Ik hoop dat bij L, en de andere baby's de tandjes er gewoon in 1x doorzijn.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:25 schreef Dyre het volgende:
Gm, wat een lieve fotoL ligt dus nooit lekker met me op de bank
![]()
Ze heeft nu trouwens ineens rode en kapotte billetjes, nooit eerder gehad. Van zinkzalf leek het niet echt beter te worden, dus ik heb er creme van Neutral opgesmeerd en wat talkpoeder in de plooitjes (van talkpoeder ben ik ook niet zo'n fan, maar het is nu misschien wel fijn voor die broeierige plekjes), hopelijk helpt dat.
Tandjesleed.... ben benieuw wanneer er hier eentje doorkomt. Rode wangetjes hebben we al mááánden en iedere keer denk ik: morgen hebben we een tand. Maar nee hoor
Maizena!quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik hoop dat bij L, en de andere baby's de tandjes er gewoon in 1x doorzijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder beetje nerveus. Vriendinnetje ligt in het ziekenhuis met weeën, terwijl ze pas 31 weken is. Ze krijgt remmers. Maar vind het zo spannend, ik hoop dat haar mini voorlopig nog binnenboord blijft. Maar wou dat ik iets kon doen ofzo. Ze woont een paar uur rijden van mij vandaan.Tralalalaaa
Dat verklaard misschien ook het flesweigeren?quote:Op zondag 15 februari 2015 12:15 schreef Chanty het volgende:
Lieve foto's weer van nikki, sun en tap. Wat worden ze allemaal groot al
Sq een tandje! Dat is vroegkan me voorstellen dat je daar nog niet op gerekend had.
Hier is tandje 3 doorrechtsboven. Mooie witte streep en duidelijk voelbaar. Nr 4 verwacht ik ook met een week of twee. Benieuwd of ik er iets van merk met de borstvoeding. Onder voel ik niks van daar ligt zijn tong overheen maar vraag mij af wie mijn tepel beschermt tegen de boventanden
Oh dat is ook een goeie ja! Daar had ik nog niet eens aan gedacht!quote:Op zondag 15 februari 2015 14:12 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Dat verklaard misschien ook het flesweigeren?
Mijn dame sloeg haar flessen ook weg, paar dagen later was er ineens een tandje en voila.. Flessen werden weer geaccepteerd !
En SQ, M. een tandje
Nikki, ik word altijd blij als ik jouw knullen zie
En ik zie meer lieve mopjes
Ze gaan zo snel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moment ik ben er zoquote:Op zondag 15 februari 2015 18:54 schreef Butterflower het volgende:
Noor, T en S, M van Kwak en M van SQ (met fronskop)![]()
En al 1 1/2 tand![]()
L van Chanty ook al bijna een mond vol tanden, wat gaat ie snel!
Ik ben lekker pannenkoeken aan het bakken
SPOILER: zo zag het er gisteren of eergisteren uit, nu misschien nog wel wat ergerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had gezegd tegen haar dat ik het zo erg zou vinden als ze de hele dag jeuk heeft en niets kan doen. Heb zelf ooit best wel erge open eczeem op mn wreef gehad en die jeuk was echt gekmakend. Toen verzekerde ze me dat baby's die jeuk hebben kronkelen en draaien en maar weinig lachen, veel jammeren. Dus dat stelde inderdaad wel gerust. Als ik haar rug in smeer gaat ze wel wat kronkelen dus ik vermoed dat het dan wel jeukt (en logisch).quote:Op zondag 15 februari 2015 19:51 schreef Dyre het volgende:
Aah Spees, wat sneu. Maar blijkbaar heeft ze er zelf niet zoveel last van als ze gewoon een vrolijke meid is?
Zo'n cb-arts ziet waarschijnlijk wekelijks/dagelijks babietjes met eczeem, dus die kan dat wat beter naar waarde schatten. Als hij/zij er relaxt onder blijft zal het wel meevallen hopelijk en ziet het er erger uit dan het is. (en misschien ziet het er wel niet eens zo erg uit, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal)
Razz, heel herkenbaar maar dan wél met gehuil hier
quote:Op zondag 15 februari 2015 19:22 schreef Spees_Eend het volgende:
Huh SQM al een tandje! Snel hoorgeen last van bij het voeden? Ja dat die andere eraan komt zit er dik in, volgens mij komen die twee middenonder bijna altijd getweëen
Nikki wat heb je toch een olijk duo
Fijn kwak, dat je zoon inmiddels graag op z'n buik ligt, lijkt me iig een hoop gedoe schelen.
Dat zitten ZoëSuus doet dat ook steeds. Die doet een soort van situps en dat is dan een spelletje. Ik laat haar wat naar achteren zakken, zij doet een situp tot ze weer recht zit. X 10. Kickass wasbord en een lol dat ze heeft
![]()
Ik loop verder wat achter hier geloof ikdus weet niet zo wat er verder speelt. Hoop dat het bij Soesa inmiddels voorspoediger gaat en dat de nachten van Skittles op z'n minst acceptabel zijn.
Hier gaat het gewoon goed. Suze is een heel vrolijk en makkelijk meisje, zit lekker in haar vel nu ze (inmiddels al een paar weken) vrij ademt. Ze heeft wel echt nasty eczeem op haar romp. Ik schrok er een beetje van hoe erg het is. Hadden het advies gekregen van de CB arts om cetomacrogol te smeren en dat doe ik ook braaf (en veel). Op haar buikje wordt het echt wel iets minder maar haar rug is zo gehavend en ik zie weinig verbetering. Dus ik denk dat ik morgen toch de ha bel voor een plan B.
L had dat ook. Van huisarts ketoconazol gekregen en idd vaseline cetomacrogol daarna. Dat werkte heel goed, hij heeft weer een zacht babyhuidje (L had t trouwens over zn hele lijfje muv zijn neusje). Nu alleen nog de vaseline smeren anders zie je zijn huidje snel droog worden. Oh en badolie in t badje, of beter nog.. douchen..SPOILER: zo zag het er gisteren of eergisteren uit, nu misschien nog wel wat ergerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
( kijk wel uit want ook al denk je dat de cetomacrogol is ingetrokken, zodra t natwordt is t megaglibberig!)
Oh die glibbertip is wel een goeie ja! Ze is vandaag voor het eerst onder de douche geweest, idd om (hoopten we) haar huid te sparen. Want ze moest wel echt ff schoon worden. Moeten nog even handigheid krijgen want ze werd wel snel heel koud. Badolie raadde onze arts trouwens af omdat dat niet in de huid zou trekken maar erop zou blijven liggen?quote:Op zondag 15 februari 2015 20:03 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
L had dat ook. Van huisarts ketoconazol gekregen en idd vaseline cetomacrogol daarna. Dat werkte heel goed, hij heeft weer een zacht babyhuidje (L had t trouwens over zn hele lijfje muv zijn neusje). Nu alleen nog de vaseline smeren anders zie je zijn huidje snel droog worden. Oh en badolie in t badje, of beter nog.. douchen..
( kijk wel uit want ook al denk je dat de cetomacrogol is ingetrokken, zodra t natwordt is t megaglibberig!)
Ja, zoiets heb ik ook, maar het maakte niet heel erg veel uit geloof ik. Ik kon volgens de huisarts ook een pot bij de etos kopen.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:23 schreef Razztwizzle het volgende:
Witte vaseline is zuiverder geloof ik. Ik gebruik het voor mezelf ook nog (ben er nooit overheen gegroeid helaas) . Dit spul:
[ afbeelding ]
Echt? Van de ha's en cb artsen hoorden we toch wat anders. Klinkt wel logisch wat je zegt.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:10 schreef LadyBlack het volgende:
Spees, ik lurk toevallig even mee; maar wij zijn laatst ook met E voor eczeem bij de huisarts geweest, en die zei dat cetomacrogol nog steeds water bevat en dus eigenlijk juist vochtonttrekkend is.... Erg verwarrend als je over hoort over 'hydraterende creme'; dat klopt dus eigenlijk niet![]()
Het advies bij E was: een stootkuur van 2x daags (voorgeschreven) hydrocortison, en tussendoor smeren met gewoon pure witte vaseline. En dat werkt als een tiet! Ze had echt opengekrabde plekken op haar polsen en in haar hals, en ze heeft nu weer een zacht huidje
Nee, dat is waar en ik blijf idd ook aanbieden...quote:Op maandag 16 februari 2015 10:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Dot laten we voorop stellen dat ieder kindje anders is en dat onze situatie niet de jouwe hoeft te worden. Maar hier leeft inmiddels peuter al heeeeel lang op de lucht en de liefde en ze doet het nog steeds. Blijf gewoon aanbieden. Verder kun je het denk ik toch niet sturen.
No way! Geen tijd voorquote:Op maandag 16 februari 2015 09:42 schreef Dyre het volgende:
Bijzondere dag (en komende 2 weken) Burdie!
Beterschap voor je mini, TAP. En Chanty ook ziek aan het worden? Het heerst hier nog steeds in ieder geval.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Ik zou hem een broodkorstje geven om te starten. Maar ik ben wel van de rapley. Sowieso zittend laten eten. Het gaat erom dat hij goed zit met ondersteuning dus niet inzakt. Als hij nog inzakt zou ik nog wachten met bijvoeding.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:35 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik ben niet zo van de Rapley en we hebben met Djenna veel problemen gehad met kauwen (en nog steeds helaas). Dus daardoor heb ik bepaalde angsten gekregen dat dingen blijven hangen. Maar Boaz is en blijft een totaal ander kindje. Hij is nu 6,5 maand. Kan ik hem dan al brood geven? Hoe zouden jullie dit aanbieden? En kan ik hem dan het beste laten zitten in een stoel (hij kan nog niet zelf zitten) of gewoon liggen op een kleed. Of is dit meer een vraag voor het bijvoedingstopic?.. Dan sorry
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Still a little bit of your face I haven't kissed.
Dat ze dan het kleed pakt en heel hard afzet, maar dat ze dan effectief alleen maar het kleed naar zich toe trekt met zoiets als gevolg?quote:Op maandag 16 februari 2015 17:05 schreef Skittles het volgende:
wat een avonturen Zoë
dat zie ik hier ook wel gebeuren
![]()
Spees wat vervelend voor SuusBen je vandaag naar de huisarts geweest of heb ik daar overheen gelezen
![]()
*fluit* goed figuurtje hoor DaD! Liet ie het allemaal maar over zich heen komen?![]()
Ik kijk wel weer uit naar babyzwemmen, maar we wachten nog even een paar weken voor Lou.
Over dat gefrustreerde baby, dat is zo herkenbaar. Ik vraag me soms hardop af waarom ze niet eens blij kan zijn met de dingen die ze wel kan in plaats van gefrustreerd raken over wat ze niet kan![]()
Proberen te zitten doet ze ook en op haar buik doet ze zelfs pogingen tot tijgeren/kruipen. Dan grijpt ze het kleed vast en gaat met haar voetjes afzetten. Komt misschien een mm vooruit en dan gaat ze woest op haar vuistje bijten en mopperen
Ja dat inderdaadquote:Op maandag 16 februari 2015 17:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat ze dan het kleed pakt en heel hard afzet, maar dat ze dan effectief alleen maar het kleed naar zich toe trekt met zoiets als gevolg?
[ afbeelding ]
(je moet het jankhooft en het gegil er even bij denken)
BlueEyes en Zoë, ik moest toch wel een beetje gnorkenHet zou ons mijn man zo kunnen gebeuren
Mooie plaatjes DaD! En ZOMG bikinilijf!
GNORFquote:Op maandag 16 februari 2015 17:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat ze dan het kleed pakt en heel hard afzet, maar dat ze dan effectief alleen maar het kleed naar zich toe trekt met zoiets als gevolg?
[ afbeelding ]
(je moet het jankhooft en het gegil er even bij denken)
BlueEyes en Zoë, ik moest toch wel een beetje gnorkenHet zou ons mijn man zo kunnen gebeuren
Mooie plaatjes DaD! En ZOMG bikinilijf!
Oh die vind ik juist super tofquote:Op maandag 16 februari 2015 20:06 schreef BlueEyes het volgende:
Door die kleedinhetwaffeltjeinclusieffrustratie taferelen heb ik hier een heus speelkleed gekocht.
Zo'n vreselijke met weggetjes en brandweer/politie/ziekenhuis erop. Waarvan ik altijd zei dat NOOIT
Maar scheelt een hoop in draaien en bewegen en idd het begin tot tijgeren!
Razz
Ik zou ook nooit Bumbaquote:Op maandag 16 februari 2015 20:06 schreef BlueEyes het volgende:
Door die kleedinhetwaffeltjeinclusieffrustratie taferelen heb ik hier een heus speelkleed gekocht.
Zo'n vreselijke met weggetjes en brandweer/politie/ziekenhuis erop. Waarvan ik altijd zei dat NOOIT
Maar scheelt een hoop in draaien en bewegen en idd het begin tot tijgeren!
Razz
Bij IKEA een meisjesvariant voor 9.95quote:Op maandag 16 februari 2015 20:29 schreef Razztwizzle het volgende:
Zijn er ook van dat soort speelkleden met een iets minder jongensachtig motiefje? Want het kleed dat wij hebben is inderdaad nogal flubberig en losjes.
Ik zie dat hier ook nog niet gebeurenquote:Op maandag 16 februari 2015 21:50 schreef exode het volgende:
Twinkle: zo bedoel ik niet, ik bedoel meer dat we de flessen verder 'moeten' afbouwen. Van 3 naar 2, maar welke van de 3 laten we vallen.
Wij drinken zelf overigens geen melk. Dus een beker melk zal niet zo snel gebeuren.
Wij hebben geen speelkleed maar een van die foam puzzelstukken. Bevalt prima! Konden ook geen leuk speelkleed vinden.
Hier is de overdagslapenfeature ook al een tijdje stukquote:Op dinsdag 17 februari 2015 06:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind zulke schema's wel fijn, alleen die vaste tijden met slapen.... Hoe krijgen jullie dat voor elkaar? Ik mag momenteel blij zijn als ze overdag een uurtje slaapt.
Oei, succes vandaar Razz!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 07:10 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Hier is de overdagslapenfeature ook al een tijdje stuk. 's Morgens en 's middags een half uurtje maximaal. Gelukkig zijn de nachten goed.
Mits ik zelf niet de hele nacht wakker lig met een dichte neus en kriebelhoest. Ik ga vandaag het begrip 'brak' een hele nieuwe invulling geven.
True!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:31 schreef Stormqueen het volgende:
Die 1 jaar lijkt me ook een globale richtlijn he, geen harde grens, hij hoeft niet daags na zn verjaardag die fles te laten vallen ofzo
Kwam hier na tandjes, en toen ging het weer goed, en toen kwam er een stevige verkoudheid en ias alles andersquote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:45 schreef Tante_Soesa het volgende:
Oh, wat ben ik toch blij met jullie![]()
.
Alle baby's om mij heen slapen overdag perfect, 2x 2/2,5 uur en slapen de nacht door. En de mijne? Die sliep heel goed en door toen ze 3 maanden oud was. Toen werd ze ziek en sindsdien... Minimaal 2 nachtvoedingen.
Overdag slaapt ze meestal 4x een half uurtjeen heeeeel soms (of op het KDV
) iets langer. Ze is verder heel vrolijk dus dat zal wel. Maar die nachten
. Vannacht heeft ze weer de hele nacht liggen hoesten
. Ze is in de avond ook heeeeel onrustig trouwens. Als ze in bed ligt dan kunnen we er elke 20 minuten naar toe om haar speen te geven of om haar even te knuffelen. Ik hou haar maar bij me op schoot of in de kinderwagen, dan zijn we er sneller bij en is ze sneller weer rustig. Maar waarom dat nou is...
![]()
Het is een faaaaaaase.
het helpt ook niet dat mijn oudste met 3 maanden gewoon rustig 's avonds in bed sliep en 's nachts voor 1 voeding kwam. Die ging overigens pas goed slapen overdag toen ze 7 maanden oud was
Verder is S'je 5 maanden vandaag
27quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:49 schreef Burdie het volgende:
Bf, goede maand was dat. Ik ben van de 3e en jij?
Tegenwoordig ook, maar dan staat er maldextrose of druivensap of zoiets op het etiketquote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:11 schreef Fazzoletti het volgende:
'samengesteld uit appelen en suiker'![]()
Zo ging dat dus vroeger
Niets is wat het lijktquote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:18 schreef Burdie het volgende:
[..]
Tegenwoordig ook, maar dan staat er maldextrose of druivensap of zoiets op het etiket.
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:29 schreef Zoë23 het volgende:
Ik kreeg vroeger (ben 26) ook al rond de 12weken vaste voeding. Ik at gewoon met de pot mee. Heb wel gevoelige maag&darmen dus ik wacht er lekker mee bij E en S.
EnTsja, ik heb 7 maanden uitsluitend bv gehad en heb ook gevoelige darmen, dus waar t nou aan ligt... dat is een beetje gokwerk denk ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Het advies is om niet te vroeg met bepaalde vaste voeding te beginnen omdat de darmen daar nog niet klaar voor zijn. Advies zal er vast met een reden zijn.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:32 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Tsja, ik heb 7 maanden uitsluitend bv gehad en heb ook gevoelige darmen, dus waar t nou aan ligt... dat is een beetje gokwerk denk ik.
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:45 schreef Tante_Soesa het volgende:
Oh, wat ben ik toch blij met jullie![]()
.
Alle baby's om mij heen slapen overdag perfect, 2x 2/2,5 uur en slapen de nacht door. En de mijne? Die sliep heel goed en door toen ze 3 maanden oud was. Toen werd ze ziek en sindsdien... Minimaal 2 nachtvoedingen.
Overdag slaapt ze meestal 4x een half uurtjeen heeeeel soms (of op het KDV
) iets langer. Ze is verder heel vrolijk dus dat zal wel. Maar die nachten
. Vannacht heeft ze weer de hele nacht liggen hoesten
. Ze is in de avond ook heeeeel onrustig trouwens. Als ze in bed ligt dan kunnen we er elke 20 minuten naar toe om haar speen te geven of om haar even te knuffelen. Ik hou haar maar bij me op schoot of in de kinderwagen, dan zijn we er sneller bij en is ze sneller weer rustig. Maar waarom dat nou is...
![]()
Het is een faaaaaaase.
het helpt ook niet dat mijn oudste met 3 maanden gewoon rustig 's avonds in bed sliep en 's nachts voor 1 voeding kwam. Ik weet dat ik niet moet vergelijken maar toch... E ging overigens pas goed slapen overdag toen ze 7 maanden oud was, dat is mijn houvast![]()
Ik herken idd wel dingen van Lou in Suus! Gelukkig gaat het in slaap vallen niet met gehuil of gevoed bij ons, een beetje gemopper en dan valt ze rustig in slaap. Voor de hele 30 minuten langquote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:42 schreef Skittles het volgende:
[..]
![]()
Wij zitten precies in hetzelfde ritme. Overdag weinig slaap met elk slaapje een half uur en vaak met een hoop gehuil in slaap voeden. Maar als ze wakker wordt is ze wel echt vrolijk.
Envoor S!
Na de goede nacht van vrijdag op zaterdag zijn de nachten weer bal, maar ik trek het een stuk beter.
We hebben de laatste prikjes erin zitten. Eventjes bij het prikken gehuild, maar een kus op dr voorhoofd en ze was weer tevreden en begon weer te brabbelen en lachen naar de verpleegkundige. Scheetje is het
Ja de 15e was ze 4 maanden.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:50 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik herken idd wel dingen van Lou in Suus! Gelukkig gaat het in slaap vallen niet met gehuil of gevoed bij ons, een beetje gemopper en dan valt ze rustig in slaap. Voor de hele 30 minuten lang
Fijn dat de prikjes goed gingen! Maarre, is Lou alweer 4 maanden?!
Vond het vooral zo naar dat je kind ineens anders ruikt als je m terugkrijgt. Was me daarvoor helemaal niet bewust van zn geur, maar kreeg m terug en hij rook anders en bahbah.. Was wel snel over gelukkig en vond het de 2e keer al niet meer erg.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:37 schreef BlueEyes het volgende:
DaD
Dat is even heel erg slikken maar ook die hobbel kom je over.
Het eerste stapje van loslaten vond ik dat, heel naar.
Zo vreselijk waarquote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:37 schreef BlueEyes het volgende:
DaD
Maar als ik nu zie hoe mijn jochie gek is op zijn 2 vaste leidsters, en zij op hem, dan weet ik dat het goed is.
Hoop dat jij ook snel zo'n gevoel krijgt!
Gek he dat die mini's ineens zo hard lijken te gaan allemaal!
En het übercliché over het wordt steeds leuker![]()
Het is echt zo![]()
Overweldigend af en toe als je merkt dat je kindje steeds meer kan en doet en dat je helemaal vervuld ervan bent en en en en...
Of dat je van jezelf merkt dat je ook zo'n moeder bent die overal foto's van maakt, het liefst alles en overal spamt over je kind en er niet over op kan houden er over te praten![]()
En ditquote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:37 schreef BlueEyes het volgende:
DaD
Maar als ik nu zie hoe mijn jochie gek is op zijn 2 vaste leidsters, en zij op hem, dan weet ik dat het goed is.
Hoop dat jij ook snel zo'n gevoel krijgt!
Gek he dat die mini's ineens zo hard lijken te gaan allemaal!
En het übercliché over het wordt steeds leuker![]()
Het is echt zo![]()
Overweldigend af en toe als je merkt dat je kindje steeds meer kan en doet en dat je helemaal vervuld ervan bent en en en en...
Of dat je van jezelf merkt dat je ook zo'n moeder bent die overal foto's van maakt, het liefst alles en overal spamt over je kind en er niet over op kan houden er over te praten
Hahahaquote:
Beginnen met groente wordt ook aangeradenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:28 schreef Stormqueen het volgende:
Ik wil sowieso beginnen met groenten eigenlijk. Maar echt pas bij zes maanden en niet eerder als t even kan.
Dikke +1 op dit!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:53 schreef BlueEyes het volgende:
Wmik ik knikker altijd na een dag KDV al zijn kleding in de was en hij gaat onder de douche of in bad![]()
Die andere luchtjes vind ik ook vreselijk.
Maar doe dat ook als hij bij visite op schoot is geweest en die hem hebben geknuffelt en hij ruikt naar de visite.
Gelukkig is het spartelen hier nu mode dus hij krijgt geen tijd om op schoot stil geknuffeld te worden en dus geurtjes over te nemen van visite
Haha, dat je aankomt met de lepel en ineens wordt er op de lepel gedoken en zit de prut op het voorhoofd ipv het mondjequote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja tof is dat hè BE! De mijnes doet net alsof ze een maand niet heeft gegeten. Ze doet haar mondje open en schudt zo met haar hoofdje dat ik echt goed het lepeltje moet richten, anders zit ze heul onder
Ook dat jaquote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:36 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Haha, dat je aankomt met de lepel en ineens wordt er op de lepel gedoken en zit de prut op het voorhoofd ipv het mondje
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:36 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Haha, dat je ik aankom met de lepel en ineens wordt er op de lepel gedoken en zit de prut op het mijn voorhoofd ipv het zijn mondje
Jonguh, je had de potjes en lepeltjes gewoon al klaarliggen. Geef maar gewoon toe.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:38 schreef kwakz0r het volgende:
Voor iedereen denkt dat ik er met 4 maanden 3x per dag een groentehap in ga douwen, dat was niet mijn bedoeling![]()
ja man, ik stop s ochtends stiekem ook wat chocopasta of leverpastei op de lepel waarmee hij zijn vitamine D krijgt. alvast lekker aan de smaakjes wennen! oh pindakaas en honing vindt hij ook top, en als je chips een beetje fijnmaakt gaat t ook prima.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:39 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Jonguh, je had de potjes en lepeltjes gewoon al klaarliggen. Geef maar gewoon toe.
Het is wel al op iets te nieuwsgierige kat beland toen de lepel een mep kreeg.quote:
Ik denk dat de moeders die er weinig moeite mee hebben, het ook niet/zelden posten (want iets wat je zelf niet opvalt, zul je ook niet snel posten, zeg maar).quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:38 schreef kwakz0r het volgende:
Ik voel me een beetje een rare mama als ik dit zo lees, want t zal me echt worst wezen of M anders ruikt als ik m terugkrijgals mn moeder oppast ruikt ie ook naar parfum en wasmiddel, maar dat vind ik echt geen reden voor een badje ofzo...
En misschien dat t helpt dat we m al een paar keer een dag bij familie hebben achtergelaten, maar ik zie er ook nog niet zo tegenop om hem bij t kdv achter te laten. die leidsters zijn babies gewend, dus ik vertrouw ze prima met hem, en dat "omg mijn baby is niet bij me!" moment heb ik dus eerder al gehad voor avondjes en dagjes weg...
In alle vormen die je bedenken kan, vaste vorm, prak en pureepotjes.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe geven jullie trouwens groentehap? Helemaal gepureerd? Of geprakt?
Tom krijgt regelmatig chocoladepasta. Dat heb je met grotere zussen die je wel een korstje toestoppen (is zij van het korstje af, en Tom blijquote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:41 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja man, ik stop s ochtends stiekem ook wat chocopasta of leverpastei op de lepel waarmee hij zijn vitamine D krijgt. alvast lekker aan de smaakjes wennen! oh pindakaas en honing vindt hij ook top, en als je chips een beetje fijnmaakt gaat t ook prima.
/grotebiecht
Gebakken zalm nog niet geprobeerd, maar vermoed dat hij het lekker vindtquote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:39 schreef exode het volgende:
Zalm is hier ook favoriet Coco, wij eten het vanavond toevallig weer met pasta, courgette etc. Eet mijnheer gewoon mee. Totnogtoe vindt hij alleen witlof echt vies en couscous heel raar.
gepureerde salt and vinegar, alvast een beetje Engelandliefde erin stampen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:43 schreef exode het volgende:
Welke smaak chips Kwak? Ik raad bolognese aanEn ik zou de chips heel geven, kokhalsreflex werkt prima.
Rapley bedoel je? Ik wil het wat vaster geven nu, maar ik ben echt als de dood dat ze zich verslikt of dat er een stuk blijft hangen :/ Ze heeft ook nog nul tand.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:43 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
In alle vormen die je bedenken kan, vaste vorm, prak en pureepotjes.
Vast is favoriet!
Pardon?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Tom krijgt regelmatig chocoladepasta. Dat heb je met grotere zussen die je wel een korstje toestoppen (is zij van het korstje af, en Tom blij).
[..]
Gebakken zalm nog niet geprobeerd, maar vermoed dat hij het lekker vindtTot nu toe wel makkelijk, een baby/bijna-dreumes die alles eet
Saar at niet slecht, maar het is toch een groot verschil met T!
Witlof was bij mijn oudste het eerste en echt *ril*momentje. Echt vreselijk vies gezicht en echt een rilling door dat hele lijfje. Vies! Denk dat ik t nu niet eens ga proberen. Dat komt later wel.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:39 schreef exode het volgende:
Zalm is hier ook favoriet Coco, wij eten het vanavond toevallig weer met pasta, courgette etc. Eet mijnheer gewoon mee. Totnogtoe vindt hij alleen witlof echt vies en couscous heel raar.
Oh, er kwam op facebook wel een filmpje langs van een baby die een zuur matje van zn ouders (met wie ik dus bevriend ben op fb) kreeg toegestopt. Puur om te proeven en puur voor the lolz (kind trekt gek gezicht), maar dat vond ik dan wel weer wat te ver gaan en wat sneu.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:41 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja man, ik stop s ochtends stiekem ook wat chocopasta of leverpastei op de lepel waarmee hij zijn vitamine D krijgt. alvast lekker aan de smaakjes wennen! oh pindakaas en honing vindt hij ook top, en als je chips een beetje fijnmaakt gaat t ook prima.
/grotebiecht
Haha dat van die geurtjes is bij mij niet heel erg en heb er nu ook totaal geen last meer van. Maar die eerste keer dat hij anders rook vond ik heel naar. Vooral denk ik omdat ik me nooit gerealiseerd had dat hij rook zoals hij rook en nu ineens anders en toen herkenden mn hormonen m ineens niet meer ofzo. Moeilijk uit te leggen..quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:49 schreef Skittles het volgende:
Kwak dat van de andere geurtjes heb ik ook nietDe parfum van de go is zo lekker dat ik aan Lou snuffel als ze daar is geweest
Een baby heeft een heel goed kokhalsreflex, juist heel veilig om het zo te doenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Rapley bedoel je? Ik wil het wat vaster geven nu, maar ik ben echt als de dood dat ze zich verslikt of dat er een stuk blijft hangen :/ Ze heeft ook nog nul tand.
Sorry, ik weet het, mij gaat het ook veel te snel. Maar 'baby' kan ik bijna niet meer met goed fatsoen over Tom zeggenquote:
SPOILER: zijn hoofd lijkt groter dan dat van zijn zus en hij draagt maat 80. Da's geen baby meer :'(Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bizar!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:49 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh, er kwam op facebook wel een filmpje langs van een baby die een zuur matje van zn ouders (met wie ik dus bevriend ben op fb) kreeg toegestopt. Puur om te proeven en puur voor the lolz (kind trekt gek gezicht), maar dat vond ik dan wel weer wat te ver gaan en wat sneu.
Het was echt nog een baby-baby, zeg maar. als ik moet gokken een paar maanden oud, nog niet eens oud genoeg voor bijvoeding.
+1quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:43 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik denk dat de moeders die er weinig moeite mee hebben, het ook niet/zelden posten (want iets wat je zelf niet opvalt, zul je ook niet snel posten, zeg maar).
Voor mij is het (ook) best vreemd om te lezen dat anderen er zo'n moeite mee kunnen hebben als hun baby naar iets/iemand anders ruikt. Ik heb dat -net als jij- nog nooit gehad. Niet bij S., en niet bij T.
Moeite met wegbrengen naar kdv heb ik ook niet gehad.
Waarmee ik wil zeggen, je bent niet vreemd kwak.
Ik weet zelf niet of ik rapley zou durven als Tom nog geen tanden had. Maar hij heeft er 8, dus hij kan al goed kauwen. Rationeel gezien weet ik trouwens wel dat het gewoon kan, maar ik ben een beetje een bangerik wat dat betreft.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:48 schreef BlueEyes het volgende:
Sun F heeft ook geen tanden hoor!
En Rapley kan je het noemen, maar ik varieer dus alles met potjes/ vers met de staafmixer naar prakken en gewoon hele stukken geven.
Ik ben niet zo 'geloofvast' zeg maar
Saar is twee jaar en 4 maanden oud, en exact hetzelfde verhaalquote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:47 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Witlof was bij mijn oudste het eerste en echt *ril*momentje. Echt vreselijk vies gezicht en echt een rilling door dat hele lijfje. Vies! Denk dat ik t nu niet eens ga proberen. Dat komt later wel.
oh en ik wil het enthousiasme niet teveel temperen natuurlijk. Maar wij dachten: yes, ze eet alles en vind het geweldig. Dus een lekker makkelijke eter. Maar helaas. Nu is ze 2,5 en zegt NEE. Ze lust ineens niets meer qua groente (en zingt dan op de achterbank zelfgemaakte liedjes over koek, pannekoek en appelmoes, da's dan wel weer schattig). Vast een fase, maar wel een lastige..
Oh, ik snap de grap ook welquote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:56 schreef kwakz0r het volgende:
ik ken alleen de citroen-hapfilmpjes.... maar meestal wel met iets grotere babies.
Nou als je dus écht een rilling wil krijgen moet je witlof proberen..quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:59 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh, ik snap de grap ook welIk heb me regelmatig bescheurd om de gezichten die S. kon trekken. En dan lieten we het haar expres nog een keer proeven ook
Maar idd, toen was ze wel al wat ouder, en niet 2 maanden ofzo.
Haha, ik zal het binnenkort eens proberen bij Tomquote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:01 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Nou als je dus écht een rilling wil krijgen moet je witlof proberen..
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:18 schreef Fazzoletti het volgende:
Witlof staat hier echt nooit op het menu, ik vind het echt zooo vies![]()
Coco, dat is inderdaad geen baby meer te noemenLijkt me zo leuk die interactie tussen broer & zus
![]()
Een nieuwe favoriet hier is sinaasappelDie sinaasappel wordt verpulverd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kwak, niet zo onzeker zijn hoor! Hij ziet er prima uit!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:51 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind F zo tof!
ik moet M ook even spammen, in zn nieuwe broekie en truitje genaaid en gebreid door mij...en ja, die tegels zijn normaal puzzeltegelformaat... ik kreeg gisteren ook achter elkaar van collega's te horen hoe GROOT hij wel niet was/holland's welvaren (maar dat laatste vat ik altijd op als eufemisme voor dik en dan denk ik
)
[ link | afbeelding ]
geen idee! z'n lengte is maar 1 keer gemeten op t CB, dat was op +1 (gewicht toen ook), vier weken daarna alleen gewogen en toen zat ie op +2. ik vermoed dat ie met beide nu tussen +1 en +2 in zit... donderdag gaat ie voor de 4-maandenprikkies en wordt hij weer gewogen en gemeten. We'll see!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
De curve van M. is toch gewoon in orde? En die konijn idd
Haha, dat is een van de eerste dingen die me opvielquote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:00 schreef kwakz0r het volgende:
goed geplaatst konijn overigens, niet?
Krijg je eigenlijk geen info over de donor? Qua basics, bedoel ik.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:36 schreef exode het volgende:
Ah naar Spees, beterschap!!
Wij vragen ons echt af hoe groot onze jongen gaat worden. Hij heeft grote voeten en handen. Mijn vrouw is niet zo groot, misschien was het wel een beer van een donor.....Een vriendin van mij had nog voordat mijn vrouw zwanger was gedroomd dat wij een grote blonde zoon zouden krijgen. Zo'n eentje die tussen ons in gaat lopen en zijn armen om ons heenslaat zo van 'Mijn mama's'.
Mijn kind is 9kg en wordt hollands welwaren genoemd, ja ze heeft spek, zal er heus wel afgaan als ze eenmaal beweegt,ze heeft ws mijn bouw, das jammer voor dr, had haar graag die van papa gegeven, maar tja 50% kans...quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:51 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind F zo tof!
ik moet M ook even spammen, in zn nieuwe broekie en truitje genaaid en gebreid door mij...en ja, die tegels zijn normaal puzzeltegelformaat... ik kreeg gisteren ook achter elkaar van collega's te horen hoe GROOT hij wel niet was/holland's welvaren (maar dat laatste vat ik altijd op als eufemisme voor dik en dan denk ik
)
[ link | afbeelding ]
Die heb ik van Luc ookquote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:56 schreef kwakz0r het volgende:
ik ken alleen de citroen-hapfilmpjes.... maar meestal wel met iets grotere babies.
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Nu heb ik zin in chips![]()
Ik ben geen fan van rapley maar ik zal niet in herhaling vallen wb mijn ervaringen. Heb ik volgens mij al 4x getypt
Suus is ziekze belden vanuit het kdv en ze is echt niet lekker. Koorts, ze valt steeds in slaap... Gelukkig drinkt ze wel regelmatig kleine beetjes. En soms krijg ik een glimlachje waarna ze meteen weer in slaap kukelt. Moet straks toch al naar de ha voor haar dus zal ik meteen even vragen of ze naar haar oren willen kijken en longen willen luisteren.
Coco, Tom is echt een dreumes in het verkeerde lichaam, die had als dreumes geboren willen worden!
Kwak, niks mis met M's postuur, gewoon een lange baby met vet waar vet hoort te zitten in de juiste hoeveelheden voor zover ik zie
Beterschap voor alle sneutjes!
Ik ga verder met kolven, maar dan in eigen tijd (lees lunchpauze).quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:15 schreef Fazzoletti het volgende:
Oeh, kan me je zorgen wel voorstellen Kursor! Ga je nu je kolfverlof stopt in eigen tijd kolven of stop je met kolven op werk? Fijn dat het goed gaat met je meisjes samen![]()
DaD, een hele mijlpaal he?![]()
Jullie baby's worden ook steeds ouder heDe mijne ook
9 maanden al! We wilden iets van een loopkar geven voor z'n 1e verjaardag maar hij stapte gister al wat achter een grote kartonnen doos
Ik denk dus niet dat nog 3 maanden wachten een goed idee is
whoah! wat een groterd! en fijn van de stickers!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:42 schreef JufMariska het volgende:
Beterschap voor de Suusjes!
En hoe ist bij DaD??
Wij zijn vanmorgen weer met stickers door de apk bij de kinderarts gekomenWel verwijzing naar de fysio voor bij preemies bekende hoge spierspanning.
62,5 cm en 7200gr
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
Dat hadden wij gisteren bij de bloemkool... alweer, ze vind het echt smerig! Incl rillen en kokhalzenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:02 schreef exode het volgende:
Bij witlof kreeg ik ook echt een blik van 'Wat doe je me aan? Wat is dit voor vreselijks?'
ermahgerd! feuateau!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:45 schreef Stormqueen het volgende:
Fijn dat het goed ging DaD!![]()
GM, wat knus
lekkere ransbak F.
Mijn dochter doet niet aan half werk en produceert zojuist tand #2
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |