quote:Chapel Hill shooting: Three young Muslims gunned down in North Carolina family home
A family of three young Muslims have been shot dead in their home in a quiet neighbourhood of North Carolina in the US.
Police have named the victims as 23-year-old Deah Shaddy Barakat, his wife Yusor Mohammad, 21, and her sister, Razan Mohammad Abu-Salha, 19.
Officers were called to reports of gunshots at 5.11pm at an apartment block largely housing academics and young professionals on Summerwalk Circle in Chapel Hill.
The victims were found shot dead at the scene, while some residents described not even being aware there was an incident until police arrived.
A 46-year-old man, named by police as Craig Stephen Hicks, has been arrested on suspicion of three counts of first-degree murder.
The shooting has been met with an outpouring of anger on social media, where people posting new pictures of the victims studying and playing basketball claimed they had been “murdered execution style”.
A 46-year-old man, named by police as Craig Stephen Hicks, has been arrested on suspicion of three counts of first-degree murder A 46-year-old man, named by police as Craig Stephen Hicks, has been arrested on suspicion of three counts of first-degree murder Some compared the incident to the Charlie Hebdo shootings in Paris, and others called on Barack Obama and senior religious figures to condemn the attacks.
An American football and basketball fan, Mr Barakat was believed to be a dental student at the University of North Carolina and volunteered with a charity providing emergency dental care to children in Palestine.
He regularly posted on Twitter, and wrote in January: “It's so freaking sad to hear people saying we should ‘kill Jews’ or ‘kill Palestinians’. As if that's going to solve anything.”
Deah Barakat was a dental student at UNC who worked for a charity giving dental care to Palestinian children and refugees Deah Barakat was a dental student at UNC who worked for a charity giving dental care to Palestinian children and refugees Deah Barakat and his wife Yusor at an American football match Deah Barakat and his wife Yusor at an American football match One of the victims, Razan Abu-Salha, pictured in a post by Deah Barakat describing her as 'the best third wheel ever' One of the victims, Razan Abu-Salha, pictured in a post by Deah Barakat describing her as 'the best third wheel ever' The three victims were recently pictured together at the graduation of his sister-in-law, Razan, who ran a blog showing her interest in photography and art.
She had started a degree at North Carolina State University last summer, studying Architecture and Environmental Design, and her Twitter biography read: “I like buildings and other stuff.”
A community Facebook page set up in the memory of the three victims, called “Our Three Winners”, thanked people for their support and said it would carry “official announcements”.
In pictures: the Chapel Hill shooting
1 of 9
Chapel Hill shooting
Next
Chapel Hill shootingChapel Hill shootingChapel Hill shootingChapel Hill shootingChapel Hill shootingChapel Hill shootingChapel Hill shootingChapel Hill shootingChapel Hill shooting
While it was not immediately clear if it was set up by the family, it carried news that funeral arrangements would follow pending an update from the medical examiner.
“It sorrows us all to see what has happened here today,” another statement read. “Please rely on each other and remember these beautiful souls in your happy thoughts. Their faith meant a lot to them, and it is in fact what helps us all feel at peace with the tragedy of their murder.”
Last night, police were forced to turn away people claiming to be family members at the scene of the crime, saying that they would not be able to confirm any more details until Wednesday.
Ah, dus toch proberen om hem racisme in de schoenen te schuiven?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:31 schreef DroogDok het volgende:
Had Hicks ze ook neergeschoten als ze blank waren?
Je bent ook een extremist, ik heb de angst in de ogen van moslims gezien.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ah, dus toch proberen om hem racisme in de schoenen te schuiven?
Nee hoor, gewoon een vraag.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ah, dus toch proberen om hem racisme in de schoenen te schuiven?
bronquote:Protest in Amsterdam voor vermoorde moslimstudenten
Aankomende vrijdag 13 februari vindt er een protest plaats op de Dam in Amsterdam ter nagedachtenis van de moslimstudenten die door een blanke terrorist op 11 februari in Chapel Hill om het leven werden gebracht. Het protest wordt georganiseerd door de website minah.nl en heeft de hashtag #AllLivesMatter.
De organisatie zegt op Facebook “Het wordt tijd om de handen ineen te slaan en massaal onze steun te betuigen aan de drie moslimstudenten die op brute wijze van het leven zijn beroofd.”
Het is ook een protest tegen de Nederlandse media, vermeld de organisatie op Facebook. “De Nederlandse media houdt zich op de achtergrond. Moslims vermoord door een niet-moslim. Waarom zouden we het dan hebben over een terroristische daad? Wij vinden dat dit niet meer mag gebeuren en organiseren daarom een stil protest ter nagedachtenis van Deah, Yusor en Razan en alle andere onschuldig vermoorde moslims.”
Omar, één van de mensen die vrijdag aanwezig zal zijn, zegt op Facebook “Ik vind dat dit een stil protest moet zijn in naam van de moslim gemeenschap die te lijden heeft onder de constante aanvallen op het geloof en de gelovigen. Onze vrouwen zijn bang om over straat te lopen met een hoofddoek op. In verschillende westerse landen worden moslims op straat aangevallen, beledigd en vernederd. Wij worden constant belaagd door de westerse media en de westerse (rechts)politiek.”
Op Facebook zijn al meer dan 4,8 duizend mensen uitgenodigd voor het protest op de Dam. Zeker meer dan 170 mensen hebben aangegeven aanwezig te zijn.
Het protest begint om 19:00 uur op de Dam.
Wel slim gedaan op zich. Daar komt natuurlijk geen hond op af dus dan hebben ze weer een reden gevonden om daarna weer verontwaardigt te doenquote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:36 schreef Ryan3 het volgende:
Dit al voorbij gekomen? Stille tocht op de Dam ter nagedachtenis aan racistische moord op 3 moslimstudenten.
[..]
bron
Ah, dan kunnen ze dat meteen combineren met een demonstratie tegen de Pakistaanse Taliban en een stille tocht voor de 19 moslims die vandaag vermoord zijn:quote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:36 schreef Ryan3 het volgende:
Dit al voorbij gekomen? Stille tocht op de Dam ter nagedachtenis aan racistische moord op 3 moslimstudenten.
[..]
bron
http://www.dawn.com/news/(...)-peshawar-imambargahquote:19 killed as Taliban storm Peshawar imambargah
PESHAWAR: At least 19 people were killed and more than 50 others injured in a gun and bomb attack in Peshawar's Hayatabad area Friday when suicide attackers and gunmen entered an imambargah, police and hospital officials said Friday.
Heavy firing was also reported and residents said a thick cloud of smoke had engulfed the Hayatabad's Phase V area. Residents said three explosions took place inside the Imamia Masjid Imambargah at the time of Friday prayers.
The attack comes two weeks after a suicide bombing at an imambargah in Shikarpur which killed 61 people, the deadliest sectarian incident to hit the country in nearly two years.
misschienquote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:31 schreef DroogDok het volgende:
Had Hicks ze ook neergeschoten als ze blank waren?
Heeft niets met islam te maken hè.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:44 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Ah, dan kunnen ze dat meteen combineren met een demonstratie tegen de Pakistaanse Taliban:
[..]
http://www.dawn.com/news/(...)-peshawar-imambargah
Die lui zijn volkomen te kwader trouw natuurlijk. Maar what's new?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
bron
Ik had het niet specifiek over de vader, ik had het over alle moslims die zich opwinden. Ik hoef niet te graven naar redenen om kritisch te zijn over moslims; die redenen dragen ze zelf wel aan.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 07:57 schreef kipknots het volgende:
[..]
Geloofsgenoten? Het gaat om de fucking vader. Waarvan net de kinderen zijn afgeslacht. Wil je die beschuldigen van in de slachtofferrol kruipen? Serieus?
Zo vreemd is de reactie van de vader overigens niet. Het is een kant die eenvoudig aan de kant lijkt te worden geschoven terwijl er al een voorgeschiedenis was met de dader waarbij het geloof van de slachtoffers zeker een rol leek te spelen. De vader zal ook een beter beeld hebben van wat er speelde dan jij, denk je niet?
En leuk dat je jezelf voorhoud dat je mensen bepoordeeld op hun daden. Maar elk topic waar ik je in zie posten waar moslims het slachtoffer zijn zie ik je graven na redenen om op moslims te kankeren. Dus beoordelen op daden, my ass.
Nee, zo werkt het hier in Nederland niet. Het is niet zo dat je mij het zwijgen op kunt leggen omdat mijn mening je niet zint. Dat de neiging om dat toch te willen zo duidelijk aanwezig is bij jou, verbaast me dan totaal weer niet.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:50 schreef Deadre het volgende:
[..]
Zionisten hebben geen recht op spreken bij dit soort onderwerpen (ze spannen de kroon wat betreft slachtofferrol spelen), dus lijkt me verstandig dat jij je mening voor je houd.
Je doet het zelf precies omgekeerd ook. Als het een moslim is zal het waarschijnlijk ook wel een religieuze achtergrond hebben volgens jou.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:57 schreef Elfletterig het volgende:
Ik had het niet specifiek over de vader, ik had het over alle moslims die zich opwinden. Ik hoef niet te graven naar redenen om kritisch te zijn over moslims; die redenen dragen ze zelf wel aan.
Verder stel ik graag religieuze hypocrisie aan de kaak. Deze zaak is een schoolvoorbeeld: er moet en zal, linksom of rechtsom een religieus aspect aan deze zaak worden gekoppeld. Dat je gekken hebt die andere mensen om een parkeerplaats vermoorden, gaat er bij die lui niet in.
Als je nou eens leerde lezen... - Ik zeg nergens dat er niet onderzocht mag worden wat de toedracht van de moord is. Het artikel meldt dat het onderzoek volop gaande is; prima, dat moet ook. Waar ik tegen ageer, is dat mensen persé willen dat er racistisch / moslimhaat-motief aan deze zaak wordt gekoppeld.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat loop je je nou op te winden? Het is een onderzoek. Niets meer en niets minder. En het lijkt mij niet meer dan terecht dat wordt bekeken wat de dader heeft gedreven.
Zelf sta je bovendien altijd vooraan als een moord of aanslag kan worden gelinkt aan de islam.
Nee, beter lezen. Ik opperde om dat voortaan dan ook maar standaard te onderzoeken, net zoals moslims nu bepleiten in de Chapel Hill-zaak. Wat is er mis met gelijke monniken, gelijke kappen?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je doet het zelf precies omgekeerd ook. Als het een moslim is zal het waarschijnlijk ook wel een religieuze achtergrond hebben volgens jou.
Ach, jij doet dat met religieuze motieven.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je nou eens leerde lezen... - Ik zeg nergens dat er niet onderzocht mag worden wat de toedracht van de moord is. Het artikel meldt dat het onderzoek volop gaande is; prima, dat moet ook. Waar ik tegen ageer, is dat mensen persé willen dat er racistisch / moslimhaat-motief aan deze zaak wordt gekoppeld.
Waarom niet? Ik wens mij ongenoegen te uiten over het gedrag van grote groepen moslims (en sympathisanten) op social media als Twitter. Ze hebben massaal de indruk gewekt dat het om een racistische daad / daad van moslimhaat gaat. Misplaatst slachtoffergedrag en ook nog eens erg voorbarig.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:54 schreef Szikha het volgende:
[..]
Dan zijn we het eens. Geen woorden meer aan vuil maken.
Daarom. Pot en ketel. Balk en oog.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ach, jij doet dat met religieuze motieven.
Je schreef:quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, beter lezen. Ik opperde om dat voortaan dan ook maar standaard te onderzoeken, net zoals moslims nu bepleiten in de Chapel Hill-zaak. Wat is er mis met gelijke monniken, gelijke kappen?
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
bron
Waarom is angst in de ogen van moslims zo relevant? Als mijn buurman de buurman van één huis verderop overhoop schiet over een parkeerprobleem, zul je in mijn ogen ook angst zien.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Je bent ook een extremist, ik heb de angst in de ogen van moslims gezien.
True. Dat zeg ik ook altijd tegen mensen die klagen over de gezondheidszorg bijvoorbeeld. Beetje misplaatste slachtofferrol dit, in andere landen hebben ze het veel slechter!quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom is angst in de ogen van moslims zo relevant? Als mijn buurman de buurman van één huis verderop overhoop schiet over een parkeerprobleem, zul je in mijn ogen ook angst zien.
Zoals de vlag er nu bijhangt, lijkt het sterk op misplaatst slachtoffergedrag van groepen moslims. Maar oh wee als je iets zegt over discriminatie door moslims en in moslimlanden. Ik denk dat moslims het als minderheid in westerse landen stukken beter hebben dan westerse minderheden in veel moslimlanden.
Voor meer dan 90 procent deelnemers met een moslim-achtergrond, met hier en daar ook nog een verdwaalde Anti Zwarte Piet-activist. Volgens Facebook nu al bijna 800 deelnemers. En dat voor een zaak waar waarschijnlijk niet eens sprake is van een religieus motief.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
bron
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |