Mee eens. Ik ben geen Patty-fan, maar ik kan me heel goed voorstellen dat ze woedend is hierover.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:16 schreef yvonne het volgende:
Om even ontopic te gaan. Dit is gewoon triest, weggehouden worden bij het afscheid van je eigen vader.
Kan me er niks bij voorstellen Yvonne.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:16 schreef yvonne het volgende:
Om even ontopic te gaan. Dit is gewoon triest, weggehouden worden bij het afscheid van je eigen vader.
Nee, dat zijn de ouders van Pattyquote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:32 schreef Andromache het volgende:
die oudere mensen hier, zijn dat de ouders van Antoine?
Die foto in de OP is van 2011... dat vermeende niet omkijken moet dan behoorlijk recent zijn geweest.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:00 schreef miss_dynastie het volgende:
Het kan ook de wens van vader zijn geweest? Zo van: als je niet naar me omkijkt bij leven, hoef je ook niet te komen als ik dood ben. Hij zal de eerste niet zijn.
Haar broer schijnt ook buiten de plechtigheid te zijn gehouden en ook niet op de kaart te hebben gestaan.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:38 schreef Kim-Holland het volgende:
Pffff die schreeuwlelijk weet ook niet van ophouden als het om privégelegenheden gaat.
Grote kans dat ze er een circus van zou maken, iets waar andere familieleden [ óók zij hebben soms iets te zeggen dan La Brard!] geen trek in hadden. En terecht.
Dat mens heeft met alles en iedereen gelazer op de tijd en zal het graag in de media willen voordragen.
Borderline, slachtofferrol aanmeten.
Dan nog moet ze haar bakkes houdenquote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Haar broer schijnt ook buiten de plechtigheid te zijn gehouden en ook niet op de kaart te hebben gestaan.
Dan kun je een hoop roepen, maar dan is het wel heel eenvoudig om te doen alsof het allemaal aan Patty ligt.
Dat klopt, ik was er (helaas) bij toen die foto gemaakt werd.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat zijn de ouders van Patty
[..]
Die foto in de OP is van 2011... dat vermeende niet omkijken moet dan behoorlijk recent zijn geweest.
De overledene zelf mag ik hopen?!quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:46 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Op die foto lijkt ze ook op een ontplofte zuurstok.
En wie beslist wie de crematie mag regelen?
Als Patty eerder was kon zij haar zus weigeren??
Patty en haar broer hoorden kennelijk pas 3 dagen na het overlijden dat hij was overleden....quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:46 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Op die foto lijkt ze ook op een ontplofte zuurstok.
En wie beslist wie de crematie mag regelen?
Als Patty eerder was kon zij haar zus weigeren??
Ja, dat zal allemaal wel, maar wat telt dan? Wat je wilde voor je herseninfarct of voor je begon te dementeren, of wat je wilt als je je eigen kinderen niet meer herkent en je kleindochter voor je vrouw aanziet?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:53 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
De overledene zelf mag ik hopen?!
Tegenwoordig kun je prima je eigen wensen kenbaar maken en ten uitvoer zien gaan gaat zoals jij dat wenst.
GeluKKig maar![]()
Desalniettemin is het zwaar om er mee te moeten leven, dat je nog niet eens waardig afscheid mag/kunt nemen van je eigen vader! Intriest.
De afgelopen jaren was er toch geen contact, heb ik uit de berichtgeving begrepen? Als je het contact verbreekt met een tachtig plusser, loop je een groot risico dat ze er tussen uit piepen...quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat zijn de ouders van Patty
[..]
Die foto in de OP is van 2011... dat vermeende niet omkijken moet dan behoorlijk recent zijn geweest.
Er uit piepenquote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:59 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
De afgelopen jaren was er toch geen contact, heb ik uit de berichtgeving begrepen? Als je het contact verbreekt met een tachtig plusser, loop je een groot risico dat ze er tussen uit piepen...
Geen idee, ik beschik niet over de man zijn laatste wilsbeschikking. Jij wel?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat zal allemaal wel, maar wat telt dan? Wat je wilde voor je herseninfarct of voor je begon te dementeren, of wat je wilt als je je eigen kinderen niet meer herkent en je kleindochter voor je vrouw aanziet?
Vertel eens?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:50 schreef Travel. het volgende:
[..]
Dat klopt, ik was er (helaas) bij toen die foto gemaakt werd.
Het is volgens mij gewoon een heel rare familie, sinds de dood van broer Bobby schijnt het in die familie alleen erger te zijn geworden.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Haar broer schijnt ook buiten de plechtigheid te zijn gehouden en ook niet op de kaart te hebben gestaan.
Dan kun je een hoop roepen, maar dan is het wel heel eenvoudig om te doen alsof het allemaal aan Patty ligt.
Wel als er in de media en door het alg. publiek werd aan genomen dat Patty Brard gewoon uit eigen beweging geen zin had om naar de begravenis te komen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:24 schreef maryen65 het volgende:
Wie de schuldige is of wie wat heeft gedaan daar heb ik geen mening over want als buitenstaander weet je alle ins en outs gewoon niet. Maar dat Patty Brard dit allemaal zo de media inslingerd een paar dagen na haar vaders dood vind ik niet erg sjiek
Sjiekquote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:24 schreef maryen65 het volgende:
Wie de schuldige is of wie wat heeft gedaan daar heb ik geen mening over want als buitenstaander weet je alle ins en outs gewoon niet. Maar dat Patty Brard dit allemaal zo de media inslingerd een paar dagen na haar vaders dood vind ik niet erg sjiek
Ja dat was vreemd ja!quote:Op zaterdag 14 februari 2015 02:35 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Wel als er in de media en door het alg. publiek werd aan genomen dat Patty Brard gewoon uit eigen beweging geen zin had om naar de begravenis te komen.
Ik denk dat je dan als persoon wel het recht hebt om uit te leggen waarom je niet aanwezig was.
Overigens, RTL Boulevard wilde er vrijdagavond een item aan wijden waarbij de familie van Patty Brard hun woordje kon doen, het werd al voor aangekondigd bij Editie NL.
Albert repte er tijdens de hele uitzending met geen woord over.
Heb het vermoeden dat ze wat feiten van de familie Brard hebben nagetrokken,het niet helemaal klopte, en daardoor uitzenden van het item niet relevant zou zijn.
Het lijkt me sterk dat Albert zich door een telefoontje van Patty laat weerhouden van een Patty-onderwerp.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:29 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja dat was vreemd ja!
Of Patty heeft even een belletje gepleegd naar Albert. Maar wat hem er dan van af heeft gebracht....
Nee, denk dat ze toch de bronnen en info van het anti-Patty kamp (zus Patty) hebben gecheckt en het niet helemaal klopt, dan heeft het natuurlijk ook geen zin om dat uit te zenden.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat Albert zich door een telefoontje van Patty laat weerhouden van een Patty-onderwerp.
Tenzij Patty hem heeft kunnen chanteren met iets wat hij echt niet openbaar wil hebben, maar dat zou ik zeker niet van Patty laten afhangen.
Dat bedoel ik. Wat heeft zij dan in hemelsnaam kunnen zeggen, dat Albert deed alsof er geen vuiltje aan de lucht was in Brardland?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:34 schreef Copycat het volgende:
Plus dat Albert Verlinde nog wel een rancuneus appeltje met Brard te schillen kan hebben vanwege haar hijgerige aandacht voor Onnogate.
Allemaal valse nichten (incl. Brardquote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:54 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Wat heeft zij dan in hemelsnaam kunnen zeggen, dat Albert deed alsof er geen vuiltje aan de lucht was in Brardland?
Ik ruik een vuile was die binnen op een hoopje ligt, en wel eens naar buiten mag.
Evert en Patty zijn momenteel geen goede vriendjes meer! Patty's weddingplanner (tevens Evert's echtgenoot) had flinke ruzie met Patty ivm huwelijk.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:55 schreef Duderinnetje het volgende:
OF: Albert haat Onno inmiddels en is helemaal close met Patty geworden. Samen gaan ze hem vermorzelen.
Nieuwe functie?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:59 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Allemaal valse nichten (incl. Brard![]()
Er zijn denk ik echt nog wel wat geheimpjes over Albert Verlinde te vertellen en hij moet een beetje oppassen vanwege zijn nieuwe functie.
Dat appartement zou toch door Patty en d'r man betaald zijn? Neem aan dat die dan ook eigenaar waren en er dus geen financieel belang voor de familie mee gemoeid was?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:44 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Nee, denk dat ze toch de bronnen en info van het anti-Patty kamp (zus Patty) hebben gecheckt en het niet helemaal klopt, dan heeft het natuurlijk ook geen zin om dat uit te zenden.
Het is een raar verhaal, maar zoals ik al eerder zei het komt bij de normaalste gezinnen voor.
Vooral als er daarnaast ook geld mee gemoeid is (verkoop appartement).
Kan ook zijn dat die broer er ook schuld aan heeft. Maar goed, het kan idd ook aan die familie liggen. Te weinig info om daar iets over te zeggen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zus van Patty heeft vader diverse documenten/papieren laten tekenen waardoor de zus de opbrengsten (of een gedeelte ervan) zelf kon opstrijken.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 10:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat appartement zou toch door Patty en d'r man betaald zijn? Neem aan dat die dan ook eigenaar waren en er dus geen financieel belang voor de familie mee gemoeid was?
Vind het een vreemd verhaal. Als ik samen met mijn broer een appartement voor mijn ouders zou kopen zouden mijn broer en ik eigenaar blijven van dat appartement.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 11:09 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Zus van Patty heeft vader diverse documenten/papieren laten tekenen waardoor de zus de opbrengsten (of een gedeelte ervan) zelf kon opstrijken.
Na de verkoop van het appartement waren pa en ma Brard naar een verzorgingshuis gestuurd.
Dit was niet nodig geweest omdat het appartement zodanig was verbouwd dat verzorging/rolstoel etc allemaal mogelijk was.
Klinkt als onzinquote:Op zaterdag 14 februari 2015 11:09 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Zus van Patty heeft vader diverse documenten/papieren laten tekenen waardoor de zus de opbrengsten (of een gedeelte ervan) zelf kon opstrijken.
Na de verkoop van het appartement waren pa en ma Brard naar een verzorgingshuis gestuurd.
Dit was niet nodig geweest omdat het appartement zodanig was verbouwd dat verzorging/rolstoel etc allemaal mogelijk was.
Ik vold RTL B niet dus ik kende het verhaal ook niet totdat ik het hier lasquote:Op zaterdag 14 februari 2015 02:35 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Wel als er in de media en door het alg. publiek werd aan genomen dat Patty Brard gewoon uit eigen beweging geen zin had om naar de begravenis te komen.
Ik denk dat je dan als persoon wel het recht hebt om uit te leggen waarom je niet aanwezig was.
Overigens, RTL Boulevard wilde er vrijdagavond een item aan wijden waarbij de familie van Patty Brard hun woordje kon doen, het werd al voor aangekondigd bij Editie NL.
Albert repte er tijdens de hele uitzending met geen woord over.
Heb het vermoeden dat ze wat feiten van de familie Brard hebben nagetrokken,het niet helemaal klopte, en daardoor uitzenden van het item niet relevant zou zijn.
Ik werkte daar toen, volgens mij was het een promotie/ lancering van haar single? Ik herken het aan het grote gebouw op de achtergrond, dat is Rijswijk.quote:
Nee hoor, is in mijn familie ook gebeurd, was heel triest.quote:
Dat klinkt prachtig, maar eigendom van Patty kan niet overgedragen worden door váder iets te laten tekenen. Bovendien is moeder er ook nog en die zou mee moeten tekenen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 11:09 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
En wat is er dan beïnvloed? Voorschot op de erfenis neem ik aan?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 11:36 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Nee hoor, is in mijn familie ook gebeurd, was heel triest.
Het komt vaker voor, vooral als ouders/grootouders richting dementie gaan of vergeetachting/verstrooid zijn.
Zijn ze makkelijker te manipuleren, te beinvloeden.
Voorschot erfenis, volledige toegang bankrekeningen, kluis, feitelijk alles.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 12:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En wat is er dan beïnvloed? Voorschot op de erfenis neem ik aan?
Dat iemand met dementie naar een verzorgingshuis gaat, lijkt mij een wijs idee. Dat Patty al enige tijd gene contact meer met haar ouders heeft, geeft te denken (en ik vul het zelf snel in zoals ze overkomt op tv en media)
Ik hoop dat Patty haar zus ook e het voor de rechter gaat slepen ipv weer een grote bek op te zetten in het openbaar
Dat gebeurt wel hij meer families, als de ouders een bepaalde leeftijd behalen (en de bijbehorende aftakeling) dat de kinderen zich over hun ouders ontfermen en soms zelfs de financiën regelen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 12:58 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Voorschot erfenis, volledige toegang bankrekeningen, kluis, feitelijk alles.
Zwaar vermoeden dat de pen nog is vastgehouden om de handtekening maar te krijgen.
Diep en diep-triest hoe ver sommige mensen gaan voor de poen.
Ik ken Patty's familie niet.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 13:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat gebeurt wel hij meer families, als de ouders een bepaalde leeftijd behalen (en de bijbehorende aftakeling) dat de kinderen zich over hun ouders ontfermen en soms zelfs de financiën regelen.
Waarom ben jij zo overtuigd dat die zus niet integer heeft gehandeld? Je postings in dit topic vallen me op
Aha!quote:Op zaterdag 14 februari 2015 11:35 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ik werkte daar toen, volgens mij was het een promotie/ lancering van haar single? Ik herken het aan het grote gebouw op de achtergrond, dat is Rijswijk.
quote:COLUMN PATTY BRARD
Eventjes over… mijn papa
14.02.2015 -
Mijn eerste herinnering aan mijn vader is dat ik als 3-jarig hummeltje bij hem achter op de fiets zat in Nieuw-Guinea en dat ik met een van mijn toen nog lieve kleine kleutervoetjes tussen de spaken van zijn achterwiel terechtkwam.
Inderdaad, hij had me nog zo gewaarschuwd dat ik mijn pootjes ver van het wiel moest houden, maar ja, ik was afgeleid. En aan het zingen. En dus kon hij naar de dokter met het pimpelpaarse voetje. De rest van je leven waarschuwt je vader je keer op keer weer voor alles wat mis kan gaan. Desondanks loop je steeds weer in de voor hem al bekende val en haalt hij je er weer uit. Vriendjes die van tevoren afgekeurd werden en later inderdaad kansloos bleken, studies die je moest afmaken van pa, welk advies je volledig de wind in sloeg. Als het aan hem had gelegen, was ik nu een gerenommeerd advocaat geweest, maar ik werd wederom afgeleid en ging zingen. Ik zie hem nog zo zitten in zijn streepjespyjama aan de keukentafel met alle kranten. Vooral de sportedities werden uitgekamd. Feyenoord, zijn lust en zijn leven. Hij vond het vreselijk dat zijn enige kind dat geïnteresseerd was in voetbal, net degene moest zijn die zich tot Ajaxfan ontpopte. In gescheiden treincoupés gingen we naar de Ajax-Feyenoordduels, om thuis nog lang door te vechten over het wel en wee van de wedstrijd. Tot grote ergernis van ma, die dit fanatisme helemaal niet kon bevatten. De zorgen om mijn zieke – jongere – broertje Bobby, de trouw waarmee hij door pa en ma werd verzorgd en opgevangen. De opvang van mijn dochter tijdens mijn faillissement. Het verzwijgen van mijn dochter’s eerste experiment met alcohol met haar klasgenootjes, uitmondend in een drama met politie en ambulance. Zoals een goede opa betaamd vertelde hij mij niets en ging op eigen houtje naar de slijterij waar de kinderen de drank hadden gekocht. Ik denk dat mijnheer Gall nog steeds staat te trillen op zijn benen.
Ik lijk heel veel op mijn vader. Gerechtigheid boven alles. Dat zei iedereen ook altijd. Ik deed vakantiewerk op het provinciehuis in Den Haag, waar hij werkzaam was. Ik was 13 jaar oud en bracht de koffie rond. Iedereen herkende in mij een Brardje. Hard werken: daar kan je niet vroeg genoeg mee beginnen! Dat devies is er door mijn vader bij mij ingestampt. En: kan niet bestaat niet. Als je iets wilt bereiken, zorg je maar dat je er komt!
Antoine en ik creëerden het mooiste appartement mogelijk voor hun oude dag. Ook al had het financieel ten koste gegaan van de aankoop van ons huis aan de Amstel: ALLES voor Opa en Oma, zoals ze liefdevol genoemd werden naarmate ze ouder werden. Toen het appartement klaar was, we de verhuisdozen in een dag uitgepakt hadden en alles op zijn plek stond, hoefden ze alleen nog maar binnen te komen, te proosten en in hun vers opgemaakte bedje te stappen. Wat waren jullie daar gelukkig. Opa met het park achter het appartement, Oma met het winkelcentrum voor de deur. Maar er waren kapers op de kust. Opa werd oud en begreep niet meer wat wij allemaal voor hen hadden gedaan en ook hadden voorgeschoten. Hij viel in handen van de verkeerde op het verkeerde moment en kreeg verkeerde dingen ingefluisterd. Hij begreep het niet goed meer, kreeg een infarct, gaf volmachten af aan de verkeerde en werd op zijn oude dag onnodig teruggezet naar een verzorgingstehuis. Het appartement werd verkocht, de buit verdeeld. Opa en Oma werden volledig geïsoleerd, want stel je voor dat de andere kinderen hen hadden verteld dat ze makkelijk terug hadden gekund naar het door hen zo geliefde appartement. Dat had niet uitgekomen. Opa overleed. Hij werd 90 jaar. Mijn oudste broer Dennis en ik waren niet welkom op zijn 90ste verjaardag en ook niet op de crematie. Er was beveiliging ingehuurd om ons buiten te houden. Bloemstukken werden geweigerd. Oma lijkt verslagen, zo horen we via via. Het is een heel verdrietige situatie. Eigenlijk wilde ik er niets over zeggen, want het is een gecompliceerde situatie waar je niet trots op bent als familie. Maar ik wil wel duidelijk maken dat mijn broer en ik absoluut geen verstek hebben laten gaan. We waren niet welkom. We stonden niet eens als kinderen vermeld op de overlijdenskaart en hoorden via vrienden zaterdagnacht pas dat Opa op woensdag al was overleden. Gelukkig hebben Dennis, zijn partner Hein, Antoine en ik Opa tijdens zijn leven vaak genoeg laten zien en laten weten wat hij voor ons betekende. Hij was erg streng, maar had zo’n lief hart. Hij duldde geen tegenspraak en geen onvoldoendes op je schoolrapport. Soms waren we zelfs bang van hem. Maar hij had ook een heel zachte kant, hij verafschuwde bijvoorbeeld ruzies tussen de kinderen. Zoals een goed Indisch man betaamd, werden die met de mantel der liefde bedekt, hetgeen de situatie alleen maar verergerde. Lieve papa, we hadden heel graag afscheid van je willen nemen, nog één keer willen zeggen dat we zielsveel van je hebben gehouden. Hoe pijnlijk dat iemand je uit jaloezie en geldzucht daarvan weerhoudt. Dennis en ik zullen er, weliswaar op afstand, alles, maar dan ook alles aan doen dat de laatste jaren van onze moeder niet zo verstoord zullen worden als die van jou. Rust zacht. Zeg je dag tegen ons broertje Bobby? Praat maar eens goed met hem, hij zag de dingen altijd al heel helder.
En tja, dat Patty dat nou moet melden allemaal...quote:Hij was erg streng, maar had zo’n lief hart. Hij duldde geen tegenspraak en geen onvoldoendes op je schoolrapport.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |