Waarom begin je dit betoog niet tegen mensen die menen dat er helemaal niets aan de hand is? Of zijn die wel kinderfysiotherepeut/ orthopedagoog/ ontwikkelingspsycholoog (insert ander beroep waarbij mensen echt verstand hebben van dit soort zaken)?quote:Op maandag 16 maart 2015 15:44 schreef mousemicky het volgende:
[..]
En jij bent kinderfysiotherepeut/ orthopedagoog/ ontwikkelingspsycholoog (insert ander beroep waarbij mensen echt verstand hebben van dit soort zaken)?
Of ben je zelfverklaard 'Fok! know it all' die gewoon maar wat roept?
Ik reageer op jouw bericht, omdat je een niet-OUD-user bent die hier wat komt blaten om te rellen.quote:Op maandag 16 maart 2015 15:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom begin je dit betoog niet tegen mensen die menen dat er helemaal niets aan de hand is? Of zijn die wel kinderfysiotherepeut/ orthopedagoog/ ontwikkelingspsycholoog (insert ander beroep waarbij mensen echt verstand hebben van dit soort zaken)?
Meid toch... ik heb 32 topics geopend in OUD en in 191 topics gereageerd. Jij hebt 6 topics geopend in OUD en in 279 gereageerd. Als ik geen OUD-user ben, ben jij het eigenlijk ook niet.quote:Op maandag 16 maart 2015 15:50 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik reageer op jouw bericht, omdat je een niet-OUD-user bent die hier wat komt blaten om te rellen.
Sorry mevrouw...quote:Op maandag 16 maart 2015 15:59 schreef mousemicky het volgende:
Ik ga in op ongefundeerde meningen die andere users in verwarring kunnen brengen, of onzeker kunnen maken. Als jouw mening gefundeerd blijkt, dan hoor ik dat natuurlijk graag. Zo niet, dan wens ik je veel succes met je verdere OUD carriere, maar val dan aub geen anderen lastig met beweringen die wel eens niet zouden kunnen kloppen.
Oudste is bijna 5 jaar (over drie maanden) en de jongste is net 1 jaar geworden.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:03 schreef Burdie het volgende:
Kumbayaaaaa.
Ik wilde zeggen, volgens mij komt Nielsch inderdaad wel vaker in OUD. Hoe oud zijn je kinderen ook alweer?
Met mijn zoon is verder niks mis, hij begint al wat gerichter te wijzen nu. Als ik me echt zorgen zou maken, zou ik naar de HA gaan ipv het hier te vragen.
Koffie, anyone?
ja bizar goed, echt heel gericht enzo. de jongste doet niet andersquote:Op maandag 16 maart 2015 16:05 schreef Burdie het volgende:
En kunnen ze ook een beetje goed iets aanwijzen?
En dat deed ik wel, en daar ging t mis...quote:Op maandag 16 maart 2015 16:05 schreef Nielsch het volgende:
En ik had ook niet verwacht dat je mijn antwoorde heel serieus zou nemen, zou was het natuurlijk ook niet bedoeld![]()
geeft niet... ik geloof niet dat wij elkaar eerder zijn tegengekomen hier dus ik neem het je niet kwalijk... het is ook alweer een tijdje geleden dat ik in OUD hebt gepost...quote:Op maandag 16 maart 2015 16:12 schreef mousemicky het volgende:
[..]
En dat deed ik wel, en daar ging t mis...
Jij ff een smiley extra de volgende keer, zal ik ook iets minder fel reageren
I blame the hormones, en t feit dat ik in mijn familie een stel van die wel zelfverklaarde experts heb zitten die ontzettend foute adviezen geven...(en waar ik dus een allergie voor ontwikkeld heb)
Oke, iets kleiner dus. Hoe stevig is de rand, kunnen ze daar aan gaan staan? F moet namelijk staan in badquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:40 schreef Morretje het volgende:
Wij hebben er eentje, die ongeveer 1 keer is gebruiktHij is iets kleiner dan het badje wat iedereen op een standaard heeft staan. Maar als je weinig ruimte hebt wel een fijn badje.
Dansen op K3 ga ik zo doen! Vliegtuigje trek ik niet om dat een paar keer te doen. Mijn rug en armen trekken 9 kilo blijkbaar erg slechtquote:Op zondag 29 maart 2015 16:27 schreef Stormqueen het volgende:
Hop hop paardje, vliegtuigje, dansen op K3?
Bakjes waren hier de bomb. Als ik echt geen inspiratie meer had, keek ik altijd op babybytes (quote:Op zondag 29 maart 2015 16:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand ideetjes voor leuke spelletjes om te doen met een 8/9 maanden oude baby? Normaal ga ik altijd wandelen, maar het weer is nogal slechtKiekeboe, speelkleed, kleed met allerlei losse speeltjes, boekjes,... We hebben het allemaal gedaan en trukendoos is leeg
Bijkomend feit is dat ze iets na 10 minuten al zat is, dus als iemand meerdere activiteiten weet, heel graag!
Bakjes en een plastic beker zijn hier idd ook een dikke hit! En ik laat haar ook lekker in de box zichzelf vermaken...quote:Op zondag 29 maart 2015 17:17 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bakjes waren hier de bomb. Als ik echt geen inspiratie meer had, keek ik altijd op babybytes () daar staan per maand goede suggesties voor speelgoed en spelletjes.
Voor 8 maanden bijvoorbeeld: http://www.babybytes.nl/Baby%60s/kalender/maand/8
Voor elk gemiddelde zijn er kinderen die eronder en erboven zittenquote:Op zondag 29 maart 2015 17:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja, ik vraag me dus echt af of ik ergens iets verkeerds heb gedaan. Zelf spelen in box werkt voor een paar minuutjes. Dan gaat ze rollen op buik en daarna huilen. Zelf spelen op de grond, speelkleed werkt ook voor 10 minuutjes en dan is het ook afgelopen. Heb het idee dat ze zichzelf niet kan vermaken ofzo.
En dan lees ik van die schemaatjes voor baby's van 8 maanden en dan kom ik vaak ochtend en middagdutjes tegen van ruim een uur. De mijnes slaapt vaak ongeveer een half uur overdag.
Natuurlijk is geen enkele baby hetzelfde, maar toch denk ik als ik dat zo lees van zelf spelen en zoveel slapen; heb ik ergens iets verkeerds gedaan dat de mijne dat niet doet?
Ja, helaas, je kind is hopeloos verpestquote:Op zondag 29 maart 2015 17:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja, ik vraag me dus echt af of ik ergens iets verkeerds heb gedaan. Zelf spelen in box werkt voor een paar minuutjes. Dan gaat ze rollen op buik en daarna huilen. Zelf spelen op de grond, speelkleed werkt ook voor 10 minuutjes en dan is het ook afgelopen. Heb het idee dat ze zichzelf niet kan vermaken ofzo.
En dan lees ik van die schemaatjes voor baby's van 8 maanden en dan kom ik vaak ochtend en middagdutjes tegen van ruim een uur. De mijnes slaapt vaak ongeveer een half uur overdag.
Natuurlijk is geen enkele baby hetzelfde, maar toch denk ik als ik dat zo lees van zelf spelen en zoveel slapen; heb ik ergens iets verkeerds gedaan dat de mijne dat niet doet?
Het is ook soms even zoeken wat voor.jouw kind werktquote:Op zondag 29 maart 2015 18:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ga zo even kijken Soesa
Mja, ik merk soms dat ik een beetje gefrustreerd ben als ik lange tijd met r bezig ben (makkelijk 3 à 4 uur achter elkaar) en ze wil erna nog niet slapen of eventjes alleen spelen. Het weinige tijd overdag voor mezelf ( daarom post ik ook vrij weinig op het forum) breekt me af en toe best op. Zit er ook aan te denken om haar 1 dagje als ik vrij ben naar gastouder te doen. Eventjes bijtanken
Maar uiteraard is ze lief en ook ontzettend vrolijk en ik zou r niet willen missen
Oh jij bent volgens mij best creatief. Misschien mist het bij mij gewoon daar aanquote:Op zondag 29 maart 2015 19:23 schreef Roomsnoes het volgende:
Sunshine, O is ongeveer even oud en vind de box wel leuk voor n poos. Maar ze zat er vorige week voor het eerst sinds maanden weer in.
Hier is populair: ringtoren van fp, blokken omgooien, samen met de blokken in een doos zitten en herrie maken ermee, brooddoos met groge pasta erin (lekker trommelen), op onderzoek uit door de huiskamer, de vaatwasser leegruimen (met dat laagste karretje heen en weer), de gevouwen was omver trekken, dansen op muziek.
Dit werkt, maar pas op met krabben wel. Nog beter is het als je het met je vinger weg kan wrijven. Op ons cb zeiden ze dat ze regelmatig zagen dat er oppervlakkige schaafwondjes op de hoofdhuid zaten hierdoor (ook door een kaart want ik zei dat ik het zo wilde doen) en daarin kan dan gemakkelijk een schimmeltje of bacterie komen.quote:Op zondag 29 maart 2015 18:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Olie,olie, olie en krabben met een kaart.
+1 op alles behalve het lichte haarquote:Op zondag 29 maart 2015 20:20 schreef Spees_Eend het volgende:
SuzyQ heeft het (bijna 6 maanden) nu ook nog. Aan de voorkant wel een beetje weggehaald nadat we er een tijd olijfolie op hadden laten intrekken. Babyolie enzo reageert haar huid heel sterk op. Nu zit er nog veel boven op haar hoofd maar ik wil niet over haar fontanel krabben/wrijven en ze heeft er geen last van. T zorgt er wel voor dat ze wat roder/donkerder haar lijkt te hebben terwijl ze eigenlijk heel lichtblond is. Daar kwamen we pas achter toen we die berg vooraan hadden weggehaald
E. heeft er ook tot ruim 3,5 jaar last van berg gehad, ging er met vettigheid en wrijven/krabben maar matig af helaas.quote:Op zondag 29 maart 2015 20:10 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean heeft nog steeds berg en krijg het ook niet weg. Durf ook niet te krabben.
Jongste hier heeft het na 5,5 jaar ook nog steedsquote:Op zondag 29 maart 2015 20:49 schreef mignonne het volgende:
[..]
E. heeft er ook tot ruim 3,5 jaar last van berg gehad, ging er met vettigheid en wrijven/krabben maar matig af helaas.
Borsteltje is wel een goeie. Dat hebben we geloof ik nog niet geprobeerd. Ik vind het overigens niet heel storend die berg, maar het ruikt een beetje muf vind ik.quote:Op zondag 29 maart 2015 20:54 schreef NotTheSame het volgende:
Ik gebruik badolie. Piranha in bad, badolie op het hoofd, even laten inwerken en met de haarborstel voor baby's eroverheen. Uitspoelen en eventueel herhalen. Zowel bij Draak als bij Piranha werkt het als een trein en je kind krijgt er geen Bob de Rooij-kapsel van.
Zo doe ik het ook! En dan borstelen eerst tegen de haren in, dan uitspoelen en dan weer gewoon borstelen. Ze vindt het heerlijk ook, dat borstelen. Zit ze haast te spinnenquote:Op zondag 29 maart 2015 20:54 schreef NotTheSame het volgende:
Ik gebruik badolie. Piranha in bad, badolie op het hoofd, even laten inwerken en met de haarborstel voor baby's eroverheen. Uitspoelen en eventueel herhalen. Zowel bij Draak als bij Piranha werkt het als een trein en je kind krijgt er geen Bob de Rooij-kapsel van.
Gewoon wachtenquote:Op zondag 29 maart 2015 18:51 schreef Stormqueen het volgende:
Even snel tussendoor: hoe kreeg je berg ook alweer weg?
Ik heb daarvoor Natusan olie, zonder parfum.quote:Op zondag 29 maart 2015 20:58 schreef kwakz0r het volgende:
Die badolie is veel te sterk geparfumeerd daarvoor (zwitsal althans). Ik doe t met zonnebloemolie, lekker even katen intrekken en dan wat wrijven met badwater en zachte shampoo.
Oeh, klein detail... Ik gebruik Neutralquote:Op zondag 29 maart 2015 20:58 schreef kwakz0r het volgende:
Die badolie is veel te sterk geparfumeerd daarvoor (zwitsal althans). Ik doe t met zonnebloemolie, lekker even katen intrekken en dan wat wrijven met badwater en zachte shampoo.
Bij E. wel ja, ze is blond en had van die donkergeelbruine korsten/plakken op dr hoofd. Zag er echt heel smerig uit vond ik maar echt helemaal niets aan te doen. Kinderarts heeft er ook nog even naar gekeken omdat de cbarts twijfelde of t geen psoriasis was (kan ivm coeliakie staan nmlk, vandaar) , maar dat was het gelukkig niet. Gewoon uitzingen, niks aan te doen volgens KA.quote:Op zondag 29 maart 2015 20:55 schreef Spees_Eend het volgende:
Maar zie je dat dan nog goed door het haar heen? Of zie/voel je dat met haren wassen enzo?
Ik meen dat E van Soesa het heel hardnekkig had ook. Weet eigenlijk niet hoe dat afgelopen is.
Bij Sillie bleef het trouwens weer wel weg na één keer goed oliën en wrijven. Met een maand of 2 ofzo.
alleen als je daarna schraapt met stukjes kebabquote:Op zondag 29 maart 2015 21:10 schreef Spees_Eend het volgende:
Zou van die knoflookolie van de oil&vinegar ook werken?
Hmmmja, dat lijkt wel wat op wat I ook heeft, al moet je bij haar wel echt iets beter kijken om het te zien. Er groeit haar over heen, en het is ook wel redelijk licht van kleur.quote:Op zondag 29 maart 2015 21:15 schreef mignonne het volgende:
Bij E. wel ja, ze is blond en had van die donkergeelbruine korsten/plakken op dr hoofd. Zag er echt heel smerig uit vond ik maar echt helemaal niets aan te doen.
Bij mijn zoon ging het over nadat ik de babyshampoo in de kliko had gegooid. Elke-dag-shampooquote:Op zondag 29 maart 2015 20:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Jongste hier heeft het na 5,5 jaar ook nog steeds
Ik was zijn haar bij voorkeur toch al met alleen maar water, dus eigenlijk gebruiken we nauwelijks babyshampoo. De olie werkt wel inderdaad, maar met lotion of iets dergelijks komt het ook wel goed. Hij heeft er zelf ook echt jeuk aan soms helaas.quote:Op zondag 29 maart 2015 21:41 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Bij mijn zoon ging het over nadat ik de babyshampoo in de kliko had gegooid. Elke-dag-shampooen dan eens per week wassen ofzo. Hij was toen 3,5.
En ik deed olijfolie in zijn haar, uurtje in laten trekken en dan voorzichtig kammen met een fijne kam. Heb hem driemaal ontbergd in 3,5 jaar tijd.
Oooh daarom heeft saar er geen last van...quote:Op zondag 29 maart 2015 22:50 schreef -Spring het volgende:
Neem een hont.
De hond van een vriendin heeft bij haar baby, heel toegewijd, alle berg van dr hoofd gelikt.
E had het idd erg hardnekkig, dat je dat nog weetquote:Op zondag 29 maart 2015 20:55 schreef Spees_Eend het volgende:
Maar zie je dat dan nog goed door het haar heen? Of zie/voel je dat met haren wassen enzo?
Ik meen dat E van Soesa het heel hardnekkig had ook. Weet eigenlijk niet hoe dat afgelopen is.
Bij Sillie bleef het trouwens weer wel weg na één keer goed oliën en wrijven. Met een maand of 2 ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |