Ding ding ding, ik zie al een nieuw topic tegemoet eigenlijk.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:44 schreef Liliane. het volgende:
Al enige tijd heb ik een relatie met mijn vriend. Nu willen we graag een keer gemeenschap hebben zonder condoom.
Wanneer hadden jullie voor het eerst gemeenschap zonder condoom en welke voorbereidingen troffen jullie? Is een soa test doen volgens jullie nodig? En is zonder condoom maar met een willekeurig ander conceptiemiddel niet heel erg zenuwmakend? Ik ben bang dat ik toch angst zal hebben voor zwangerschap ook al weet ik dat de kans bijna 0 is...
Alleen zonder condoom gedaan met vaste partner na SOA test...daarnaast tot 1,5 jaar geleden altijd de pil geslikt.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:44 schreef Liliane. het volgende:
Wanneer hadden jullie voor het eerst gemeenschap zonder condoom en welke voorbereidingen troffen jullie?
Wel als jullie niet elkaars eerste zijn, het eerder onveilig hebben gedaan of je het niet helemaal vertrouwd.quote:Is een soa test doen volgens jullie nodig?
Andere anti-conceptie middelen helpen vaak alleen zwangerschap te voorkomen, geen SOA's. Verder snap ik je vraag niet watbetreft 'zenuwmakend'?quote:En is zonder condoom maar met een willekeurig ander conceptiemiddel niet heel erg zenuwmakend?
Hoezo weet je dat de kans bijna 0 is? En bijna is nog geen zeker.quote:Ik ben bang dat ik toch angst zal hebben voor zwangerschap ook al weet ik dat de kans bijna 0 is...
Goeie tip manquote:Op maandag 16 februari 2015 00:35 schreef quirigua het volgende:
soa test ja, tenzij je elkaars geschiedenis door en door kent, en/of je elkaars' eersten bent
vraag :
ben je regelmatig ?
voorbeeld :
ik ben strikt regelmatig, 28 een enkele keer 27 dagen op de klok,
en dan, we tellen precies en doen het dan met of zonder condoom, naar gelang het telt,
het gaat heel goed (3-4 jaar),
vriend wil graag zonder en, jah, ik ook, ik voel hem veel beter als hij erin komt, en zijn klaar komen voelt ook veel beter, ik voel me fijner, meer bevredigd als ik zijn sperma krijg, slaap er ook beter van,
we doen het dus alleen met condoom als de telling het zegt en als we (of een van beiden) acuut gemeenschap willen en t niet een dagje zal wachten
maar jah dat kan alleen als je goed op jezelf let en goed telt
Oh echt? Als je dadelijk een soa hebt ook?quote:Op maandag 16 februari 2015 01:47 schreef Downwards het volgende:
Ik doe het sowieso zonder condoom als het kan. De voordelen wegen altijd op tegen de eventuele nadelen.
Beter slapen als je zijn sperma krijgt? Not sure if serious....quote:Op maandag 16 februari 2015 00:35 schreef quirigua het volgende:
soa test ja, tenzij je elkaars geschiedenis door en door kent, en/of je elkaars' eersten bent
vraag :
ben je regelmatig ?
voorbeeld :
en dan, we tellen precies en doen het dan met of zonder condoom, naar gelang het telt,
vriend wil graag zonder en, jah, ik ook, ik voel hem veel beter als hij erin komt, en zijn klaar komen voelt ook veel beter, ik voel me fijner, meer bevredigd als ik zijn sperma krijg, slaap er ook beter van,
we doen het dus alleen met condoom als de telling het zegt en als we (of een van beiden) acuut gemeenschap willen en t niet een dagje zal wachten
Heeft eeuwen prima dienst gedaan hoor, daadwerkelijke vruchtbare periode is maar een paar dagen per maand.quote:Op maandag 16 februari 2015 05:26 schreef SpecialK het volgende:
Als je quirigua's methode gaat volgen kan je maar beter nu al beginnen met het verzinnen van babynamen.
Nee.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Heeft eeuwen prima dienst gedaan hoor,
Behalve wanneer je lichaam zin heeft om dat even overhoop te gooien wat regelmatig gebeurt en hoe dan ook hoeven dat niet hetzelfde hoeveelheid "dagen na" te zijn als bij de buurvrouwe.quote:daadwerkelijke vruchtbare periode is maar een paar dagen per maand.
TS heeft een extreem regelmatige cyclus, daarbij zijn er tig die zwanger worden met de pil, zijn behalve domme pech talloze factoren die de werking van de pil teniet doen of wel negatief beïnvloeden (diarree, overgeven, medicijnen zoals antibiotica etc)quote:Op maandag 16 februari 2015 13:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Behalve wanneer je lichaam zin heeft om dat even overhoop te gooien wat regelmatig gebeurt en hoe dan ook hoeven dat niet hetzelfde hoeveelheid "dagen na" te zijn als bij de buurvrouwe.
Dit is net zo verstandig als 'slik gewoon een MAP in na afloop'.quote:Op maandag 16 februari 2015 00:35 schreef quirigua het volgende:
vraag :
ben je regelmatig ?
voorbeeld :
Al die mannen hier : ze snappen het niet. Als je goed telt en je bent soa-vrij en je vriend ook, kan je het op bepaalde dagen (nachten oho) doen zonder condoom. TS doet geneeskunde, dan is het toch niet moeilijk om uit te vinden hoe dat gaat ? Goed uitrekenen en bijhouden. En niet al die mannetjes altijd hun zin geven, maar samen overleggen, en jah, dan komen er ook wel es dagen dat je het met condoom wilt - maar dat hoeft niet altijd.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:44 schreef Liliane. het volgende:
Al enige tijd heb ik een relatie met mijn vriend. Nu willen we graag een keer gemeenschap hebben zonder condoom.
Wanneer hadden jullie voor het eerst gemeenschap zonder condoom en welke voorbereidingen troffen jullie? Is een soa test doen volgens jullie nodig? En is zonder condoom maar met een willekeurig ander conceptiemiddel niet heel erg zenuwmakend? Ik ben bang dat ik toch angst zal hebben voor zwangerschap ook al weet ik dat de kans bijna 0 is...
Newsflash: het is 2015, niet 1915. Je hoeft niet meer te tellen, daar hebben we pilletjes voor.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:58 schreef quirigua het volgende:
[..]
Al die mannen hier : ze snappen het niet. Als je goed telt en je bent soa-vrij en je vriend ook, kan je het op bepaalde dagen (nachten oho) doen zonder condoom. TS doet geneeskunde, dan is het toch niet moeilijk om uit te vinden hoe dat gaat ? Goed uitrekenen en bijhouden. En niet al die mannetjes altijd hun zin geven, maar samen overleggen, en jah, dan komen er ook wel es dagen dat je het met condoom wilt - maar dat hoeft niet altijd.
Je klinkt als een echte bedtijgerquote:Op zondag 15 februari 2015 23:44 schreef Liliane. het volgende:
En beide tegelijk gebruiken dan? Dat is toch veel meer bescherming?quote:Op maandag 16 februari 2015 19:20 schreef focal het volgende:
[..]
Je klinkt als een echte bedtijger![]()
Maak je niet zo'n zorgen. Anticonceptie beschermt beter dan condoom tegen zwangerschap.
True. Geen sex is nog veiligerquote:Op maandag 16 februari 2015 19:51 schreef Liliane. het volgende:
[..]
En beide tegelijk gebruiken dan? Dat is toch veel meer bescherming?
En als geneeskundestudent dit nog vragen...quote:Op zondag 15 februari 2015 23:44 schreef Liliane. het volgende:
Op maandag 16 februari 2015 21:16 schreef Liliane. het volgende:
Ik zal het uitleggen:quote:Op maandag 16 februari 2015 21:55 schreef quirigua het volgende:
ik snap t niet, ofwel je wil geen pil (want hormoon-huishouding op hol), ofwel je wil zonder condoom en zonder pil,
De allereerste keer dat ik gemeenschap had, deden we het gelijk vaker achter elkaar. De knuppel die ik was, ik had maar 1 condoom mee. Dus daarna gelijk zonder. We hadden allebei niet eerder gemeenschap gehad, zij was verder nog groen als gras, ik alleen hand-/blowjobs gehad. Dus kans op SOA's was eigenlijk te verwaarlozen.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:44 schreef Liliane. het volgende:
Wanneer hadden jullie voor het eerst gemeenschap zonder condoom en welke voorbereidingen troffen jullie? Is een soa test doen volgens jullie nodig? En is zonder condoom maar met een willekeurig ander conceptiemiddel niet heel erg zenuwmakend?
Die kalendermethode heeft een lagere betrouwbaarheid dan gewoon dagelijks pil slikken en na 3 weken een stopweek inlassenquote:Op maandag 16 februari 2015 18:58 schreef quirigua het volgende:
[..]
Al die mannen hier : ze snappen het niet. Als je goed telt en je bent soa-vrij en je vriend ook, kan je het op bepaalde dagen (nachten oho) doen zonder condoom. TS doet geneeskunde, dan is het toch niet moeilijk om uit te vinden hoe dat gaat ? Goed uitrekenen en bijhouden. En niet al die mannetjes altijd hun zin geven, maar samen overleggen, en jah, dan komen er ook wel es dagen dat je het met condoom wilt - maar dat hoeft niet altijd.
Wat een advies dit...quote:Op maandag 16 februari 2015 18:58 schreef quirigua het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat door zowel interne als externe omstandigheden het moment van de eisprong zomaar kan wisselen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:27 schreef BeltaneFire het volgende:
[..]
Wat een advies dit...
Als TS oplet tijdens haar studie leert ze dus ook dat je voor deze methode een menstruatiecyclus met OCD nodig hebt.
Heb je geen OCD menstruatie dan kun je alleen maar terugrekenen naar je eisprong en hopen dat je in die tijdsspanne dus wel een condoom oid gebruikt hebt..
Iddquote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:02 schreef Liliane. het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat door zowel interne als externe omstandigheden het moment van de eisprong zomaar kan wisselen.Dat vrouwen die geen hormonale middelen gebruiken 's zomers vaker ongesteld zijn dan 's winters komt nogal eens voor. Methodes als periodieke onthouding raad ik niet aan, zeker omdat sperma 4d in de baarmoeder kan overleven.
Natuurlijk. Succes met je kinderen straksquote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:06 schreef quirigua het volgende:
Ach ach wat een angsten en verlangens en onzekerheden. Ik heb alleen gezegd, op de vraag van TS, of en wanneer sexuele gemeeschap mogelijk is zonder condoom en zonder gevolgen.
Welnu, het soa-probleem is uitvoerig en terecht genoemd. Over tellen is onduidelijkheid. Ja, zeker kan de cyclus wisselen en veranderen. Niemand pleit voor periodieke onthouding - met mijn vriend gaat het soms met condoom en soms zonder, vandaar tellen, dat moet wel precies gebeuren.
Kegelen met hormonen, de pil (wat alle mannen graag willen en de meeste vrouwen obligaat doen ; een soort NIMBY), is een optie en die blijkt meestal goed te werken v.w.b. zwangerschap - maar het is niet de enige optie, en niet de beste vind ik, er zitten soms nare bijwerkingen aan, teveel denk ik.
Alleen : wie niet strikt regelmatig is (cyclus), kan met tellen niet veel beginnen, hoogstens een dag of wat voor en na de cyclus, en dan is het nog oppassen, de rest van de tijd altijd met condoom.
Conclusie : het kan wel zonder condoom, maar niet altijd en je moet wel altijd goed tellen.
Ga je nou zelf tips geven in je eigen topic.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:02 schreef Liliane. het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat door zowel interne als externe omstandigheden het moment van de eisprong zomaar kan wisselen.Dat vrouwen die geen hormonale middelen gebruiken 's zomers vaker ongesteld zijn dan 's winters komt nogal eens voor. Methodes als periodieke onthouding raad ik niet aan, zeker omdat sperma 4d in de baarmoeder kan overleven.
quote:Op woensdag 18 februari 2015 10:23 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Ga je nou zelf tips geven in je eigen topic.
Ik heb het nu enkele duizenden keren zonder condoom gedaan waarbij de vrouw de pil slikte. Ik weet vrij zeker dat ik nergens juniors heb rondlopen.
De pil is bij goed gebruik gewoon veilig. Als je daar aan twijfelt kun je de tel techniek plus pil doen. Dikke kans dat je dan geen seks hebt tijdens je vruchtbare periode.
haha je reageert op een man... :pquote:Op woensdag 18 februari 2015 11:18 schreef Sekhmet het volgende:
[..]![]()
Pilgebruik en eisprong gaan over het algemeen niet samen. Als je al een vruchtbare periode zou hebben met het gebruik van de pil dan is die met tellen echt niet meer op te sporen.
Welnee. De pil alleen geeft je al 99,99999% bescherming. Veel veiliger wordt het dus niet.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:51 schreef Liliane. het volgende:
[..]
En beide tegelijk gebruiken dan? Dat is toch veel meer bescherming?
ja klopt, alleen lees je op Google gare verhalen als op een forum iets met een vrouw die drie keer door de pil heen zwanger werdquote:Op donderdag 19 februari 2015 08:23 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Welnee. De pil alleen geeft je al 99,99999% bescherming. Veel veiliger wordt het dus niet.
En jij gelooft alles wat je leest?quote:Op donderdag 19 februari 2015 08:25 schreef Liliane. het volgende:
[..]
ja klopt, alleen lees je op Google gare verhalen als op een forum iets met een vrouw die drie keer door de pil heen zwanger werd
Aan de andere kant, als ze echt de pil goed gebruikte, waarom bleef ze na de eerste en tweede keer die gebruiken en zocht ze niks anders?
Je relativeert het zelf al. En je moet in de gaten houden dat dingen als overgeven, diarree of antibioticagebruik de pil onbetrouwbaarder kunnen maken. Als er zoiets speelt kan je beter extra condooms gebruiken, doe je dat niet, dan kan je inderdaad zwanger raken.quote:Op donderdag 19 februari 2015 08:25 schreef Liliane. het volgende:
[..]
ja klopt, alleen lees je op Google gare verhalen als op een forum iets met een vrouw die drie keer door de pil heen zwanger werd
Aan de andere kant, als ze echt de pil goed gebruikte, waarom bleef ze na de eerste en tweede keer die gebruiken en zocht ze niks anders?
Ja en? Mag dat niet?quote:Op donderdag 19 februari 2015 07:22 schreef Liliane. het volgende:
[..]
haha je reageert op een man... :p
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |