Nee, want dan zou je nu de opstand van de rebellen ook aanvaardbaar moeten vinden.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:07 schreef deelnemer het volgende:
Het volksprotest in Oekraine was aanvaardbaar
Aanvaardbaar is een kwestie van 'interpretatie', he. Is een nogal rekbaar begrip.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:10 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nee, want dan zou je nu de opstand van de rebellen ook aanvaardbaar moeten vinden.
Voor mij zijn eerlijke verkiezingen aanvaardbaar. Niet meer en niet minder. En dan zonder invloed van Rusland, EU/VS.
Als deelgenoot van zij die macht verliezen maakt het wel wat uit jaquote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:44 schreef Dingflofbips het volgende:
Leidt? Volgens mij is die er al.
Maar wat maakt het uit? Het herstelt de machtsbalans in de wereld.
Overdrijf het niet zo.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:25 schreef LelijKnap het volgende:
[..]![]()
Amerika had Moskou moeten bombarderen toen ze nog de enige met nukes waren. Wat een stel randdebielen zijn er uit het overleven van Rusland voortgekomen.
Overdrijf het niet zo.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:15 schreef DUTCHKO het volgende:
Overdrijf het niet zo.
Hij praat over de tweede wereldoorlog en de oorlog tegen Napoleon.
Niets om je zorgen om te maken.
Ik zou mij meer zorgen maken over de Neo nazi's die nu voor Oekrainie vechten en in het parlement van Kiev zitten.
Maar denk jij dan niet dat duurzame vrede gebaseerd is op machtsbalans?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:13 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Als deelgenoot van zij die macht verliezen maakt het wel wat uit ja
De protestanten hadden niet het gevoel dat een verkiezing voldoende was om van de corrupte elite af te komen. Daarom protesteerden ze. Wat ze in Rusland niet melden, is dat er onder de protestanten op de Maidan ook afvaardigingen waren uit de Krim en van de mijnwerkers uit Donbas. Want ook daar verzette men zich tegen de corrupte Oligarchen. Verder loop je erover heen dat het parlement gewoon is blijven zitten.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:59 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat durf ik wel te stellen dat het een gewelddadige coupe was. (Net zo goed als je kunt stellen dat de Russen betrokken zijn in militaire hulp aan de rebellen). Anders zouden gewoon verkiezingen zijn geweest. Maar die zijn er nooit geweest(Terwijl die later zouden plaats vinden). Ja nadat de coupe gepleegd was en een deel van het volk niet eens mocht gaan stemmen.
Je moet eens in het Westen/VS zo proberen de macht te krijgen. Doe je best. Gelukkig is dat hier ook niet mogelijk.
Ik kan niet voor anderen spreken. Ik ben er van overtuigd dat door die balans een duurzame vrede mogelijk is. Een oorlog is soms nodig om de balans te herstellen en in dat licht zie ik het oekraïneconflict. Zie niet wat daar mis mee is, los van de doden.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:48 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Wat is dat hier in dit topic, dat allerlei posters denken dat oorlogen goed zijn omdat je zo een nieuwe machtsbalans te creeert?
Vrede vanuit een dominante positie, waarbij je zó machtig bent dat de ander niks kan/durft, is het meest ideale. Een beetje zoals tussen 1990 en 2000. Maar goed, dat is natuurlijk niet te behouden. Maar of een machtsbalans wél te behouden is, is ook nog maar de vraag. Een machtsbalans is volgens mij ook niet statisch. En het kan altijd nog een bepaalde kant op kantelen, waardoor je jezelf plots in een afhankelijkheidspositie bevindt.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:17 schreef Dingflofbips het volgende:
Maar denk jij dan niet dat duurzame vrede gebaseerd is op machtsbalans?
Ook al moeten 'wij' dan macht inleveren, we krijgen er vrede voor terug. Zwartwit gesteld.
prima deal lijkt mij
Wat een bagger post je weer. Onvoorstelbaar. Natuurlijk ben ik ertegen Moskou te nuken.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:06 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Deugd is geen werkwoord.
Vallen onder een machtsblok? Pardon? Hoe bedoel je dat concreet?In welke verhevenheid moet ik dan denken?
Kennelijk voel je je geroepen om te betogen dat je niet hypocriet bent, als ik je enkel vraag om me geen woorden in de mond te leggen die ik niet geschreven heb. Hmm.
Zoals ik trouwens ook die post niet geschreven heb
Even diep ademhalen, deelnemer.
Wat vind je van de suggestie om Moskou te nuken? In je niet hypocriete oordeel.
Ik maak mij absoluut geen zorgen om Putin en de Russen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:17 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Overdrijf het niet zo.
Ik praat over de jaren 40.
Niets om je zorgen om te maken.
Ik zou mij meer zorgen maken over het huidige beleid van Putin.
Een opstand in dat gebied kan aanvaardbaar zijn, maar de vraag is of het een ware volksopstand was. De onrust daar was een direct gevolg van de annexatie van de Krim. Een deel van de etnische Russen wilde dat voorbeeld volgen. Rusland heeft daar een goed uitgevoerde militaire operatie van gemaakt.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:10 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nee, want dan zou je nu de opstand van de rebellen ook aanvaardbaar moeten vinden.
Voor mij zijn eerlijke verkiezingen aanvaardbaar. Niet meer en niet minder. En dan zonder invloed van Rusland, EU/VS.
Mooi dat we dat eindelijk opgehelderd hebben, dan blijft nog even openstaan wat je bedoelt met je opmerking over het machtsblok waar ik danwel jij onder valt - wat kennelijk bepalend is voor deze nederige user zijn mening op dit discussieforum.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:27 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Wat een bagger post je weer. Onvoorstelbaar. Natuurlijk ben ik ertegen Moskou te nuken.
Wat is een 'ware' volksopstand?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:32 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Een opstand in dat gebied kan aanvaardbaar zijn, maar de vraag is of het een ware volksopstand was. De onrust daar was een direct gevolg van de annexatie van de Krim. Een deel van de etnische Russen wilde dat voorbeeld volgen. Rusland heeft daar een goed uitgevoerde militaire operatie van gemaakt.
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:20 schreef Dingflofbips het volgende:
Zie niet wat daar mis mee is, los van de doden.
Waarom zou ik dat denken? Wat ik niet snap is waarom je de EU ook niet aanwijst.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:28 schreef DUTCHKO het volgende:
Als je nu echt denkt dat de USA zoo onschuldig is
Ja en?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:32 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Een opstand in dat gebied kan aanvaardbaar zijn, maar de vraag is of het een ware volksopstand was. De onrust daar was een direct gevolg van de annexatie van de Krim. Een deel van de etnische Russen wilde dat voorbeeld volgen. Rusland heeft daar een goed uitgevoerde militaire operatie van gemaakt.
Ja die zaken staan los van elkaar. Je moet wel erg naïef zijn om te denken dat dit alles zonder consequenties kan gebeurenquote:
Heb jij enige bewijzen dat de EU deze "opstand" georkestreerd heeft?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:36 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat denken? Wat ik niet snap is waarom je de EU ook niet aanwijst.
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:34 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Mooi dat we dat eindelijk opgehelderd hebben, dan blijft nog even openstaan wat je bedoelt met je opmerking over het machtsblok waar ik danwel jij onder valt - wat kennelijk bepalend is voor deze nederige user zijn mening op dit discussieforum.
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:32 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Maar je accepteert een nieuwe koude oorlog als normaal, zeker als mensen eerder elkaar hebben afgemaakt en de trend wijst op meer geweld. Daar heb je daar geen eigen oordeel over, maar je houd je aan de volgende redenering. Als de ene abstracte entiteit (VS) iets doet, dan mag de andere abstracte entiteit het ook (Rusland). Als daarbij de bevolking omkomt, kun je altijd zeggen: maar zij deden het ook.
Omdat je rol van Rusland goedpraat.quote:Alsmede waarom je mijn afkeer van oorlog ridiculiseert.
???quote:En tenslotte waarom je posts quote in mijn naam die ik niet gepost heb.
twitter:Conflict_Report twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 16:42:51#Breaking7 year old boy killed, 5 people including his sister injured in Russian #Grad attack on school №4 in #Artemivsk. reageer retweet
twitter:rConflictNews twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 16:40:56Ukrainian forces reporting a tank battle east of #Mariupol #Ukraine - Interfax via @L0gg0l reageer retweet
Ik heb bewijzen dat de EU heeft zitten aansturen op een pro-EU-bestuur en sinds het begin van de crisis -min of meer- dezelfde lijn heeft gevolgd als de VS.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:44 schreef DUTCHKO het volgende:
Heb jij enige bewijzen dat de EU deze "opstand" georkestreerd heeft?
Lees deze link even. Best interessant.
Nou laat maar zien dan. Dan mag je ook eens goed gaan nadenken of je nog wel zo blij moet zijn met de Eu in haar huidige samenstelling, gedicteerd vanuit Brussel en de USA....quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:50 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik heb bewijzen dat de EU heeft zitten aansturen op een pro-EU-bestuur en sinds het begin van de crisis -min of meer- dezelfde lijn heeft gevolgd als de VS.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |