abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150060670
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 10:44 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

Da's toch geen ramp? Dan start je TWRP of CWM nog 'n keer op en flash je als nog die zip. Niks aan 't handje hoor.
Heb ik ook gedaan. Was alleen bang dat de gegevens van GEL Settings ook verloren waren gegaan..
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 26 februari 2015 @ 11:57:19 #102
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_150062601
Woahhhhhh érg goed nieuws over de Samsung Galaxy S6. En slecht nieuws. Maar eerst het goede: Er zullen weinig preloaded apps opstaan. 3 daarvan zijn van Samsung. En Touchwiz zal heel minimaal zijn, voor als je Touchwiz wil.

quote:
1. S Voice
2. S Health
3. Facebook
4. WhatsApp (download link)
5. Microsoft One Drive
6. Microsoft One Note
7. Skype
8. All Google apps
9. GALAXY APPS

Also, TouchWiz on the Galaxy S6 will not be much different from Android Lollipop based TouchWiz on the Galaxy Note 4, however the software will be leaner and faster, along with many more animations from Google’s latest design guidelines. Samsung has also updated the design of all the essential apps like music player, video player, and gallery to better suit Android 5.0 Lollipop.
Het slechte nieuws is dat er geen micro SD kaart support zal zijn, en ook de batterij is niet eruit te halen :'(

When all else fails, you always have delusion.
pi_150072491
Verrassend design... :')

Tevens is een niet verwijderbare batterij niet echt heel schokkend tegenwoordig. Een sd-slot ook niet echt, je kan er toch geen apps op installeren. Gewoon zorgen dat je een model met genoeg geheugen koopt, of een fatsoenlijk merk. :P
Powered by Janetje®
  donderdag 26 februari 2015 @ 16:30:32 #104
87680 Mirel
pi_150072881
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:24 schreef Dubbeldrank het volgende:
Verrassend design... :')

Tevens is een niet verwijderbare batterij niet echt heel schokkend tegenwoordig. Een sd-slot ook niet echt, je kan er toch geen apps op installeren. Gewoon zorgen dat je een model met genoeg geheugen koopt, of een fatsoenlijk merk. :P
Dat vind ik altijd zo'n non-argument. Het gaat me niet om de hoeveelheid storage, maar dat het verwisselbaar is. Het is gewoon superhandig om een groot bestand zoals een serie, app, rom, pdf, veel muziek of whatever op een SD kaart te doen ipv via kabeltje of de LAN over te zetten. Daarnaast is het sneller en veiliger om muziek en foto's op een andere kaart te hebben.
pi_150073152
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:30 schreef Mirel het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd zo'n non-argument. Het gaat me niet om de hoeveelheid storage, maar dat het verwisselbaar is. Het is gewoon superhandig om een groot bestand zoals een serie, app, rom, pdf, veel muziek of whatever op een SD kaart te doen ipv via kabeltje of de LAN over te zetten. Daarnaast is het sneller en veiliger om muziek en foto's op een andere kaart te hebben.
En dat gaat niet als je toestel 32GB of 64GB opslag heeft? Daarnaast is het veel handiger om foto's te synchroniseren met iets cloudachtigs, nog veiliger dan een sd-kaart die stuk kan. Muziek kan je opnieuw downloaden of weer op je telefoon zetten als je het lokaal hebt. Ik vind ik echt geen steekhoudende argumenten. Als ik iets groots op mijn telefoon wil zetten dan kan ik dat prima via wifi doen. :)
Powered by Janetje®
  donderdag 26 februari 2015 @ 16:53:33 #106
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_150074007
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:24 schreef Dubbeldrank het volgende:
je kan er toch geen apps op installeren.
Huh?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_150074179
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:53 schreef static het volgende:

[..]

Huh?
Sinds Kitkat kan je geen apps meer op de sd-kaart meer installeren meen ik.
Powered by Janetje®
pi_150074342
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen, ik heb namelijk een probleem met mijn Nexus 5.
Als ik er een apart topic voor moet openen, meld dat dan even en dan doe ik dat graag.

Mijn Nexus 5 met de nieuwste Android heeft nogal vaak de gewoonte om spontaan uit te vallen, ondanks een accu percentage rond de 50%.
Soms gebeurt het als ik aan het whatsappen ben, of een spelletje open heb staan.
Wordt de telefoon niet gebruikt dan neemt het percentage normaal af en valt het toestel niet uit.

Soms wil de telefoon daarna nog wel opstarten om een minuut gebruikt te kunnen worden (gisteren zag ik nog een accu percentage van 43% voordat hij uit viel) zonder ook maar iets te openen.
Andere keren gaat hij helemaal niet meer aan totdat een laad kabel er in zit, of valt hij tijdens de startup uit.

Heeft iemand enig idee?

Een herinstallatie van Android heeft niet geholpen, zelf denk ik dat het de accu is maar twijfel er nog aan.
Aangezien ik in dit topic mensen voorbij heb zien komen die net even meer van Android toestellen weten dacht ik, ik vraag het hier.
pi_150074873
Iemand nog suggesties voor goede mail app?

Die standaard outlook is gebugged ofzo, want steeds dan verliest die de connectie of haalt die niks binnen tenzij ik het handmatig doe....

Heb nou de MyMail app gedownload en is op zich wel een goede app, maar hij verbruikt best veel mb. :r
Irene is bae <3
  donderdag 26 februari 2015 @ 17:19:38 #110
15080 static
pi_150075046
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:57 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Sinds Kitkat kan je geen apps meer op de sd-kaart meer installeren meen ik.
Jawel hoor. :)
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_150075154
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 17:00 schreef RiKe het volgende:
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen, ik heb namelijk een probleem met mijn Nexus 5.
Als ik er een apart topic voor moet openen, meld dat dan even en dan doe ik dat graag.

Mijn Nexus 5 met de nieuwste Android heeft nogal vaak de gewoonte om spontaan uit te vallen, ondanks een accu percentage rond de 50%.
Soms gebeurt het als ik aan het whatsappen ben, of een spelletje open heb staan.
Wordt de telefoon niet gebruikt dan neemt het percentage normaal af en valt het toestel niet uit.

Soms wil de telefoon daarna nog wel opstarten om een minuut gebruikt te kunnen worden (gisteren zag ik nog een accu percentage van 43% voordat hij uit viel) zonder ook maar iets te openen.
Andere keren gaat hij helemaal niet meer aan totdat een laad kabel er in zit, of valt hij tijdens de startup uit.

Heeft iemand enig idee?

Een herinstallatie van Android heeft niet geholpen, zelf denk ik dat het de accu is maar twijfel er nog aan.
Aangezien ik in dit topic mensen voorbij heb zien komen die net even meer van Android toestellen weten dacht ik, ik vraag het hier.
Je telefoon staat nog wel aan maar hij komt niet uit zijn "Slaap" dat is wat anders dan echt uitvallen.
Hou je battery stats maar in de gaten.
En als je het wilt voorkomen, dan moet je toch een app eraf gooien.
pi_150075284
quote:
2s.gif Op donderdag 26 februari 2015 17:21 schreef DisneyXDEE het volgende:

[..]

Je telefoon staat nog wel aan maar hij komt niet uit zijn "Slaap" dat is wat anders dan echt uitvallen.
Hou je battery stats maar in de gaten.
En als je het wilt voorkomen, dan moet je toch een app eraf gooien.
Nee, de telefoon valt echt helemaal uit.
Als hij op zwart is gegaan dan moet hij de volledige startup weer doen.
De draaiende bolletjes, de ANDROID letters en het invoeren van de PIN code.

Ik heb er al bijna geen apps op staan.
Buiten dat viel hij gisteren ook uit toen alleen het display aan stond en verder geen enkel programma.
pi_150094192
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 17:19 schreef static het volgende:

[..]

Jawel hoor. :)
Oh, dan loopt iemand te miepen. Ik kan het zelf niet zien aangezien in geen sd-kaart mogelijkheid heb.
Powered by Janetje®
  vrijdag 27 februari 2015 @ 11:13:54 #114
87680 Mirel
pi_150105372
Nu lees ik op een site dat de S6 wel SD kaart support heeft. Als ze makkelijk te unlocken zijn en niet dat gedoe hebben dat de camera telkens crasht dan neem ik gewoon een S6 als volgende telefoon denk ik :9
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:55 schreef Mirel het volgende:
Ja hmm nou is de app ervan niet meer up to date. Ik heb net gekeken in de XDA thread en de links naar het zipje en de apk zijn zover ik weet niet geupdate. Heb ze toch gedownload en de zip opnieuw geflashed en de apk opnieuw geinstalleerd maar nope. Framework not up to date.
Weet iemand hoe je Xposed in Lollipop kan updaten?
pi_150105768
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:13 schreef Mirel het volgende:
Nu lees ik op een site dat de S6 wel SD kaart support heeft. Als ze makkelijk te unlocken zijn en niet dat gedoe hebben dat de camera telkens crasht dan neem ik gewoon een S6 als volgende telefoon denk ik :9

[..]

Kan niet, je kan geloof ik alleen je update flashen.
pi_150105820
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:13 schreef Mirel het volgende:

[..]

Moet je geheel opnieuw installeren.
pi_150105931
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 17:15 schreef Jiang153 het volgende:

Die standaard outlook is gebugged ofzo, want steeds dan verliest die de connectie of haalt die niks binnen tenzij ik het handmatig doe....

Heb nou de MyMail app gedownload en is op zich wel een goede app, maar hij verbruikt best veel mb. :r
K9-mail
pi_150106010
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 17:15 schreef Jiang153 het volgende:

Maildroid
  vrijdag 27 februari 2015 @ 12:56:57 #119
87680 Mirel
pi_150108712
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:28 schreef dimmak het volgende:

[..]

Kan niet, je kan geloof ik alleen je update flashen.
Die XDA thread heeft geeneens een update
pi_150145135
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:36 schreef Juup© het volgende:

[..]

Maildroid
Allebei getest, maar vind het eerlijk gezegd allebei niet zo prettig werken.

Kom er net achter dat per keer een mail openen het zo'n 0,50 mb is. Is dit veel?
Irene is bae <3
  zondag 1 maart 2015 @ 13:49:31 #121
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_150175841
Bij het aanzetten van een tablet hier die loopt op Android 4.4 volgt er als eerste een slotje in beeld welke te verwijderen is middels een swipe.
Hoe kom ik van dat slotje af? Zodat er meteen gesurft etc kan worden na het drukken op de aanknop.
  zondag 1 maart 2015 @ 13:53:31 #122
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_150175939
In de instellingen bij de beveiliging het lockscreen van vegen op geen zetten :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_150210353
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 13:53 schreef Klonk het volgende:
In de instellingen bij de beveiliging het lockscreen van vegen op geen zetten :)
Gelukt! Sanks :)
pi_150213613
Ok, hoe los ik dit op?

Als ik een bericht (app/sms) binnen krijg komt er een vierkant bericht in mijn scherm te staan, welke niet weg gaat tot ik op close druk. Dit gebeurd ook als mijn telefoon in mijn zak zit. Het scherm blijft aan staan tot ik op close druk. Het is nu net na 2 uur en mijn telefoon (welke ik bijna niet heb gebruikt) hangt met 5% van de batterij over aan de lader terwijl deze om 7 uur nog volledig vol was.

Ik ben die popup berichten liever kwijt dan rijk. Op mijn lockscreen kan ik ze tenslotte ook lezen.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  woensdag 4 maart 2015 @ 09:42:30 #125
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_150274298
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:10 schreef Posergoth6667 het volgende:
Ok, hoe los ik dit op?

Als ik een bericht (app/sms) binnen krijg komt er een vierkant bericht in mijn scherm te staan, welke niet weg gaat tot ik op close druk. Dit gebeurd ook als mijn telefoon in mijn zak zit. Het scherm blijft aan staan tot ik op close druk. Het is nu net na 2 uur en mijn telefoon (welke ik bijna niet heb gebruikt) hangt met 5% van de batterij over aan de lader terwijl deze om 7 uur nog volledig vol was.

Ik ben die popup berichten liever kwijt dan rijk. Op mijn lockscreen kan ik ze tenslotte ook lezen.
Wat voor telefoon? Heb je een notificatie-app geïnstalleerd?
  woensdag 4 maart 2015 @ 10:02:13 #126
87680 Mirel
pi_150274716
quote:
Ok, hoe los ik dit op?

Maak even een screenshot en post het hier. Klinkt als de popup notifications die nieuw zijn in Lollipop.
  woensdag 4 maart 2015 @ 10:05:15 #127
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_150274789
Heb je in de default E-mail app op 5.x geen 'select all' optie?
pi_150275258
quote:
Ok, hoe los ik dit op?

Maak eens een screenshot.
pi_150275517
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:25 schreef dimmak het volgende:

[..]

Maak eens een screenshot.
Ik zou niet weten hoe, maar op dit plaatje zie je links een voorbeeld.

The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_150275541
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:35 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ik zou niet weten hoe, maar op dit plaatje zie je links een voorbeeld.

[ afbeelding ]
Is dit alleen bij WhatsApp? Dat kun je namelijk uitschakelen bij je instellingen (van WhatsApp).
pi_150275597
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:36 schreef dimmak het volgende:

[..]

Is dit alleen bij WhatsApp? Dat kun je namelijk uitschakelen bij je instellingen (van WhatsApp).
Krijg alleen Whatsapp berichten. Had niet verwacht dit in Whatsapp te moeten zoeken. Heb popup notifications uitgezet, kijken wat het doet. Dank je wel!
pi_150275716
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:38 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Krijg alleen Whatsapp berichten. Had niet verwacht dit in Whatsapp te moeten zoeken. Heb popup notifications uitgezet, kijken wat het doet. Dank je wel!
Dat zou 'm moeten zijn ja. Is trouwens al heel lang 'n optie, die ik als eerste uitgezet heb.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_150275732
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:43 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

Dat zou 'm moeten zijn ja. Is trouwens al heel lang 'n optie, die ik als eerste uitgezet heb.
Ja maar ik verwacht niet dat het daar in zit. Het is niet logisch...
  woensdag 4 maart 2015 @ 11:10:12 #134
87680 Mirel
pi_150276429
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:43 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ja maar ik verwacht niet dat het daar in zit. Het is niet logisch...
Het is in de stijl van Whatsapp dus ergens is het wel logisch.
pi_150277335
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:10 schreef Mirel het volgende:

[..]

Het is in de stijl van Whatsapp dus ergens is het wel logisch.
Dat wist ik niet. In mijn ogen is het in de stijl van Android.
pi_150326865
Weet iemand of er misschien een app is waar ik per app het volume kan instellen?
pi_150344037
quote:
99s.gif Op donderdag 5 maart 2015 20:28 schreef Juup© het volgende:
Weet iemand of er misschien een app is waar ik per app het volume kan instellen?
https://play.google.com/s(...)1heC5hcHB2b2x1bWUiXQ
pi_150344045
quote:
Geen update meer sinds 2013 dus weet niet of het werkt.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 10:43:55 #139
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_150344894
Nog suggesties voor een goede battery saving app?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_150345494
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:43 schreef SosuaCafe het volgende:
Nog suggesties voor een goede battery saving app?
Greenify.
pi_150346453
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:09 schreef dimmak het volgende:

[..]

Geen update meer sinds 2013 dus weet niet of het werkt.
Zal het bekijken ^O^
  zaterdag 7 maart 2015 @ 18:44:39 #142
87680 Mirel
pi_150391629
Klacht over XDA forums en de devs: ze posten hun updates wekelijks en dat is tof enzo maar djeez, vertel er dan even bij wat er nieuw is. 8.4 van Temasek CM12 voor de Galaxy S3 verscheen vandaag, en de dev zei even "oh kijk even uit als je custom kernel hebt", iemand anders maakte dan een post waarin hij zei dat er in 8.4 een eigen kernel in zit die je ouwe overwrite. Belangrijke info om te vermelden denk ik dan :{

Maar goed, ik dacht, ik heb een custom kernel en ik heb ingesteld dat die blijft staan bij een nieuwe ROM flash. Nou dat werkte dus niet, kwam vast in een bootloop. Nogmaals die kernel zelf eroverheen geinstalleerd maar dat werkte ook niet.

Dan maar factory reset (geen persoonlijke data-reset trouwens :) ), en opnieuw installeren. Ondertussen edit meneer de dev z'n bericht om te vermelden dat je een bootloop krijgt als je een eigen kernel draait. Wat dom zeg, dat moet je maar gelijk zeggen :{w

Als je wekelijks voor mensen iets maakt, dan is dat goed maar dat betekent niet dat je je mond moet houden. Als dat wekelijkse wat je maakt bij veel mensen hun telefoon kan verneuken (er zijn veel mensen in de thread die vermelden dat ze een custom kernel hebben), dan moet je dat gewoon vermelden :{

Nadat ik alles instelde ging ik zoals gebruikelijk een andere theme gebruiken, maar als je dat dan wil applyen komt je telefoon weer in een fucking bootloop, zelfde verhaal weer. :r Per ongeluk deed ik weer een factory reset ipv alleen de rom opnieuw installeren, misschien was het niet eens nodig. Nu ga ik weer alles instellen. :')

Misschien moet ik maar met backups werken maar dat Titanium Backup is zo'n grafprogramma. Naja :P
  dinsdag 10 maart 2015 @ 10:24:58 #144
87680 Mirel
pi_150489385
Memory leak fixed! Nu wachten op m'n custom build die niet in een bootloop komt :')
pi_150489415
Xprivacy werkt nog steeds niet normaal. ;(

Veel Xposed modules hebben echter updates gekregen en er zijn ook veel bij gekomen.

Ik heb nu:

4G/LTE Switcher, Bootmanager, CrappaLinks, EnableCMCallRecording, Insta Like Settings, SNAPPREFS, Vine Downloader, GEL Settings, XQuitHours, Youtube AdAway en Youtube Background Playback.

Works like a charm, nu Greenify en Xprivacy nog.

[ Bericht 57% gewijzigd door dimmak op 10-03-2015 11:56:19 ]
pi_150525294
Ik heb deze case. Maar hij is aardig smerig, zou ik deze gewoon even in pan met kokend water kunnen liggen of zou hij vervormen? :P
  woensdag 11 maart 2015 @ 12:06:26 #147
87680 Mirel
pi_150525637
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:26 schreef dimmak het volgende:
Xprivacy werkt nog steeds niet normaal. ;(

Veel Xposed modules hebben echter updates gekregen en er zijn ook veel bij gekomen.

Ik heb nu:

4G/LTE Switcher, Bootmanager, CrappaLinks, EnableCMCallRecording, Insta Like Settings, SNAPPREFS, Vine Downloader, GEL Settings, XQuitHours, Youtube AdAway en Youtube Background Playback.

Works like a charm, nu Greenify en Xprivacy nog.
Ik heb Bootmanager geprobeerd om de boot time te verlagen maar er was letterlijk geen seconde verschil. Ik vond wel de arter97 kernel voor de Galaxy S3 waarin een optie zit om CPU op max snelheid te doen tijdens het booten. Alleen die kernel maakt alles ENORM langzaam voor m'n S3 en de ROM die erop zit: een CM12 rom van diezelfde arter97 :') Die dude had in de nieuwe build een andere 2e kernel van z'n eigen maak erin gezet maar zonder config app erbij :{

Hebben jullie trouwens dat Dropbox foute info doorgeeft na het uploaden of er soms mee blijft hangen? Soms moet ik tijdens een transfer op de notification drukken om in de Dropbox app te komen, pas dan gaat 'ie verder met transferen.

En ik heb zojuist 20 plaatjes overgezet (zonder in de app te gaan zoals ik hierboven omschrijf) maar er stond in de notification 11 remaining, 9 finished.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mirel op 11-03-2015 12:11:55 ]
pi_150560802
Help! Mijn telefoon is niet meer werkbaar :S

Ik heb encryptie aangezet en nu kan ik niks meer met mijn telefoon. Na het inloggen op de telefoon krijg ik constant de volgende meldingen:

Unfortunately, the process android.process.acore has stopped
Unfortunately, Google Play services has stopped
Unfortunately, Calendar has stopped

etc etc et

Ik kan geen apps meer openen, geen menu meer in etc. Wat moet ik doen? Wissen via Android Apparaatbeheer werkt ook niet, die kan mijn telefoon niet vinden.
pi_150560934
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:14 schreef Posergoth6667 het volgende:
Help! Mijn telefoon is niet meer werkbaar :S

Ik heb encryptie aangezet en nu kan ik niks meer met mijn telefoon. Na het inloggen op de telefoon krijg ik constant de volgende meldingen:

Unfortunately, Calendar has stopped

etc etc et

Ik kan geen apps meer openen, geen menu meer in etc. Wat moet ik doen? Wissen via Android Apparaatbeheer werkt ook niet, die kan mijn telefoon niet vinden.
Welke telefoon heb je?
pi_150561094
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:20 schreef dimmak het volgende:

[..]

Welke telefoon heb je?
Moto G 2nd generation xt1068, stock android, niet "geroot"
pi_150561143
Oh leuk ik kan niet recovery mode in, krijg de melding "No command".

Factory werkt ook niet...
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:50:59 #152
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_150603433
De Samsung S6 ziet er niet vernieuwd uit... beter kan ik dan de S5 nemen, die heeft nog levensduur!
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  vrijdag 13 maart 2015 @ 18:13:54 #153
87680 Mirel
pi_150606366
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:50 schreef corehype het volgende:
De Samsung S6 ziet er niet vernieuwd uit... beter kan ik dan de S5 nemen, die heeft nog levensduur!
Specs van de S6 zijn wel heel goed hoor. Vooral die RAM.
pi_150607454
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:50 schreef corehype het volgende:
Wat voor revolutie had je verwacht dan?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 19:07:51 #155
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_150607759
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 18:59 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Wat voor revolutie had je verwacht dan?
Batterijduur van 50 uur, 3D camera etc.
De laatste 4 Galaxy's zien er praktisch hetzelfde uit (al is S5 dik verbeterd tov S4)
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
  zaterdag 14 maart 2015 @ 13:10:52 #156
87680 Mirel
pi_150630319
Is er een Xposed module waarmee je kan kiezen welke apps niet geupdate worden? Ik gebruik Today Calendar maar de nieuwe versie heeft spuuglelijke widgets, maar als ik niet goed oplet dan update ik weer naar de nieuwe. Is al een aantal keur gebeurd :P
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:39:44 #157
87680 Mirel
pi_150728339
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:10 schreef Mirel het volgende:
Is er een Xposed module waarmee je kan kiezen welke apps niet geupdate worden? Ik gebruik Today Calendar maar de nieuwe versie heeft spuuglelijke widgets, maar als ik niet goed oplet dan update ik weer naar de nieuwe. Is al een aantal keur gebeurd :P
Laat maar. Kan blijkbaar gewoon in de Play Store.

Andere vraag: hoe moet je backuppen in Titanium Backup? Alle apps of ook /system? Want als ik een rom update doe dan worden bepaalde system apps ook misschien geupdate, dus hoe zit dat? Of kan ik beter alleen mijn eigen apps backuppen?
pi_150769990
Windows 10 is gratis voor pc en telefoon

quote:
Dit jaar komt er ook een Windows 10-rom uit. Hiermee kunnen Android-gebruikers gratis overstappen op Windows 10.
Misschien dat ik het dan eens ga testen :)
pi_150770173
quote:
99s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:39 schreef Juup© het volgende:

[..]

Aleen voor Xiaomi. Maar zal gerust nog wel geport worden.
pi_150770289
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:45 schreef dimmak het volgende:

[..]

Aleen voor Xiaomi. Maar zal gerust nog wel geport worden.
Overheen gelezen :@
Ik zal wel zien tegen die tijd :P
  woensdag 18 maart 2015 @ 17:53:41 #161
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_150781010
Waarom slaat mijn Samsung S4 geen wachtwoorden voor de WIFI meer op??? :r
Ben ik de enige?
pi_150781615
quote:
13s.gif Op woensdag 18 maart 2015 17:53 schreef corehype het volgende:
Waarom slaat mijn Samsung S4 geen wachtwoorden voor de WIFI meer op??? :r
Ben ik de enige?
Iemand anders had het ook. Wat wel eens wel helpen (schijnt) is het wifipunt te 'vergeten' en opnieuw te laten vinden.
  woensdag 18 maart 2015 @ 18:43:39 #163
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_150782317
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:17 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Iemand anders had het ook. Wat wel eens wel helpen (schijnt) is het wifipunt te 'vergeten' en opnieuw te laten vinden.
Het hielp! Maar dit was ook in een kort tijdsbestek (half uur).

Ik zal de volgende keer weer eens kijken na een dag weg te zijn.
pi_150783770

Photomath: was eerst alleen uit voor iOS maar nu ook voor Android. Werkt best goed.
  donderdag 19 maart 2015 @ 02:16:08 #165
2651 svann
night-hawk
pi_150800980
Voor al uw huiswerk...
Maar zónder valt 't dan wel wat tegen, lijkt me.

Ik heb zoiets voor sudoku's -maar dat gebruik ik bijna nooit.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  donderdag 19 maart 2015 @ 06:25:07 #166
15080 static
pi_150801568
  donderdag 19 maart 2015 @ 14:39:43 #167
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_150812736
Is er een mogelijkheid in de play store om games te verbergen bij de categorie Apps. Erger me groen en geel aan het feit dat er een onderscheid wordt gemaakt tussen die twee van te voren maar er nog steeds van die kutspellen tussen staan bij 'Populairste' etc.
BEASTMODE
  donderdag 19 maart 2015 @ 14:41:59 #168
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_150812799
Oja, en nog iets. Die naar Nederlands vertaalde Engelse omschrijvingen zijn ook tergend. Mijn Engels is goed genoeg, kan dit ook uit?
BEASTMODE
  vrijdag 20 maart 2015 @ 07:35:43 #169
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_150837628
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:41 schreef Awesome_ het volgende:
Oja, en nog iets. Die naar Nederlands vertaalde Engelse omschrijvingen zijn ook tergend. Mijn Engels is goed genoeg, kan dit ook uit?
Dan moet je de locatie faken en bijvoorbeeld de Verenigde State maken. Zie je ook gelijk al die sneue NL spelletjes niet meer.

Ik zoek trouwens een goed alternatief voor Clean Master.

Dat is verschrikkelijke rommel is dat geworden. Het was zo goed, nu is het bloatware en spam.

Het gaat me vooral om de functies dat je automatisch starten van apps kunt blokkeren en notificaties beheren.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  vrijdag 20 maart 2015 @ 07:41:58 #170
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_150837692
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 07:35 schreef Rica het volgende:

[..]

Dan moet je de locatie faken en bijvoorbeeld de Verenigde State maken. Zie je ook gelijk al die sneue NL spelletjes niet meer.

Ik zoek trouwens een goed alternatief voor Clean Master.

Dat is verschrikkelijke rommel is dat geworden. Het was zo goed, nu is het bloatware en spam.

Het gaat me vooral om de functies dat je automatisch starten van apps kunt blokkeren en notificaties beheren.
Geen cleanmaster (of aanverwante zooi) installeren.

Android gaat goed genoeg met het geheugen om ver weg te blijven van dat soort apps.

Automatisch startende apps zijn over het algemeen noodzakelijk voor het soepel werken van Android en notificaties van een bepaalde app kun je aan en uit zetten in de instellingen, dan apps, daarop de app klikken die je stil wilt hebben en je bent klaar.

Cleanmaster heeft toegang tot erg privacygevoelige gegevens en stuurt dat allemaal naar een server in China.

Samengevat, ver weg blijven van dat soort apps, Android red zich prima zonder dat soort programma's
  vrijdag 20 maart 2015 @ 08:32:32 #171
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_150838250
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 07:41 schreef Klonk het volgende:

[..]

Geen cleanmaster (of aanverwante zooi) installeren.

Android gaat goed genoeg met het geheugen om ver weg te blijven van dat soort apps.

Automatisch startende apps zijn over het algemeen noodzakelijk voor het soepel werken van Android en notificaties van een bepaalde app kun je aan en uit zetten in de instellingen, dan apps, daarop de app klikken die je stil wilt hebben en je bent klaar.

Cleanmaster heeft toegang tot erg privacygevoelige gegevens en stuurt dat allemaal naar een server in China.

Samengevat, ver weg blijven van dat soort apps, Android red zich prima zonder dat soort programma's
Ja die lijst met permissions is stilletjes aan steeds langer geworden was me al opgevallen.

Voor de bost of kill functie is het idd niet meer nodig.

Notificaties kun je per app behren, iets omslachtiger maar ok.

Blijft alleen over apps die automatisch in de achtergrond opstarten. Dus na dat je hem uit/aanzet. Dat zijn niet alleen systeemapps. Ook wat je uit de store haalt hebben er een handje van om bij het aanzetten in de achtergrond te gaan draaien.
Your games are death
With every breath
pi_150838297
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 08:32 schreef Rica het volgende:

[..]

Ja die lijst met permissions is stilletjes aan steeds langer geworden was me al opgevallen.

Blijft alleen over apps die automatisch in de achtergrond opstarten. Dus na dat je hem uit/aanzet. Dat zijn niet alleen systeemapps. Ook wat je uit de store haalt hebben er een handje van om bij het aanzetten in de achtergrond te gaan draaien.
Hoe goed ben je met telefoons? Anders kun je eens kijken naar Xposed + Bootmanager.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 10:46:42 #173
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_150841844
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 08:32 schreef Rica het volgende:

[..]

Vroeger hadden apps daar inderdaad een neiging toe, moet eerlijk toegeven dat ik lui ben en vertrouw dat Android alles goed regelt (en 2 gig werkgeheugen heeft) om me over dat soort apps geen zorgen meer te maken.

Welke apps doen dat eigenlijk :P
pi_150846816
Iemand de ziggo app al volledig werkend gekregen op een x86 android?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_150848246
quote:
99s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:39 schreef Juup© het volgende:

[..]

Zeker, mijn Sony Xperia L draait nu alleen Android 4.2 en dat werkt men niet meer bij dus een recenter OS spreekt mij wel aan.
pi_150848772
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:05 schreef WammesWaggel het volgende:
Sony Xperia L
Die komt echt niet uit voor de Xperia L.

Je zou wel een custom rom kunnen nemen.

http://forum.xda-develope(...)-12-taoshan-t2940173
  vrijdag 20 maart 2015 @ 14:40:15 #177
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_150849234
Sowieso is dat hele windows 10 gedoe compleet uit proporties geraakt, er komt voor een telefoon een rom uit waar je windows 10 op je telefoon kunt zetten, niet voor alle android telefoons.

Frontpage is een gevalletje klok en klepel...
pi_150856759
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:23 schreef dimmak het volgende:

[..]

Die komt echt niet uit voor de Xperia L.

Je zou wel een custom rom kunnen nemen.

http://forum.xda-develope(...)-12-taoshan-t2940173
Dat is wat spijtig dan, de ING heeft mij onofficiele roms afgeraden ivm de veiligheid, die dekken dan eventuele schade niet.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 01:28:13 #179
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_150873771
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 08:36 schreef dimmak het volgende:

[..]

Hoe goed ben je met telefoons? Anders kun je eens kijken naar Xposed + Bootmanager.
Thanks. Ik kan helaas mijn nieuwe nog niet rooten (kan wel maar dan weer gedoe met firmware updates). Zonder root zal het hem wel niet worden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 10:46 schreef Klonk het volgende:

[..]

Vroeger hadden apps daar inderdaad een neiging toe, moet eerlijk toegeven dat ik lui ben en vertrouw dat Android alles goed regelt (en 2 gig werkgeheugen heeft) om me over dat soort apps geen zorgen meer te maken.

Welke apps doen dat eigenlijk :P
Het gaat niet om geheugen het gaat om de permissies die apps hebben. Sommigen wil ik liever alleen gebruiken als ik ze nodig heb. En dan alleen in vliegtuigstand bijvoorbeeld.
Als je nog nooit gekeken hebt welke apps stiekem in de achtergrond meeliften zul je denk ik opkijken hoeveel het zijn. Of die automatisch aangaan bij een "event". Bij het aanzetten van de camera of wifi ed.
Your games are death
With every breath
  zaterdag 21 maart 2015 @ 07:20:31 #180
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_150875494
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 01:28 schreef Rica het volgende:

[..]

Thanks. Ik kan helaas mijn nieuwe nog niet rooten (kan wel maar dan weer gedoe met firmware updates). Zonder root zal het hem wel niet worden.

[..]

Het gaat niet om geheugen het gaat om de permissies die apps hebben. Sommigen wil ik liever alleen gebruiken als ik ze nodig heb. En dan alleen in vliegtuigstand bijvoorbeeld.
Als je nog nooit gekeken hebt welke apps stiekem in de achtergrond meeliften zul je denk ik opkijken hoeveel het zijn. Of die automatisch aangaan bij een "event". Bij het aanzetten van de camera of wifi ed.
Owww, op die fiets, voor het eerste zou je dan beter kunnen kijken naar een permission manager en het tweede zou ik me niet druk om maken maar het als service zien van Android :P
  zaterdag 21 maart 2015 @ 12:31:30 #181
87680 Mirel
pi_150879394
Weet iemand een undelete app waar je zelf de folder kan zoeken om in te scannen? Ik wil 2 folders recoveren maar de zoekfunctie in alle apps zoekt door je hele sd kaart. En dan heb je ook nog eens alleen de optie om alles te recoveren naar 1 folder.
  maandag 23 maart 2015 @ 07:27:37 #182
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_150938544
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 07:20 schreef Klonk het volgende:

[..]

Owww, op die fiets, voor het eerste zou je dan beter kunnen kijken naar een permission manager en het tweede zou ik me niet druk om maken maar het als service zien van Android :P
Ga het anders oplossen. Een tablet voor prive/zakelijk gebruik waar ik veiligheid en privacy zo goed en slecht als het gaat op kan waarborgen en eentje voor al het andere en spelletjes. :)
Your games are death
With every breath
  maandag 23 maart 2015 @ 07:39:10 #183
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_150938637
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 07:27 schreef Rica het volgende:

[..]

Ga het anders oplossen. Een tablet voor prive/zakelijk gebruik waar ik veiligheid en privacy zo goed en slecht als het gaat op kan waarborgen en eentje voor al het andere en spelletjes. :)
Da's ook een mooie oplossing :)

Dit is trouwens ook waarom ik zo van Android hou, flexibel en aan te passen naar ieders wens :Y
  dinsdag 24 maart 2015 @ 18:43:56 #184
2651 svann
night-hawk
pi_150992598
quote:
Helft Android-telefoons kwetsbaar voor kwaadaardige software

In oudere versies van Android (4.2 en in mindere mate 4.3) kan een hacker sommige van die toegangsrechten onzichtbaar maken voor de gebruiker. Dat kan er toe leiden dat die zonder het weten toestemming geeft om andere software te installeren - malware waarmee hackers toegang krijgen tot gevoelige informatie op een mobiele telefoon.

Hackers kunnen de weeffout alleen maar uitbuiten met APK-bestanden die worden gedownload buiten Google Play om. Dat is het officiële distributiekanaal voor Android-apps. 'Side-loading' wordt die sluiproute genoemd.

Android 4.2 en 4.3 staan op mobieltjes en tablets die vanaf eind november 2012 tot eind 2013 werden uitgebracht. Google en mobieltjesfabrikanten zoals Samsung die een aangepaste versie van Android op hun toestellen zetten, hebben inmiddels het beveiligingslek gedicht, maar alleen in de nieuwere versies van het besturingssysteem.
SPOILER: Hele artikel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)447/?akamaiType=FREE

Genoemde check app Playstore: http://play.google.com/st(...)tworks.ctd.ihscanner
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  dinsdag 24 maart 2015 @ 18:47:13 #185
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_150992700
Samengevat, doe wat je normaal doet er is geen fuck aan de hand.

Buiten de playstore om apps sideloaden is sowieso al niet slim.

Paniek om niets.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 18:51:38 #186
2651 svann
night-hawk
pi_150992836
Paniek niet.
Verder wel met je eens hoor.
Maar als je wat losser met downloaden bent toch wel handig om even te checken.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 18:54:58 #187
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_150992941
Bedoelde met paniek ook niet jouw bericht maar het artikel in de volkskrant :P

Enige plek die ik behoorlijk vertrouw met sideloaden is apkmirror, wordt gerund door de jongens van Androidpolice.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 18:59:30 #188
2651 svann
night-hawk
pi_150993098
Dom... Hier heeft iedereen natuurlijk een recente androidversie...
  dinsdag 24 maart 2015 @ 19:00:57 #189
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_150993168
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:59 schreef svann het volgende:
Dom... Hier heeft iedereen natuurlijk een recente androidversie...
Nou dat zal wel meevallen :P

Maar ik denk dat iedereen die nog wat oudere versies gebruikt sowieso niet zo heel erg handig is met dingen als sideloaden dus niet echt in gevaar is :)

Wij "nerds" zullen vast wat vaker dat soort dingen doen of roms flashen :Y
  zondag 29 maart 2015 @ 22:35:50 #190
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_151174430
Kun je een telefoon die je in Duitsland koopt gewoon met een Nederlandse simkaart gebruiken? Of kun je toch nog voor bepaalde verrassingen komen te staan? (in Duitsland zijn die dingen echt stukken goedkoper)

[ Bericht 4% gewijzigd door gebrokenglas op 29-03-2015 23:58:49 ]
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  maandag 30 maart 2015 @ 00:26:47 #191
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_151178593
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:35 schreef gebrokenglas het volgende:
Kun je een telefoon die je in Duitsland koopt gewoon met een Nederlandse simkaart gebruiken? Of kun je toch nog voor bepaalde verrassingen komen te staan? (in Duitsland zijn die dingen echt stukken goedkoper)
Zelfde typenummer is hetzelfde toestel. Maakt niks uit waar je het koopt.
Your games are death
With every breath
pi_151180373
quote:
Mijn halve familie gebruikt Duitse mobieltjes met Nederlandse simkaarten, nooit problemen mee gehad. Maar check voor het kopen even goed de frequenties (vooral 4G als je dat hebt).
  maandag 30 maart 2015 @ 07:35:04 #193
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_151180908
quote:
Ja, kan probleemloos, gebruik al jaren Duitse toestelen met een NL simkaart :)

Prijsverschil is het laatste jaar echter wel minder geworden. Even goed checken dus :)
  maandag 30 maart 2015 @ 10:26:09 #194
87680 Mirel
pi_151182880
quote:
Noem es wat winkels :)
pi_151183117
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 10:26 schreef Mirel het volgende:

[..]

Amazon.de
  maandag 30 maart 2015 @ 11:05:04 #196
12621 tcr
*nix 4ever
pi_151183685
Mijn Nexus 4 komt van de Duitse Mediamarkt, geen probleem in Nederland. Draai tegenwoordig wel een customrom, maar daarvoor kon ik direct met mijn HollandsNieuwe bellen/internetten/sms'en...
pi_151183703
Het kan garantietechnisch wat lastig liggen, je hebt in principe gewoon garantie, maar als je hem op moet sturen wordt dat wat duurder.
  maandag 30 maart 2015 @ 18:16:03 #198
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_151196940
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 10:26 schreef Mirel het volgende:

[..]

Mediamarkt.. :@
Zat te kijken naar de Xperia Z2 of de Z3.
De Z2 kost bij MM in NL 499, in DE 379. Da's 120 euro verschil.
De Z3 verschilt minder: 444 op 399. Maar goed als ik toch eens in Duitsland ben, waarom niet meepakken?

Ook raar trouwens, dat de oudere Z2 duurder is dan de Z3, terwijl de Z3 in principe gelijkwaardig of zelfs beter is.

[ Bericht 0% gewijzigd door gebrokenglas op 30-03-2015 20:34:41 ]
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
  maandag 30 maart 2015 @ 18:19:19 #199
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_151197053
Ben je wel bij de goeie telefoons aan het kijken?

Z3 compact kost bij MM in DLD 399 de normale Z3 kost 489

De Z2 kost trouwens geen 379 maar 399.
  maandag 30 maart 2015 @ 18:25:14 #200
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_151197296
Ow, is er een compact tussenmodel? Is dat het? Even checken.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')