abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149435632
In het satirische actualiteitenprogramma De Ideale Wereld van het belgische Vier heeft Jelle de Boer (Neveneffecten, Basta) deze week in 'misdaadrubriek' de Beule een frisse nieuwe blik geworpen op de radicalisering van misschien wel de bekendste Belgische jihadist: Jejoen Bontinck.

Matig verknipt was een deel van de beelden ook al te zien in het eveneens matige studio Powned maar de tweedelige reportage is ook voor Nederlanders in z'n geheel te zien op de website van De Ideale Wereld:

Jejoen Bontinck, de jadicalisejing - pajt 1

Jejoen Bontinck, de jadicalisejing - pajt 2

quote:
Jejoen Bontinck, de jadicalisejing - pajt 1
03/02/2015

Als winnaar van de Televisiester voor Beste Informatieprogramma kan De Ideale Wereld uiteraard niet om het probleem van de toenemende radicalisering heen. Daarom pakken we aan het begin van het nieuwe seizoen uit met een dubbele special over radicalisering in Vlaanderen.

Misdaadreporter Jelle De Beule zoomt hierbij specifiek in op het onthutsende verhaal van Jejoen Bontinck en zijn vader Dimitri Bontinck. Aan de hand van uniek beeldmateriaal wist hij het radicaliseringsproces van Vlaanderens bekendste Syriėstrijder nauwgezet te reconstrueren. Een unieke reportage die onze kijk op extremisme in Vlaanderen voorgoed zal veranderen.
Voor vader Dimitri Bontinck is het niet de eerste keer dat hij opzien baart met een televisie-optreden, eerder al ontstond ophef rond zijn rol in de media na een interview door Sven Kockelman voor het kro-programma Oog in Oog:

http://www.npo.nl/oog-in-oog/16-10-2014/KN_1662291
http://www.demorgen.be/bu(...)e-schieten-a2092942/

Inmiddels bezint hij zich op juridische stappen tegen De Ideale wereld:

Dimitri Bontinck dreigt met proces tegen ‘De Ideale Wereld’
Dimitri Bontinck ziet complot en dreigt met proces tegen ‘De Ideale Wereld’
"Dimitri Bontinck is vooral een slachtoffer van zichzelf"
Je suis Charlie Sheen
pi_149436583
Jejoen? :')
pi_149436618
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 23:23 schreef Dingflofbips het volgende:
Zijn vader kan geen r uitspreken.
pi_149437195
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 23:24 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Wel kostelijk vermaak dit.
pi_149438820
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 23:23 schreef Dingflofbips het volgende:
Als je je er nu nog over moet verbazen dat die jongen Jejoen heet, heb je kennelijk een paar jaar onder een steen geleefd of zo.

Verder spoort die Bontinck senior niet. Jejoen heeft zijn bizarre gedrag niet van een vreemde.
pi_149439050
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 00:52 schreef Elfletterig het volgende:
Bontinck
Die Bontinck is inderdaad een nog groter dorps idioot.
pi_149439229
De filmpjes veranderen mijn kijk op de zaak. Ik vond die vader Bontinck altijd al een vreemd figuur, maar als je deze beelden zo ziet... dan krijg je toch de indruk dat die jongen mentaal flink beschadigd is door de bizarre opvoeding (dan wel het gebrek daaraan) door zijn vader.

Jongens als Jejoen hebben eigenlijk vooral hulp nodig.
pi_149439542
Jejoen :') Noem je kind dan gewoon meteen Lepra of zo.

Edit: Ik zit nu die Oog in Oog afl. te bekijken en dit is gewoon sensationele televisie. _O- En dan noemt 'ie de Volkskrant ook nog eens een roddelkrant. Dit is echt geniaal.

Hij kan trouwens wel echt voortreffelijk goed liegen.

[ Bericht 28% gewijzigd door SuicideErrorist op 07-02-2015 02:22:59 ]
  zaterdag 7 februari 2015 @ 02:02:15 #9
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_149439855
Moest steeds hieraan denken toen ik de beelden keek.

Maar verder is deze man wel een malloot. Verzachtende omstandigheden maar maakt Jejoen imo niet minder schuldig.
pi_149440477
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 23:24 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Anders had hij Reroen geheten.
Leipe shit ouwe
pi_149440489
quote:

[..]

Als je je er nu nog over moet verbazen dat die jongen Jejoen heet, heb je kennelijk een paar jaar onder een steen geleefd of zo.
Schijnbaar heb ik een paar jaar onder een steen geleefd. Of zo. Jejoen :')
pi_149440832
Dit soort belachelijke mensen maken toch van die hele nazimoslimsstroming in een keer een grote grap?

'Jejoen' doet me om de een of andere reden altijd denken aan Jan, Jans en de kinderen.
pi_149440911
Eerste keer dat ik die vader zie trouwens. Die is echt volslagen gestoord.
pi_149442551
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 07:40 schreef Jigzoz het volgende:
Eerste keer dat ik die vader zie trouwens. Die is echt volslagen gestoord.
Ik had dat interview bij Oog In Oog nog nooit gezien, maar het heeft er alle schijn van dat hij zijn eigen heldendaden graag wat aandikt.

Kijk, dat die Jejoen ten prooi is gevallen aan Sharia4Belgium wil ik nog best geloven, maar waarom was uitgerekend die jongen daar nou zo vatbaar voor?

Je ontkomt toch niet aan de indruk dat z'n opvoeding weinig bevorderlijk is geweest voor z'n welzijn. Die beelden van de dans-auditie zijn, hoewel op satirische toon gebracht, eigenlijk schokkend en diep triest. Het joch was toen pas 14 en werd toen al op een ziekelijke manier door z'n vader gepusht.
pi_149442567
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 11:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik had dat interview bij Oog In Oog nog nooit gezien, maar het heeft er alle schijn van dat hij zijn eigen heldendaden graag wat aandikt.

Kijk, dat die Jejoen ten prooi is gevallen aan Sharia4Belgium wil ik nog best geloven, maar waarom was uitgerekend die jongen daar nou zo vatbaar voor?

Je ontkomt toch niet aan de indruk dat z'n opvoeding weinig bevorderlijk is geweest voor z'n welzijn. Die beelden van de dans-auditie zijn, hoewel op satirische toon gebracht, eigenlijk schokkend en diep triest. Het joch was toen pas 14 en werd toen al op een ziekelijke manier door z'n vader gepusht.
...en dan dat gedrag van die vader... Met z'n zonnebril. Wat een figuur. Dat moest bijna wel uit de klauwen lopen. Die leeft echt in zijn eigen werkelijkheid.
pi_149442594
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 11:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

...en dan dat gedrag van die vader... Met z'n zonnebril. Wat een figuur. Dat moest bijna wel uit de klauwen lopen. Die leeft echt in zijn eigen werkelijkheid.
Als je puur in het belang van Jejoen zou willen handelen, zou je de invloed van zijn vader op hem aanzienlijk moeten beperken. Die jongen heeft de nodige psychologische hulp nodig. Ik pleit hem echt niet 100 procent vrij (hij heeft ook een eigen verantwoordelijkheid), maar het is overduidelijk dat hij mede door toedoen van z'n vader een emotioneel wrak is geworden, met alle gevolgen van dien.
pi_149442611
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 11:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als je puur in het belang van Jejoen zou willen handelen, zou je de invloed van zijn vader op hem aanzienlijk moeten beperken. Die jongen heeft de nodige psychologische hulp nodig. Ik pleit hem echt niet 100 procent vrij (hij heeft ook een eigen verantwoordelijkheid), maar het is overduidelijk dat hij mede door toedoen van z'n vader een emotioneel wrak is geworden, met alle gevolgen van dien.
Jezus, zijn we het alweer eens. Het moet niet gekker worden.
pi_149443906
quote:

[..]

Verder spoort die Bontinck senior niet. Jejoen heeft zijn bizarre gedrag niet van een vreemde.
Ok. Tja dat zal idd best. De Belgische talentshows / showbizz volg ik niet echt.

Ik zou zeggen dat Jejoen een laag iq heeft. Een beetje net als zanger Rinus. Als je dan in het leven wordt begeleid door iemand die zichzelf als rambo ziet dan kon het wel eens fout lopen ja. Mooi voorbeeld van hoe ouders toch een grote invloed hebben in radicalisering, hoewel ze daar zelf niks van willen weten
pi_149444200
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 11:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Jezus, zijn we het alweer eens. Het moet niet gekker worden.
Nu je hem Jezus noemt lijkt mij het hoogtepunt qua gekte wel bereikt.
  Moderator zaterdag 7 februari 2015 @ 12:51:37 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149444323
pfff zo verschrikkelijk is het nu ook weer niet wat die vader allemaal doet ... blij dat het mijn pa niet is maar het probleem zit echt bij de jongen zelf en de mensen die er misbruik van maakten

hier heeftie hulp van nodig:

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_149444354
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 01:39 schreef SuicideErrorist het volgende:
Jejoen :') Noem je kind dan gewoon meteen Lepra of zo.

Edit: Ik zit nu die Oog in Oog afl. te bekijken en dit is gewoon sensationele televisie. _O- En dan noemt 'ie de Volkskrant ook nog eens een roddelkrant. Dit is echt geniaal.

Hij kan trouwens wel echt voortreffelijk goed liegen.
Hij kan juist helemaal niet liegen :')
Dat maakt het ook zo'n mooie tv :P
blablablablablablablablablablablablablabla
  zaterdag 7 februari 2015 @ 13:24:39 #22
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_149444855
quote:
1s.gif [b]Op zaterdag 7 februari 2015 12:51 schreef sp3c het volgende:

hier heeftie hulp van nodig:

[ afbeelding ]
Ja topoplossing weer ^O^ :')
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
  Moderator zaterdag 7 februari 2015 @ 13:25:38 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149444867
iig permanent
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 13:26:12 #24
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_149444876
Haha, dat interview met Sven.

Wat een held.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_149444929
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:26 schreef VeX- het volgende:
Haha, dat interview met Sven.

Wat een held.
Raar programma vind ik dat. Je nodigt iemand uit omdat je zijn verhaal wilt horen en dan ga je je gast (zo noemen ze ze nota bene) zo extreem ongastvrij behandelen.

Neemt niet weg dat pa Bontinck stevig gestoord is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')