abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149715130
Al enige tijd heb ik een relatie met mijn vriend. Nu willen we graag een keer gemeenschap hebben zonder condoom.

Wanneer hadden jullie voor het eerst gemeenschap zonder condoom en welke voorbereidingen troffen jullie? Is een soa test doen volgens jullie nodig? En is zonder condoom maar met een willekeurig ander conceptiemiddel niet heel erg zenuwmakend? Ik ben bang dat ik toch angst zal hebben voor zwangerschap ook al weet ik dat de kans bijna 0 is...
  zondag 15 februari 2015 @ 23:49:55 #2
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_149715260
Zolang je een ander betrouwbaar anti-conceptiemiddel zoals de pil of een spiraaltje gebruikt, is de kans op zwangerschap echt heel klein.
Wat betreft SOA's, als jullie meerdere bedpartners hebben gehad, is het wel verstandig om even een testje te doen.
pi_149715569
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:44 schreef Liliane. het volgende:
Al enige tijd heb ik een relatie met mijn vriend. Nu willen we graag een keer gemeenschap hebben zonder condoom.

Wanneer hadden jullie voor het eerst gemeenschap zonder condoom en welke voorbereidingen troffen jullie? Is een soa test doen volgens jullie nodig? En is zonder condoom maar met een willekeurig ander conceptiemiddel niet heel erg zenuwmakend? Ik ben bang dat ik toch angst zal hebben voor zwangerschap ook al weet ik dat de kans bijna 0 is...
Ding ding ding, ik zie al een nieuw topic tegemoet eigenlijk.

Een soa test kan nooit geen kwaad.
Als je niet voor de consequenties kan/wil zorgen dan altijd veilig doen! ^O^
No Guts, No Glory
pi_149715573
Er gaat een wereld voor hem open haha.
als je het prettiger vindt kun je beiden een test doen maar jullie zijn elkaars eerste ? En jullie leeftijd ?
melk is goed voor elk
-imikethat
  maandag 16 februari 2015 @ 00:06:52 #5
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_149715707
Begrijpelijk als je een vaste relatie hebt. Wel verstandig een test te doen samen.

Voor je 25e kun je gratis bij de GGD een SOA test laten afnemen. Wel verstandig om 100% allebei zeker te zijn dat jullie elkaar niet mogelijk infecteren, veel SOA's merk je namelijk niet veel van.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_149715708
quote:
Wanneer hadden jullie voor het eerst gemeenschap zonder condoom en welke voorbereidingen troffen jullie?
Alleen zonder condoom gedaan met vaste partner na SOA test...daarnaast tot 1,5 jaar geleden altijd de pil geslikt.
quote:
Is een soa test doen volgens jullie nodig?
Wel als jullie niet elkaars eerste zijn, het eerder onveilig hebben gedaan of je het niet helemaal vertrouwd.
quote:
En is zonder condoom maar met een willekeurig ander conceptiemiddel niet heel erg zenuwmakend?
Andere anti-conceptie middelen helpen vaak alleen zwangerschap te voorkomen, geen SOA's. Verder snap ik je vraag niet watbetreft 'zenuwmakend'?
quote:
Ik ben bang dat ik toch angst zal hebben voor zwangerschap ook al weet ik dat de kans bijna 0 is...
Hoezo weet je dat de kans bijna 0 is? En bijna is nog geen zeker.
Hoe oud ben je? Als je wel zwanger wordt, wat dan?
pi_149716220
soa test ja, tenzij je elkaars geschiedenis door en door kent, en/of je elkaars' eersten bent
vraag :
ben je regelmatig ?
voorbeeld :
ik ben strikt regelmatig, 28 een enkele keer 27 dagen op de klok,
en dan, we tellen precies en doen het dan met of zonder condoom, naar gelang het telt,
het gaat heel goed (3-4 jaar),
vriend wil graag zonder en, jah, ik ook, ik voel hem veel beter als hij erin komt, en zijn klaar komen voelt ook veel beter, ik voel me fijner, meer bevredigd als ik zijn sperma krijg, slaap er ook beter van,
we doen het dus alleen met condoom als de telling het zegt en als we (of een van beiden) acuut gemeenschap willen en t niet een dagje zal wachten

maar jah dat kan alleen als je goed op jezelf let en goed telt
pi_149716732
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 00:35 schreef quirigua het volgende:
soa test ja, tenzij je elkaars geschiedenis door en door kent, en/of je elkaars' eersten bent
vraag :
ben je regelmatig ?
voorbeeld :
en dan, we tellen precies en doen het dan met of zonder condoom, naar gelang het telt,
vriend wil graag zonder en, jah, ik ook, ik voel hem veel beter als hij erin komt, en zijn klaar komen voelt ook veel beter, ik voel me fijner, meer bevredigd als ik zijn sperma krijg, slaap er ook beter van,
we doen het dus alleen met condoom als de telling het zegt en als we (of een van beiden) acuut gemeenschap willen en t niet een dagje zal wachten

Goeie tip man :') :|W
  maandag 16 februari 2015 @ 01:38:53 #9
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_149717006
Lekker middeleeuws, quirigua
pi_149717044
Als je echt elkaars eerste bent zou ik zeggen dat het wel goed zit, wel zou ik natuurlijk een ander anticonceptiemiddel nemen. Het makkelijkste is aan de pil gaan (als je dat niet al doet). Hebben jullie allebei al eerder iemand gehad dan zou ik voor de zekerheid allebei eerst een testje laten doen.
pi_149717058
Ik doe het sowieso zonder condoom als het kan. De voordelen wegen altijd op tegen de eventuele nadelen.
  maandag 16 februari 2015 @ 05:26:43 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_149717729
Als je quirigua's methode gaat volgen kan je maar beter nu al beginnen met het verzinnen van babynamen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_149717900
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 01:47 schreef Downwards het volgende:
Ik doe het sowieso zonder condoom als het kan. De voordelen wegen altijd op tegen de eventuele nadelen.
Oh echt? Als je dadelijk een soa hebt ook?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  maandag 16 februari 2015 @ 07:38:10 #14
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149718101
quote:
vraag :
ben je regelmatig ?
voorbeeld :

Beter slapen als je zijn sperma krijgt? Not sure if serious....
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_149724215
quote:
7s.gif Op maandag 16 februari 2015 05:26 schreef SpecialK het volgende:
Als je quirigua's methode gaat volgen kan je maar beter nu al beginnen met het verzinnen van babynamen.
Heeft eeuwen prima dienst gedaan hoor, daadwerkelijke vruchtbare periode is maar een paar dagen per maand.
blablablabla
  maandag 16 februari 2015 @ 13:35:54 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_149724292
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Heeft eeuwen prima dienst gedaan hoor,
Nee.

quote:
daadwerkelijke vruchtbare periode is maar een paar dagen per maand.
Behalve wanneer je lichaam zin heeft om dat even overhoop te gooien wat regelmatig gebeurt en hoe dan ook hoeven dat niet hetzelfde hoeveelheid "dagen na" te zijn als bij de buurvrouwe.

Maar ik denk na 7 abortussen wel dat je je sweetspot kan vinden.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_149724379
quote:
7s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Behalve wanneer je lichaam zin heeft om dat even overhoop te gooien wat regelmatig gebeurt en hoe dan ook hoeven dat niet hetzelfde hoeveelheid "dagen na" te zijn als bij de buurvrouwe.

TS heeft een extreem regelmatige cyclus, daarbij zijn er tig die zwanger worden met de pil, zijn behalve domme pech talloze factoren die de werking van de pil teniet doen of wel negatief beïnvloeden (diarree, overgeven, medicijnen zoals antibiotica etc)

En dan denk je dat je safe zit _O_
blablablabla
pi_149724588
quote:
vraag :
ben je regelmatig ?
voorbeeld :

Dit is net zo verstandig als 'slik gewoon een MAP in na afloop'. :').
pi_149729126
Zorg voor een handdoek naast het bed.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_149729264
De eerste keer zonder is toch meestal juist omdat je vergéten bent voorbereidingen te treffen? :7
pi_149734449
quote:

Al die mannen hier : ze snappen het niet. Als je goed telt en je bent soa-vrij en je vriend ook, kan je het op bepaalde dagen (nachten oho) doen zonder condoom. TS doet geneeskunde, dan is het toch niet moeilijk om uit te vinden hoe dat gaat ? Goed uitrekenen en bijhouden. En niet al die mannetjes altijd hun zin geven, maar samen overleggen, en jah, dan komen er ook wel es dagen dat je het met condoom wilt - maar dat hoeft niet altijd.
pi_149735004
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:58 schreef quirigua het volgende:

[..]

Al die mannen hier : ze snappen het niet. Als je goed telt en je bent soa-vrij en je vriend ook, kan je het op bepaalde dagen (nachten oho) doen zonder condoom. TS doet geneeskunde, dan is het toch niet moeilijk om uit te vinden hoe dat gaat ? Goed uitrekenen en bijhouden. En niet al die mannetjes altijd hun zin geven, maar samen overleggen, en jah, dan komen er ook wel es dagen dat je het met condoom wilt - maar dat hoeft niet altijd.
Newsflash: het is 2015, niet 1915. Je hoeft niet meer te tellen, daar hebben we pilletjes voor.
pi_149735574
quote:

Je klinkt als een echte bedtijger :')

Maak je niet zo'n zorgen. Anticonceptie beschermt beter dan condoom tegen zwangerschap.
We komen hard, zo hard.
pi_149736873
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:20 schreef focal het volgende:

[..]

Je klinkt als een echte bedtijger :')

Maak je niet zo'n zorgen. Anticonceptie beschermt beter dan condoom tegen zwangerschap.
En beide tegelijk gebruiken dan? Dat is toch veel meer bescherming?
pi_149737297
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:51 schreef Liliane. het volgende:

[..]

True. Geen sex is nog veiliger
We komen hard, zo hard.
pi_149737341
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:01 schreef focal het volgende:

[..]

True. Geen sex is nog veiliger
Het is maar wat jij seks noemt he...
pi_149738012
quote:

En als geneeskundestudent dit nog vragen... ;)

Soa test zeker doen (tenzij jullie elkaars eerste zijn qua alles betreffende seks, maar dan nog zou je de test kunnen overwegen)

Vrijwel geen enkele anticonceptie is 100%, ook een condoom niet trouwens.

Zolang je netjes de voorschriften volgt hoef je niet als een stresskip bang te zijn voor een zwangerschap. En bij twijfel is er ook nog zoiets als een mornig after pil.
live like tomorrow doesn't exist
pi_149740813
ok
pi_149742869
[quote]0s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:16 schreef Liliane. het volgende:
ok
[/quote

ik snap t niet, ofwel je wil geen pil (want hormoon-huishouding op hol), ofwel je wil zonder condoom en zonder pil, nou, dat laatste kan als je goed telt en daar goed op blijft letten, en dat betekent soms met condoom en soms zonder ;
zo eenvoudig kan het zijn _O-
je hebt p.m.
pi_149757610
Uhhhh oke?
pi_149757891
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:55 schreef quirigua het volgende:

ik snap t niet, ofwel je wil geen pil (want hormoon-huishouding op hol), ofwel je wil zonder condoom en zonder pil,
Ik zal het uitleggen:
Er is nog een 3e optie, die misschien niet helemaal strookt met je zwarte kousen wereld, maar het is ook mogelijk mét pil "gemeenschap te hebben".
  dinsdag 17 februari 2015 @ 13:45:05 #32
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_149758861
quote:
Wanneer hadden jullie voor het eerst gemeenschap zonder condoom en welke voorbereidingen troffen jullie? Is een soa test doen volgens jullie nodig? En is zonder condoom maar met een willekeurig ander conceptiemiddel niet heel erg zenuwmakend?
De allereerste keer dat ik gemeenschap had, deden we het gelijk vaker achter elkaar. De knuppel die ik was, ik had maar 1 condoom mee. Dus daarna gelijk zonder. We hadden allebei niet eerder gemeenschap gehad, zij was verder nog groen als gras, ik alleen hand-/blowjobs gehad. Dus kans op SOA's was eigenlijk te verwaarlozen.

Indien jullie allebei eerdere sexuele ervaringen hebben gehad en samen in een vaste relatie stappen, zou ik wel een SOA test aanbevelen. Gewoon voor de zekerheid. Is niet noodzakelijk, maar wel prettig.

Zonder condoom maar met pil is wel 'zenuwachtiger' dan op zijn 'double dutch'. Echter, hoe vaker je het doet hoe minder jij er stil zal blijven staan.
pi_149764502
quote:

[..]

Die kalendermethode heeft een lagere betrouwbaarheid dan gewoon dagelijks pil slikken en na 3 weken een stopweek inlassen ;) Of de Mirena/Implanon :)
Beste anti-conceptie is natuurlijk niet neuken :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_149765797
quote:

[..]

Wat een advies dit...

Als TS oplet tijdens haar studie leert ze dus ook dat je voor deze methode een menstruatiecyclus met OCD nodig hebt.

Heb je geen OCD menstruatie dan kun je alleen maar terugrekenen naar je eisprong en hopen dat je in die tijdsspanne dus wel een condoom oid gebruikt hebt..
pi_149766853
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:27 schreef BeltaneFire het volgende:

[..]

Wat een advies dit...

Als TS oplet tijdens haar studie leert ze dus ook dat je voor deze methode een menstruatiecyclus met OCD nodig hebt.

Heb je geen OCD menstruatie dan kun je alleen maar terugrekenen naar je eisprong en hopen dat je in die tijdsspanne dus wel een condoom oid gebruikt hebt..
Ik kan je vertellen dat door zowel interne als externe omstandigheden het moment van de eisprong zomaar kan wisselen. ;) Dat vrouwen die geen hormonale middelen gebruiken 's zomers vaker ongesteld zijn dan 's winters komt nogal eens voor. Methodes als periodieke onthouding raad ik niet aan, zeker omdat sperma 4d in de baarmoeder kan overleven.
pi_149766878
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:02 schreef Liliane. het volgende:

[..]

Ik kan je vertellen dat door zowel interne als externe omstandigheden het moment van de eisprong zomaar kan wisselen. ;) Dat vrouwen die geen hormonale middelen gebruiken 's zomers vaker ongesteld zijn dan 's winters komt nogal eens voor. Methodes als periodieke onthouding raad ik niet aan, zeker omdat sperma 4d in de baarmoeder kan overleven.
Idd _O_
  dinsdag 17 februari 2015 @ 18:05:30 #37
426085 Typfaut
Life is Romanticism
pi_149766941
Misschien toch eerst even samen een testje laten afleggen. Je bent beter helemaal zeker dat je geen vieze ziekte opzadelt. En als je de pil goed slikt, is die echt wel veilig. Ik heb er nog geen problemen mee gehad. :)
Succes is niet het einde, falen is niet fataal het is de moed om door te gaan die telt.
pi_149769189
Ach ach wat een angsten en verlangens en onzekerheden. Ik heb alleen gezegd, op de vraag van TS, of en wanneer sexuele gemeeschap mogelijk is zonder condoom en zonder gevolgen.
Welnu, het soa-probleem is uitvoerig en terecht genoemd. Over tellen is onduidelijkheid. Ja, zeker kan de cyclus wisselen en veranderen. Niemand pleit voor periodieke onthouding - met mijn vriend gaat het soms met condoom en soms zonder, vandaar tellen, dat moet wel precies gebeuren.
Kegelen met hormonen, de pil (wat alle mannen graag willen en de meeste vrouwen obligaat doen ; een soort NIMBY), is een optie en die blijkt meestal goed te werken v.w.b. zwangerschap - maar het is niet de enige optie, en niet de beste vind ik, er zitten soms nare bijwerkingen aan, teveel denk ik.
Alleen : wie niet strikt regelmatig is (cyclus), kan met tellen niet veel beginnen, hoogstens een dag of wat voor en na de cyclus, en dan is het nog oppassen, de rest van de tijd altijd met condoom.
Conclusie : het kan wel zonder condoom, maar niet altijd en je moet wel altijd goed tellen.

[ Bericht 5% gewijzigd door quirigua op 17-02-2015 19:14:41 ]
pi_149786602
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:06 schreef quirigua het volgende:
Ach ach wat een angsten en verlangens en onzekerheden. Ik heb alleen gezegd, op de vraag van TS, of en wanneer sexuele gemeeschap mogelijk is zonder condoom en zonder gevolgen.
Welnu, het soa-probleem is uitvoerig en terecht genoemd. Over tellen is onduidelijkheid. Ja, zeker kan de cyclus wisselen en veranderen. Niemand pleit voor periodieke onthouding - met mijn vriend gaat het soms met condoom en soms zonder, vandaar tellen, dat moet wel precies gebeuren.
Kegelen met hormonen, de pil (wat alle mannen graag willen en de meeste vrouwen obligaat doen ; een soort NIMBY), is een optie en die blijkt meestal goed te werken v.w.b. zwangerschap - maar het is niet de enige optie, en niet de beste vind ik, er zitten soms nare bijwerkingen aan, teveel denk ik.
Alleen : wie niet strikt regelmatig is (cyclus), kan met tellen niet veel beginnen, hoogstens een dag of wat voor en na de cyclus, en dan is het nog oppassen, de rest van de tijd altijd met condoom.
Conclusie : het kan wel zonder condoom, maar niet altijd en je moet wel altijd goed tellen.
Natuurlijk. Succes met je kinderen straks ^O^ Of je neukt stiekem een onvruchtbare vent. Dan heb je gewoon mazzel :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_149786852
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:02 schreef Liliane. het volgende:

[..]

Ga je nou zelf tips geven in je eigen topic.

Ik heb het nu enkele duizenden keren zonder condoom gedaan waarbij de vrouw de pil slikte. Ik weet vrij zeker dat ik nergens juniors heb rondlopen.

De pil is bij goed gebruik gewoon veilig. Als je daar aan twijfelt kun je de tel techniek plus pil doen. Dikke kans dat je dan geen seks hebt tijdens je vruchtbare periode.
pi_149788080
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:23 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Ga je nou zelf tips geven in je eigen topic.

Ik heb het nu enkele duizenden keren zonder condoom gedaan waarbij de vrouw de pil slikte. Ik weet vrij zeker dat ik nergens juniors heb rondlopen.

De pil is bij goed gebruik gewoon veilig. Als je daar aan twijfelt kun je de tel techniek plus pil doen. Dikke kans dat je dan geen seks hebt tijdens je vruchtbare periode.
:?

Pilgebruik en eisprong gaan over het algemeen niet samen. Als je al een vruchtbare periode zou hebben met het gebruik van de pil dan is die met tellen echt niet meer op te sporen.
pi_149817645
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 11:18 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

:?

Pilgebruik en eisprong gaan over het algemeen niet samen. Als je al een vruchtbare periode zou hebben met het gebruik van de pil dan is die met tellen echt niet meer op te sporen.
haha je reageert op een man... :p
pi_149818039
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:51 schreef Liliane. het volgende:

[..]

Welnee. De pil alleen geeft je al 99,99999% bescherming. Veel veiliger wordt het dus niet.
pi_149818058
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 08:23 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Welnee. De pil alleen geeft je al 99,99999% bescherming. Veel veiliger wordt het dus niet.
ja klopt, alleen lees je op Google gare verhalen als op een forum iets met een vrouw die drie keer door de pil heen zwanger werd

Aan de andere kant, als ze echt de pil goed gebruikte, waarom bleef ze na de eerste en tweede keer die gebruiken en zocht ze niks anders? :')
  donderdag 19 februari 2015 @ 09:24:49 #45
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_149818866
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 08:25 schreef Liliane. het volgende:

[..]

ja klopt, alleen lees je op Google gare verhalen als op een forum iets met een vrouw die drie keer door de pil heen zwanger werd

Aan de andere kant, als ze echt de pil goed gebruikte, waarom bleef ze na de eerste en tweede keer die gebruiken en zocht ze niks anders? :')
En jij gelooft alles wat je leest? :P
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_149819427
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 08:25 schreef Liliane. het volgende:

[..]

Je relativeert het zelf al. En je moet in de gaten houden dat dingen als overgeven, diarree of antibioticagebruik de pil onbetrouwbaarder kunnen maken. Als er zoiets speelt kan je beter extra condooms gebruiken, doe je dat niet, dan kan je inderdaad zwanger raken.
Of als je je pil gewoon vergeet, dat kan ook.
pi_149821095
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 07:22 schreef Liliane. het volgende:

[..]

haha je reageert op een man... :p
Ja en? Mag dat niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')