Your point being?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bij de Totenkopfverbände zat ook een man die later een gevierd acteur werd...
Dus alle bewakers verdienen straf? O, dat wordt nog leuk in de gevangenissen... Of ben je niet zo goed in onderbouwen?quote:
Die kwam toevallig bij de luchtafweer terecht. En dus gaf niemand ene neuk. Zelfde beslissing, iets andere uitkomst.quote:
Ik hoef niks te onderbouwen. Misdaad is misdaad, straf is straf. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus alle bewakers verdienen straf? O, dat wordt nog leuk in de gevangenissen... Of ben je niet zo goed in onderbouwen?
Ga jij het hek om de halve wereldbevolking bouwen?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:16 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik hoef niks te onderbouwen. Misdaad is misdaad, straf is straf. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
Luchtafweer is toch iets anders dan de SS. Het id net alsif je een gemiddelde straatagent vergelijkt met een SWAT-cmmando. Het scheelt in kwaliteit en kwantiteit.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die kwam toevallig bij de luchtafweer terecht. En dus gaf niemand ene neuk. Zelfde beslissing, iets andere uitkomst.
Wat voor rare verondersteloing is dit? Dit is gebeurd in Duitsland dus Dutsland mag de straf bepalen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:17 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Ga jij het hek om de halve wereldbevolking bouwen?
O, je lult dus maar wat.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:16 schreef mig72 het volgende:
Ik hoef niks te onderbouwen. Misdaad is misdaad, straf is straf. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
Nee, beiden zaten bij de SS-Totenkopfverbände. Alleen werd de een geplaatst bij de luchtafweer en de ander moest een kamp bewaken. En beiden hadden niet echt een keuze hoor, dus het had zomaar andersom kunnen zijn.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:17 schreef mig72 het volgende:
Luchtafweer is toch iets anders dan de SS. Het id net alsif je een gemiddelde straatagent vergelijkt met een SWAT-cmmando. Het scheelt in kwaliteit en kwantiteit.
Ik heb mijn mening prima onderbouwd. Lees gewoon eens terug.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:20 schreef mig72 het volgende:
Nee jij bent goed bezig met je nietszeggende een- en tweeregelopmerkingen.
Trolletje.
Ik las Luftwaffe excuus. Maar nu is het zo niet erger.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, beiden zaten bij de SS-Totenkopfverbände. Alleen werd de een geplaatst bij de luchtafweer en de ander moest een kamp bewaken. En beiden hadden niet echt een keuze hoor, dus het had zomaar andersom kunnen zijn.
Jij zit er massamoord goed te praten en dan wil je ook nog serieus genomen wordn.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb mijn mening prima onderbouwd. Lees gewoon eens terug.
Jouw onzin nodigt niet echt uit tot weerwoord. Wat je feitelijk zegt is: "ik vind het nou eenmaal, ik kan het verder ook niet uitleggen". Nou ja, dat mag.
Het alternatief als je die kant op gestuurd werd is desertie. Daar stond de doodstraf op.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:23 schreef mig72 het volgende:
Ik las Luftwaffe excuus. Maar nu is het zo niet erger.
Want iedereen die in zo'n vernietigingskamp werkt is bij voorbaat al schuldig. Wetende wat het doel is van zo'n instelling.
Heb je nou echt zoveel moeite met lezen? Ik heb meermaals aangegeven dat hij fout zat.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:25 schreef mig72 het volgende:
Jij zit er massamoord goed te praten en dan wil je ook nog serieus genomen wordn.![]()
Ik denk dat juist ik mij voorstel hoe het in die tijd is en dat jij lekker makkelijk oordeelt vanuit jouw veilige situatie.quote:Stel je maar voor dat je in die tijd leefde. Wad je doodsbang voor zo'n kamp en al helemaal was je Jood of had je joodse vrienden of familieleden.
Ik geloof daar geen reet van. Van die heiligheidstheorie. De bewakers ontvingen goed loon en het was een prestigebaan. Je kwam niet zomaar binnen. Je moest er moeite voor doen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het alternatief als je die kant op gestuurd werd is desertie. Daar stond de doodstraf op.
Lekker makkelijk om veilig achter je PC iemand de maat te nemen die er voor koos om te blijven leven.
Natuurlijk had hij zich niet in moeten schrijven bij de SS. Maar dat is een fout die m.i. niet rechtvaardigt om thans nog te gaan vervolgen. Too little, too late.
Precies.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:30 schreef Mani89 het volgende:
Als kan worden bewezen dat deze man actief heeft meegeholpen aan de genocide mag hij branden, ook al is hij 120. Maar mensen die 2 jaar lang op de wachttoren hebben gestaan zijn het niet meer waard om achterna te jagen.
De Totenkopfverbände bestonden in beginsel alleen maar uit bewakers. Dus dezelfde keuze als "Derrick" heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:31 schreef mig72 het volgende:
Ik geloof daar geen reet van. Van die heiligheidstheorie. De bewakers ontvingen goed loon en het was een prestigebaan. Je kwam niet zomaar binnen. Je moest er moeite voor doen.
Nee, zo simpel was dat niet en als je al een verplaatsing kreeg was het naar het front. Waar de kans dat je de dood zou vinden ook erg groot was.quote:En als je verplaatst/gederangeerd wilde worden, kreeg je dat.
Ik ben overigens ook van mening dat Duitsland deze man al veel eeder had moeten bestraffen. Warom ze zolang hebben gewacht, weet ik niet. Maar ik ben er niet verantwoordelijk voor.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:33 schreef daNpy het volgende:
Apart hoe mensen 75 jaar na dato menen te weten hoe het er aan toe ging in die tijd.
En nu exact weten wat er toen eigenlijk had moeten gebeuren.
Niet in de laatste plaats omdat er maar weinig mensen uit die tijd nog leven, en de kans dat ze een objectieve kijk op die tijd hadden is natuurlijk nihil.
Natuurlijk had deze meneer gestraft moeten worden voor oorlogsmisdaden, als er bewezen kon worden dat hij iets had misdaan. Maar dan had dat wel 70 jaar geleden moeten gebeuren, en niet nu nog.
Als je je nou echt druk maakt om dit soort dingen, dan ga jezelf nuttig maken en vind een manier om de huidige problematiek uit de wereld te helpen en de slechterikken te straffen. Of is dat misschien wel te eng omdat dat niet vanachter je toetsenbord kan?
Dus, case closed, next.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:36 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik ben overigens ook van mening dat Duitsland deze man al veel eeder had moeten bestraffen. Warom ze zolang hebben gewacht, weet ik niet. Maar ik ben er niet verantwoordelijk voor.
Destijds hadden ze dat inderdaad moeten doen. Maar goed, dat is niet gebeurd en dan is er gewoon een moment om het te laten gaan.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:36 schreef mig72 het volgende:
Ik ben overigens ook van mening dat Duitsland deze man al veel eeder had moeten bestraffen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |