quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:18 schreef remlof het volgende:
"Wie drie keer ja zegt wordt gezien als 'fundamentalistisch'"
Zo lust ik er nog wel een paar.
quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:50 schreef Re het volgende:
best suggestieve ambivalente vragen eigenlijk, maar 3x ja maakt je blijkbaar een fundamentalist, lijkt me wel wat meer voor nodig om die conclusie te mogen trekken. desalniettemin een flinke uitslag
ben gestopt bij de laatste quote. Typisch weerquote:Op woensdag 11 februari 2015 12:17 schreef zarGon het volgende:
Dit is een beetje zoals inzoomen op de christenen in Nederland, maar dan alleen op de inwoners in de Bijbelgordel.
Mja....
typisch wat? Men mag niet kritisch naar "wetenschappelijk" onderzoek kijken?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:54 schreef Eyip het volgende:
[..]
[..]
[..]
ben gestopt bij de laatste quote. Typisch weer
Als het 'groot deel pvv'ers zijn fascistisch' had geweest stonden jullie te juichenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:42 schreef Re het volgende:
[..]
typisch wat? Men mag niet kritisch naar "wetenschappelijk" onderzoek kijken?
jullie?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als het 'groot deel pvv'ers zijn fascistisch' had geweest stonden jullie te juichen
De christenen zijn ook onderzocht. Lees anders even iets beter.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:11 schreef novel het volgende:
Ik vind het vreemd om op basis van die vragen te constateren dat iemand een fundamentalist is.
In theorie onderschrijft elke gelovige de wetten en regels van het geloof. En vinden ze allemaal dat hun boek slechts één interpretatie kent (de hunne)
Bij praktiserende christenen krijg je misschien wel soortgelijke antwoorden.
Volgens mij hebben de meeste moslims hier vooral willen benadrukken dat ze een goede moslim zijn (en dus de regels volgen).
En zo'n onderzoek trekt vervolgens een conclusie over hun positie tov. samenleving en politiek (fundamentalistisch). Maar dat aspect hadden de meeste respondenten waarschijnlijk niet in gedachten.
De meeste mensen denken volgens mij niet zo na over de theorie van geloof en samenleving. Ze leiden gewoon hun leven zoals ze denken dat goed is.
Zover was ik niet gekomenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:39 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
De christenen zijn ook onderzocht. Lees anders even iets beter.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |