#ANONIEM | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:37 |
APPINGEDAM - Een personenauto is maandagavond in Appingedam achterop een dieplader gebotst. De extreem lange oplegger vervoerde het blad van een windmolen. De auto raakte flink beschadigd bij de botsing, maar de bestuurder is met de schrik vrijgekomen. Het windmolenblad is voor zover bekend niet beschadigd geraakt. ![]() ![]() Hoe dan? ![]() ![]() Bij dit soort transport rijd er een Convoi Exceptional voor en achterop. Vragen, vragen... | |
#ANONIEM | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:39 |
Voor de bestuurder zal dit boek wellicht van pas komen http://www.amazon.com/Avoid-Huge-Ships-John-Trimmer/dp/0870334336 | |
RingBewoner | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:39 |
Zal ik je een hint geven? Welk geslacht bestuurde de auto denk je? | |
DroogDok | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:39 |
Aanslag van een anti-windmolen fanaat? ![]() | |
P8 | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:40 |
Sherlock ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:42 |
Tering, hoe lang is dat ding? ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:42 |
| |
superpark | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:43 |
![]() | |
meth1745 | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:43 |
WTF? Die review ook:
![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:43 |
60-65 meter | |
RingBewoner | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:44 |
Metertje of 60. | |
Tja..1986 | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:45 |
Misschien was het (plaatselijk) glad? Een andere verklaring heb ik niet. | |
#ANONIEM | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:46 |
Vroooouw haha En terecht, Zonne-energie is de enige groene energie, en de zonnecel is zijn profeet. Daar moet een plaatje bij.. ![]() O oké, kijk dat veranderd de zaak, de foto doet net lijken of het heeel groot is..net als op funda zeg maar. Maar 60-65 kan je zo missen als je even een minuut of tien kijkt of je kan invoegen. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2015 09:47:06 ] | |
Pietverdriet | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:46 |
Bij offshore windmolens gaan we naar de 85 meter | |
RingBewoner | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:47 |
Klopt, dan is het opeens niet meer zo raar he? | |
RingBewoner | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:47 |
Weet ik, maar denk dat deze onderweg was naar de Eemshaven en dat is niet offshore ![]() | |
AgLarrr | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:48 |
Mwaah, eerder 30 tot 40 in dit geval. Volgens mij staan er geen turbines van 3MW+ met de daarbij behorende masten + rotoren in Grunn. | |
penny-wise | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:48 |
| |
RingBewoner | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:49 |
Voor zover ik weet staan die, zoals ik eerder zei, in de Eemshaven. | |
RingBewoner | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:50 |
https://www.google.nl/map(...)3:0xaa167e96d56b025e | |
qltel | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:51 |
Even lang dan de wiek is. De windmolen die in de buurt van ons huis staat heeft wieken van 45 meter, reken dan nog op 15 meter vrachtwagen en dan kom je dus op 60 meter ![]() ![]() Hier in Duitsland mogen dat soort transporten overigens alleen 's nachts tussen 22 en 6 en met politiebegeleiding. | |
Pietverdriet | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:52 |
Wel eens in de Eemshaven geweest? Daar worden de grootste windmolens van NL gemaakt http://www.rtvnoord.nl/ipad/index.asp?p=111030 | |
#ANONIEM | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:52 |
5.0 out of 5 stars Less Expensive Than Therapy, January 28, 2013 By Fletcher "FEK" (Los Angeles, California) - See all my reviews This review is from: How to Avoid Huge Ships (Paperback) I have lived the last 40 years under the dark cloud of inevitability of meeting my demise, as we all do, under the prow of a huge ship. Why it had never occurred to me, in all that time spent aimlessly drifting around the Chesapeake Bay, that is was even possible to avoid, I shall never know and forever regret. But not only does the title of the book hint that it is possible (after all, why would the good Captain tease us with "How to.." in his title if it weren't?!), but the pages INSIDE of the book go even further into explaining HOW-- not in a general way (like in "Huge Ship Avoidance: A Theory") or philosophical way (like in "Bow Above, Fate Below") , but straight-up, nuts-and-bolts HOW in given real-world scenarios (e.g., "On a boat", "In an innertube", "Riding a dolphin", "In a seaplane", "On a very low bridge", etc.). Some of the ideas presented are forehead-slappingly obvious ONCE revealed to us: "stay away from water" was one that I had to read a few times because the first time I read it, I was like "Huh?" and some are less-obvious but reveal the author as an out-of-the box thinker, e.g.: "be a lighthouse". I won't spoil the rest-- Cap'n has earned the dubloons. ![]() | |
Goedzooi | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:53 |
Die reacties erop ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:54 |
Worden die offfshore dingen niet in de Eemshaven verscheept? Is daar iig veel opslag van die dingen Edit Siemens heeft daar een offshore vestiging https://siemenswindpower.heeft-vacatures.nl | |
fathank | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:55 |
In de Eemshaven staan 88 windturbines met een capaciteit van 3MW, een as hoogte van ± 100 en een tiphoogte van ± 140 meter. Tevens zijn er twee turbines van 6 MW per stuk gebouwd met een ashoogte van 114 meter en een tiphoogte van 177 meter. Gezamenlijk vormen de 90 turbines in de Eemshaven het grootste windpark op Nederlandse bodem. http://www.groningen-seap(...)e/nl-NL/Default.aspx | |
fathank | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:56 |
Zie bron hierboven. In Esbjerg, Denemarken liggen die dingen tot de hemel opgestapeld bijna. Daar hebben ze ook speciale rotondes aangelegd met een doorgang in het midden met slagbomen. | |
RingBewoner | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:56 |
Zou kunnen, dat weet ik niet. Ik weet wel dat ze in de Eemshaven staan en dat ze vanaf daar dacht ik ook wel naar de andere kant van het water gaan richting DE. | |
AgLarrr | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:57 |
Jawel. En met alle respect, dit zijn geen reuzenmolens. Ashoogte 114 meter, rotordiamter rond de 90 ws, dus rond de 45m voor een blad. Standaard 3MW Enercon zo te zien | |
Av- | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:57 |
Waaaat de fuck...??? Is dit één blad? | |
fathank | dinsdag 17 februari 2015 @ 09:59 |
https://www.google.nl/map(...)JArTcABjEYlZtL9Q!2e0 | |
fathank | dinsdag 17 februari 2015 @ 10:01 |
Nee ze snijden em in stukken op locatie, omdat het zo lekker makkelijk is om met 45 meter achter je vrachtwagen door Nederland te kachelen. | |
AgLarrr | dinsdag 17 februari 2015 @ 10:01 |
Aha, nutting dank. Dus als het een blad was voor één van die 6MW'ers dan praat je inderdaad over een blad van 60 meter. | |
Pietverdriet | dinsdag 17 februari 2015 @ 10:01 |
Zie post fathank hierboven, drie molens met 63 meter bladen. Verder heeft siemens een plant daar voor de offshore windmolens | |
Pietverdriet | dinsdag 17 februari 2015 @ 10:02 |
Bij grensovergang Elten (aan de A12) zie je ze regelmatig op de parkeerplaats staat, wachtend tot het verder gaat | |
AgLarrr | dinsdag 17 februari 2015 @ 10:03 |
Ic ic, I stand corrected. | |
fathank | dinsdag 17 februari 2015 @ 10:05 |
https://www.google.nl/map(...)jEkgGB1AFYuSQvhA!2e0 Daar liggen ze. Voglens mij linksaf liggen de torendelen. 172 ton meen ik me te herinneren dat zo'n kreng woog. Bij Venlo ook. Ook op parkeerplaatsen op de A18 zie je vaak vrachtwagens van Ter Linden staan. | |
Pietverdriet | dinsdag 17 februari 2015 @ 10:06 |
Als je er in de buurt bent, rij er eens langs, het is erg indrukwekkend. In de jaren 60 was de Euromast met (toen) een slordige 100 meter heel indrukwekkend, nu worden er euromasten met wieken eraan neergezet, op zee! | |
Pietverdriet | dinsdag 17 februari 2015 @ 10:08 |
Niet alleen de masten zijn indrukwekkend, het schip wat ze neerzet ook ![]() | |
AgLarrr | dinsdag 17 februari 2015 @ 10:09 |
Ik weet het, ik kom met enige regelmaat op windparken. Het is ook fantastisch om te zien hoe ze die bladen monteren aan een gondel. Het is dat ik hoogtevrees heb, anders was ik dat gaan doen.. | |
CafeRoker | dinsdag 17 februari 2015 @ 10:11 |
Worden die dingen nog steeds door polen met matjes polyesterachtig spul en verfrollertjes gemaakt? | |
fathank | dinsdag 17 februari 2015 @ 10:11 |
Ja mooi werk zo'n jack-up. Een 2 jaar terug is de grootste ter wereld (toendertijd, geen idee of t nog steeds de grootste is) nog in de Eemshaven geweest. De Innovation van HGO Infra Solutions. | |
DonJames | dinsdag 17 februari 2015 @ 10:13 |
Heeft de bestuurder een klap van de molen gehad? | |
fathank | dinsdag 17 februari 2015 @ 10:14 |
Z'n auto is iig gekortwiekt. | |
fathank | dinsdag 17 februari 2015 @ 10:14 |
Eemshaven is nooit "in de buurt" ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 17 februari 2015 @ 10:15 |
Nee, niet meer. Tegenwoordig is dat dit schip ![]() Voor de offshore ook, het (ver)plaatsen van booreilanden | |
kanovinnie | dinsdag 17 februari 2015 @ 10:17 |
De grooste jack up bedoelt ie denk ik. | |
Pietverdriet | dinsdag 17 februari 2015 @ 10:17 |
Kom er wel eens om schepen te fotograferen. | |
fathank | dinsdag 17 februari 2015 @ 10:18 |
Stimmt. En Pieter Schelte was een smerige Nazi. Tof. Heb je toevallig de Disney Fantasy op plaat? Die is er toen 1 dag geweest. Wat een machtig schip ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 17 februari 2015 @ 10:19 |
Hij had het over dit schip denk ik ![]() | |
fathank | dinsdag 17 februari 2015 @ 10:20 |
Allebei goed. Het is een jack-up en toendertijd de grootste ter wereld in zijn soort ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 17 februari 2015 @ 10:21 |
Nee, die net niet, maar wel andere schepen van de Meyer Werf. Die zijn er vaak langer, die worden daar afgebouwd. Meyer bouwt die in D op maximaal formaat, maar grotendeels leeg omdat ze dan minder diepgang hebben en worden dan in de Eemshaven voorzien van inrichting en dan liggen ze ineens flink dieper. | |
Pietverdriet | dinsdag 17 februari 2015 @ 10:24 |
Zo een offshore windmolenpark heeft een bijkomend milieuvoordeel. Omdat er niet mag worden gevist en er eea aan kunstmatig rif wordt neergezet is het een zeer rijke onderwater biotoop. | |
Leandra | dinsdag 17 februari 2015 @ 10:29 |
Oeh, die wil ik! | |
RedFever007 | dinsdag 17 februari 2015 @ 11:04 |
Ondertussen worden er wel duizenden vogels onthoofd maar daar hoor je niemand over ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 17 februari 2015 @ 11:11 |
Hoor dat verhaal vaker, maar is dat ook zo? | |
MPC60 | dinsdag 17 februari 2015 @ 11:16 |
Dan zouden er honderden foto's moeten zijn van verontruste groen linksers die hoofdschuddend bij duizenden vogellijkjes rond een windmolen staan. Ik heb even gezocht maar vind niks. | |
Pietverdriet | dinsdag 17 februari 2015 @ 11:18 |
Ik verdenk GL er dan nog wel van dat ze daar zouden liegen, maar PvdD niet | |
RedFever007 | dinsdag 17 februari 2015 @ 11:18 |
Vanwege de impact worden de vogels kilometers ver de atmosfeer ingeslingerd. Je hoort toch wel eens over vallende sterren, brandende vogellijkjes wat ik je brom! | |
niels0 | dinsdag 17 februari 2015 @ 11:39 |
Aardig bizar als je ernaast staat kan ik je zeggen. | |
#ANONIEM | dinsdag 17 februari 2015 @ 12:12 |
Hoever steekt hij, dat blad, eigenlijk uit. Zie er op blik op de weg voor minder uitsteken bekeurd worden! | |
penny-wise | dinsdag 17 februari 2015 @ 12:19 |
Dit is ook uitzonderlijk vervoer natuurlijk. Normaliter rijdt er voor en achter begeleiding mee | |
fathank | dinsdag 17 februari 2015 @ 12:20 |
Die hebben geen transportvergunning, geen fatsoenlijk functionerende verlichting en een met viltstift gekliederd stukje karton wat een nummerplaat voor moet stellen. | |
#ANONIEM | dinsdag 17 februari 2015 @ 12:20 |
Dan was die auto achterop rijdend een begelijder? Lijkt me dus er meer fout zat als alleen de achteroprijdende auto niet? | |
penny-wise | dinsdag 17 februari 2015 @ 12:21 |
Ik zeg ook, Normaliter | |
vipergts | dinsdag 17 februari 2015 @ 12:22 |
Opel rijder in een op zijn minst 11 jaar oude Opel dat zegt al meer dan genoeg. | |
#ANONIEM | dinsdag 17 februari 2015 @ 12:24 |
Ik weet het niet, maar stel me voor dat ik wel afgeleid zou kunnen wezen als ik onder zo een blad door zou rijden. Misschien is het wel te vaak goed gegaan en is er bespaard op de volgauto? | |
frederik | dinsdag 17 februari 2015 @ 12:53 |
Het is net zo makkelijk dat iemand die volgauto heeft ingehaald, en vervolgens weer naar rechts is gegaan tussen die volgauto en de vrachtauto. | |
CafeRoker | dinsdag 17 februari 2015 @ 13:17 |
Je kunt je afvragen hoe zwaar je dat moet laten meewegen als je bekijkt hoeveel vogels er dagelijks in de pluimveeindustrie onthoofd worden. | |
Leipo666 | dinsdag 17 februari 2015 @ 13:19 |
zo te zien dacht de automobilist er even rechts langs te kunnen glippen, maar hield hij/zij geen rekening met de uitzwaai van de trailer die net een bocht maakte ![]() | |
Re | dinsdag 17 februari 2015 @ 13:32 |
....Oh.... | |
Stokken_en_stenen | dinsdag 17 februari 2015 @ 13:37 |
De nazi boot ![]() | |
bleiblei | dinsdag 17 februari 2015 @ 13:40 |
Die (ver)plaatst geen booreilanden maar haalt ze juist uit zee. Met als doel ze aan wal te slopen. En het ding gaat geen Pieter Schelte meer heten. Allseas is gezwicht en gaat een andere naam verzinnen. | |
CafeRoker | dinsdag 17 februari 2015 @ 13:54 |
Volgens mij zijn ze er al uit en wordt het Pioneering Spirit. Ik had niet gedacht dat ze zouden zwichten en eigenlijk ook niet dat shell zich ermee zou bemoeien. Maar die hebben de Brent Spar waarschijnlijk nog te goed in het geheugen. | |
Av- | dinsdag 17 februari 2015 @ 16:24 |
Nerd, is dat een poging grappig te zijn? Ik kan mij erom verbazen hoe groot die bladen zijn, dat zou je niet zeggen van een afstand. | |
Pietverdriet | dinsdag 17 februari 2015 @ 17:58 |
Toch blijft vreemd booreilanden aan wal te slopen, ze opblazen en zo een kunstmatig rif maken is erg goed voor de visstand en volgens mij goedkoper | |
Pietverdriet | dinsdag 17 februari 2015 @ 18:00 |
Jammer dat de meeste mensen zich niet herinneren dat Greenpeace daar de boel zo liep te flessen en dat de media daar kritiekloos in meeging. | |
stavromulabeta | dinsdag 17 februari 2015 @ 19:10 |
De gebeuren met de Brent Spar is voor mij de reden geweest om nooit meer iets met Greenpeace te maken willen hebben. Daarvoor was ik ze nog best gunstig gezind. | |
RoodKruisje | dinsdag 17 februari 2015 @ 19:28 |
hahaha slopels ![]() ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 17 februari 2015 @ 19:31 |
Oost Groningen, daar lappen ze de autos op die de Polen onderweg lieten staan | |
#ANONIEM | donderdag 19 februari 2015 @ 08:35 |
11 jaar ook echt, dat is fucking oud | |
de_boswachter | donderdag 19 februari 2015 @ 09:46 |
Had hij dat ding niet gezien of wat ![]() | |
Luxuria | donderdag 19 februari 2015 @ 16:41 |
Wow hoe vervoer je zo'n ding, daar kun je toch geen normale bochten mee nemen?! | |
cynicus | donderdag 19 februari 2015 @ 17:29 |
Al zeilende in m'n piraatje had ik maar twee regels: alles wat groter of lelijker was kreeg voorrang. Die vrouw had ook een zeilcursus moeten doen in haar jeugd, had haar een beschamend avontuur bespaard en is nog leuk ook. | |
Pietverdriet | donderdag 19 februari 2015 @ 17:31 |
Snelweg gaat prima, en ze rijden vooral snachts volgens mij |