De vermoeidheid is wel logisch en je wilt je ogen natuurlijk kunnen ontlasten, door ze rust te geven. Ik heb zelf 0.75-1.5 met een flinke cilinder afwijking en draag mijn bril nooit, behalve als ik hoofdpijn heb/vermoeide ogen, wat een keer per half jaar is.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:35 schreef Take2 het volgende:
Vanmorgen heb ik mijn ogen laten testen omdat ik merk dat ik moeite heb om te focussen als ik moe ben, en ook vaak vermoeide ogen heb.
Heeft helaas niks met m'n slaap te maken, heb het bijna altijd tegen de avond.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:38 schreef HPLC het volgende:
Ik zou eerst eens een week goed slapen en kijken of je dan nog vermoeide ogen hebt. 0.5 is niet echt veel en niet brilwaardig volgens mij. Misschien wel in combinatie met die cilinder...
nou ik heb zelf ook een half en merk daardoor dat een bril op moeiere dagen beter zit.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:41 schreef Take2 het volgende:
[..]
cilinder was ook een half punt zei hij, geen idee of dat hoog is?
Dan heeft het juist met je (gebrek) aan slaap te maken, 's avonds is je lichaam vermoeider en dat merk je ook aan je ogen. Dan is het wel prettig als je voor de tv hangt of een boek leest, om er even wat extra oogjes bij te pakken.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:41 schreef Take2 het volgende:
[..]
Heeft helaas niks met m'n slaap te maken, heb het bijna altijd tegen de avond.
Ja, je hebt gelijk. Ik bedoelde meer dat het niet komt omdat ik slecht slaap op het moment ofzoquote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan heeft het juist met je (gebrek) aan slaap te maken, 's avonds is je lichaam vermoeider en dat merk je ook aan je ogen. Dan is het wel prettig als je voor de tv hangt of een boek leest, om er even wat extra oogjes bij te pakken.
Cilinder heeft geen plus of min, alleen een getal.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:56 schreef Take2 het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk. Ik bedoelde meer dat het niet komt omdat ik slecht slaap op het moment ofzo
Ga denk ik idd maar een goedkope bril van de hema ofzo proberen, kun je daarbij ook de cilinder kiezen?
En weet nou eigenlijk niet of die cilinder plus of min was of heb je daar bij een cilinder geen verschil in?
Oké, verkeerd begrepenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:41 schreef Take2 het volgende:
[..]
Heeft helaas niks met m'n slaap te maken, heb het bijna altijd tegen de avond.
Dit heb ik ook. Maar zonder de cilinder. Draag de bril alleen met computerwerk en films kijken (ga niet met 2 onscherpe ogen naar een scherp beeld kijken. Had ik ook geen HD gehoeven.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:41 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
De vermoeidheid is wel logisch en je wilt je ogen natuurlijk kunnen ontlasten, door ze rust te geven. Ik heb zelf 0.75-1.5 met een flinke cilinder afwijking en draag mijn bril nooit, behalve als ik hoofdpijn heb/vermoeide ogen, wat een keer per half jaar is.
Sommige mensen hebben hier meer last van dan anderen. Wat Janneke zei: kijk of het helpt als je deze bijvoorbeeld 's-ochtends en 's-avonds draagt. Kijk ook of je het overdag mist.
Ik heb - dus dichtbij is prima. Ik vind met een bril op naar mijn scherm kijken juist kutquote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:17 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Dit heb ik ook. Maar zonder de cilinder. Draag de bril alleen met computerwerk en films kijken (ga niet met 2 onscherpe ogen naar een scherp beeld kijken. Had ik ook geen HD gehoeven.
met 0.5 zou ik lekker laten
Bij roukens, moet m'n verzekering er idd nog op nakijkenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:42 schreef Ireyon het volgende:
Bij wie heb je het laten testen? Er zit een wereld van verschil tussen een particuliere opticien en een brillen-verkoop-fabriek (Pearle, Het Huis, en als je ouder bent dan 60: Hans Anders of Specsavers).
Ik heb zelf -1.0 aan beide ogen en loop regelmatig de hele dag zonder bril rond. Maar als je er hoofdpijn van krijgt dan is een bril geen overbodige luxe nee. Verder hoeft een bril niet heel duur te zijn natuurlijk, mogelijk krijg je van je verzekeraar ook nog eens een flink bedrag terug.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |