Ga deze docu maar eens kijken:quote:Op zaterdag 14 februari 2015 06:56 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nee, al mijn koeien zijn vannacht binnenstebuiten gekeerd door aliens
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 07:02 schreef Peesboekvagina het volgende:
[..]
Ga deze docu maar eens kijken:
We zitten binnen ons melkweg stelsel behoorlijk afgelegen. Zelfs met de snelheid van het licht duurt een reis tussen de sterren eeuwen. En daarnaast is vanwege de straling in de ruimte reizen tussen de sterren behoorlijk dodelijk. Dus ja de kans dat ET ons heeft bezocht is denk ik behoorlijk klein. En wel met onzin af te doen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 06:28 schreef Peesboekvagina het volgende:
Jammer dat nog steeds veel mensen denken dat het allemaal onzin is. Dit is het grootste verhaal ooit in de geschiedenis van de mensheid en wat doet de mens? Het onderwerp ridiculiseren uit angst voor het onbekende.
De straling is grotendeels ultraviolette en dat kan worden tegengehouden door een laag glas (zoals in een ruimteveer).quote:Op zaterdag 14 februari 2015 07:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
We zitten binnen ons melkweg stelsel behoorlijk afgelegen. Zelfs met de snelheid van het licht duurt een reis tussen de sterren eeuwen. En daarnaast is vanwege de straling in de ruimte reizen tussen de sterren behoorlijk dodelijk. Dus ja de kans dat ET ons heeft bezocht is denk ik behoorlijk klein. En wel met onzin af te doen.
Voorbij het bereik van de zon is er bijvoorbeeld ook straling in de ruimte aanwezig zoals protonen die je DNA letterlijk in stukken snijd. Ook wel bekend onder de termen galaktische straling, kosmische straling en vroeger hoogstraling. Niet iets wat je met een raam of zonnebril tegenhoud. Binnen ons zonnestelsel is er vooral sprake van laag-energetische deeltjes zoals de zonnewind. Maar in de ruimte zelf vooral weer hoog-energetische deeltjes afkomstig van bijvoorbeeld novas en dingen als zwarte gaten. Die laatste straling is behoorlijk dodelijk.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 07:38 schreef mig72 het volgende:
[..]
De straling is grotendeels ultraviolette en dat kan worden tegengehouden door een laag glas (zoals in een ruimteveer).
Mensen hebben ook vaak een hobby hoorquote:Op zaterdag 14 februari 2015 07:08 schreef datismijnmening het volgende:
[..]!
Ik geloof echt niet dat er geen leven is buiten dat op aarde, daar is het universum te groot voor, maar denken dat aliens hier naar toe komen om koeien te slachten en graancirkels te maken![]()
Tenzij, en daar gaan wij weer, het paralelle universum kunnen betreden, dat is 1 van de 24 theoretische dimensies.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 07:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
We zitten binnen ons melkweg stelsel behoorlijk afgelegen. Zelfs met de snelheid van het licht duurt een reis tussen de sterren eeuwen. En daarnaast is vanwege de straling in de ruimte reizen tussen de sterren behoorlijk dodelijk. Dus ja de kans dat ET ons heeft bezocht is denk ik behoorlijk klein. En wel met onzin af te doen.
Dat is puur theorie. En hoe zou het betreden van parallel universum dan vervolgens je reis versnellen? Binnen je eigen dimensie? En stel dat een hoog technologisch beschaving ons bezoekt ik vermoed dat zo iets wel iets meer zou op vallen dan wat licht bolletjes in de lucht. En als die beschaving een beetje denkt zoals wij zou dat denk ik ook behoorlijk fataal zijn denk ik zo voor onze beschaving.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 08:04 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Tenzij, en daar gaan wij weer, het paralelle universum kunnen betreden, dat is 1 van de 24 theoretische dimensies.
Het stilstaande cern deeltje bevestigd dat.
Waarom reizen? Het kan 1 mm naast je zijn.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 08:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is puur theorie. En hoe zou het betreden van parallel universum dan vervolgens je reis versnellen? En stel dat een hoog technologisch beschaving ons bezoekt ik vermoed dat zo iets wel iets meer zou op vallen dan wat licht bolletjes in de lucht. En als die beschaving een beetje denkt zoals wij zou dat denk ik ook behoorlijk fataal zijn denk ik zo voor onze beschaving.
Ok maar hoe zou dan naar een andere dimensie vertrekken relevant zijn om sneller dan het licht te reizen binnen je eigen dimensie? Ook al ligt een ander universum 1 mm naast je waarvan ik trouwens zou denken je zou moeten merken alleen al aan de aantrekkings kracht van een compleet universum zo dicht bij naast je.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 08:16 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Waarom reizen? Het kan 1 mm naast je zijn.
Er zijn theoretisch meer dimensies mogelijk, en dat geloof ik 100% meer dan het scheppingsverhaal.
Je bekijkt dit met onze kennis van nu. Wie weet hoeveel verder andere levensvormen zijn of wellicht niet eens verder maar ánders ontwikkeld.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 08:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ok maar hoe zou dan naar een andere dimensie vertrekken relevant zijn om sneller dan het licht te reizen binnen je eigen dimensie? Ook al ligt een ander universum 1 mm naast je waarvan ik trouwens zou denken je zou moeten merken alleen al aan de aantrekkings kracht van een compleet universum zo dicht bij naast je.![]()
Hoe kom je daar nou bij? Zeker omdat er dus volgens jou dus in de middeleeuwen deze zaken bestonden en jij dus weet hoe zij daar tegen aangekeken zouden hebben?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 08:42 schreef timmmmm het volgende:
jij kijkt hiertegen aan zoals mensen in de middeleeuwen tegen ons internet, onze vliegtuigen, onze televisies zouden kijken.
De kans is zeer groot dat het trucje meermalen herhaald is want er bestaan miljarden exoplaneten of wij het ooit zullen weten, ik betwijfel het.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 08:42 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je bekijkt dit met onze kennis van nu. Wie weet hoeveel verder andere levensvormen zijn of wellicht niet eens verder maar ánders ontwikkeld.
jij kijkt hiertegen aan zoals mensen in de middeleeuwen tegen ons internet, onze vliegtuigen, onze televisies zouden kijken. Wat zouden ze in de gouden eeuw zeggen als wij vertellen dat we in een halve seconde een directe verbinding met indonesie kunnen maken?
Dat wij niks weten tegen die straling, dat wij niks weten wat snel genoeg kan gaan voor snoepreisjes naar onze planeet, wil niet zeggen dat hypothetische aliens dat niet weten.
Dat gezegd hebbende weet ik ook zo net nog niet of er ander intelligent leven is. Het is waar dat er een ontelbare schare planeten is, maar in onze evolutie en geschiedenis hadden ook ontelbare dingen anders kunnen gaan. Het is een gigantische aaneenschakeling toevalligheden dat we zo geworden zijn. Dus of zo'n toevalligheid nog eens zo plaats kan vinden dat er intelligent leven, zelfs verder ontwikkeld, kan bestaan, dirf ik niet te zeggen
Zo vertel je het in ieder geval. In de ruimte is er straling waar je dood van gaat en buitenaards leven moet van ver komen dus zullen ze er wel niet zijn.quote:
Je zou zelfs kunnen zeggen dat op plekken waar er een dichte concentratie van sterren is er ook weinig kans op leven is. Vanwege een grotere kans op een supernova. Vandaar dat het ook zo handig is wellicht dat de zon van ons nogal afgelegen is.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:01 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
De kans is zeer groot dat het trucje meermalen herhaald is want er bestaan miljarden exoplaneten of wij het ooit zullen weten, ik betwijfel het.
Misschien houden aliens ook wel van humor, misschien doen ze dat om onze reactie vervolgens uit te zenden op primetimequote:Op zaterdag 14 februari 2015 07:08 schreef datismijnmening het volgende:
[..]!
Ik geloof echt niet dat er geen leven is buiten dat op aarde, daar is het universum te groot voor, maar denken dat aliens hier naar toe komen om koeien te slachten en graancirkels te maken![]()
Of juist wel. Dat hangt van je manier van kijken af. SF is leuk om te lezen bijvoorbeeld maar of dat in de praktijk mogelijk is? Is iets anders.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zo vertel je het in ieder geval. In de ruimte is er straling waar je dood van gaat en buitenaards leven moet van ver komen dus zullen ze er wel niet zijn.
Dat wij niet weten hoe we sneller kunnen en dat wij geen oplossing voor levensgevaarlijke straling hebben, is geen argument om aan te tonen dat zij het niet kunnen
En dat bedoel ik met mijn vergelijking. Mensen in de middeleeuwen hadden alles wat we nu hebben in de praktijk ook onmogelijk geacht. Je weet niet wat allemaal wel of niet kan, we weten wat wij wel of niet kunnen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Of juist wel. Dat hangt van je manier van kijken af. SF is leuk om te lezen bijvoorbeeld maar of dat in de praktijk mogelijk is? Is iets anders.
Onze grenzen zijn nog lang niet bereikt, wij beginnen pas net.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En dat bedoel ik met mijn vergelijking. Mensen in de middeleeuwen hadden alles wat we nu hebben in de praktijk ook onmogelijk geacht. Je weet niet wat allemaal wel of niet kan, we weten wat wij wel of niet kunnen.
Tenzij je zo arrogant bent te denken dat we aan de top zitten qua natuurkunde en andere techniscje dingen, kan je gewoon niet inschatten wat buitenaards leven wel of niet kan. Als ze er zijn natuurlijk
Veel van hoe we nu tegen dit soort zaken als het universum aan kijken hebben we te danken aan mensen die voor en tijdens de middeleeuwen leefden. Het woord atoom en het denken dat er onzichtbare deeltjes zijn komt al voor in de klassieke oudheid. Denken dat de middeleeuwen een tijd van domme mensen en achterstand was is jou beperkte manier van denken juist.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En dat bedoel ik met mijn vergelijking. Mensen in de middeleeuwen hadden alles wat we nu hebben in de praktijk ook onmogelijk geacht. Je weet niet wat allemaal wel of niet kan, we weten wat wij wel of niet kunnen.
Klopt maar er blijft volgens de kwantum fysica wel een soort kloon van je zelf achter ethisch lastig denk ik.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:21 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Onze grenzen zijn nog lang niet bereikt, wij beginnen pas net.
Teleportatie is al binnen handbereik.
Oke joh. Even het punt missen, niks mis mee.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Veel van hoe we nu tegen dit soort zaken als het universum aan kijken hebben we te danken aan mensen die voor en tijdens de middeleeuwen leefden. Het woord atoom en het denken dat er onzichtbare deeltjes zijn komt al voor in de klassieke oudheid. Denken dat de middeleeuwen een tijd van domme mensen en achterstand was is jou beperkte manier van denken juist.
Met teleportatie bedoel ik dan ook niet zoals je in films ziet want dan loop je in mijn optiekquote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
Klopt maar er blijft volgens de kwantum fysica wel een soort kloon van je zelf achter ethisch lastig denk ik.
Dat klopt maar dat wij in ons huidige beperkte cirkeltje blijven denken is ook niet goed waar zijn de grote denkers van toen nu dan? Ik noem een Einstein en een Da Vinciquote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Oke joh. Even het punt missen, niks mis mee.
wat ik stelde is dat dingen als internet en televisie voor mensen in de middeleeuwen ook als onmogelijk zouden lijken. Ik gaf als ander voorbeeld dat ze je in de gouden eeuw toch niet zouden geloven als je zegt dat we in een halve seconde boodschappen door kunnen geven aan vb indonesië, of zelfs beeld kunnen hebben daar.
Dat ze niet dom waren is een ander verhaal. Net als we nu niet dom zijn. Toch is verdere technische vooruitgang niet alleen niet ondenkbaar maar ook waarschijnlijk. Wat we nu als onmogelijk zien, en wat jij als tegenwerping gebruikt voor lange ruimtereizen , hoeft voor een hypothetische verder ontwikkelde beschaving nauwelijks een barriere te zijn.
Dus doe maar rustig, ik val niemand aan, ik zeg over niemand dat ze beperkt denken. Behalve over iedereen. Ik stel enkel dat barrières van nu van ons geen barrières hoeven te zijn. Net als barrières in het verleden nu geen barrières/onmogrlijkheden meer zijn.
Ik denk, maar dit is pure speculatie na er zo'n minuut over nagedacht te hebben, dat mensen als een Da Vinci in deze tijd niet meer voor kúnnen komen. De zogehete universele homo. Om nu doorbraken te bereiken moet je eerst echt jarenlange studie volgen om te weten waar het over gaat, om vervolgens nog jarenlang je doorbraak te onderzoeken. Hoe verder je komt in een bepaalde wetenschap, hoe verder je moet ingaan op één bepaald onderwerp om daadwerkelijk iets te bereiken.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:38 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Dat klopt maar dat wij in ons huidige beperkte cirkeltje blijven denken is ook niet goed waar zijn de grote denkers van toen nu dan? Ik noem een Einstein en een Da Vinci
Gewoon om ons te fucken in een extraterrestriele editie van bananasplitquote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:08 schreef vipergts het volgende:
[..]
Misschien houden aliens ook wel van humor, misschien doen ze dat om onze reactie vervolgens uit te zenden op primetime
Hawking kan dan ook in 11 dimensies denken.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 10:31 schreef DeJori het volgende:
Dit gebeurt er dus als je om half zeven topics opent. Zoals Hawking ooit zei: hoe komt het dat als aliens naar aarde komen, ze zich alleen aan rare mensen tonen?
Oh, en kijkt me inderdaad geen topic voor nws.
Zag laatst een documentaire op discovery over zeemeerminnen, die bestaan ook echt!quote:Op zaterdag 14 februari 2015 07:02 schreef Peesboekvagina het volgende:
[..]
Ga deze docu maar eens kijken:
Met de snelheid van het licht reis je in een fractie van een seconde door het hele heelal. Niet dat ik in deze onzin geloof, maar als wezens met snelheden van dicht bij de lichtsnelheid zouden kunnen bewegen, is afstand niet het probleem.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 07:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
We zitten binnen ons melkweg stelsel behoorlijk afgelegen. Zelfs met de snelheid van het licht duurt een reis tussen de sterren eeuwen.
Was het maar zo'n feest dan was het hele probleem opgelost, nee wij praten hier in afstanden over lichtjaren dus de afstand die je in 1 jaar kunt afleggen op lichtsnelheid.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 11:09 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Met de snelheid van het licht reis je in een fractie van een seconde door het hele heelal. Niet dat ik in deze onzin geloof, maar als wezens met snelheden van dicht bij de lichtsnelheid zouden kunnen bewegen, is afstand niet het probleem.
Dat is de afstand die "je" kunt afleggen voor iemand die je observeert. Voor degene die zelf reist met de lichtsnelheid, verloopt de tijd (veul) langzamer en degene legt de afstand van het heelal in een fractie van een seconde af.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 11:13 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest dan was het hele probleem opgelost, nee wij praten hier in afstanden over lichtjaren dus de afstand die je in 1 jaar kunt afleggen op lichtsnelheid.
De observator is in dit geval wel redelijk relevant. Je hebt er niet veel aan iemand in zijn eentje naar een andere planeet te sturen als hij zijn bevindingen niet met je kan delen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 11:16 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Dat is de afstand die "je" kunt afleggen voor iemand die je observeert. Voor degene die zelf reist met de lichtsnelheid, verloopt de tijd (veul) langzamer en degene legt de afstand van het heelal in een fractie van een seconde af.
Het probleem is daarmee niet opgelost omdat het een enorme zwik energie kost om iemand naar een snelheid van dicht bij de lichtsnelheid te brengen.
Het gaat in dit geval om bezoekjes van andere entiteiten aan ons. Het is goed mogelijk dat wezens van ver weg ons bezoeken als ze zich met een enorme snelheid kunnen voortbewegen. En zich dan vervolgens met koeien en graancirkels bezig gaan houden.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 11:19 schreef DeJori het volgende:
[..]
De observator is in dit geval wel redelijk relevant. Je hebt er niet veel aan iemand in zijn eentje naar een andere planeet te sturen als hij zijn bevindingen niet met je kan delen.
Maar voor dat op en neer reizen schiet je niets op met vertragingseffect van zulke hoge snelheden. Dan is het nog 40 jaar later eer je terugkomt, alleen ben jijzelf niet in dezelfde mate ouder geworden.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 11:22 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Het gaat in dit geval om bezoekjes van andere entiteiten aan ons. Het is goed mogelijk dat wezens van ver weg ons bezoeken als ze zich met een enorme snelheid kunnen voortbewegen. En zich dan vervolgens met koeien en graancirkels bezig gaan houden.
Dat gemodificeerde graan van Monsanto is anders wel onderzoekswaardig.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 11:22 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Het gaat in dit geval om bezoekjes van andere entiteiten aan ons. Het is goed mogelijk dat wezens van ver weg ons bezoeken als ze zich met een enorme snelheid kunnen voortbewegen. En zich dan vervolgens met koeien en graancirkels bezig gaan houden.
Ik denk dat je een beetje in-the-box denkt. Stel dat wij morgen voor een prikkie een ruimtevaartschip konden bouwen dat naar 0,99999% van de lichtsnelheid zou kunnen versnellen. Dan hadden we een dag later een miljoen vrijwilligers om in dat ruimtevaartschip te stappen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 11:26 schreef DeJori het volgende:
[..]
Maar voor dat op en neer reizen schiet je niets op met vertragingseffect van zulke hoge snelheden. Dan is het nog 40 jaar later eer je terugkomt, alleen ben jijzelf niet in dezelfde mate ouder geworden.
Niet dat het relevant is, want inderdaad graancirkels
Ze verzamelen genetisch materiaal. Oh en mensen worden ook ontvoerd. Ze zullen hier vast van alles onderzoeken.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 07:08 schreef datismijnmening het volgende:
[..]!
Ze tonen zich niet alleen aan rare mensen. Ga de Disclosure Project kijken uit de OP. Er zijn hooggeplaatste militairen onder andere die vertellen dat ze in aanraking zijn gekomen met ET's en hun "schotels".quote:Op zaterdag 14 februari 2015 10:31 schreef DeJori het volgende:
Dit gebeurt er dus als je om half zeven topics opent. Zoals Hawking ooit zei: hoe komt het dat als aliens naar aarde komen, ze zich alleen aan rare mensen tonen?
Oh, en kijkt me inderdaad geen topic voor nws.
Wat is er dan aan de hand met het verminkingsfenomeen?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 10:40 schreef Antaris het volgende:
[..]
Zag laatst een documentaire op discovery over zeemeerminnen, die bestaan ook echt!
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 11:00 schreef timmmmm het volgende:
Het gaat om een tweet van een adviseur van Obama, zelfs Chief of Staff van Clinton. Lijkt mij nieuwswaarde hebben. De OP komt wat ik zo snel zie van de washington post. Ook niet de minste als het om het beoordelen van nieuwswaarde gaat.
Dat jij het onzin vindt, is jouw goed recht. Deze man vindt dat niet, en men mag daar dus over praten. Ik vind het vooral vervelend dat mensen, omdat ze er zelf niets in zien, dat topic maar een beetje gaan lopen verzieken door te zeuren dat het naar BNW moet. Praat lekker mee over het nieuws, of doe het niet. Maar ga het niet lopen verstieren
Uhmm, ze nemen misschien wel zo ongeveer alles onder de loep hoor. Mensen worden ook ontvoerd en er worden testen op ze gedaan.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 11:22 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 11:26 schreef DeJori het volgende:
[..]
Maar voor dat op en neer reizen schiet je niets op met vertragingseffect van zulke hoge snelheden. Dan is het nog 40 jaar later eer je terugkomt, alleen ben jijzelf niet in dezelfde mate ouder geworden.
Niet dat het relevant is, want inderdaad graancirkels
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |