helaas zonder patroon...
pi_150058128
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 21:20 schreef Burdie het volgende:

In de grotere maten(vanaf 92 oid) heeft Ottobre ook wel patronen voor katoen. Soms ook wel in de kleinere maten. Broeken kunnen ook goed van katoen, ik heb uit de knippie ooit een bodywarmer gehaald weet ik. De knippie is wel weer heel erg op katoen gericht, maar meestal vind ik de patronen die daarin staan weer niet zo...
  donderdag 26 februari 2015 @ 09:23:05 #54
259886 pessie
pi_150058648
Hoi Burdie, Een vriendin heeft van katoen dunne tuinbroekjes gemaakt voor voorjaar/zomer.
Dit patroon gebruikte ze volgens mij. Ze heeft 1 omkeerbaar en 1 enkele gemaakt. Erg fijn voor het voorjaar en de dagen waarop het in de zomer 20 graden is ipv 30.

Kamsnaps kun je trouwens ook kopen bij kleurenmix.nl (mag ik hier eigenlijk websites posten?)
pi_150058727
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 22:34 schreef Dot. het volgende:
Oh, het zijn een heleboel blogs, maar dit bedoelde ik: http://www.danamadeit.com/celebrate-the-boy :)

Deze vind ik erg leuk! http://www.danamadeit.com/2010/02/greenthumb.html Helaas zonder patroon...
Dit is ook een erg leuke: http://www.zonen09.com/!
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_150061611
*O* Jumpsuitje is (op de drukknoopjes na, die zijn in bestelling) af! Ik ben zo trots en blij met mijn naaimachien! O+

pi_150061637
quote:
17s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:23 schreef Lijnloos het volgende:
*O* Jumpsuitje is (op de drukknoopjes na, die zijn in bestelling) af! Ik ben zo trots en blij met mijn naaimachien! O+

[ afbeelding ]
Wel potverpee, ik wil ook!
pi_150061742
quote:

[ afbeelding ]
O, wat een leukerd <3
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_150062047
quote:

[ afbeelding ]
Omg wat ontzettend leuk en schattig!
pi_150063200
Supercute Lijnloos!
Kwak
pi_150063222
Wow leuk zeg lijnloos! Was het moeilijk? Waar heb je het patroontje van?
  donderdag 26 februari 2015 @ 12:32:31 #62
259886 pessie
pi_150063723
quote:

[ afbeelding ]
Wat is ie goed gelukt zeg!!!
Ik ben nu bezig met in elkaar zetten, maar vind het nog wel lastig, en spannend enzo ;)

Patroon is van kiind.
pi_150064418
Tnx Dames...

En Spees wat pessie zegt, patroon is van kiind (http://kiind.nl/articles/430/Eenjumpsuitomzelftemaken.html) en het is dus best te doen als noob. Ik heb wel wat hulp op FB gehad voor dingen die ik niet wist en het was uitdagend maar heel leuk om te doen. Kwestie ook van de tijd ervoor nemen en niet in 1 uurtje willen afmaken. Scheelt een boel.
  donderdag 26 februari 2015 @ 13:27:07 #64
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150065480
Leuk, lijn! *O*
KuikenGuppy
pi_150065600
En hoe lang heb je er dan grofweg over gedaan lijnloos? :')

Ik wil ook heel veel, maar krijg groeiend koudwatervrees door alle toffe dingen hier. Ken mezelf, dan loop ik ergens tegenaan en dan laat ik het versloffen, of afmaken door mn moeder ofzo....
pi_150066302
LB, ik heb vorige week een avond gebruikt om de stof te knippen en alles klaar te maken voor het naaien. Daarna nog 2/3 ochtendjes om de boel in elkaar te zetten.
pi_150066432
quote:
17s.gif Op donderdag 26 februari 2015 13:52 schreef Lijnloos het volgende:
LB, ik heb vorige week een avond gebruikt om de stof te knippen en alles klaar te maken voor het naaien. Daarna nog 2/3 ochtendjes om de boel in elkaar te zetten.
Ik denk dat dit sowieso wel een realistische tijdsbesteding is, onervaren of niet. Als je een beetje netjes wilt werken dan ben je al zo een kwart van de tijd bezig met netjes op elkaar spelden en goed kijken hoe dingen moeten. Het is niet heel ingewikkeld en met de plaatjes en uitleg op de site erbij, is het echt goed te doen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_150066497
quote:
17s.gif Op donderdag 26 februari 2015 13:52 schreef Lijnloos het volgende:
:o Dat valt mee inderdaad!
  donderdag 26 februari 2015 @ 16:30:42 #69
259886 pessie
pi_150072888
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 13:58 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

:o Dat valt mee inderdaad!
Tot nu toe vond ik de hals en beenboordjes aanzetten het lastigs. Maar ik hadf nog nooit iets met een tweeling naald gedaan.
Tip voor het patroon op de stof: een aqua trick marker gebruiken en netjes streepjes zetten op de stof. Ik ben nogal precies :@ en zo kon ik gewoon het lijntje volgen.
Mijn zus heeft een lockmachine die ik mag gebruiken om de grote boorden aan te zetten. Lijn, hoe heb jij dat gedaan? En hoe heb je het vanbinnen afgewerkt?
pi_150073984
Ipv lock heb ik zigzagsteek gedaan, en de randjes netjes afgeknipt met een beetje marge.
  zondag 1 maart 2015 @ 09:21:46 #71
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150170739
Weet niet of het al gepost is, maar vanaf vandaag begint de stoffenbeurs weer. Den haag is de eerste locatie, Spuiplein.

http://www.stoffenbeurs.nl
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  zondag 1 maart 2015 @ 12:20:04 #72
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150173887
Lijnloos,
Wat is je pakje super gaaf zeg! Mijn complimenten!
  zondag 1 maart 2015 @ 14:34:56 #73
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_150176963
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 09:21 schreef Mariposas het volgende:
Weet niet of het al gepost is, maar vanaf vandaag begint de stoffenbeurs weer. Den haag is de eerste locatie, Spuiplein.

http://www.stoffenbeurs.nl
Ik ben net geweest en heb schandalig ingekocht...

Effen zwarte sweat/tricot
Effen grijze tricot
Effen petrol tricot
Grijze boordstof
Petrol boordstof
Stenzo tricot met groenblauwe wiebertjes
Stenzo tricot met oranje geel bruin blauwe cirkeltjes
Jeanskleurige tricot (goedkoper synthetisch spul)
Grijs katoen met autos
Beige katoen met snorren
Zigzagstrepen katoen in geel blauw groen bruin
Grijsblauwe katoen met indiaantjes en beertjes en poezen
Beige linnen stof

:@

Ik had nog liggen:
geel met zwarte sterren tricot
bruin met sterren en raketten tricot
grijs met wasberen tricot

:@

Het plan: broekjes en evt sweatshirtjes voor nu
Korte broekjes en bloesjes en broekjes en tshirts voor de lente en zomer, en nog op zoek naar een leuk patroon voor katoenen pakje met korte pijpjes voor de zomer

:7 dusss
Kwak
  zondag 1 maart 2015 @ 14:38:03 #74
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150177065
Heb je foto's kwak? :o ik denk dat ik volgende week in Eindje ook ga. Veel keuze ik tricot/Jersey?

Bedankt iedereen nog voor de prymtips trouwens! Ik las dit op mn werk en daarna vergeten te reageren :).
  zondag 1 maart 2015 @ 14:47:42 #75
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_150177340
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2015 14:38 schreef Spees_Eend het volgende:
Heb je foto's kwak? :o ik denk dat ik volgende week in Eindje ook ga. Veel keuze ik tricot/Jersey?

Bedankt iedereen nog voor de prymtips trouwens! Ik las dit op mn werk en daarna vergeten te reageren :).
Niet veel meer keuze dan online, maar wel fijn om t in t echt te zien en voelen. En goed kijken naar de kramen met aambiedingen voor effen tricot en de couponnetjes van stenzo enzo!

Snorren liggen op de kop zie ik...
Kwak
  zondag 1 maart 2015 @ 14:55:10 #76
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150177549
Leuk! Jij kan wel ff vooruit :7
  zondag 1 maart 2015 @ 15:00:07 #77
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150177704
Oh, toffe stofjes Kwakz! Alleen die snorren, dat heb ik echt nooit begrepen geloof ik...
  zondag 1 maart 2015 @ 15:38:51 #78
426379 elamanilo
elämänilo
pi_150178853
Goeie stofjes!

Ik ben nu stof aan het verven en stempelen as we speak, ben benieuwd of dat een beetje gaat lukken :D
pi_150181398
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 15:00 schreef mousemicky het volgende:
Oh, toffe stofjes Kwakz! Alleen die snorren, dat heb ik echt nooit begrepen geloof ik...
Dit ja :Y
Maar de rest is echt heel leuk!

Ik wilde ook, maar kon niet jammer genoeg :(
28 maart is het in Delft, dus dan ga ik maar kijken denk ik.
  zondag 1 maart 2015 @ 16:49:53 #80
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_150181523
Ja ach, ik vond dit wel lekker dun en zacht, achteraf ook niet echt zijn kleur die stof dus misschien maak ik er wel een heel dun slaapzakje van.
Kwak
pi_150181538
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2015 14:47 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Niet veel meer keuze dan online, maar wel fijn om t in t echt te zien en voelen. En goed kijken naar de kramen met aambiedingen voor effen tricot en de couponnetjes van stenzo enzo!
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Snorren liggen op de kop zie ik...
r
Gaaf!! Hele goeie buit Kwak!

Ik ben voor Minke aan het rondkijken voor een leuk stofje voor een jurk maar kan niks vinden wat we allebei leuk vinden :') misschien toch maar haar keus bestellen...
pi_150181659
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:49 schreef kwakz0r het volgende:
Ja ach, ik vond dit wel lekker dun en zacht, achteraf ook niet echt zijn kleur die stof dus misschien maak ik er wel een heel dun slaapzakje van.
:D
Dun en zacht is wel fijn.

Ik vind die indiaantjes echt onwijs schattig.
Mooie kleur ook!
  maandag 2 maart 2015 @ 06:36:40 #83
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_150204214
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2015 16:47 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Dit ja :Y
Maar de rest is echt heel leuk!

Ik wilde ook, maar kon niet jammer genoeg :(
28 maart is het in Delft, dus dan ga ik maar kijken denk ik.
Son de 13e is het Stoffenspektakel in de ahoy. Die vind ik veel beter met meer keus dan de stoffenbeurs in delft.
  maandag 2 maart 2015 @ 06:37:26 #84
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_150204217
Leuke stoffen kwakzor, ben benieuwd naar he creaties.
  maandag 2 maart 2015 @ 06:39:23 #85
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_150204224
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 15:38 schreef elamanilo het volgende:
Goeie stofjes!

Ik ben nu stof aan het verven en stempelen as we speak, ben benieuwd of dat een beetje gaat lukken :D
Heel benieuwd! Daar wil ik binnenkort mezelf ook aan wagen. Ik heb sinds gisteren een naaikamer dus alle ruimte en ik kan mijn zooi laten liggen.
pi_150204261
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 06:36 schreef becky27 het volgende:

[..]

Son de 13e is het Stoffenspektakel in de ahoy. Die vind ik veel beter met meer keus dan de stoffenbeurs in delft.
Ja maar dan ben ik er niet!
(En anders had ik ook mijn dame mee moeten nemen en dat vind ik ook niet ideaal)
  maandag 2 maart 2015 @ 21:21:10 #87
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150230799
Hoi, Speesbroek hier.

Ik vind m zelf niet zo geweldig, denk vooral door de boordkleur. T is toch mn smaak niet zo. Maar objectief gezien is ie goed gelukt, en ik heb al een fan van deze dus hij komt goed terecht.

Dit is zo leuk om te doen!
  maandag 2 maart 2015 @ 21:26:27 #88
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_150231043
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 21:21 schreef Spees_Eend het volgende:
Hoi, Speesbroek hier.
[ afbeelding ]
Ik vind m zelf niet zo geweldig, denk vooral door de boordkleur. T is toch mn smaak niet zo. Maar objectief gezien is ie goed gelukt, en ik heb al een fan van deze dus hij komt goed terecht.

Ik heb het ook meer dan eens de speesbroek genoemd :D .

En ik kom er maar niet aan toe nog :'( .

Ik vind um wel leuk!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_150231834
Ooh je stofje! Ik wil er voor O ook een maken, maar vind alleen dat mini-patroontje
  maandag 2 maart 2015 @ 21:47:32 #90
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150231903
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 21:45 schreef Roomsnoes het volgende:
Ooh je stofje! Ik wil er voor O ook een maken, maar vind alleen dat mini-patroontje
Oh maar die gebruik ik gewoon! Zelf wat ruimer eromheen tekenen en wat langer maken (eventueel met een passend broekje erbij om de lengte te checken). Tot nu toe gaat dat goed en kan bijna geen toeval meer zijn na broekje nummer 7 ofzo :+
pi_150232055
Haha. Soms is het leven zo logisch he :D
pi_150232950
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 21:21 schreef Spees_Eend het volgende:
Hoi, Speesbroek hier.
[ afbeelding ]

O+ Echt! *zoekt naaicursus* en tijd-winkel :{
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  maandag 2 maart 2015 @ 22:21:06 #93
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150233198
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 22:14 schreef JufMariska het volgende:

[..]

O+ Echt! *zoekt naaicursus* en tijd-winkel :{
Naaicursus heb ik ook niet gedaan joh :+ wel handig als je iemand kent die het even een keer voor kan doen. En tijd... Ik heb een baan, een peuter en een baby en het lukt! *O* dit kost je echt maar een uurtje. Korter nog als alles mee zit :)
  dinsdag 3 maart 2015 @ 07:59:06 #94
73386 Fazz
onderweg
pi_150239383
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:48 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat is ie leuk geworden Spees! O+

Beter dan het origineel :') gelukkig heb ik nog genoeg stof voor een herkansing ;)
  dinsdag 3 maart 2015 @ 08:53:39 #95
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_150239901
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 21:47 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh maar die gebruik ik gewoon! Zelf wat ruimer eromheen tekenen en wat langer maken (eventueel met een passend broekje erbij om de lengte te checken). Tot nu toe gaat dat goed en kan bijna geen toeval meer zijn na broekje nummer 7 ofzo :+
:Y Het is echt zoveel makkelijker dan het lijkt! Ik heb laatst eenzelfde broekje gemaakt op peuter, baby en knuffelformaat, allemaal geīnspireerd op hetzelfde model!
Oude (on)bekende.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:43:47 #96
426379 elamanilo
elämänilo
pi_150251080
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 06:39 schreef becky27 het volgende:

[..]

Heel benieuwd! Daar wil ik binnenkort mezelf ook aan wagen. Ik heb sinds gisteren een naaikamer dus alle ruimte en ik kan mijn zooi laten liggen.
Mijn eerste probeersel is met Dylon textielverf, eigenlijk bedoelt om je hele kledingstuk te kleuren, maar ik heb nog geen tube textielverf in huis en deze wel ;) Dus ik moest nat stempelen en daardoor liepen sommige wat uit, maar ook dat geeft best wel een leuk effect al zeg ik het zelf! En voor zo'n eerste keer ben ik ook erg blij met het resultaat:

Ingredienten:
- een simpel wit shirtje van de zeeman
- een laken of stuk katoen
- dylon textielverf Flamingo roze
- oud sponsje
- houten textiel stempel
- plantenspuit

Eerst maakte ik de stof licht roze door een waterige oplossing van de textielverf te maken en het shirtje + laken er kort in de leggen. Stof gewassen en gedroogd. Daarna maakte ik een sterke oplossing met weinig water en veel kleurstof en zoog dit op met een sponsje. Mijn houten stempel drukte ik vervolgens op de spons om er kleur op te krijgen. De stof maakte ik een beetje vochtig door er wat water op de spuiten met een plantenspuit. En daarna stempelde ik met de houten stempel op de stof. Goed laten drogen, uitgespoeld en gewassen en hier is het resultaat:

Daarna maakte ik er een jurkje van:

In actie:

Ik heb nog een stukje stof over, dat wordt een rokje of kort broekje :)
pi_150251309
Wauw Ela _O_ Superlief geworden!
  dinsdag 3 maart 2015 @ 15:53:22 #98
426379 elamanilo
elämänilo
pi_150251401
Thanks, ik ben ook echt benieuwd naar textiel stempelen met van die tube verf! Dat wordt het volgende project :)
  dinsdag 3 maart 2015 @ 16:12:22 #99
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_150252102
Ohhh leuk ela! O+ Wat staat die kleur haar ook prachtig!

Ik krijg binnenkort naailes van m'n schoonmoeder! Helemaal zin in *O*
pi_150252381
Oooh die creaties O+

Ik moet maar eens een weekend op knutselles bij mijn moeder.
En dan nog ergens tijd vandaan toveren

(Geloof dat dat babyboek ook niet vordert nog, ben nog niet eens bij het inplakken van de echo's, misschien handig als ik daar eerst start)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')