Waarom zou je denken dat die minder productie heeft? Kolven zegt niks over je productiequote:Op woensdag 25 februari 2015 10:50 schreef Stormqueen het volgende:
Heeft iemand wel eens geprobeerd om de productie van 1 borst op te voeren? Of is dat een kansloze missie en geeft die borst gewoon minder melk omdat er minder klieren zitten?
omdat ie nooit stuwing heeft, veel minder vol en zwaar voelt en ik mijn kind minder hoor slikkenquote:Op woensdag 25 februari 2015 10:52 schreef Burdie het volgende:
[..]
Waarom zou je denken dat die minder productie heeft? Kolven zegt niks over je productieHeel veel voedende vrouwen hebben één supertiet een eentje die bij het kolven een beetje voor spek en bonen mee doet.
That said. Ja, ik heb het wel eens geprobeerd door extra te kolven en baby bij elke voeding eerst links (mijn spek-en-bonen-tiet) aan te leggen. Bij mij heeft het niet geholpen, en omdat kuiken toch tevreden was, heb ik er verder ook niet heel veel moeite voor gedaan.
Oh nee hoor, en ik zou het ook zeker proberen als ik jou wasquote:Op woensdag 25 februari 2015 10:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
omdat ie nooit stuwing heeft, veel minder vol en zwaar voelt en ik mijn kind minder hoor slikken![]()
maar waarom, tsja, m. drinkt zeker 's avonds / 's nachts maar 1 borst omdat ze na tien minuten weer slaapt. En als ik rechts niet aanbied komt die helemaal droog te staan. Mijn idee was dat als er meer melk uit zou komen, ze ook langer tevreden zou zijn. Maar misschien is dat een rare kronkel.
ik heb dit idd ook ontdektquote:Op woensdag 25 februari 2015 11:11 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik zit op mn werk te kolven en ben mn schelp (? Heet dat zo? Dat zachte siliconen ding) vergeten dus zit nu rechtstreeks aan het plastic. Veel sterker vacuüm en ik kolf dus in no time veel meer.
Ik denk ik plaats het hier maar even dan kan men dit in overweging nemen
Of ben ik spuit 11 en doet iedereen dit al
even hier op terugkomend, waarom is het een kansloze missie?quote:Op woensdag 25 februari 2015 11:04 schreef WupWup het volgende:
Als je met twee borsten voedt, is slechts 1 borst willen opkrikken een kansloze missie ja. Maar je kunt wel je productie algeheel opkrikken? En heb je evt al geprobeerd om haar slapend nog de andere kant te geven? (Vast wel, anders vraag je het niet)
dus ik moet rechterborst maar gewoon accepteren als kneusje?quote:Op woensdag 25 februari 2015 13:52 schreef WupWup het volgende:
Omdat je je prolactineniveau omhoog gooit en dat is niet links of rechts georiënteerd
Die kant is een beetje misluktquote:Op woensdag 25 februari 2015 13:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dus ik moet rechterborst maar gewoon accepteren als kneusje?
ja nou dat, raar tochquote:Op woensdag 25 februari 2015 14:05 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik wel iig, links is mijn stieftiet. Met kolven gister links 20 cc en rechts 180. En dan voelen ze net zo vol. Maar S is wel tevreden na een voeding met alleen links dus het zal wel
*rechterkneuzentietboks*quote:Op woensdag 25 februari 2015 13:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dus ik moet rechterborst maar gewoon accepteren als kneusje?
drinkt zij nog maar 1 voeding overdag? Want als baby's meer drinken, zul je ook meer kolven denk ik?quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:54 schreef Take_A_Picture het volgende:
Holy moly, hoe kolf je zo veel![]()
Ik kolfde vandaag maar 160 totaal! Nu drinkt mini vaak ook maar 150 per voeding, maar wow wat een opbrengst in 1 zit!
Bij mij ook. En ik ben rechtshandig.quote:Op woensdag 25 februari 2015 16:15 schreef Franny_G het volgende:
Bij mij is de rechter het kneusje. Ik ben linkshandig, zou het daarmee te maken hebben..
Leuke foto, DAD. En wat geeft het een vrijheid he, als je overal kunt voeden?
Ik kwam daar op dezelfde manier achterquote:Op woensdag 25 februari 2015 11:11 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik zit op mn werk te kolven en ben mn schelp (? Heet dat zo? Dat zachte siliconen ding) vergeten dus zit nu rechtstreeks aan het plastic. Veel sterker vacuüm en ik kolf dus in no time veel meer.
Ik denk ik plaats het hier maar even dan kan men dit in overweging nemen
Of ben ik spuit 11 en doet iedereen dit al
Sorry, maar zelfs met smilies vind ik dit niet zo'n geslaagde opmerking Omen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:18 schreef Omentielvo het volgende:
Mensen met een gedrocht als kind mogen niet openbaar voeden vind ik![]()
5,5 maand... Het is voornamelijk een erg vermoeiende fase jaquote:Op donderdag 26 februari 2015 13:41 schreef LadyBlack het volgende:
Is S een maand of 4 oud toevallig?Dan is t inderdaad een fase, maar wel een lastige lijkt me ja!
Je kunt proberen of de andere borst op dat moment misschien even beter werkt? Soms lag ze hier enorm te klooien aan 1 kant, en de andere kant was dan gewoon drinken en mmmmmm
Ik vond het juist heel grappig, serieusquote:Op woensdag 25 februari 2015 17:35 schreef Omentielvo het volgende:
Dan maar zo. Er is eigenlijk geen enkel kind dat ik een gedrocht vind. Tegen openbaar voeden ben ik ook niet. Dus ik snap echt echt echt niet dat deze opmerking fout kan vallen.
Het zit me erg hoog. Ik dacht dat het wel duidelijk is dat ik mensen nooit afkat.![]()
Dat heb ik hier heel erg momenteel.quote:Op donderdag 26 februari 2015 13:41 schreef LadyBlack het volgende:
Is S een maand of 4 oud toevallig?Dan is t inderdaad een fase, maar wel een lastige lijkt me ja!
Je kunt proberen of de andere borst op dat moment misschien even beter werkt? Soms lag ze hier enorm te klooien aan 1 kant, en de andere kant was dan gewoon drinken en mmmmmm
Dat ja. Het is een grotere belasting voor de moeder maar dat maakt ook dat het voor vaders moeilijker is, omdat die juist zo aan de zijlijn staan.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 08:49 schreef Omentielvo het volgende:
Soms lijkt het of je nooit over bv mag klagen. Zodra het even moeilijker gaat, wordt dat geroepen. Terwijl alleen even klagen erover al fijn kan zijn. Het kromme is dat ik zo'n reactie ook weer snap vanuit een ander. Je wil mensen die je heel graag mag niet verdrietig zien.
oh dat begrijp ik. Is hier ook al een paar keer geopperd. Ik "klaag" dus maar gewoon niet meerquote:Op vrijdag 27 februari 2015 08:23 schreef Amsel het volgende:
Mijn man zei net "maar als het je zoveel energie kost en de nachtvoedingen je opbreken, dan stop je toch met borstvoeding?" Was lief bedoeld, en hij zei ook nog dat hij het zo goed vond dat ik het beste voor baby wil, maar ik vond het toch niet leuk
Jep, ook deze keer word ik met deze uitspraken geconfronteerd. Toen Piranha in het zkh lag en ik doodziek thuis elke 3 uur kolfde viel de halve familie over me heen dat ik maar gewoon moest stoppen met bv zodat we allemaal konden herstellenquote:Op vrijdag 27 februari 2015 08:23 schreef Amsel het volgende:
Mijn man zei net "maar als het je zoveel energie kost en de nachtvoedingen je opbreken, dan stop je toch met borstvoeding?" Was lief bedoeld, en hij zei ook nog dat hij het zo goed vond dat ik het beste voor baby wil, maar ik vond het toch niet leuk
Zo herkenbaar!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 08:23 schreef Amsel het volgende:
Amen!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:11 schreef Amsel het volgende:
Ik snap het ook, en het is ook alleen maar goed bedoeldMaar ik wil - en ga dus ook - niet stoppen. En ik wil ondersteuning bij die beslissing, niet in de vorm van alternatieven.
Hoe komt het? Geen / trage toeschietreflex? Doet je kolf het nog goed? Is je productie gewoon minder?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 13:24 schreef Stormqueen het volgende:
Kolven wordt hier een steeds langduriger exercitie trouwens. Eerst was ik met tien minuten wel klaar, nu zit ik al gauw 3x 30 minutenvind het niet tof, waar zou dit nou weer door komen?
Ben nu zes uur per week aan het kolven
Dit!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:28 schreef Franny_G het volgende:
Het is best moeilijk om het goed te doen als toehoorder. Het is vooral fijn als je even mag klagen en dat de ander dan alleen maar 'hmmm' 'jaja' doet en je dan een knuffel geeft.
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:17 schreef JufMariska het volgende:
Tnx! Ik kolf net uit 1 borst wat ik gister 2x uit beide borsten haalde. We zijn weer op de goede weg geloof ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |