Brandstofverbruik +20%.quote:
Bedankt, nog niet aan die bedoelbak gedacht (stuk goedkoper ook), en ik mag heb zelf besturen!quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:34 schreef Barrah het volgende:
Ken je niet iemand met een grotere auto/busje/aanhangwagen die je wil helpen?
Als je nog meer moet verhuizen zou ik een boedelbak huren. Heb je verder alleen een auto met trekhaak nodig.
Je hebt een BE-rijbewijs?quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:40 schreef BlueJeans het volgende:
Bedankt, nog niet aan die bedoelbak gedacht (stuk goedkoper ook), en ik mag heb zelf besturen!
Weet ik max 750 kg, maar heb geen grote bak nodig, en ze hebben ook van die open kleintjes met enkele as, dus je hebt lang niet altijd BE nodig.quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:43 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je hebt een BE-rijbewijs?
Je kan niet zomaar elke Boedelbak achter je autohangen en met een B-rijbewijs besturen. Dat is afhankelijk van de massa van de auto waar je mee rijd en de maximaal toegestane massa van de aanhanger.
De regels zijn tegenwoordig een stuk soepeler, als het totaal (auto + aanhanger) onder de 3500 kg blijft is het goed.quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:43 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je hebt een BE-rijbewijs?
Je kan niet zomaar elke Boedelbak achter je autohangen en met een B-rijbewijs besturen. Dat is afhankelijk van de massa van de auto waar je mee rijd en de maximaal toegestane massa van de aanhanger.
Let wel:quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:13 schreef DroogDok het volgende:
[..]
De regels zijn tegenwoordig een stuk soepeler, als het totaal (auto + aanhanger) onder de 3500 kg blijft is het goed.
Hou wel rekening met wat je auto maximaal mag trekken.
Nope.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:14 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Let wel:
Het maximale gewicht van de aanhanger (zonder kenteken 750kg, met kenteken staat het op de papieren) mag het gewicht van de auto niet overstijgen.
Een Punto weegt 1100 kg? zie jij maar eens een aanhanger op kenteken te vinden die daaronder blijft!
http://www.rijksoverheid.(...)gwagen-besturen.htmlquote:Rijbewijs B
Met rijbewijscategorie B mag u met een auto:
een aanhanger van maximaal 750 kilo (leeggewicht + laadvermogen) gebruiken;
een aanhanger zwaarder dan 750 kilo (leeggewicht + laadvermogen) gebruiken als de auto en aanhanger samen niet boven de 3.500 kilo (leeggewicht + laadvermogen) uitkomen.
De aanhanger mag zwaarder zijn dan de lege auto.
quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:36 schreef BlueJeans het volgende:
[..]
Brandstofverbruik +20%.Dan toch liever een busje
En wat dacht je dat een aanhanger met het brandstofverbruik doet?quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:40 schreef BlueJeans het volgende:
[..]
Bedankt, nog niet aan die bedoelbak gedacht (stuk goedkoper ook), en ik mag heb zelf besturen!
Ja, maar een aanhangwagen met matras erin weegt? 500kg?quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:34 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Maximaal gewicht he.. Voor een aanhanger op kenteken is dat wel het minimum..
Ik wist niet dat dat kon: Ophalen bij locatie A en achterlaten bij locatie B? Wel erg makkelijk.quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:50 schreef hottentot het volgende:
Ik zou voor een boedelbak gaan, thuis huren en na aankomst simpel lokaal inleveren.
Kan altijd, maar afhankelijk van wat je huurt en waar betaal je een toeslag.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik wist niet dat dat kon: Ophalen bij locatie A en achterlaten bij locatie B? Wel erg makkelijk.
Alleen is niet elk matras geschikt om "op te rollen" Die van mij kun/mag je volgens mij ook niet te ver doorbuigen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:24 schreef Ivo1985 het volgende:
Gewoon "oprollen" en een spanband er omheen doen. Zo past mijn matras van 140x200 cm ook in de Toyota Yaris van mijn ouders heb ik anderhalf jaar terug ontdekt.
Thanks! Nog maar 4 maandjes en dan zit ik al in Grunn.quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:50 schreef hottentot het volgende:
Welkom in Groningen TS.
Ik zou voor een boedelbak gaan, thuis huren en na aankomst simpel lokaal inleveren.
Nou nou dan kost het misschien wel een hele liter meer...quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:36 schreef BlueJeans het volgende:
[..]
Brandstofverbruik +20%.Dan toch liever een busje
True. Op zich is het dak geen probleem qua extra geld voor brandstof, maar ben echt bang dat ik het matras niet goed kan bevestigen. En aangezien ik het tijdens het rijden niet kan zien....lijkt me dat nogal eng...?quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:02 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Nou nou dan kost het misschien wel een hele liter meer...
Moet je alleen even verder kijken naar een verhuurder, boedelbak kent geen one-way verhuur. (was ook nieuw voor mij dat lang niet iedereen dit doet)quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:51 schreef BlueJeans het volgende:
[..]
Thanks! Nog maar 4 maandjes en dan zit ik al in Grunn.![]()
Ik weet niet hoeveel een punto mag trekken maar ik doe die aanhangwagen niet helemaal vol. Een matras, mijn bedframe en wat kleine spulletjes (kleren/sokken, toiletartikelen, that's it, maar dat kan ook gewoon achterin de auto natuurlijk) Neem toch maar een kamer van 6 of 9 m2, dus pas sowieso niet veel in.
6 of 9 m²? moet daar 1 voor? Mijn badkamer alleen al is 8 m²...quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:51 schreef BlueJeans het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel een punto mag trekken maar ik doe die aanhangwagen niet helemaal vol. Een matras, mijn bedframe en wat kleine spulletjes (kleren/sokken, toiletartikelen, that's it, maar dat kan ook gewoon achterin de auto natuurlijk) Neem toch maar een kamer van 6 of 9 m2, dus pas sowieso niet veel in.
het is voor degene achter je enger...quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:08 schreef BlueJeans het volgende:
[..]
True. Op zich is het dak geen probleem qua extra geld voor brandstof, maar ben echt bang dat ik het matras niet goed kan bevestigen. En aangezien ik het tijdens het rijden niet kan zien....lijkt me dat nogal eng...?
Nee geen 1 ervoor. Ik kan me prima redden in een kleine kamer. Thuis heb ik een kamer van 12m2 maar gebruik de ruimte amper, ik lig toch alleen in mijn bed, dus met die +-8m2 kan ik me prima redden!quote:Op donderdag 12 februari 2015 23:27 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
6 of 9 m²? moet daar 1 voor? Mijn badkamer alleen al is 8 m²...
Oja, Welkom in het mooie noorden.
Het gaat er niet om hoeveel je erin doet, maar om hoeveel erin mag.quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:51 schreef BlueJeans het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik wil geen 150/200 euro betalen voor alleen een bedframe voor een studentenkamerquote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:26 schreef emil23 het volgende:
Er zit een ikea in Groningen. Is de goedkoopste en makkelijkste optie niet gewoon om daar een nieuwe matras (en bed?) te kopen?
Voorstoel plat, bank plat en erin proppen...quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:29 schreef BlueJeans het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik wil geen 150/200 euro betalen voor alleen een bedframe voor een studentenkamer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |