Meer grafiekjes in de link.quote:Ruim de helft van de Belgische moslims is fundamentalistisch en wantrouwt joden en homo's. Dat blijkt uit een studie van het Berlijnse Centrum voor Sociale Wetenschap (WZB) bij 9.000 moslims en christenen in België, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Zweden en Oostenrijk.
Belgische moslims blijken samen met hun Oostenrijkse geloofsgenoten de meest xenofobe en fundamentalistische. Met deze cijfers in het achterhoofd vindt onderzoeker Ruud Koopmans het niet toevallig dat net uit ons land zo veel jihadi's naar Syrië zijn vertrokken. "Het beleid moet bij de aanpak van radicalisering verder kijken dan het kleine groepje dat geweld gebruikt", zegt hij.
"De wortels van dit probleem zitten in de moslimgemeenschap zelf. Gewelddadig gedrag wordt uitgelokt door extreme omstandigheden zoals de situatie in Syrië. Maar we zien dat een belangrijke minderheid een vijandige interpretatie van de islam aanhangt."
http://www.demorgen.be/bi(...)amentalist-a2214037/
Het verheugt me dat je het openen van een topic schokkender vindt dan de boodschap van het topic: dat we een paard van Troje hebben binnengehaald.quote:
Ik heb zelf het idee dat het maar een paar dingen zijn die ze op die site hebben gezet, maar dat de studie omvangrijker is geweest en misschien wel meer te lezen in de papierenversie van de krant?quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Overigens is de stelling er is maar één Islam niet zo schokkend. De "juiste" Islam staat terrorisme niet toe. Ook dat Moslims terugmoeten naar de wortels is niet zo'n schokkende stelling. Ik had vragen willen zien over homo's, bekeerlingen, 9-11 en dat soort dingen.
dingen.
Met het moslim zijn sta je überhaupt al aan de verkeerde kant.quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:10 schreef Mani89 het volgende:
staan er dus waarschijnlijk een hoop moslims aan de verkeerde kant.
Ik denk niet dat ze dat zo zien in Islamitische landen...quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:26 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Met het moslim zijn sta je überhaupt al aan de verkeerde kant.
Enige wat deze discussie nog kan redden inderdaad.quote:
Volgens het artikel uit de link:quote:
Niet zo gek dat er niet veel christenen het eens zijn met deze stellingen. Of waren toen de woorden "moslims" en "Koran" vervangen door "christenen" en "bijbel"?quote:Moslims moeten terugkeren naar de wortels van het geloof
Er is maar één interpretatie van de Koran. Elke moslim moet zich daaraan houden
Godsdienstregels zijn belangrijker dan wetten
Uit de bron:quote:
Link naar dat onderzoek?quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:33 schreef Wespensteek het volgende:
En weer dat onderzoekje uit 2013. De lui die dat elke keer weer brengen als nieuws zijn achterlijk.
Dat kun je wel aannemen hé.quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:35 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Volgens het artikel uit de link:
[..]
Niet zo gek dat er niet veel christenen het eens zijn met deze stellingen. Of waren toen de woorden "moslims" en "Koran" vervangen door "christenen" en "bijbel"?
Kan kan, maar ik lees het nergens.quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat kun je wel aannemen hé.
quote:Ruim de helft van de Belgische moslims .... wantrouwt joden en homo's.
Heb je zoveel respect voor de wet dan? Ik vind sommige van mijn idealen ook belangrijker dan de wet.quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Overigens vind ik het zorgwekkend dat kennelijk 70% van de ondervraagde moslims in Nederland de godsdienstregels belangrijker vindt dan de wetten.
quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:18 schreef Alentejana het volgende:
maar zijn dochters moeten wel weer in Egypte aan de man, want in Nederland deugen mannen niet....
De idealen van fundamentalistische moslims zijn toch net even wat zorgwekkender dan jouw postzegelverzameling.quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:38 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Heb je zoveel respect voor de wet dan? Ik vind sommige van mijn idealen ook belangrijker dan de wet.
Ja op zich wel, aan de andere kant, hoeveel godsdienstregels zijn er in tegenspraak met de Nederlandse wet? En wat zijn precies "godsdienstregels"? Alleen de 10 geboden of zijn er nog meer?quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Overigens vind ik het zorgwekkend dat kennelijk 70% van de ondervraagde moslims in Nederland de godsdienstregels belangrijker vindt dan de wetten.
Ja. Zodra mijn idealen conflicteren met wat de meerderheid wil, heeft de meerderheid gelijk. Zo werkt een democratie. Als je daar geen respect voor op kunt brengen, moet je je afvragen of Nederland wel het land voor jou is.quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:38 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Heb je zoveel respect voor de wet dan? Ik vind sommige van mijn idealen ook belangrijker dan de wet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |