Omdat een bedrijf investeert in een stagair. Het is om te leren.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:08 schreef Tanja1234 het volgende:
Een stagiair voert dezelfde taken uit als een werknemer, maar krijgt daar niet altijd dezelfde beloning voor.
200 euro per maand is niet zo'n beste investeringquote:Op maandag 16 februari 2015 15:09 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Omdat een bedrijf investeert in een stagair. Het is om te leren.
Afhankelijk van de functie kan dat een prima vergoeding zijn.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:11 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
200 euro per maand is niet zo'n beste investering
Zelfs een schoonmaakster van toiletten verdiend beter, dus vertel ons welke functie dat zou moeten zijn.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:12 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Afhankelijk van de functie kan dat een prima vergoeding zijn.
Als je niet kan verzinnen dat het een bedrijf meer kost dan wat het op de rekening van de stagiair stort dan ben jij 't in elk geval niet waard.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:11 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
200 euro per maand is niet zo'n beste investering
Het is toch een stage! Dat doe je voor school, het is om te leren. Wat snap je daar niet aan?quote:Op maandag 16 februari 2015 15:13 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Zelfs een schoonmaakster van toiletten verdiend beter, dus vertel ons welke functie dat zou moeten zijn.
quote:Op maandag 16 februari 2015 15:10 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik loop stage bij de EO en de EO buit mij uit om dingen te vragen op FOK!
Wat kost een stagiair dan? Heeeel veel bedrijven bieden een bureau (die er al stond) met een verrotte stoel (de oude van een collega) en een oude pc (begin ik maar niet over).quote:Op maandag 16 februari 2015 15:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je niet kan verzinnen dat het een bedrijf meer kost dan wat het op de rekening van de stagiair stort dan ben jij 't in elk geval niet waard.
Heb jij wel eens stage gelopen? 9 uit 10 moet je gewoon meewerken met de rest.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:13 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Het is toch een stage! Dat doe je voor school, het is om te leren. Wat snap je daar niet aan?
Moet ik het écht uitleggen?quote:Op maandag 16 februari 2015 15:14 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Wat kost een stagiair dan? Heeeel veel bedrijven bieden een bureau (die er al stond) met een verrotte stoel (de oude van een collega) en een oude pc (begin ik maar niet over).
Valt wel mee.
Jij bent echt niet het scherpste mes in de lade of wel?quote:Op maandag 16 februari 2015 15:15 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Heb jij wel eens stage gelopen? 9 uit 10 moet je gewoon meewerken met de rest.
Kom eens met een inhoudelijk argumentquote:Op maandag 16 februari 2015 15:16 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Jij bent echt niet het scherpste mes in de lade of wel?
Ja baasquote:Op maandag 16 februari 2015 15:15 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Lees de openingspost en begin maar.
In ieder geval niet de tijd die NIET in begeleiding wordt gestoken.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja baas.
Oké, ik zal je een hint geven. Wat anders dan geld zou een stagiair kunnen kosten?
jij loopt liever niet mee met de rest, maar voert liever werkzaamheden uit als, kantoor vegen, postzegels plakken, dingen kopieren en koffie halen?quote:Op maandag 16 februari 2015 15:15 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Heb jij wel eens stage gelopen? 9 uit 10 moet je gewoon meewerken met de rest.
Waarom moet ik mezelf herhalen. Het is toch om te leren, het bedrijf investeert tijd en geld in jou! Dat kost geld, levert niks (tot weinig) op. Toch verdomme logisch dat je daar niet voor betaalt krijgt. Altijd dat gezeik van stagaires die er niks van snappen. Als ze bij mij komen en beginnen over een vergoeding wijs ik direct de deur.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:16 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Kom eens met een inhoudelijk argument
Tja, dat krijg je misschien wanneer je MBO niveau 0.5 pallets sorteren volgt.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:18 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
In ieder geval niet de tijd die NIET in begeleiding wordt gestoken.
Nou vertel eens wijze man
Geld wordt niet geinvesteerd, tenzij je die 200 euro bedoelt. Poepoeh!quote:Op maandag 16 februari 2015 15:19 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Waarom moet ik mezelf herhalen. Het is toch om te leren, het bedrijf investeert tijd en geld in jou! Dat kost geld, levert niks (tot weinig) op. Toch verdomme logisch dat je daar niet voor betaalt krijgt. Altijd dat gezeik van stagaires die er niks van snappen. Als ze bij mij komen en beginnen over een vergoeding wijs ik direct de deur.
In meeste gevallen leer je niets. Het is gewoon een simpel manier om goedkope arbeid te faciliteren.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:13 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Het is toch een stage! Dat doe je voor school, het is om te leren. Wat snap je daar niet aan?
Gelukkig vind ik jou op basis van je slappe gelul hier ook een zak hooi dus onze wegen zullen elkaar niet kruisen.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:21 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Wat zal jij een fijne werkgever zijn om voor te werken.
Dat ligt dan volledig aan jezelf.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:21 schreef thom_05 het volgende:
[..]
In meeste gevallen leer je niets. Het is gewoon een simpel manier om goedkope arbeid te faciliteren.
Stages zijn niet alleen vergeven aan jochies van 16, denk ook eens aan universiteiten bijvoorbeeld. Werk wat daar verricht wordt door stagiaires is echt wel meer dan 200 euro waard.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:20 schreef GekkePoes het volgende:
Een stagiere staat ook onder toezicht. En is geen volledig werknemer, hij is aan het leren. Anders zou die hele opleiding niet nodig zijn, en dan maar meteen aan het werk zonder diploma.
Zomaar het zelfde salaris verdienen als mensen die er al 20 jaar werken gaat niet zonder moeite en inzet.
Het lijkt me zelfs idioot, dat een jochie van 16 ineens 2300 euro krijgt per maand, terwijl je hem de hele dag door alles moet voordoen en uitleggen
stagiere gespotquote:Op maandag 16 februari 2015 15:23 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Stages zijn niet alleen vergeven aan jochies van 16, denk ook eens aan universiteiten bijvoorbeeld. Werk wat daar verricht wordt door stagiaires is echt wel meer dan 200 euro waard.
Maar kennelijk zijn er hier alleen azijnpissers die anderen het licht niet in de ogen gunnen.
Wat zullen al die azijnpissers fijne collega's zijn om mee te werken!
/
't zit diep he?quote:Op maandag 16 februari 2015 15:23 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Stages zijn niet alleen vergeven aan jochies van 16, denk ook eens aan universiteiten bijvoorbeeld. Werk wat daar verricht wordt door stagiaires is echt wel meer dan 200 euro waard.
Maar kennelijk zijn er hier alleen azijnpissers die anderen het licht niet in de ogen gunnen.
Wat zullen al die azijnpissers fijne collega's zijn om mee te werken!
/
Hoezo begeleiden? Het gaat om werkervaring op te doen, niet om geld te steken in iemand die je na een half jaar nooit meer ziet. Bij een non profit organisatie zou het kunnen maar bij commerciele bedrijven is het een doodsteek op het budget.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:18 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
In ieder geval niet de tijd die NIET in begeleiding wordt gestoken.
Nou vertel eens wijze man
De beloning van de werkzaamheden is dan ook "ervaring" en geen "salaris".quote:Op maandag 16 februari 2015 15:08 schreef Tanja1234 het volgende:
Een fulltime werkweek en aan het eind van de maand is er 200 euro op je rekening bijgeschreven. Als je geluk hebt.
Geen begeleiding, vervelende klusjes, genegeerd worden door collega’s, de hoge werkdruk; het is een greep uit de klachten die uitgebuite stagiaires noemen.
Een stagiair voert dezelfde taken uit als een werknemer, maar krijgt daar niet altijd dezelfde beloning voor. Zeker de groep van net-afgestudeerden grijpen alles aan voor werkervaring.
Het programma 3Onderzoekt van de EO wil de uitbuiting van stagiaires aan de kaak stellen. Ben jij of ken jij iemand die in deze situatie heeft gezeten en zou jij je verhaal aan ons willen vertellen? Laat een reactie achter of mail naar 3onderzoekt@gmail.com. Bedankt!
Je spreekt jezelf behoorlijk tegen. Als je ergens bent om te leren betekent dat dat je niet over kennis beschikt dus is het bedrijfje om je die kennis bij te brengen.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:22 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat ligt dan volledig aan jezelf.
Ik vind wel dat er een vergoeding moet zijn naar gelang het werk dat er geleverd wordt. Stel ik schrijf mijn masterscriptie bij een bedrijf en doe dat grotendeels in mijn eigen tijd naast mijn reguliere werkzaamheden dan blijft er praktisch geen tijd over om ernaast nog te werken.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:19 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Waarom moet ik mezelf herhalen. Het is toch om te leren, het bedrijf investeert tijd en geld in jou! Dat kost geld, levert niks (tot weinig) op. Toch verdomme logisch dat je daar niet voor betaalt krijgt. Altijd dat gezeik van stagaires die er niks van snappen. Als ze bij mij komen en beginnen over een vergoeding wijs ik direct de deur.
Je kan toch ook om hulp en uitleg vragen. Als je op school zit en je snapt iets niet dan vraag je toch ook uitleg?quote:Op maandag 16 februari 2015 15:25 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf behoorlijk tegen. Als je ergens bent om te leren betekent dat dat je niet over kennis beschikt dus is het bedrijfje om je die kennis bij te brengen.
Als het aan mijzelf of de stagiaire had gelegen waren er helemaal geen bedrijven nodig geweest maar we zouden allemaal het zelf maar leren dus probeer het maar opnieuw want je zogenaamd antwoord is om je voor te schamen.
En dat krijgen ze ook. Bij mijn stage destijds (lang geleden, vorige studie) kreeg ik ongeveer een achtvoud daarvan.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:23 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Was het Kinderwetje van Van Houten toen al in werking gesteld?quote:Op maandag 16 februari 2015 15:33 schreef BrandX het volgende:
in mijn tijd kreeg je geen ene rooie cent voor je stagewerk
Dat 'studenten' vergoeding krijgen bovenop hun stufi dat bestond toen helemaal niet
Niemand die ze verplicht daar in mee te gaan.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:42 schreef Ryon het volgende:
Het gaat ook niet om studenten die een vak willen leren maar om net of bijna afgestudeerden die opzoek zijn naar een startersbaan maar alleen stage's aangeboden krijgen terwijl zij wel als volwaardig werknemer worden ingezet.
Deze bedrijven hoeven zich niet te houden aan stageafspraken met onderwijsinstellingen (m.b.t begeleiding) maar zijn opzoek naar goedkope arbeid. Doordat er een scheve machtsverhouding is (stage is altijd beter dan geen werk) kunnen werkgevers bizarre eisen en verwachtingen stelllen. en doen dat ook. Deze vorm van uitbuiting vindt zowel plaats om mbo als hbo/wo niveau.
En nu bestaat dat laatste niet meer. Dan werk je én 40 uur, én je betaald collegegeld ook al loop je stage.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:33 schreef BrandX het volgende:
in mijn tijd kreeg je geen ene rooie cent voor je stagewerk
Dat 'studenten' vergoeding krijgen bovenop hun stufi dat bestond toen helemaal niet
Wat slecht dit.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:08 schreef Tanja1234 het volgende:
Een fulltime werkweek en aan het eind van de maand is er 200 euro op je rekening bijgeschreven. Als je geluk hebt.
Geen begeleiding, vervelende klusjes, genegeerd worden door collega’s, de hoge werkdruk; het is een greep uit de klachten die uitgebuite stagiaires noemen.
Een stagiair voert dezelfde taken uit als een werknemer, maar krijgt daar niet altijd dezelfde beloning voor. Zeker de groep van net-afgestudeerden grijpen alles aan voor werkervaring.
Het programma 3Onderzoekt van de EO wil de uitbuiting van stagiaires aan de kaak stellen. Ben jij of ken jij iemand die in deze situatie heeft gezeten en zou jij je verhaal aan ons willen vertellen? Laat een reactie achter of mail naar . Bedankt!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |