quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:39 schreef ZetaOS het volgende:
Voor de bestuurder zal dit boek wellicht van pas komen
http://www.amazon.com/Avoid-Huge-Ships-John-Trimmer/dp/0870334336
quote:WHY NO KINDLE EDITION??????, December 26, 2013
Given that there is a huge ship bearing down on me RIGHT NOW I am extremely disappointed that I cannot get inst
WTF?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:39 schreef ZetaOS het volgende:
quote:As the father of two teenagers, I found this book invaluable. I'm sure other parents here can empathize when I say I shudder at the thought of the increasing presence of huge ships in the lives my children. I certainly remember the strain I caused so long ago for my own parents when I began experimenting with huge ships. The long inter-continental voyages that kept my mom and dad up all night with worry. Don't even get me started on the international protocols when transporting perishable cargo. To think, I was even younger than my kids are now! huge ships are everywhere and it doesn't help that the tv and movies make huge ships seem glamorous and cool. This book helped me really approach the subject of huge ships with my kids in an honest and non judgmental way. Because of the insights this book provided, I can sleep a little better and cope with the reality that I can't always be there to protect my kids from huge ships, especially as they become adults. I'm confident that my teens, when confronted by a huge ship, are much better prepared to make wiser decisions than I did. At the very least my children certainly know that they can always come to me if they have any concerns, questions or just need my support when it comes to the topic of huge ships.
Vroooouw hahaquote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:39 schreef RingBewoner het volgende:
Zal ik je een hint geven? Welk geslacht bestuurde de auto denk je?
En terecht, Zonne-energie is de enige groene energie, en de zonnecel is zijn profeet.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:39 schreef DroogDok het volgende:
Aanslag van een anti-windmolen fanaat?
Daar moet een plaatje bij..quote:
O oké, kijk dat veranderd de zaak, de foto doet net lijken of het heeel groot is..net als op funda zeg maar.quote:
Bij offshore windmolens gaan we naar de 85 meterquote:
Weet ik, maar denk dat deze onderweg was naar de Eemshaven en dat is niet offshorequote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij offshore windmolens gaan we naar de 85 meter
Mwaah, eerder 30 tot 40 in dit geval. Volgens mij staan er geen turbines van 3MW+ met de daarbij behorende masten + rotoren in Grunn.quote:
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:39 schreef RingBewoner het volgende:
Zal ik je een hint geven? Welk geslacht bestuurde de auto denk je?
Voor zover ik weet staan die, zoals ik eerder zei, in de Eemshaven.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:48 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Mwaah, eerder 30 tot 40 in dit geval. Volgens mij staan er geen turbines van 3MW+ met de daarbij behorende masten + rotoren in Grunn.
https://www.google.nl/map(...)3:0xaa167e96d56b025equote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:48 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Mwaah, eerder 30 tot 40 in dit geval. Volgens mij staan er geen turbines van 3MW+ met de daarbij behorende masten + rotoren in Grunn.
Even lang dan de wiek is. De windmolen die in de buurt van ons huis staat heeft wieken van 45 meter, reken dan nog op 15 meter vrachtwagen en dan kom je dus op 60 meterquote:
Wel eens in de Eemshaven geweest? Daar worden de grootste windmolens van NL gemaaktquote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:48 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
5.0 out of 5 stars Less Expensive Than Therapy, January 28, 2013quote:
Die reacties eropquote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:39 schreef ZetaOS het volgende:
Worden die offfshore dingen niet in de Eemshaven verscheept? Is daar iig veel opslag van die dingenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:47 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Weet ik, maar denk dat deze onderweg was naar de Eemshaven en dat is niet offshore.
In de Eemshaven staan 88 windturbines met een capaciteit van 3MW, een as hoogte van ± 100 en een tiphoogte van ± 140 meter. Tevens zijn er twee turbines van 6 MW per stuk gebouwd met een ashoogte van 114 meter en een tiphoogte van 177 meter. Gezamenlijk vormen de 90 turbines in de Eemshaven het grootste windpark op Nederlandse bodem.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:49 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Voor zover ik weet staan die, zoals ik eerder zei, in de Eemshaven.
Zie bron hierboven.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Worden die offfshore dingen niet in de Eemshaven verscheept? Is daar iig veel opslag van die dingen
Zou kunnen, dat weet ik niet. Ik weet wel dat ze in de Eemshaven staan en dat ze vanaf daar dacht ik ook wel naar de andere kant van het water gaan richting DE.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Worden die offfshore dingen niet in de Eemshaven verscheept? Is daar iig veel opslag van die dingen
Jawel. En met alle respect, dit zijn geen reuzenmolens. Ashoogte 114 meter, rotordiamter rond de 90 ws, dus rond de 45m voor een blad. Standaard 3MW Enercon zo te zienquote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wel eens in de Eemshaven geweest? Daar worden de grootste windmolens van NL gemaakt
http://www.rtvnoord.nl/ipad/index.asp?p=111030
Nee ze snijden em in stukken op locatie, omdat het zo lekker makkelijk is om met 45 meter achter je vrachtwagen door Nederland te kachelen.quote:
Aha, nutting dank. Dus als het een blad was voor één van die 6MW'ers dan praat je inderdaad over een blad van 60 meter.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:55 schreef fathank het volgende:
[..]
In de Eemshaven staan 88 windturbines met een capaciteit van 3MW, een as hoogte van ± 100 en een tiphoogte van ± 140 meter. Tevens zijn er twee turbines van 6 MW per stuk gebouwd met een ashoogte van 114 meter en een tiphoogte van 177 meter. Gezamenlijk vormen de 90 turbines in de Eemshaven het grootste windpark op Nederlandse bodem.
http://www.groningen-seap(...)e/nl-NL/Default.aspx
Zie post fathank hierboven, drie molens met 63 meter bladen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:57 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Jawel. En met alle respect, dit zijn geen reuzenmolens. Ashoogte 114 meter, rotordiamter rond de 90 ws, dus rond de 45m voor een blad. Standaard 3MW Enercon zo te zien
Ic ic, I stand corrected.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zie post fathank hierboven, drie molens met 63 meter bladen.
Verder heeft siemens een plant daar voor de offshore windmolens
Bij Venlo ook. Ook op parkeerplaatsen op de A18 zie je vaak vrachtwagens van Ter Linden staan.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij grensovergang Elten (aan de A12) zie je ze regelmatig op de parkeerplaats staat, wachtend tot het verder gaat
Als je er in de buurt bent, rij er eens langs, het is erg indrukwekkend.quote:
Ik weet het, ik kom met enige regelmaat op windparken. Het is ook fantastisch om te zien hoe ze die bladen monteren aan een gondel. Het is dat ik hoogtevrees heb, anders was ik dat gaan doen..quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je er in de buurt bent, rij er eens langs, het is erg indrukwekkend.
In de jaren 60 was de Euromast met (toen) een slordige 100 meter heel indrukwekkend, nu worden er euromasten met wieken eraan neergezet, op zee!
Ja mooi werk zo'n jack-up. Een 2 jaar terug is de grootste ter wereld (toendertijd, geen idee of t nog steeds de grootste is) nog in de Eemshaven geweest. De Innovation van HGO Infra Solutions.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Niet alleen de masten zijn indrukwekkend, het schip wat ze neerzet ook
[ afbeelding ]
Z'n auto is iig gekortwiekt.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:13 schreef DonJames het volgende:
Heeft de bestuurder een klap van de molen gehad?
Eemshaven is nooit "in de buurt"quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je er in de buurt bent, rij er eens langs, het is erg indrukwekkend.
In de jaren 60 was de Euromast met (toen) een slordige 100 meter heel indrukwekkend, nu worden er euromasten met wieken eraan neergezet, op zee!
Nee, niet meer. Tegenwoordig is dat dit schipquote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:11 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja mooi werk zo'n jack-up. Een 2 jaar terug is de grootste ter wereld (toendertijd, geen idee of t nog steeds de grootste is) nog in de Eemshaven geweest. De Innovation van HGO Infra Solutions.
De grooste jack up bedoelt ie denk ik.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, niet meer. Tegenwoordig is dat dit schip
[ afbeelding ]
Voor de offshore ook, het (ver)plaatsen van booreilanden
Kom er wel eens om schepen te fotograferen.quote:
Stimmt.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De grooste jack up bedoelt ie denk ik.
Tof. Heb je toevallig de Disney Fantasy op plaat? Die is er toen 1 dag geweest. Wat een machtig schipquote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kom er wel eens om schepen te fotograferen.
Hij had het over dit schip denk ikquote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De grooste jack up bedoelt ie denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |