Zoveel mensen voelen zich in bepaalde situaties niet op hun gemak. Geloof geeft je geen voorrang op een aanpassing.quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:56 schreef selen het volgende:
[..]
veel vrouwen voelen zich dan meestal niet op hun gemak , dus het is voor de hand liggend dat het vaak gescheiden is.
Ik begrijp de link nietquote:Op woensdag 18 februari 2015 12:59 schreef Zolder het volgende:
[..]
Zoveel mensen voelen zich in bepaalde situaties niet op hun gemak. Geloof geeft je geen voorrang op een aanpassing.
Mag je wel met ongelovigen op een forum communiceren? Straks is je volgende gebed niet geldig en moet je voor straf 10 rondjes om je huis heen lopen.quote:
Eerst schreef je dat je gebed niet geldig was, maar dat is dus onzin.quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:56 schreef selen het volgende:
[..]
veel vrouwen voelen zich dan meestal niet op hun gemak , dus het is voor de hand liggend dat het vaak gescheiden is.
Beste,quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:37 schreef agter het volgende:
[..]
Eerst schreef je dat je gebed niet geldig was, maar dat is dus onzin.
Het is puur iets cultureels dat jij je niet prettig voelt als er ook mannen aanwezig zijn. Geen noodzaak om het te scheiden.
Weet je, in Nederland wordt er geen man/vrouw onderscheid gemaakt.
Mss wordt het eens tijd om je wat meer aan te passen.
Je geloof beleiden, dat kun je in vrijheid doen in Nederland. Maar kom niet met allerlei achterlijke tradities aan die je dan anderen op wil leggen.
Angstcultuur gespot!quote:Op woensdag 18 februari 2015 12:56 schreef selen het volgende:
[..]
Je kunt toch zelf de Koran lezen?quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:51 schreef selen het volgende:
[..]
Beste,
Ik ben zelf geen islamitisch geleerde, dus ik weet niet alles. Sommige mensen beweren dat het gebed niet geldig is als het gemengd is met vrouwen, en andere weer wel.
Daarnaast is er geen sprake van 'aanpassen'. Ik betaal belasting, ik heb de Nederlandse taal geleerd, ik werk en studeer. Als je het hebt over 'aanpassen' in de zin van 'pas je geloof aan', dat ga ik niet doen.
Het is logisch om gescheiden te bidden, want de meerderheid van de moslims kiest daarvoor. En ik dwing niemand om gescheiden te bidden, het is alleen een keuze van de meerderheid,
Ik geloof in het hiernamaals.quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:09 schreef S2Madness het volgende:
Heerlijk om te zien hoe jij dmv je vrijwillig gekozen levensovertuiging jezelf zo erg beperkt in dit eenmalige leven dat je hebt.
Is dat ook gescheiden op basis van geslacht?quote:
Deze bedoel je?quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:47 schreef agter het volgende:
Doet me denken aan dat topic van die vrouw die wilde dat haar dochtertje op de basisschool gescheiden zwemles kreeg.
Volgens haar moest dat ook van de Islam.
Want? In Nederland hebben mannen en vrouwen geen gelijke rechten?quote:Op zondag 15 februari 2015 22:19 schreef selen het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord, een lokaaltje reserveren is denk ik niet voldoende omdat er ook mannelijke studenten een gebedsruimte willen. Dus dan zou je steeds 2 lokalen moeten reserveren.
Foutje van de natuur. Niet door 1 of andere hogere macht hoor.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:30 schreef selen het volgende:
[..]
De wetenschap heeft beperkingen.
Ik kan jou uitleggen wat een neuroblastoom is, en hoe het onstaat bij een kind.
Maar waarom het onstaat bij onschuldige jonge kinderen kan ik jou niet uitleggen.
Maar jouw wetenschap wel?
Die religie is gebouwd op die terroristenquote:Op zondag 15 februari 2015 22:32 schreef Momo... het volgende:
[..]
Omdat natuur niet selecteert op goedheid helaas. Anders zouden alle terroristen en criminelen wel kanker krijgen. Of vind je hier wel een antwoord op in je religie ?
Hey, dank! Zie nu dat het dezelfde TS is.quote:
Ik zie in de kerk en aan de etenstafel niemand separaat bidden hoor. Dat is in een geloof als de islam zo, omdat die de rechten van vrouwen achterstelt tov mannen. En dat is discriminatie en dus strafbaar in Nederland.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:56 schreef selen het volgende:
[..]
Dat is logisch, omdat je gescheiden moet bidden (dat is overal zo).
Dan ga je daar toch studeren?quote:Op zondag 15 februari 2015 22:59 schreef selen het volgende:
[..]
Maar er is al een gebedsruimte bij de VU (en EUR) alleen voor vrouwen. Andere universiteiten weet ik niet.
Mij doet het denken aan de discussie over gescheiden WC's.quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:47 schreef agter het volgende:
Doet me denken aan dat topic van die vrouw die wilde dat haar dochtertje op de basisschool gescheiden zwemles kreeg.
Volgens haar moest dat ook van de Islam.
Waarom moet een wetenschappelijk instituut zich bezig houden met religieuze zaken? Religie is iets in je eigen tijd.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:05 schreef selen het volgende:
[..]
Nou Ik vind wel dat je als universiteit een soort morele verplichting heb tov je studenten. En op zn minst gehoor zal geven..
Je mag wel in 1 bed slapen met een vrouw van dat achterlijke geloof?quote:Op maandag 16 februari 2015 20:11 schreef selen het volgende:
[..]
Nee het moet wel gescheiden zijn. Als er een man voor je bid (of andersom vrouw) dan is je gebed niet meer geldig.
Waarom voornamelijk voor islamitische? Dat is discriminatie!quote:Op maandag 16 februari 2015 20:19 schreef selen het volgende:
[..]
Iedereen mag komen. De ruimte zal wel vooral ingericht worden voor islamitische studenten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |