Nou lijkt mij dat ook maar de vraag want die kunnen ook een zaak aanhangig maken.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:03 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Geldt overigens alleen voor het salaris van het personeel dat bij de vakbonden aangesloten is, volgens het nieuws op Radio 2. Het loon van personeel dat geen lid van een vakbond is kan dus wél omlaag.
iets uitgebreider:quote:Op maandag 23 februari 2015 13:03 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Geldt overigens alleen voor het salaris van het personeel dat bij de vakbonden aangesloten is, volgens het nieuws op Radio 2. Het loon van personeel dat geen lid van een vakbond is kan dus wél omlaag.
quote:Het verbod van de rechter is alleen van toepassing op loonsverlagingen voor de leden van de bonden, die een kort geding tegen de maatregel hadden aangespannen. De bonden wilden dat het verbod voor alle werknemers zou gelden, maar dit verzoek werd door de rechter niet gehonoreerd. Volgens de rechtbank is het onvoldoende bewezen dat ook niet-leden achter de eisen van de bonden staan.
Als de warenhuisketen minder salaris wil betalen aan de vakbondsleden zullen deze daarmee akkoord moeten gaan. FNV en CNV zijn wel bereid om te praten over eventuele aanpassingen aan de arbeidsvoorwaarden, maar vinden het geëiste loonoffer te gortig.
http://www.volkskrant.nl/(...)t-verlagen~a3869738/
Volgens mij kan dat niet, het gaat om een cao die geldt ook voor niet vakbondsleden, V&D heeft schijt aan zijn personeelquote:
Die winnen ze geheid dus ik vind het erg raar dat de rechter ze er niet nu al bij betrekt.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou lijkt mij dat ook maar de vraag want die kunnen ook een zaak aanhangig maken.
Denk dat het waarschijnlijker is dat ze geen baan meer hebbenquote:Op maandag 23 februari 2015 13:15 schreef Dance99Vv het volgende:
Ik zou als personeel gewoon het werk neerleggen, anders heb je volgende maand ineens 20% minder loon.
Tsja de vooruitzichten zijn zowiezo al niet echt gunstig te noemen (voor de ww is het dan gunstiger als ze in staking gaan en niet akkoord met inleveren loon)quote:Op maandag 23 februari 2015 13:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk dat het waarschijnlijker is dat ze geen baan meer hebben
V&D is ook druk op zoek naar nieuw personeelquote:Op maandag 23 februari 2015 13:19 schreef xzaz het volgende:
Als personeel ben je op dit moment toch druk aan het solliciteren naar een nieuwe baan?
Lijkt wel of ze het merendeel van hun personeel er zowiezo al uitgooien, 10 pagina's met werving van personeelquote:Op maandag 23 februari 2015 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
V&D is ook druk op zoek naar nieuw personeel
https://www.werkenbijvd.nl/vacatures/
quote:Op maandag 23 februari 2015 13:24 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Lijkt wel of ze het merendeel van hun personeel er zowiezo al uitgooien, 10 pagina's met werving van personeel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 23 februari 2015 13:26 schreef xzaz het volgende:
[..]sobersoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jankmuillekker faxen heel de dag echt genot
quote:Op maandag 23 februari 2015 13:26 schreef xzaz het volgende:
[..]Het mag dan uit het duits komen , maar weiger het op die wijze te schrijven. ben geen mofSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is only one religion
In het belang van meer vakbondsleden snap ik wel dat de vakbonden deze zaak alleen voor leden voeren.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die winnen ze geheid dus ik vind het erg raar dat de rechter ze er niet nu al bij betrekt.
Ik geloof niet dat het tussen personeel en directie snel goed gaat komen. De directie blijft er maar met gestrekt been ingaan en lijkt niet van plan om het personeel serieus tegemoet te komen.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, ze zullen de 500 jaar bestaan niet halen. Maar op korte termijn komen er wel oplossingen.
Nee dat snap ik niet , de cao is voor alle werknemers of vallen niet vakbondsleden daarbuiten?quote:Op maandag 23 februari 2015 13:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In het belang van meer vakbondsleden snap ik wel dat de vakbonden deze zaak alleen voor leden voeren.
Met wat ingrepen kan het levenseinde misschien gerekt worden, maar als ze hun 150-jarig jubileum halen in 2037, dan stuur ik je een mooie fles wijn.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, ze zullen de 500 jaar bestaan niet halen. Maar op korte termijn komen er wel oplossingen.
discriminatie?quote:Op maandag 23 februari 2015 13:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In het belang van meer vakbondsleden snap ik wel dat de vakbonden deze zaak alleen voor leden voeren.
Ik las dat de FNV eiste dat de uitspraak voor alle personeelsleden zou gelden maar dat de rechter daar dus niet in mee ging. Wat ik dus bijzonder vreemd vind aangezien de wet precies hetzelfde is voor niet-leden.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ze zullen er echter ook niet op kapot willen gaan lijkt me.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het tussen personeel en directie snel goed gaat komen. De directie blijft er maar met gestrekt been ingaan en lijkt niet van plan om het personeel serieus tegemoet te komen.
Bijzonder is dat.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik las dat de FNV eiste dat de uitspraak voor alle personeelsleden zou gelden maar dat de rechter daar dus niet in mee ging. Wat ik dus bijzonder vreemd vind aangezien de wet precies hetzelfde is voor niet-leden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |