ah een echte vvd-er, selectief liberaal, ikke wel jij nietquote:Op donderdag 12 februari 2015 11:31 schreef waht het volgende:
[..]
Mits je iets kunt he. Onrendabelen krijgen geen medelijden.
Niet echt. De keuze maakt de liberaal niet, maar degene die zichzelf vrijwillig uitsluit.quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:33 schreef fs180 het volgende:
[..]
ah een echte vvd-er, selectief liberaal, ikke wel jij niet
dat zei ik, selectief heet datquote:Op donderdag 12 februari 2015 11:35 schreef waht het volgende:
[..]
Niet echt. De keuze maakt de liberaal niet, maar degene die zichzelf vrijwillig uitsluit.
Moord verbieden is niet liberaal? Bijzondere zienswijze.quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:32 schreef fs180 het volgende:
[..]
iets verbieden is nooit een liberale aanpak
De puinhoopveroorzakers krijgen geen medelijden?quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:31 schreef waht het volgende:
[..]
Mits je iets kunt he. Onrendabelen krijgen geen medelijden.
"Saddam heeft massavernietigingswapens"quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Moord verbieden is niet liberaal? Bijzondere zienswijze.
Ik begrijp de redenering achter het verhaal van de VVD op deze punten ook wel, ik maak een andere afweging. Ergo: ik val door de mand als D66 'er.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Beide discussiepunten (gezichtsbedekkende kleding en de productie/verspreiding van drugs) raken de kerntaak van de overheid: zorg dragen voor een veilige samenleving. Het is een klassiek liberaal dilemma of je de uitvoering van de kerntaak van de overheid zwaarder laat wegen dan de persoonlijke vrijheid van een aantal individuen.
Het is dan ook maar de vraag in hoeverre dat niet 'liberaal' is, volgens dezelfde redenatie zou een vuurwapenverbod dan ook niet liberaal zijn. Een echte liberaal weet dat beperking van de vrijheid van de één soms nodig is om de vrijheid van de ander te kunnen vergroten.
Wat is er volgens jou dan wel liberaal aan het verbieden van moord?quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
jollige stelling, wil je dat ik serieus reageer of is meelachen voldoende?quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |