Ding ding ding, ik zie al een nieuw topic tegemoet eigenlijk.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:44 schreef Liliane. het volgende:
Al enige tijd heb ik een relatie met mijn vriend. Nu willen we graag een keer gemeenschap hebben zonder condoom.
Wanneer hadden jullie voor het eerst gemeenschap zonder condoom en welke voorbereidingen troffen jullie? Is een soa test doen volgens jullie nodig? En is zonder condoom maar met een willekeurig ander conceptiemiddel niet heel erg zenuwmakend? Ik ben bang dat ik toch angst zal hebben voor zwangerschap ook al weet ik dat de kans bijna 0 is...
Alleen zonder condoom gedaan met vaste partner na SOA test...daarnaast tot 1,5 jaar geleden altijd de pil geslikt.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:44 schreef Liliane. het volgende:
Wanneer hadden jullie voor het eerst gemeenschap zonder condoom en welke voorbereidingen troffen jullie?
Wel als jullie niet elkaars eerste zijn, het eerder onveilig hebben gedaan of je het niet helemaal vertrouwd.quote:Is een soa test doen volgens jullie nodig?
Andere anti-conceptie middelen helpen vaak alleen zwangerschap te voorkomen, geen SOA's. Verder snap ik je vraag niet watbetreft 'zenuwmakend'?quote:En is zonder condoom maar met een willekeurig ander conceptiemiddel niet heel erg zenuwmakend?
Hoezo weet je dat de kans bijna 0 is? En bijna is nog geen zeker.quote:Ik ben bang dat ik toch angst zal hebben voor zwangerschap ook al weet ik dat de kans bijna 0 is...
Goeie tip manquote:Op maandag 16 februari 2015 00:35 schreef quirigua het volgende:
soa test ja, tenzij je elkaars geschiedenis door en door kent, en/of je elkaars' eersten bent
vraag :
ben je regelmatig ?
voorbeeld :
ik ben strikt regelmatig, 28 een enkele keer 27 dagen op de klok,
en dan, we tellen precies en doen het dan met of zonder condoom, naar gelang het telt,
het gaat heel goed (3-4 jaar),
vriend wil graag zonder en, jah, ik ook, ik voel hem veel beter als hij erin komt, en zijn klaar komen voelt ook veel beter, ik voel me fijner, meer bevredigd als ik zijn sperma krijg, slaap er ook beter van,
we doen het dus alleen met condoom als de telling het zegt en als we (of een van beiden) acuut gemeenschap willen en t niet een dagje zal wachten
maar jah dat kan alleen als je goed op jezelf let en goed telt
Oh echt? Als je dadelijk een soa hebt ook?quote:Op maandag 16 februari 2015 01:47 schreef Downwards het volgende:
Ik doe het sowieso zonder condoom als het kan. De voordelen wegen altijd op tegen de eventuele nadelen.
Beter slapen als je zijn sperma krijgt? Not sure if serious....quote:Op maandag 16 februari 2015 00:35 schreef quirigua het volgende:
soa test ja, tenzij je elkaars geschiedenis door en door kent, en/of je elkaars' eersten bent
vraag :
ben je regelmatig ?
voorbeeld :
en dan, we tellen precies en doen het dan met of zonder condoom, naar gelang het telt,
vriend wil graag zonder en, jah, ik ook, ik voel hem veel beter als hij erin komt, en zijn klaar komen voelt ook veel beter, ik voel me fijner, meer bevredigd als ik zijn sperma krijg, slaap er ook beter van,
we doen het dus alleen met condoom als de telling het zegt en als we (of een van beiden) acuut gemeenschap willen en t niet een dagje zal wachten
Heeft eeuwen prima dienst gedaan hoor, daadwerkelijke vruchtbare periode is maar een paar dagen per maand.quote:Op maandag 16 februari 2015 05:26 schreef SpecialK het volgende:
Als je quirigua's methode gaat volgen kan je maar beter nu al beginnen met het verzinnen van babynamen.
Nee.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Heeft eeuwen prima dienst gedaan hoor,
Behalve wanneer je lichaam zin heeft om dat even overhoop te gooien wat regelmatig gebeurt en hoe dan ook hoeven dat niet hetzelfde hoeveelheid "dagen na" te zijn als bij de buurvrouwe.quote:daadwerkelijke vruchtbare periode is maar een paar dagen per maand.
TS heeft een extreem regelmatige cyclus, daarbij zijn er tig die zwanger worden met de pil, zijn behalve domme pech talloze factoren die de werking van de pil teniet doen of wel negatief beïnvloeden (diarree, overgeven, medicijnen zoals antibiotica etc)quote:Op maandag 16 februari 2015 13:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Behalve wanneer je lichaam zin heeft om dat even overhoop te gooien wat regelmatig gebeurt en hoe dan ook hoeven dat niet hetzelfde hoeveelheid "dagen na" te zijn als bij de buurvrouwe.
Dit is net zo verstandig als 'slik gewoon een MAP in na afloop'.quote:Op maandag 16 februari 2015 00:35 schreef quirigua het volgende:
vraag :
ben je regelmatig ?
voorbeeld :
Al die mannen hier : ze snappen het niet. Als je goed telt en je bent soa-vrij en je vriend ook, kan je het op bepaalde dagen (nachten oho) doen zonder condoom. TS doet geneeskunde, dan is het toch niet moeilijk om uit te vinden hoe dat gaat ? Goed uitrekenen en bijhouden. En niet al die mannetjes altijd hun zin geven, maar samen overleggen, en jah, dan komen er ook wel es dagen dat je het met condoom wilt - maar dat hoeft niet altijd.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:44 schreef Liliane. het volgende:
Al enige tijd heb ik een relatie met mijn vriend. Nu willen we graag een keer gemeenschap hebben zonder condoom.
Wanneer hadden jullie voor het eerst gemeenschap zonder condoom en welke voorbereidingen troffen jullie? Is een soa test doen volgens jullie nodig? En is zonder condoom maar met een willekeurig ander conceptiemiddel niet heel erg zenuwmakend? Ik ben bang dat ik toch angst zal hebben voor zwangerschap ook al weet ik dat de kans bijna 0 is...
Newsflash: het is 2015, niet 1915. Je hoeft niet meer te tellen, daar hebben we pilletjes voor.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:58 schreef quirigua het volgende:
[..]
Al die mannen hier : ze snappen het niet. Als je goed telt en je bent soa-vrij en je vriend ook, kan je het op bepaalde dagen (nachten oho) doen zonder condoom. TS doet geneeskunde, dan is het toch niet moeilijk om uit te vinden hoe dat gaat ? Goed uitrekenen en bijhouden. En niet al die mannetjes altijd hun zin geven, maar samen overleggen, en jah, dan komen er ook wel es dagen dat je het met condoom wilt - maar dat hoeft niet altijd.
Je klinkt als een echte bedtijgerquote:Op zondag 15 februari 2015 23:44 schreef Liliane. het volgende:
En beide tegelijk gebruiken dan? Dat is toch veel meer bescherming?quote:Op maandag 16 februari 2015 19:20 schreef focal het volgende:
[..]
Je klinkt als een echte bedtijger![]()
Maak je niet zo'n zorgen. Anticonceptie beschermt beter dan condoom tegen zwangerschap.
True. Geen sex is nog veiligerquote:Op maandag 16 februari 2015 19:51 schreef Liliane. het volgende:
[..]
En beide tegelijk gebruiken dan? Dat is toch veel meer bescherming?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |