Bron: http://www.at5.nl/artikel(...)n-over-hun-toekomst#quote:Volgens Al Furqan worden moslims in Nederland gestigmatiseerd. Vrijdagavond organiseerde de studentenvereniging een debat over de toekomst van de geloofsgroep in dit land.
In het Mirror Center in de Ter Gouwstraat in Oost spraken onder andere Okay Pala, woordvoerder van moslimgroep Hizb-ut-Tahrir en antropoloog Martijn de Koning, die onderzoek doet naar moslims in Nederland, het zaaltje aanwezigen toe. 'De laatste tijd hebben we schrikbarende ontwikkelingen gezien in Nederland en Europa als het gaat om de islam. Er zijn moskeeën in de brand gestoken en moslims belaagd na de aanslag in Parijs', schrijft de organisatie in de aankondiging van het debat.
Volgens Pala worden moslims stelselmatig beledigd en gekrenkt: 'Maar wat zegt de Nederlandse staat wederom? Die schaart het onder vrijheid van meningsuiting'. Volgens Pala zijn moslims de dupe van de angst- en haatcultuur die in Nederland heerst. Volgens antropoloog de Koning hebben moslims vooral het gevoel dat er met twee maten gemeten wordt. 'Dat moslims minder mogen dan niet-moslims. Zo worden moslims die zich uitlaten over niet-moslims eerder opgepakt dan mensen die hun mening uiten over moslims'.
Verbied cartoons
Volgens Pala wordt daarmee de vrijheid van meningsuiting beperkt, in die zin dat deze niet consistent wordt doorgevoerd. Als het aan hem ligt, zou er veel strenger opgetreden moeten worden tegen beledigende uitingen jegens moslims, zoals bijvoorbeeld cartoons waarop de profeet wordt afgebeeld. 'Je kan niet aan mij vragen om samen te leven met mensen die mijn profeet en dierbaren beledigen. Dat is onderdrukking', aldus Pala.
In oktober vorig jaar ging een debat in jongerencentrum Argan in Nieuw-West op verzoek van burgemeester Eberhard van der Laan niet door, uit onvrede met de aanwezigheid van Okay Pala, omdat zijn organisatie zich niet zou distantiëren van IS. Volgens Pala berustte dat op een misverstand, Hizb-ut-Tahrir zou in meerdere publicaties wel degelijk afstand hebben genomen van de terreurbeweging. Dat zei hij in het AT5-programma De Stelling van Amsterdam.
Dat is wel een beetje waar het probleem zit denk ik.quote:'Je kan niet aan mij vragen om samen te leven met mensen die mijn profeet en dierbaren beledigen. Dat is onderdrukking', aldus Pala.
Ja. Er wordt gezegd: "Dat zijn geen moslims." Of: "Daar hebben wij niets mee te maken, dus we zeggen er niets over." Oftewel, alles om maar niet naar zichzelf (i.e., de islam) te kijken.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wil je daarmee suggereren dat de moslimwereld dat niet doet bij de eigen geradicaliseerde partijen?
Kom op zeg... Er is helemaal geen Koran-verbod en dat gaat er ook niet komen.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat het hier een specifiek Koran verbod betreft. En niet een 'verbod op gewelddadige teksten'. Is het oude testament verboden dan?
quote:Verbied cartoons
Volgens Pala wordt daarmee de vrijheid van meningsuiting beperkt, in die zin dat deze niet consistent wordt doorgevoerd. Als het aan hem ligt, zou er veel strenger opgetreden moeten worden tegen beledigende uitingen jegens moslims, zoals bijvoorbeeld cartoons waarop de profeet wordt afgebeeld. 'Je kan niet aan mij vragen om samen te leven met mensen die mijn profeet en dierbaren beledigen. Dat is onderdrukking', aldus Pala.
quote:Op zondag 15 februari 2015 13:52 schreef Re het volgende:
een ding zijn die terroristen erg succesvol in.... tegenstellingen vergroten
en iedereen trapt er met open ogen in, dus ben je gewoon dom als je hier zo graag in wil trappen
De gene die hier tegenstellingen vergroot is Pala. Of je wilt zeggen dat Pala een terrorist is. Dan kan ik je volgenquote:'Je kan niet aan mij vragen om samen te leven met mensen die mijn profeet en dierbaren beledigen. Dat is onderdrukking', aldus Pala.
Calimero gedrag, grappig dat jij daar steeds over begint maar zelf wel constant de slachofferrol zoekt.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Aanpassen aan wat? Over calimero-gedrag gesproken. Als mensen een hoofddoek zien krijgen ze al een hartverzakking.
Dat ligt ook merendeels aan de moslims zelf he.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat het 'natuurlijk' is dat een complete groep wordt aangekeken op de gedraging van een éénling'.
nee, maar jij snapt wel meer niet zo te zienquote:Op zondag 15 februari 2015 13:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
[..]
De gene die hier tegenstellingen vergroot is Pala. Of je wilt zeggen dat Pala een terrorist is. Dan kan ik je volgen
Als het zo doorgaat worden moslims gewoon vervolgd. Hoef je geen koran verbod voor door te voeren.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kom op zeg... Er is helemaal geen Koran-verbod en dat gaat er ook niet komen.
Inderdaad. We moeten moordpartijen zoals in Brussel, Parijs en Kopenhagen gewoon negeren.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:52 schreef Re het volgende:
en iedereen trapt er met open ogen in, dus ben je gewoon dom als je hier zo graag in wil trappen
Ik snap ook iets niet he, die cartoons.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:52 schreef Re het volgende:
Leg dan eens uit wat je bedoelt.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:55 schreef Re het volgende:
[..]
nee, maar jij snapt wel meer niet zo te zien
dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat de terroristen erg succesvol zijn in hun doel...quote:Op zondag 15 februari 2015 13:56 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Inderdaad. We moeten moordpartijen zoals in Brussel, Parijs en Kopenhagen gewoon negeren.
Re staat boven ons en vindt ons dom.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:56 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Inderdaad. We moeten moordpartijen zoals in Brussel, Parijs en Kopenhagen gewoon negeren.
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat dit soort zaken het debat vergiftigen.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kom op zeg... Er is helemaal geen Koran-verbod en dat gaat er ook niet komen.
Dus eigenlijk moeten we er geen aandacht aan schenken en de islam nog meer omarmen?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:57 schreef Re het volgende:
[..]
dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat de terroristen erg succesvol zijn in hun doel...
iets niet snappen staat niet gelijk aan dom, dom is dat men de voedingsbodem voor terroristische doelen voedt, en daar zijn alle partijen schuldig aanquote:Op zondag 15 februari 2015 13:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Re staat boven ons en vindt ons dom.
Welk soort zaken?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat dit soort zaken het debat vergiftigen.
De andere wang toekeren en vooral niks zeggen.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moeten we er geen aandacht aan schenken en de islam nog meer omarmen?
Nee, dat doen die kogels.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat dit soort zaken het debat vergiftigen.
Ik heb een andere tijd meegemaakt. Een tijd die ik véél, véél aangenamer vond. En normaler. En wenselijker. Dus ik weet wel waar ik het over heb.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jij vindt kennelijk wel dat het moet. Als iedereen springt, is het niets meer dan fatsoenlijk om zelf ook te springen, toch?
Maar goed, je mist het punt een beetje. Dat er verschillende mensen het niet met je eens zijn, betekent niet dat je ongelijk hebt. Het is slechts een aanwijzing dat je wel eens ongelijk zou kunnen hebben. Dat wetende, is het niet verstandig om keihard aan je standpunt vast te houden en anderen te beschuldigen van halsstarrigheid.
Ah vandaar die uitgebreide deradicaliseringsprogramma's in de Islamitische wereld. Omdat ze er niets mee te maken hebben en er niets van willen weten. Daarom strijden ze met militaire middelen tegen IS. Toch?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ja. Er wordt gezegd: "Dat zijn geen moslims." Of: "Daar hebben wij niets mee te maken, dus we zeggen er niets over." Oftewel, alles om maar niet naar zichzelf (i.e., de islam) te kijken.
Doch is dat natuurlijk ook een stuk makkelijker, immers de gemiddelde moslim zal je niet snel associëren met de PVV - of je daar wel of geen afstand van neemt maakt dan ook helemaal niets uit. Bij een moslim is dat anders, die is allereerst een potentiele moordenaar, vrouwenonderdrukker of terrorist. Die zal eerst het tegendeel moeten bewijzen.quote:Bij de PVV heeft men er geen problemen mee om toe te geven dat zo'n partij net zo goed onderdeel is van de westerse cultuur, en dat die westerse cultuur allerminst perfect is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |