Deel een, twee en drie stonden in R&P, want haar vriendje werkte niet genoeg mee.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:54 schreef DroogDok het volgende:
Bedankt voor de mededeling, waarom in R&P?
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:50 schreef Dondergat het volgende:
Ja daar ben ik weer. Nu met goed nieuws!We zijn de procedure voor een koophuis gestart. Eindelijk durfde mijn vriend te bellen dat we het huis willen. Het is hetzelfde soort huis als in vorig topic en gaat van huur naar koop.
We hebben gisteravond een adviseuse op bezoek gehad en verschillende opties qua banken. Maar we kunnen het net aan op vriend zijn salaris alleen (dat willen we graag) om te lenen.
Ik ben het topic vorig jaar gestart en toen had hij 150 op zijn salaris kunnen lenen. Nu kan dat nog maar met 125. Hij heeft dus hopelijk zijn lesje geleerd.
We hebben overigens wel een hoekhuis.Nu nog even wat papieren inleveren en vanavond koopcontract tekenen.
![]()
![]()
De kans op een zelfde soort huis zou nooit meer komen had je gezegd.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:50 schreef Dondergat het volgende:
Het is hetzelfde soort huis als in vorig topic en gaat van huur naar koop.
quote:Jij hebt dus hopelijk je lesje geleerd.
Ik vrees met grote vreze.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:12 schreef CoolGuy het volgende:
Oh ja dat kan ik me nog herinneren ja. Jij was dat kutwijf. Alleen op zijn salaris ja? Heeft ie nog niet door wat voor wijf jij bent. Dan hoop ik maar heel erg dat alleen ZIJN naam onder dat koopcontract komt te staan.
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:12 schreef CoolGuy het volgende:
Oh ja dat kan ik me nog herinneren ja. Jij was dat kutwijf. Alleen op zijn salaris ja? Heeft ie nog niet door wat voor wijf jij bent. Dan hoop ik maar heel erg dat alleen ZIJN naam onder dat koopcontract komt te staan.
Ja dat was de reden dat ze toen zo boos was toch? Het was een kans dat huis, daarom moest haar vriend dat risico zo snel maar nemen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De kans op een zelfde soort huis zou nooit meer komen had je gezegd.
[..]
Ze overwoog het ook uit te maken, want wat voor toekomst had een relatie met zo'n slappe zak.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:16 schreef Chai het volgende:
[..]
Ja dat was de reden dat ze toen zo boos was toch? Het was een kans dat huis, daarom moest haar vriend dat risico zo snel maar nemen.
Yup. Once in a lifetime kans. Trein die nooit meer voorbij zou komen. Vriend was een loser die ze eigenlijk wilde dumpen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:16 schreef Chai het volgende:
Ja dat was de reden dat ze toen zo boos was toch? Het was een kans dat huis, daarom moest haar vriend dat risico zo snel maar nemen.
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:12 schreef CoolGuy het volgende:
Jouw vriend is overduidelijk het verstand in de relatie.quote:Op maandag 6 oktober 2014 19:06 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Ik trek die conclusie niet. Ik ben namelijk wel The One voor mijn vriend. Hij is alleen een ongelofelijke angsthaas en maakt zich veel te druk om dingen, ziet overal beren op de weg en durft daardoor dingen niet aan te gaan.
Want stel je voor dat een kind iets heeft, of als we het ondanks dat we het niet small hebben niet redden.
En stel je voor dat hij zijn baan kwijtraakt, heel misschien ooit in de verre toekomst.
En voor mij ten huwelijk vragen heeft hij nog geen geschikt moment gevonden. Dat moet namelijk speciaal zijn en hij heeft het al helemaal in zijn hoofd. (Dat ik het ook goed vind om gevraagd te worden thuis op de bank met een roos is niet hoe hij het wil.)
Wie geeft een recap?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:06 schreef Gray het volgende:
[..]
Jouw vriend is overduidelijk het verstand in de relatie.
En de blinde.
Ik hoor sappig drama maar weet niet waar de klepel hangt!quote:
Klik maar even op de PoHi en zie de reeksen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:11 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik hoor sappig drama maar weet niet waar de klepel hangt!
Ja dat klopt, maar het grote voordeel daarvan als dat de teef die TS is teveel zand in haar kut heeft en aftaait uit de relatie, haar vriend haar niet hoeft uit te kopen aangezien hij het net kan betalen in zijn eentje.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:17 schreef Pharmacist het volgende:
Ik ben nu toch wel benieuwd op wie zijn/haar naam het huis staat. Als de hypotheek alleen op je vriends salaris is afgesloten, draagt hij alle lasten en risico's.
Waarschijnlijk op beide naam, dat wil mijn vriend graag. Hij draagt dan inderdaad de lasten voor het huis, maar dat doen we nu precies hetzelfde. Mijn salaris is voor de boodschappen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:17 schreef Pharmacist het volgende:
Ik ben nu toch wel benieuwd op wie zijn/haar naam het huis staat. Als de hypotheek alleen op je vriends salaris is afgesloten, draagt hij alle lasten en risico's.
Dat vindt de bank niet goed. Want je vriend heeft de hele hypotheek op zijn naam, maar is maar voor de helft eigenaar van het onderpand.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:10 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Waarschijnlijk op beide naam, dat wil mijn vriend graag. Hij draagt dan inderdaad de lasten voor het huis, maar dat doen we nu precies hetzelfde. Mijn salaris is voor de boodschappen.
Dan zullen we vanavond zien wat wel en niet kan. Mijn vriend wil het in ieder geval wel graag, maar mijn salaris wordt niet meegerekend met de hypotheek.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat vindt de bank niet goed. Want je vriend heeft de hele hypotheek op zijn naam, maar is maar voor de helft eigenaar van het onderpand.
Dat wil je vriend graag? Hij is niet al te snugger he. En dan gaat die relatie voorbij, en dan eis jij de helft van die woning op en dan mag hij jou uitkopen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:10 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Waarschijnlijk op beide naam, dat wil mijn vriend graag. Hij draagt dan inderdaad de lasten voor het huis, maar dat doen we nu precies hetzelfde. Mijn salaris is voor de boodschappen.
Ja, gaan we die hele discussie uit je eerste topic nog eens overdoen? Je bent nog net zo slecht op de hoogte als destijds.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:22 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Dan zullen we vanavond zien wat wel en niet kan. Mijn vriend wil het in ieder geval wel graag, maar mijn salaris wordt niet meegerekend met de hypotheek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |