Niet echt. Maar wat moet je met een zooi leerlingen die gewoon belachelijk slecht onderwijs hebben gekregen? Maar negeren? Daar los je ook niks mee op.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zou het fair zijn naar de leerlingen die het betreft?
Als de opleiding niet naar behoren was wel, ze hebben recht op goed onderwijs. Indien ze hierdoor financiële schade leiden dan zou de rekening naar die oude school moeten gaan en zoveel mogelijk naar de oud-bestuurders door worden gestuurd indien die school de schulden niet kan betalen maar dat is helaas slecht geregeld in Nederland.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zou het fair zijn naar de leerlingen die het betreft?
Een marketingafdeling voor een school. Moet ik hier woorden aan vuil maken?quote:Op zondag 15 februari 2015 01:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zijn vaak interims uit de caroussel, ze kunnen zelf niet verantwoordelijk worden gehouden, en de beslissingsnemers zitten al voor de ellende het nieuws bereikt op een andere plek, Google maar eens op Amarantis, scholengemeenschap met een hoofdkantoor op de Zuidas. Heb wel eens gekeken naar hun organogram, was 7 lagen diep, compleet met marketingafdeling en raad van bestuur, ging geloof ik om 40 basisscholen. Ik ken serieuse bedrijven met 200 vestigingen die maar 4 lagen hebben van boven naar beneden.
Je mag echter van goedbetaalde bestuurders verwachten dat zij zich niet als kleuters in de luren laten leggen door die gladde vastgoedjongens. Sowieso moet je je al afvragen waarom een school die gefinancierd wordt met publiek geld zo gemakkelijk eventjes kan doen met gebouwen wat ze wil. Laat standaard de gemeente goedkeuring moeten geven of iets dergelijks en laat de gemeente hierbij de lange termijn belangen in de gaten houden.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat dit soort baantjes worden bemand door mensen die er allemaal maar paar jaar zitten, terwijl zo een bouwperiode vaak wel 10 jaar duurt, je kunt dus vaak maar moeilijk 1 verantwoordelijke aanwijzen, en daar gaat het dus mis. Ik volg dit soort nieuws vrij scherp, en je zult zien dat de vastgoedjongens de winnaars zijn, sowieso een dubieuse tak van sport.
quote:Op zondag 15 februari 2015 16:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een marketingafdeling voor een school. Moet ik hier woorden aan vuil maken?
Je mag echter van goedbetaalde bestuurders verwachten dat zij zich niet als kleuters in de luren laten leggen door die gladde vastgoedjongens. Sowieso moet je je al afvragen waarom een school die gefinancierd wordt met publiek geld zo gemakkelijk eventjes kan doen met gebouwen wat ze wil. Laat standaard de gemeente of provincie goedkeuring moeten geven of iets dergelijks en laat de gemeente/provincie hierbij de langetermijnbelangen in de gaten houden.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat dit soort baantjes worden bemand door mensen die er allemaal maar paar jaar zitten, terwijl zo een bouwperiode vaak wel 10 jaar duurt, je kunt dus vaak maar moeilijk 1 verantwoordelijke aanwijzen, en daar gaat het dus mis. Ik volg dit soort nieuws vrij scherp, en je zult zien dat de vastgoedjongens de winnaars zijn, sowieso een dubieuse tak van sport.
Yep. In essentie lijkt dat het probleem te zijn. Schoolbesturen moeten geen ondernemertje spelen. Sterker nog, je wil het alpha-mannetje-type niet in zo'n bestuur hebben zitten, je wil het saaie, sobere en wat conservatieve type in zo'n bestuur hebben. Mensen die ervoor zorgen dat er voor de lange termijn een goed gebouw is en dat voor de rest al het geld in het onderwijs wordt gestopt: de leraren, middelen die de leraren nodig hebben en middelen die de leerlingen nodig hebben (fatsoenlijke tafels en stoelen, practicumspul, zo'n pop bij biologie, ...). Daar vallen marketingafdelinkjes en PR-afdelinkjes uiteraard niet onder, daar hoort een school geen geld aan te verspillen. Weet je wat goede PR is? Als een hoog percentage van je leerlingen het goed doet in het tertiaire onderwijs. Zet daar op in!quote:Op zondag 15 februari 2015 16:27 schreef raptorix het volgende:
CORPORATE COMMUNICATIE NOG WEL
Man man, ja nee we zijn een school, en gaan een berdrijfje spelen, maar dan zonder verantwoordelijkheden.
Het schijnt trouwens ook een probleem te zijn dat scholen, ondanks dat ze handelen als commerciële bedrijven, een stichting mogen vormen, een hiaat in de wetgeving. Het maakt scholen minder accountable dan wanneer ze een BV zijn aangezien een stichting bepaalde privilleges heeft m.b.t. de boekhouding.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:27 schreef raptorix het volgende:
CORPORATE COMMUNICATIE NOG WEL
Man man, ja nee we zijn een school, en gaan een berdrijfje spelen, maar dan zonder verantwoordelijkheden.
Ehm, ik weet niet of je hier bekend mee bent, maar dat is gewoon 2 handen op 1 buik, de vastgoedondernemer schuift geld zwart door naar de bestuurders.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je mag echter van goedbetaalde bestuurders verwachten dat zij zich niet als kleuters in de luren laten leggen door die gladde vastgoedjongens. Sowieso moet je je al afvragen waarom een school die gefinancierd wordt met publiek geld zo gemakkelijk eventjes kan doen met gebouwen wat ze wil. Laat standaard de gemeente of provincie goedkeuring moeten geven of iets dergelijks en laat de gemeente/provincie hierbij de langetermijnbelangen in de gaten houden.
Dat zou je oplossen door de provincie goedkeuring te laten geven voor elke grote (vastgoed)investering van een school. Omkoping blijft altijd mogelijk maar het wordt dan toch al veel lastiger.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ehm, ik weet niet of je hier bekend mee bent, maar dat is gewoon 2 handen op 1 buik, de vastgoedondernemer schuift geld zwart door naar de bestuurders.
Ik heb weleens gehoord dat volgens de inspectie ROC Leiden wel echt landelijk uitblinkt met het aantal zwakke opleidingen. Al klopt het dat bijvoorbeeld ID College ook een drama is.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:32 schreef Starm het volgende:
[..]
Dan heb ik medelijden met die leerlingen, het onderwijs op de andere mbo-scholen in die regio is echt niet van een veel betere kwaliteit.
Dat zegt weinig als je niet weet welke criteria die inspectie gebruikt.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:20 schreef ymkandb het volgende:
[..]
Ik heb weleens gehoord dat volgens de inspectie ROC Leiden wel echt landelijk uitblinkt met het aantal zwakke opleidingen.
Je hebt het over veel scholen. Waarbij er gewoon concurrentie om leerlingen en marktaandeel is tussen scholen.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
We hebben het hier over een school dus he?
Ach, het is vast wel een hele prestatie om dat predicaat te verkrijgen.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zegt weinig als je niet weet welke criteria die inspectie gebruikt.
Gast, werk bij een media gerelateerd bedrijf, grootste in zijn soort, wij hebben extreem te maken met media exposure, maar hebben 1.5 FTE op 300 man in dienst, denk je dat een school een eigen marketing sectie nodig heeft?quote:Op zondag 15 februari 2015 19:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je hebt het over veel scholen. Waarbij er gewoon concurrentie om leerlingen en marktaandeel is tussen scholen.
Dan moet je je instelling verkopen aan ouders en scholieren.
Een aparte afdeling is wellicht overtrokken maar dat het meespeelt lijkt me niet gek.
Er wordt al jaren geld geïnvesteerd in het onderwijs, maar het belandt niet op de juiste plaatsen. Nieuwe gebouwen zijn vaak echt nodig, maar er wordt veel te vaak gekeken naar luxe. Ik las ergens dat ROC Leiden maar 37.000 vierkante meters nodig had maar er 2,5 keer zoveel opgeleverd is... (iets van 80.000 vierkante meter) Kennelijk had ROC Leiden dus met één megagebouw kunnen volstaan.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:48 schreef Glazenmaker het volgende:
Na dit jaar stopt de studiefinanciering, zodat dat geld geïnvesteerd kan worden in het onderwijs. Ik verwacht over 10 jaar heel veel en hele mooie nieuwe gebouwen op de meeste campussen of ''science parks''.
Binnenkort zit hij dus op ID College.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:45 schreef Flitskikker het volgende:
Haha mijn broertje zit daar
Ben benieuwd wat voor gevolgen dit voor hem zal hebben
Wel dezelfde gebouwen?quote:Op zondag 15 februari 2015 22:05 schreef ymkandb het volgende:
[..]
Binnenkort zit hij dus op ID College.
quote:Op zondag 15 februari 2015 22:02 schreef ymkandb het volgende:
http://www.leidschdagblad(...)?lref=outbr=obinsite
Klinkt als een uitmuntende school.
Die foto van dat gebouw hè, dat gebouw was niet goed genoeg. Nee, er moest er ook nog eentje direct naast het station worden gebouwd.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:02 schreef ymkandb het volgende:
http://www.leidschdagblad(...)?lref=outbr=obinsite
Klinkt als een uitmuntende school.
Lever een goede kwaliteit. Dan komen de ouders vanzelf.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je hebt het over veel scholen. Waarbij er gewoon concurrentie om leerlingen en marktaandeel is tussen scholen.
Dan moet je je instelling verkopen aan ouders en scholieren.
Een aparte afdeling is wellicht overtrokken maar dat het meespeelt lijkt me niet gek.
quote:Op zondag 15 februari 2015 21:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gast, werk bij een media gerelateerd bedrijf, grootste in zijn soort, wij hebben extreem te maken met media exposure, maar hebben 1.5 FTE op 300 man in dienst, denk je dat een school een eigen marketing sectie nodig heeft?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |