Hoezo een herhaling?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:18 schreef deadprez het volgende:
Weer een herhaling van dit topic: TRU / Gevaar: het geestelijke?
Nee, dat is niet echt wat ik bedoelde.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:19 schreef 01110010 het volgende:
[..]
Hoezo een herhaling?
Niet fijn omdat er de hele tijd gemodereerd wordt? Daar zou ik het in ieder geval mee eens zijn. Ik denk dat dat zeker mensen die reageren in een onderwerp dat ik maak heeft gekost.
O, wat dan?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:24 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nee, dat is niet echt wat ik bedoelde.
Kan je dit toelichten? Jij hebt verstand van het geestelijke?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:05 schreef 01110010 het volgende:
Ik heb daar dan toevallig verstand van.
Dit ligt zó zwaar dat ik het op dit moment niet zou kunnen uitleggen.quote:Ik heb daar dan toevallig verstand van.
Ja, dat is één opperwezen. Direct verbonden wezens die vaak veel macht hebben. En neutrale wezens, bijvoorbeeld het geestelijke lichaam van overleden mensen. En meer demonische wezens. Dat laatste komt hoe je het ook went of keert neer op ¤ 100 moeten betalen terwijl je nog maar ¤ 90 hebt bijvoorbeeld. Iets anders is een onwaarheid. Die uiteindelijk altijd duidelijk wordt.quote:Het geestelijke
Trouwens dit kan voor iedereen iets anders betekenen. Ik vind het lijken op het christelijke evangeliseren. Maar dat is het niet. Om in trefwoorden iets te zeggen: Niet het staan van voor schut, niet een storend iets in sociale situaties van mij uit, helemaal realistisch/ prachmatisch, een doel en plan dat niet uit dit onderwerp blijkt met de zaak, (waar ik trouwens anderen voor zoek op het moment)quote:Dat ik zoiets post ligt trouwens in dat er op dat vlak niets beters te doen valt of te bedenken. Gesteld dat ik gelijk heb en dat zie.
Ik heb helemaal geen bittere houding naar 'het geestelijke' Ik heb een onverschillige houding want ik geloof niet dat zoiets bestaat buiten de fantasie van de gelovige. NB Dit betekent niet dat ik denk dat alle gelovigen bewust de boel bij elkaar verzinnen.. Meestal zijn het denk ik oprechte indrukken die iemand heeft, maar ik denk dus dat dat allemaal illusie is en dat alle 'geestelijke' verklaringen die het verstand daarvoor 'maakt' dus collectief verzonnen zijn, door ons de mens, It's ALL in your head.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:17 schreef 01110010 het volgende:
O sorry, ja even zien hoor. Eh.
Het geestelijke staat ook verkeerd bekend. Met het geestelijke bedoel ik de hele geestelijke wereld. Alles wat erbij hoort.
Ok, laat maar zien dan.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:05 schreef 01110010 het volgende:
Het bestaan van het geestelijke is zeker een aantoonbaar iets.
Atheïsme in het algemeen bekeken is dat wat heel belangrijk naar boven komt. Of daar komt het op neer. Of vanuit mensen die zich er actief mee bezig houden en die term daarom veel gebruiken.quote:
Ik wel. Dit zal ik doen in de volgende post, even hierop reageren. Het is ook zo dat het hele onderwerp van religie en het geestelijke heel chaotisch in elkaar zit. Op grond van religie en het geestelijke bestaat HEEL VEEL irrieel handelen. Maar ook hoe het bekend staat in het algemeen. En dat is in het bijzonder slecht in verband met dat onderwerp.quote:
Eh, ik ben 100% enge sekte-proofquote:
Ik vind dat nu niet echt een onderwerp. Het is een normaal onderdeel van het leven. Je hebt tijden van plannen en tijden dat dat geen rol speelt. Ik vind die gedachte op dit moment wat naar en hard overkomen.quote:
Als jij dat met zoveel stelligheid zegt, dan klinkt het alsof je het hele onderwerp van a-z bekeken hebt. Ik ben ook iemand die simpelweg uitgaat van 1. realisme en zo verder. Niemand die zich baseert op de realiteit kan zo uitgesproken tot de conclusie komen die jij zegt. Dit is typisch bitter.quote:
Zo in het algemeen, hoe het bekend staat is wat ik in de OP-post zei toch wel wat heel belangrijk naar boven komt. Of IS dat wat naar boven komt. Dus mensen die daar actief in zijn en die term daarom meer vormgeven. Zaken die met het geestelijke van doen hebben zitten ook heel chaotisch en door elkaar lopend in elkaar.quote:
Vaak is het zo dat zaken die onder een zelfde term vallen op punten inderdaad over één kam te scheren zijn.quote:
ok, in de volgende post (en daarna eventueel na opmerkingen)quote:
Nee hoor.quote:En als gevolg daarvan verplicht zijn een heel bittere houding aan te nemen naar alles wat geestelijk is.
Bewijs a.u.b.quote:Het bestaan van het geestelijke is zeker een aantoonbaar iets.
Oh, dat is wel een slimme tactiek. Ik las laatst dat als één persoon een volkomen en blatante leugen driemaal herhaalt, dat de kans groot is dat hij tenminste een paar mensen weet te overtuigen van zijn gelijk, puur door gewenning.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij gaat dit vaak genoeg roepen en dan wordt het vanzelf waar.
quote:
quote:Op zondag 15 februari 2015 17:42 schreef Halcon het volgende:
Hij gaat dit vaak genoeg roepen en dan wordt het vanzelf waar.
quote:
Luister, ik wil hier niet over praten met mensen die op mijn bovenstaande post reageren met alleen de uitspraak ,,dit is niet waar''.quote:
Heb ik ook. Jij?quote:Als jij dat met zoveel stelligheid zegt, dan klinkt het alsof je het hele onderwerp van a-z bekeken hebt.
Dat doe je niet.quote:Ik ben ook iemand die simpelweg uitgaat van 1. realisme en zo verder.
Klaarblijkelijk kan dat wel.quote:Niemand die zich baseert op de realiteit kan zo uitgesproken tot de conclusie komen die jij zegt.
Dit is typisch kinderachtig.quote:Dit is typisch bitter.
Ik ben simpelweg niet bitter richting het geestelijke, en de meeste van mijn mede-atheïsten waarschijnlijk ook niet. Ik snap sowieso niet hoezo het een uit het ander voort zou komen. Je poneert die stelling zonder enige onderbouwing, dus ik weerspreek hem zonder enige onderbouwing. Ik zou niet weten wat ik anders zou moeten zeggen.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:19 schreef 01110010 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Luister, ik wil hier niet over praten met mensen die op mijn bovenstaande post reageren met alleen de uitspraak ,,dit is niet waar''.
Wat wil je nu zeggen? Dat er mensen zijn die in lourdes wonderen geloven?quote:Op zondag 15 februari 2015 16:48 schreef 01110010 het volgende:
Ik heb het idee dat een onderwerp als dit ergens ook een beetje een onprettig gevoel kan geven. Alsof iets heel zwaar valt. En daarom misschien dat onprettige gevoel. Dit is niet nodig omdat het hier gaat over zaken die niet bijten in die zin. Wat het ook is bij wijze van, het kan beschouwd worden als gewoon iets interessants. Ik sta in ieder geval open voor een PB bijvoorbeeld.
Ik was toch al van plan om deze post een beetje licht te houden, dus laat ik, of ik kan, met het volgende beginnen, of hoe het verder ook zal lopen:
Dit is over dit onderwerp en dan het deelonderwerp van de inhoud van deze video heel heel weinig. In die zin vraag ik mij af of en waarom er in het verleden of nu weleens dingen in het nieuws komen erover. Ik ben wel iemand die het nieuws volgt. Maar er is nooit iets over te zien. Ik vraag me af hoe het zit met bepaalde vrij grote gebeurtenissen in het verleden die ik ken. Iets waar zeker aanleiding toe is. Of dat toen in het nieuws was.
Weet iemand dat hier toevallig? Of hoe dit zit?
Door de moderatie is hier geen rustige discussie over te starten. Jij zegt: O, ja bestaat niet en kan niet. Maar ik liet net toch zien dat dit wel zo is? Iemand die persoonlijk op zoek gaat naar dit soort zaken komt erachter dat het wel zo is. Zoals ik.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed. Heb jij dit soort zaken weleens persoonlijk uitgezocht? Misschien bij jou in de buurt of weetikveel op een andere bereikbare manier.
Trouwensquote:quote:Op zondag 15 februari 2015 17:42 schreef Halcon het volgende:
Hij gaat dit vaak genoeg roepen en dan wordt het vanzelf waar.quote:Ik:quote:Om nog even hierop te reageren. Ik wil het er wel over hebben, maar alleen maar negeren wat ik post loopt niet echt. Geeft echt zo'n slechte sfeer.quote:Luister, ik wil hier niet over praten met mensen die op mijn bovenstaande post reageren met alleen de uitspraak ,,dit is niet waar''.
De kleuterklas is die kant op ------------------>quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |