abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 februari 2015 @ 16:10:53 #276
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149636709
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:07 schreef deelnemer het volgende:
Het volksprotest in Oekraine was aanvaardbaar
Nee, want dan zou je nu de opstand van de rebellen ook aanvaardbaar moeten vinden.
Voor mij zijn eerlijke verkiezingen aanvaardbaar. Niet meer en niet minder. En dan zonder invloed van Rusland, EU/VS.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_149636731
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:10 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nee, want dan zou je nu de opstand van de rebellen ook aanvaardbaar moeten vinden.
Voor mij zijn eerlijke verkiezingen aanvaardbaar. Niet meer en niet minder. En dan zonder invloed van Rusland, EU/VS.
Aanvaardbaar is een kwestie van 'interpretatie', he. Is een nogal rekbaar begrip.
so long and thanks for all the fish
pi_149636784
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:44 schreef Dingflofbips het volgende:
Leidt? Volgens mij is die er al.

Maar wat maakt het uit? Het herstelt de machtsbalans in de wereld.
Als deelgenoot van zij die macht verliezen maakt het wel wat uit ja :{
  vrijdag 13 februari 2015 @ 16:15:53 #279
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149636855
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:25 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

:r

Amerika had Moskou moeten bombarderen toen ze nog de enige met nukes waren. Wat een stel randdebielen zijn er uit het overleven van Rusland voortgekomen.
Overdrijf het niet zo.
Hij praat over de tweede wereldoorlog en de oorlog tegen Napoleon.
Niets om je zorgen om te maken.
Ik zou mij meer zorgen maken over de Neo nazi's die nu voor Oekrainie vechten en in het parlement van Kiev zitten.
pi_149636906
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:15 schreef DUTCHKO het volgende:
Overdrijf het niet zo.
Hij praat over de tweede wereldoorlog en de oorlog tegen Napoleon.
Ik zou mij meer zorgen maken over de Neo nazi's die nu voor Oekrainie vechten en in het parlement van Kiev zitten.
Overdrijf het niet zo.
Ik praat over de jaren 40.
Ik zou mij meer zorgen maken over het huidige beleid van Putin.
pi_149636929
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:13 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Als deelgenoot van zij die macht verliezen maakt het wel wat uit ja :{
Maar denk jij dan niet dat duurzame vrede gebaseerd is op machtsbalans?
Ook al moeten 'wij' dan macht inleveren, we krijgen er vrede voor terug. Zwartwit gesteld.

prima deal lijkt mij
pi_149636993
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:59 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat durf ik wel te stellen dat het een gewelddadige coupe was. (Net zo goed als je kunt stellen dat de Russen betrokken zijn in militaire hulp aan de rebellen). Anders zouden gewoon verkiezingen zijn geweest. Maar die zijn er nooit geweest(Terwijl die later zouden plaats vinden). Ja nadat de coupe gepleegd was en een deel van het volk niet eens mocht gaan stemmen.

Je moet eens in het Westen/VS zo proberen de macht te krijgen. Doe je best. Gelukkig is dat hier ook niet mogelijk.
De protestanten hadden niet het gevoel dat een verkiezing voldoende was om van de corrupte elite af te komen. Daarom protesteerden ze. Wat ze in Rusland niet melden, is dat er onder de protestanten op de Maidan ook afvaardigingen waren uit de Krim en van de mijnwerkers uit Donbas. Want ook daar verzette men zich tegen de corrupte Oligarchen. Verder loop je erover heen dat het parlement gewoon is blijven zitten.

Het is logisch dat na het vertrek van Janoekovitsch er nieuwe verkiezingen gehouden moesten worden (en Rusland erkende de interim president niet). Als dan een deel van het land in oorlog is dan kan niet iedereen stemmen. In dit geval omdat de rebellen het niet mogelijk maakte. Dit opvatten als een grond om de verkiezingen ongeldig te verklaren, betekent dat Oeraine op geen enkele manier heeft om een regering te vormen.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 13-02-2015 16:34:51 ]
The view from nowhere.
pi_149636998
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:48 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Wat is dat hier in dit topic, dat allerlei posters denken dat oorlogen goed zijn omdat je zo een nieuwe machtsbalans te creeert?
Ik kan niet voor anderen spreken. Ik ben er van overtuigd dat door die balans een duurzame vrede mogelijk is. Een oorlog is soms nodig om de balans te herstellen en in dat licht zie ik het oekraïneconflict. Zie niet wat daar mis mee is, los van de doden.

En bovendien; dit een 'oorlog' noemen vanuit Nederlands perspectief is nogal overdreven. De enige die dit oorlog mogen noemen zijn de Oekraïners.
pi_149637049
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:17 schreef Dingflofbips het volgende:
Maar denk jij dan niet dat duurzame vrede gebaseerd is op machtsbalans?
Ook al moeten 'wij' dan macht inleveren, we krijgen er vrede voor terug. Zwartwit gesteld.

prima deal lijkt mij
Vrede vanuit een dominante positie, waarbij je zó machtig bent dat de ander niks kan/durft, is het meest ideale. Een beetje zoals tussen 1990 en 2000. Maar goed, dat is natuurlijk niet te behouden. Maar of een machtsbalans wél te behouden is, is ook nog maar de vraag. Een machtsbalans is volgens mij ook niet statisch. En het kan altijd nog een bepaalde kant op kantelen, waardoor je jezelf plots in een afhankelijkheidspositie bevindt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2015 16:24:08 ]
pi_149637179
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:06 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Deugd is geen werkwoord.

Vallen onder een machtsblok? Pardon? Hoe bedoel je dat concreet? :D In welke verhevenheid moet ik dan denken? :)

Kennelijk voel je je geroepen om te betogen dat je niet hypocriet bent, als ik je enkel vraag om me geen woorden in de mond te leggen die ik niet geschreven heb. Hmm.

Zoals ik trouwens ook die post niet geschreven heb :D

Even diep ademhalen, deelnemer.

Wat vind je van de suggestie om Moskou te nuken? In je niet hypocriete oordeel.
Wat een bagger post je weer. Onvoorstelbaar. Natuurlijk ben ik ertegen Moskou te nuken.
The view from nowhere.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 16:28:22 #286
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149637219
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:17 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Overdrijf het niet zo.
Ik praat over de jaren 40.
Ik zou mij meer zorgen maken over het huidige beleid van Putin.
Ik maak mij absoluut geen zorgen om Putin en de Russen.
Die willen het liefst met rust gelaten worden maar helaas moest de USA weer zo nodig lopen roeren in een land,wat zeer belangrijk is voor de Russen wat handel en militaire strategie betreft.

Als je nu echt denkt dat de USA zoo onschuldig is dat ze een Russische reaktie niet hadden verwacht dan ben je wel ongelofelijk naief. Zulke dingen worden jarenlang voorbereid en uitgedacht en alle mogelijke scenarios komen er op tafel. Dat de Russen inderdaad de Krim inlijfden was misschien een van de scenarios die niet direkt verwacht werd en kwam dus als een verassing.
(al twijfel in daar zelfs over)
Je zult zien dat het bestand niet houd, dat de pro Russen de schuld krijgen (en vica versa) en dat de wapenleverancies doorgaan, want dat is het kersje op de taart voor Kerry en zijn vriendjes want hun prive bankrekeningen worden flink gevuld. :r :r :r
Als IEMAND nog denkt dat het gaat om de "arme mensen in Oekrainie" en "democratische vrijheid" dan is hij/zijwel een heeeeeele grote sukkel!!
pi_149637344
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:10 schreef Cherna het volgende:

[..]

Een opstand in dat gebied kan aanvaardbaar zijn, maar de vraag is of het een ware volksopstand was. De onrust daar was een direct gevolg van de annexatie van de Krim. Een deel van de etnische Russen wilde dat voorbeeld volgen. Rusland heeft daar een goed uitgevoerde militaire operatie van gemaakt.
The view from nowhere.
pi_149637399
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:27 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Wat een bagger post je weer. Onvoorstelbaar. Natuurlijk ben ik ertegen Moskou te nuken.
Mooi dat we dat eindelijk opgehelderd hebben, dan blijft nog even openstaan wat je bedoelt met je opmerking over het machtsblok waar ik danwel jij onder valt - wat kennelijk bepalend is voor deze nederige user zijn mening op dit discussieforum.

Alsmede waarom je mijn afkeer van oorlog ridiculiseert.

En tenslotte waarom je posts quote in mijn naam die ik niet gepost heb.
pi_149637435
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:32 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Een opstand in dat gebied kan aanvaardbaar zijn, maar de vraag is of het een ware volksopstand was. De onrust daar was een direct gevolg van de annexatie van de Krim. Een deel van de etnische Russen wilde dat voorbeeld volgen. Rusland heeft daar een goed uitgevoerde militaire operatie van gemaakt.
Wat is een 'ware' volksopstand? :D

Edit; sorry, skip de vraag. Dat is natuurlijk 'interpretatie'. En deugd. Excuus.
pi_149637444
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:20 schreef Dingflofbips het volgende:
Zie niet wat daar mis mee is, los van de doden.
:?
The view from nowhere.
pi_149637477
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:28 schreef DUTCHKO het volgende:
Als je nu echt denkt dat de USA zoo onschuldig is
Waarom zou ik dat denken? Wat ik niet snap is waarom je de EU ook niet aanwijst.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2015 16:38:18 ]
  vrijdag 13 februari 2015 @ 16:38:05 #292
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149637529
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:32 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ja en?
Dat is het spelletje dat gespeeld moet worden.
Kunnen wel weer heel verontwaardigd gaan doen maar dat doet de USA ook, en vele andere landen sinds de oudheid.....niets nieuws onder de zon.
pi_149637576
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:35 schreef deelnemer het volgende:

[..]

:?
Ja die zaken staan los van elkaar. Je moet wel erg naïef zijn om te denken dat dit alles zonder consequenties kan gebeuren
pi_149637646
Ik vraag me af in hoeverre de belangen van (bepaalde belangen/groepen in/van) de VS en de EU w.b. Oekraïne uit elkaar lopen. Iemand?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 16:44:25 #295
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149637706
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:36 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat denken? Wat ik niet snap is waarom je de EU ook niet aanwijst.
Heb jij enige bewijzen dat de EU deze "opstand" georkestreerd heeft?

Lees deze link even. Best interessant.

http://www.foreignpolicyj(...)happened-in-ukraine/

One proof of Washington’s role in regime change materialized when a secretly taped telephone conversation between Assistant Secretary of State Victoria Nuland and Geoffrey Platt, U.S. ambassador to Ukraine, appeared on YouTube Feb. 6. The call was made weeks earlier. They were so sure of a coup several weeks ahead that they discussing who would be the U.S. candidate to replace Yanukovych when the day came. There were three possible “moderate Democratic” pro-U.S. choices.

Nuland pushed for Arseniy Yatseniuk, leader of the rightwing opposition Fatherland party, and Platt agreed. Yatseniuk, a 39-year-old banker, lawyer and politician, was named Prime Minister Feb. 27, five days after Yanukovych was ejected. Nuland’s by now infamous “Fuck the E.U.” comment on the tape reflected Washington’s displeasure that the European Union was not moving fast enough to take full advantage of the crisis.
pi_149637823
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:34 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Mooi dat we dat eindelijk opgehelderd hebben, dan blijft nog even openstaan wat je bedoelt met je opmerking over het machtsblok waar ik danwel jij onder valt - wat kennelijk bepalend is voor deze nederige user zijn mening op dit discussieforum.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:32 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Maar je accepteert een nieuwe koude oorlog als normaal, zeker als mensen eerder elkaar hebben afgemaakt en de trend wijst op meer geweld. Daar heb je daar geen eigen oordeel over, maar je houd je aan de volgende redenering. Als de ene abstracte entiteit (VS) iets doet, dan mag de andere abstracte entiteit het ook (Rusland). Als daarbij de bevolking omkomt, kun je altijd zeggen: maar zij deden het ook.
quote:
Alsmede waarom je mijn afkeer van oorlog ridiculiseert.
Omdat je rol van Rusland goedpraat.

quote:
En tenslotte waarom je posts quote in mijn naam die ik niet gepost heb.
???
The view from nowhere.
pi_149637854
Conflict_Report twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 16:42:51 #Breaking7 year old boy killed, 5 people including his sister injured in Russian #Grad attack on school №4 in #Artemivsk. reageer retweet

rConflictNews twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 16:40:56 Ukrainian forces reporting a tank battle east of #Mariupol #Ukraine - Interfax via @L0gg0l reageer retweet
pi_149637927
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:44 schreef DUTCHKO het volgende:
Heb jij enige bewijzen dat de EU deze "opstand" georkestreerd heeft?

Lees deze link even. Best interessant.
Ik heb bewijzen dat de EU heeft zitten aansturen op een pro-EU-bestuur en sinds het begin van de crisis -min of meer- dezelfde lijn heeft gevolgd als de VS.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 16:56:08 #299
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149638105
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:50 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik heb bewijzen dat de EU heeft zitten aansturen op een pro-EU-bestuur en sinds het begin van de crisis -min of meer- dezelfde lijn heeft gevolgd als de VS.
Nou laat maar zien dan. Dan mag je ook eens goed gaan nadenken of je nog wel zo blij moet zijn met de Eu in haar huidige samenstelling, gedicteerd vanuit Brussel en de USA....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')