Kun je die suggestie ook concreet onderbouwen?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Allicht, ze zullen vast de EU de schuld willen geven van hun eigen falen.
Ze zullen wel beter in staat zijn om corruptie en belastingontduiking echt aan te pakken ten opzichte van PASOK en ND, daar kunnen ze nog veel winnen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:20 schreef arjan1112 het volgende:
zit naar de persconferentie te kijken
het lijkt erop dat Griekenland op andere dingen gaat bezuinigen het leger en de politie wellicht
Kunnen die vluchtelingen op de lijnboot naar Griekenland, ipv via smokelaars naar Italie.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:20 schreef arjan1112 het volgende:
zit naar de persconferentie te kijken
het lijkt erop dat Griekenland op andere dingen gaat bezuinigen het leger en de politie wellicht
Ik ook, maar er zal menig azijnpisser zijn die een traan laat bij gebrek aan oneindige destructie, lijden en steniging.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:01 schreef dvr het volgende:
Dat zal jaren duren, maar als ze dat klaarspelen neem ik mijn petje voor ze af.
Veel te veel eer voor Varoufakis; hij is nauwelijks te pas gekomen aan de onderhandelingen Het bereikte resultaat had óók behaald kunnen worden als er geen oorlog met Duitsland was gevoerd via de media, waarschijnlijk was een beter resultaat voor Griekenland ook nog wel haalbaar geweest.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:01 schreef dvr het volgende:
Varoufakis is een intelligente en competente kerel en ik vind het knap, en hoopgevend, dat hij en de Eurogroep met het accoord van vandaag afstand hebben genomen van het naoorlogse Anglo-Amerikaanse (je kunt ook zeggen: neokoloniale) model van omgaan met landsfaillisementen.
Dat wil zeggen: niet de gebruikelijke procedure waarin de munt afgewaardeerd en het gewone volk in de ellende gestort wordt, de staatseigendommen verkwanseld worden en het land financieel geisoleerd wordt -dat alles ten faveure van een klein groepje schuldeisers- maar dat men de nieuwe regering met zijn wilde plannen om van Griekenland een eerlijke, moderne rechtstaat en economie te maken een kans durft te geven. Dit is een grote breuk met het verleden.
Het is nu aan Tsipras en Varoufakis om met een concreet binnenlands hervormingsprogramma te komen en het gevecht met de gevestigde Griekse belangen aan te gaan. Dat zal jaren duren, maar als ze dat klaarspelen neem ik mijn petje voor ze af.
Maar griekenland is niet gecrasht dankzij de euro maar ondanks.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:20 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Op het moment dat Griekenland uit de euro gaat én dus default, zullen alle verliezen ineens genomen moeten worden. Dat zal dus in crash vorm gebeuren, maar wel kortstondig imo. In ieder geval geen jaren, zoals nu ten gevolgen van het bailout beleid.
Je kunt je daarbij afvragen hoe erg die crash is in het licht van een >25% GDP neergang tijdens het bailout beleid, aangezien het overgrote deel van de verliezen deze keer in handen zijn van buitenlandse entiteiten via TARGET2 en de oblies die zijn opgekocht. Tevens is een significant deel van de onevenwichtigheden (= de bubble) al uit het systeem gefilterd, een >25% daling van GDP is niet niks. Sterker nog dat is zeer uitzonderlijk voor een bankroet land! De handelsbalans schommelt rond de 0 in euro's (zal verbeteren met de Drachme) én er is sprake van een primair overschot. Buitenlands kapitaal heeft zich allang teruggetrokken en huishoudens zijn grotendeels, in tegenstelling tot veel westerse landen, gedeleveraged.
Een Grexit zal zeker geen wonder teweeg brengen, maar buiten de overheidsschuld (en sociale zaken/aspecten) zijn de onevenwichtigheden lang niet meer zo groot als gedacht. Het is natuurlijk een nachtmerrie voor de gemiddelde eurofiel, dat Griekenland na een korte en forse neergang ineens weer groeit. Dat zouden meer landen willen natuurlijk (die daling heb je door austerity toch), ook al komt die korstondige crash grotendeels omdat de verliezen in de jaren van het bailout beleid al zijn genomen/verplaatst.
Goed, het is maar een hersenspinsel, je weet nooit hoe het afloopt. Een Grexit kan immers ook leiden tot een sociaal economisch isolement en een exit uit de EU. Maar dat denk ik niet, want dan heb je morgen China en Rusland in je achtertuin.
Dat zeggen de grieken al dat ze zouden doen sinds 2008. Tot nu toe is daar weinig van terecht gekomen. Wat maakt hen anders? Plus wat zouden die plannen moeten zijn? Een sloot meer ambtenaren aannemen lijkt mij niet een ideale start daar lijken ze nu al geen te kort aan te hebben.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:01 schreef dvr het volgende:
Varoufakis is een intelligente en competente kerel en ik vind het knap, en hoopgevend, dat hij en de Eurogroep met het accoord van vandaag afstand hebben genomen van het naoorlogse Anglo-Amerikaanse (je kunt ook zeggen: neokoloniale) model van omgaan met landsfaillisementen.
Dat wil zeggen: niet de gebruikelijke procedure waarin de munt afgewaardeerd en het gewone volk in de ellende gestort wordt, de staatseigendommen verkwanseld worden en het land financieel geisoleerd wordt -dat alles ten faveure van een klein groepje schuldeisers- maar dat men de nieuwe regering met zijn wilde plannen om van Griekenland een eerlijke, moderne rechtstaat en economie te maken een kans durft te geven. Dit is een grote breuk met het verleden.
Het is nu aan Tsipras en Varoufakis om met een concreet binnenlands hervormingsprogramma te komen en het gevecht met de gevestigde Griekse belangen aan te gaan. Dat zal jaren duren, maar als ze dat klaarspelen neem ik mijn petje voor ze af.
Wat ben je toch een ontzettende zuurpruim.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:51 schreef HiZ het volgende:
[..]
Veel te veel eer voor Varoufakis; hij is nauwelijks te pas gekomen aan de onderhandelingen Het bereikte resultaat had óók behaald kunnen worden als er geen oorlog met Duitsland was gevoerd via de media, waarschijnlijk was een beter resultaat voor Griekenland ook nog wel haalbaar geweest.
Haha, de man die het niet kon laten om Schäuble heel pompeus 'Doktor Schäuble' te noemen. Zoontje van rijke ouders en een bevoorrechte opvoeding.quote:
Tot nu toe maakt niets ze anders.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 00:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat zeggen de grieken al dat ze zouden doen sinds 2008. Tot nu toe is daar weinig van terecht gekomen. Wat maakt hen anders? Plus wat zouden die plannen moeten zijn? Een sloot meer ambtenaren aannemen lijkt mij niet een ideale start daar lijken ze nu al geen te kort aan te hebben.
Het zou me niks verbazen als je dit elke dag blijft herhalen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 01:37 schreef HiZ het volgende:
Het zou me niks verbazen als die brokkenpiloot Varoufakis binnen 2 maanden weer een ander baantje moet gaan zoeken.
Het is weer eens wat anders dan (Obama die nogal obstinaat 'Angela' zegt als hij het over Dr. Merkel heeft).quote:Op zaterdag 21 februari 2015 01:04 schreef HiZ het volgende:
Haha, de man die het niet kon laten om Schäuble heel pompeus 'Doktor Schäuble' te noemen.
Dat waren Engels, Lenin, Trotsky, Gandhi en Guevara eveneens. Alsook een flink deel van de ongewassen meutes der hippies, provo's, punkers, krakers en autonomen. Hoe dan ook, Vaoufakis maakt op mij een competente en integere indruk. Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat hij geen vuile Griek meer is.quote:Zoontje van rijke ouders en een bevoorrechte opvoeding.
Wat hen anders maakt? Voor zover ik weet zijn er traditioneel twee grote partijen in Griekenland (Pasok en ND) die beide in feite een vehikel zijn voor twee elitaire families om met staatsgeld hun vriendjes te kunnen bedienen. Syriza hoort niet bij die gevestigde orde, dus dat maakt de kans alvast ietsje groter dat de corruptiebestrijding zich niet alleen op de middenklasse maar ook op de rijkere elites richt.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 00:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat zeggen de grieken al dat ze zouden doen sinds 2008. Tot nu toe is daar weinig van terecht gekomen. Wat maakt hen anders? Plus wat zouden die plannen moeten zijn? Een sloot meer ambtenaren aannemen lijkt mij niet een ideale start daar lijken ze nu al geen te kort aan te hebben.
ik had er enige hoop op direct na de verkiezingen, maar de gebeurtenissen van de laatste weken geeft me weinig vertrouwen dat deze regering het beter gaat doen. Voorlopig ben ik blij dat ze onder een strengere curatele komen dan de voorgangers.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 09:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat hen anders maakt? Voor zover ik weet zijn er traditioneel twee grote partijen in Griekenland (Pasok en ND) die beide in feite een vehikel zijn voor twee elitaire families om met staatsgeld hun vriendjes te kunnen bedienen. Syriza hoort niet bij die gevestigde orde, dus dat maakt de kans alvast ietsje groter dat de corruptiebestrijding zich niet alleen op de middenklasse maar ook op de rijkere elites richt.
Over welke "gebeurtenissen" heb je het? In welk opzicht laten ze volgens jou zien dat ze de corruptie aan de bovenkant van de samenleving niet willen aanpakken?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 10:04 schreef HiZ het volgende:
[..]
ik had er enige hoop op direct na de verkiezingen, maar de gebeurtenissen van de laatste weken geeft me weinig vertrouwen dat deze regering het beter gaat doen. Voorlopig ben ik blij dat ze onder een strengere curatele komen dan de voorgangers.
Dat hebben ze nog niet laten zien, maar stemmen kopen door baantjes vergeven is kennelijk wel iets wat bij hun programma pastquote:Op zaterdag 21 februari 2015 10:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Over welke "gebeurtenissen" heb je het? In welk opzicht laten ze volgens jou zien dat ze de corruptie aan de bovenkant van de samenleving niet willen aanpakken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |