ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Class 377 zijn treinstellen van vier bakken (type Electrostar). De modernisering begon in augustus 2011 en zou volgens de planning in januari 2015 klaar zijn.
Doen ze volgens mij toch iets efficiënter dan de Belgen
Class 377 zijn treinstellen van vier bakken (type Electrostar). De modernisering begon in augustus 2011 en zou volgens de planning in januari 2015 klaar zijn.
Doen ze volgens mij toch iets efficiënter dan de Belgen
Maar daar hoef je niet zo slim voor te zijn hoor, dat gebeurt al snel
Vrijwel nooit dus, tenzij je echt op het juk terecht komt. Schuif je het juk 10m op is er nog niets aan de hand? Afgezien van wat boze teammanagers e.d. denk ik
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 11 februari 2015 12:24 schreef b2py het volgende: Hoe kan het trouwens dat ie zo dicht er bij staat? Ik las hier toch laatste dat de jukken ATB-Vv hebben?
Misschien niet allemaal maar enkel op bekende probleemlocaties?
Fraai parkeerwerk van de meester. Toch moet je oppassen, als je de bok "kust" dan denkt de koppeling verbinding te kunnen maken en dan ben je al je lucht kwijt. Dan moet je de kopkranen van je koppeling sluiten, kopmaken en een stukje van de bok af gaan, en dan je kranen weer open zetten. Dat is geen pretje
Je kan het er gewoon op gokken, want tot Lelystad mag het natuurlijk wel en wat is nou de kans dat je uberhaupt gecontroleerd wordt, laat staan op het laatste stukje
Treinreizigers hoeven voor een ritje naar België of Frankrijk hun kaartje niet langer te printen. Online aangeschafte vervoersbewijzen kunnen sinds woensdag ook als mobiel ticket worden geplaatst in de smartphone-app van NS International. Klanten moeten wel eerst een update downloaden voor de app op hun mobiele telefoon.
Tot nu toe moesten via de website van NS gekochte kaartjes voor de Intercity Brussel of de Thalys naar Parijs thuis worden geprint, of op het station worden afgehaald. Dit is nu niet meer nodig. Zo’n e-ticket kan na de aankoop in de app worden geplaatst, door de boekingscode in te voeren. Bij een kaartcontrole moet dit mobiele ticket dan op de smartphone worden getoond.
Stapsgewijs NS wil de mobiele tickets ook voor het binnenlandse treinverkeer invoeren, hoewel nog niet precies duidelijk is wanneer. Alle conducteurs moeten hiervoor eerst worden uitgerust met nieuwe ‘Railpockets’, waarmee in de trein ov-chipkaarten en e-tickets worden gecontroleerd. De huidige kunnen een aanschafcode op een smartphone niet uitlezen.
Duidelijk. Dan weet ik niet hoe je het voor elkaar krijgt. Ik weet te weinig van de precieze werking van vv af om te zeggen of je dit met een lage snelheid lukt, of wellicht met je atb op blauw ofzo.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
En.zoals wel vaker wordt onze op tijd rijdende intercity aan de kant gezet voor een goederentrein midden in de spits. Ook de goederentrein mocht op het middenspoor stil gaan staan en alsnog eerder weg, kost lekker nog meer tijd. En "goederentreinen moeten in beweging blijven " is het dus ook niet. Dus waar is dit gezeik nu weer voor nodig?
Bedankt namens iedereen die in Amersfoort nu een half uur gaat oplopen
Tussen Bilthoven en Den Dolder lopen we nog wat meer op door die goederentrein voor ons. Inhaalspoor van 3km lang ligt maagdelijk weg te roesten. Goederentrein moet zeker ook in Den Dolder zijn of zo Het is weer ambachtelijke faalmiddag blijkbaar.
Nou, dat was dus +20, en de volgende IC heeft ook alweer een kwartier aan z'n broek. Waarom? Niet door de goederentrein die voor onze trein zat. Niet door een klein mankement aan onze trein. We worden dus weer voorgelogen. Overigens is die +15 ook niet houdbaar want er ontstaat op spoor 1 natuurlijk weer een conflict met de kerende IC uit Enkhuizen dus dat wordt ook +20. Overstaps in Apeldoorn op de sprinter en in Deventer op de IC's naar zowel Zwolle als Roosendaal? Foetsie
En waarom? Een echt steekhoudende reden is er nog steeds niet. Stelletje prutsers.
Op woensdag 11 februari 2015 18:01 schreef Dr_Flash het volgende: Nou, dat was dus +20, en de volgende IC heeft ook alweer een kwartier aan z'n broek. Waarom? Niet door de goederentrein die voor onze trein zat. Niet door een klein mankement aan onze trein. We worden dus weer voorgelogen. Overigens is die +15 ook niet houdbaar want er ontstaat op spoor 1 natuurlijk weer een conflict met de kerende IC uit Enkhuizen dus dat wordt ook +20. Overstaps in Apeldoorn op de sprinter en in Deventer op de IC's naar zowel Zwolle als Roosendaal? Foetsie
En waarom? Een echt steekhoudende reden is er nog steeds niet. Stelletje prutsers.
Eigenlijk zouden ze dat cumulatief moeten maken, per periode van 7 dagen of zo.
In België is er een compensatieregeling waarbij je geld terug krijgt als je binnen een kwartaal minstens 15 keer minstens een kwartier vertraging gehad hebt of zo. Kun je heel amateuristisch een excelsheetje downloaden van die site om dat bij te houden
Ach het is gewoon gezeik. De IC van een uur later wordt in Utrecht Centraal ALTIJD op 5-10 minuten gezet doordat er een goederentrein voorlangs moet. Prorail is gewoon met een dienstregeling begonnen waarvan ze wisten (of hadden moeten weten) dat die onuitvoerbaar was. Nou ja, dan ben je dus een faalorganizaadsie en moet je weg .
Op woensdag 11 februari 2015 18:33 schreef Dr_Flash het volgende: Ach het is gewoon gezeik. De IC van een uur later wordt in Utrecht Centraal ALTIJD op 5-10 minuten gezet doordat er een goederentrein voorlangs moet. Prorail is gewoon met een dienstregeling begonnen waarvan ze wisten (of hadden moeten weten) dat die onuitvoerbaar was. Nou ja, dan ben je dus een faalorganizaadsie en moet je weg .
Op woensdag 11 februari 2015 18:45 schreef Dr_Flash het volgende: Rij jij er even een takelwagentje heen dan, over dat fucking karrespoor. Door 5 meter sneeuw.
Wel een grootgenoege he.
Je hebt toch van die hippe road-rail-voertuigen? Gewoon eentje in Ål op de rails zetten en ermee naar Gryta kachelen
In other news: SNCF gaat wifi aanbieden in de TGVs. Eind 2016 moet iedere TGV-reiziger gebruik kunnen maken van gratis draadloos internet.
Je hebt toch van die hippe road-rail-voertuigen? Gewoon eentje in Ål op de rails zetten en ermee naar Gryta kachelen
In other news: SNCF gaat wifi aanbieden in de TGVs. Eind 2016 moet iedere TGV-reiziger gebruik kunnen maken van gratis draadloos internet.
Ambitieus.
De DB is nog niet verder dan betaalde wifi op bepaalde verbindingen en bij elke stoel een brochure neerleggen met smoesjes waarom het niet mogelijk is om in de trein voor degelijke wifi of überhaupt voor 3G-dekking te zorgen.
Op woensdag 11 februari 2015 18:48 schreef James1988 het volgende: Je hebt toch van die hippe road-rail-voertuigen? Gewoon eentje in Ål op de rails zetten en ermee naar Gryta kachelen
Fantast Ik zou het echt knap vinden als ze de baan daar voor het weekend weer vrij hebben
Wil ook wel foto's zien van die berging trouwens. Want dat gebied is echt fukneukfukfucking ontoegankelijk
Omdat een personeelstrein vanuit Vorst (HST-werkplaats Belgie) regelmatig vertraging heeft, is er een stakingsdreiging. Het personeel vindt dat het te ver gaat qua vertragingen: klikje
Op woensdag 11 februari 2015 19:03 schreef greavy het volgende: Omdat een personeelstrein vanuit Vorst (HST-werkplaats Belgie) regelmatig vertraging heeft, is er een stakingsdreiging. Het personeel vindt dat het te ver gaat qua vertragingen: klikje
Het is ook altijd wat met die Belgen he ...
Ik vraag me af of die diensttrein 's avonds vertraging heeft omdat de Belgen in de werkplaats niet snel genoeg doorwerken en er hierdoor geen stel voor de diensttrein gereed is
Fantast Ik zou het echt knap vinden als ze de baan daar voor het weekend weer vrij hebben
Wil ook wel foto's zien van die berging trouwens. Want dat gebied is echt fukneukfukfucking ontoegankelijk
Het schijnt er ontzettend pleurisweer te zijn, veel sneeuw die zich ook eens flink aan vastzetten is in en rond de wagons. Een team van 20 man van Jernbaneverket is ze met de hand aan het uitgraven
Het schijnt er ontzettend pleurisweer te zijn, veel sneeuw die zich ook eens flink aan vastzetten is in en rond de wagons. Een team van 20 man van Jernbaneverket is ze met de hand aan het uitgraven
De DB is nog niet verder dan betaalde wifi op bepaalde verbindingen en bij elke stoel een brochure neerleggen met smoesjes waarom het niet mogelijk is om in de trein voor degelijke wifi of überhaupt voor 3G-dekking te zorgen.
O? ICE Eerste klas is wifi gratis en de dekking is goed op veel trajecten, helaas niet Frankfurt-Utrecht .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ja, in de eerste klas is het gratis, maar in de tweede klas niet omdat dan de boel overbelast zou raken.
Dus? Ik vul alleen maar aan
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Vrijwel nooit dus, tenzij je echt op het juk terecht komt. Schuif je het juk 10m op is er nog niets aan de hand? Afgezien van wat boze teammanagers e.d. denk ik
Het verschil tussen theorie en praktijk. In theorie is het bijna hogere stootjukkunde: Rawie-stootjukken absorberen energie door te schuiven, en alle constructies met Rawie-stootjukken zijn ontworpen op de benodigde opvangkracht op die locatie. Afhankelijk van die benodigde opvangkracht wordt de afstand achter het juk en de hoeveelheid remsloffen bepaald.
In de afgelopen twee jaar is er een vrij grote uitwisseloperatie geweest, waarbij zo af en toe een perron verlengd moest worden om nog te kunnen blijven voldoen aan de benodigde opstellengte.
Op woensdag 11 februari 2015 20:01 schreef Dr_Flash het volgende: Ik ga eind voorjaar 2 weken naar Wales. 2 weken effectively zonder GSM-signaal. Wat zeg je me daarvan dan?
Op de coverage map van Vodafone zitten redelijk wat gaten maar om nou te zeggen dat je geen GSM-signaal zal hebben
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ik heb zojuist even aan de conducteurs in de 1e klas gevraagd of hun sudoku zo moeilijk is of dat ze daar blijven hangen omdat ze vinden dat alle reizigers die er in Rotterdam al waren sowieso naar Zwolle gaan. Eentje had stoom uit z´n oren, de andere kon er wel om lachen. Drie man personeel op vier bakken trein.... Ongelofelijk
Op woensdag 11 februari 2015 20:21 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik heb zojuist even aan de conducteurs in de 1e klas gevraagd of hun sudoku zo moeilijk is of dat ze daar blijven hangen omdat ze vinden dat alle reizigers die er in Rotterdam al waren sowieso naar Zwolle gaan. Eentje had stoom uit z´n oren, de andere kon er wel om lachen. Drie man personeel op vier bakken trein.... Ongelofelijk
Whahaha!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op woensdag 11 februari 2015 20:21 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik heb zojuist even aan de conducteurs in de 1e klas gevraagd of hun sudoku zo moeilijk is of dat ze daar blijven hangen omdat ze vinden dat alle reizigers die er in Rotterdam al waren sowieso naar Zwolle gaan. Eentje had stoom uit z´n oren, de andere kon er wel om lachen. Drie man personeel op vier bakken trein.... Ongelofelijk
Bij mij in de trein waren de boekjes schijnbaar zoek, want ben binnen een uur twee keer gecontroleerd
Nee ben natuurlijk wel snel doorgelopen daarna, want ja toch iets meer dan de helft internetheld. Volgende keer maak ik er een filmpje van, okay? Ik word steeds en steeds naarder van die luie conducteurs. Als je mijn statistieken-sheet ziet dan is de controlekans nog geen 10% en de helft van die controles zijn door BOA's gedaan.
Nee ben natuurlijk wel snel doorgelopen daarna, want ja toch iets meer dan de helft internetheld. Volgende keer maak ik er een filmpje van, okay? Ik word steeds en steeds naarder van die luie conducteurs. Als je mijn statistieken-sheet ziet dan is de controlekans nog geen 10% en de helft van die controles zijn door BOA's gedaan.
Welk traject reis je dan meestal? Ik zit tussen Zwolle en Enschede ruim over de 80% controle...
Ik heb vanochtend voor de tweede keer deze week controle gehad in de tram. De eerste keer waren ze undercover (lees: ze zagen eruit als de stereotype zwartrijder), vanochtend waren ze in uniform.
Zo'n controle gaat best snel trouwens, in 5 minuten is de hele tram gecontroleerd.
Utrecht - Zwolle zit volgens mij ruim onder de 50%. Mooi zo laten, ik hoef niet constant gestoord te worden door dat volk. En laat ze al helemaal met de poten van die omroep afblijven...
"Dames en heren, u bevindt zich met zijn allen in de intercity naar Rotterdam Centraal. Onderweg zullen wij nog voor u stoppen op Amersfoort, Utrecht, Gouda, Rotterdam Alexander en Rotterdam Centraal. Deze trein is zojuist op tijd vertrokken. Bevindt u zich in een stiltecoupé, houdt dan rekening met de andere reizigers".
Wat voor zin heeft dat om dat nog om te roepen? Alsof je je nog kan bedenken na 5 minuten. En alsof die stiltecoupéreiziger er op zit te wachten om zo'n stuk gelul aan te horen.
Ik ben het wel met Anno eens. Het is volstrekt overbodig. Roep allen dingen om waar mensen wat aan hebben, en die waar zijn. Dus niet "Wij zullen dus verder geen problemen meer hebben" bij +8, terwijl het een uurtje verderop +20 is
Ik ben het wel met Anno eens. Het is volstrekt overbodig. Roep allen dingen om waar mensen wat aan hebben, en die waar zijn. Dus niet "Wij zullen dus verder geen problemen meer hebben" bij +8, terwijl het een uurtje verderop +20 is
Mwa. Het stukje "Deze trein is zojuist op tijd vertrokken." mag achterwege blijven (ik betaal je daarvoor), verder is het gewoon nuttige en relevante info. En het kan geen kwaad om mensen op de stiltecoupe te wijzen, daar letten nog steeds te weinig mensen op.
Mwa. Het stukje "Deze trein is zojuist op tijd vertrokken." mag achterwege blijven (ik betaal je daarvoor), verder is het gewoon nuttige en relevante info. En het kan geen kwaad om mensen op de stiltecoupe te wijzen, daar letten nog steeds te weinig mensen op.
"U bevindt zich in de intercity naar <<whatever eindeloze reeks haltes>>" is na vertrek van de trein volstrekt zinloos.
Klopt, maar het is een beetje raar om 5 minuten lang de ether te gaan vervuilen en vervolgens te vragen om stilte.
Het stukje "met zijn allen" uit bovenstaand omroepbericht blijft mij overigens intrigeren. Ik probeer me dan altijd voorstellingen te maken hoe het zou zijn als we ons niet met zijn allen in die trein zouden bevinden.
Over Duits gedoe gesproken.. tegenwoordig is er een Groningse HC die bij elke stop omroept dat je kunt uitstappen aan de rechter/linkerzijde vanuit de rijrichting gezien.
Over Duits gedoe gesproken.. tegenwoordig is er een Groningse HC die bij elke stop omroept dat je kunt uitstappen aan de rechter/linkerzijde vanuit de rijrichting gezien.
Daar heb ik dan weer geen problemen mee eigenlijk.
"U bevindt zich in de intercity naar <<whatever eindeloze reeks haltes>>" is na vertrek van de trein volstrekt zinloos.
Ga maar eens in een Britse forenzentrein zitten, bijvoorbeeld die van East Croydon naar Milton Keynes Central. De automatische omroep staat nonstop te tetteren en met een beetje pech herhaalt de guard het nog eens een keertje.
"Welcome aboard this Southern service to Milton Keynes Central, calling at Selhurst, Thornton Heath, Norbury, Streatham Common, Balham, Wandsworth Common, Clapham Junction, Imperial Wharf, West Brompton, Kensington Olympia, Shepherds Bush, Wembley Central, Harrow and Wealdstone, Watford Junction, Hemel Hempstead, Berkhamsted, Tring, Leighton Buzzard, Bletchley and Milton Keynes Central. This is coach number 4 of 4."
Echt om horendol van te worden. Gelukkig heeft Julie Berry een aangename stem om naar te luisteren.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 11-02-2015 21:51:16 ]
Ga maar eens in een Britse forenzentrein zitten, bijvoorbeeld die van East Croydon naar Milton Keynes Central. De automatische omroep staat nonstop te tetteren en met een beetje pech herhaalt de guard het nog eens een keertje.
"Welcome aboard this Southern service to Milton Keynes Central, calling at Selhurst, Thornton Heath, Norbury, Streatham Common, Balham, Wandsworth Common, Clapham Junction, Imperial Wharf, West Brompton, Kensington Olympia, Shepherds Bush, Wembley Central, Harrow and Wealdstone, Watford Junction, Hemel Hempstead, Berkhamsted, Tring, Leighton Buzzard, Bletchley and Milton Keynes Central. This is coach number 4 of 4."
Echt om horendol van te worden. Gelukkig heeft Julie Bell een aangename stem om naar te luisteren.
Dit vraagt om een quote van een oude post van mij:
quote:
Op dinsdag 16 september 2014 22:42 schreef Peterselieman het volgende: Welkom in de Intercity naar Groningen. Onderweg zal deze trein nog stoppen te: Vlissingen Souburg, Middelburg, Arnemuiden, Goes, Kapelle-Biezelinge, Kruiningen-Yerseke, Krabbendijke, Rilland-Bath, Bergen op Zoom, Roosendaal, Dordrecht, Rotterdam Blaak, Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Delft, Den Haag HS, Den Haag Laan v NOI, Leiden Centraal, Schiphol, Amsterdam Lelylaan, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Almere Centrum, Lelystad Centrum, Zwolle, Meppel, Hoogeveen, Beilen, Assen, Haren, Groningen Europapark en eindbestemming Groningen. Wij wensen u een goede reis.
Ik was laatst ergens in het buitenland, waar ze in de metro ook van die vreselijk lange aankondigingen hadden, maar precies zodanig de niet belangrijke dingen eruit hadden geknipt dat de hele mededeling altijd precies de tijd tussen twee stations opvult.
Daarnet ook een leuke omroep bij het binnenrijden in Roosendaal
"In Roosendaal kunt u overstappen op de stoptrein naar Puurs. Jaahaa, "Puurs?", hoor ik u al denken. Dat ligt in België, nog ná Antwerpen. Dus al u daar naartoe wilt, dan kan dat."
De in mijn ogen beste automatische omroep van Nederland is te vinden in Zuid-Holland bij HTM en RET. Goed te verstaan (volume), niet overdreven qua informatie en een aangename stem om naar te luisteren. De allerslechtste stem is te vinden bij NS, m'n tenen krullen wanneer de vrouw uit de sprinters haar bakkes opentrekt. Man man man.
Alle conducteurs zijn BOA's, "controles" door andere monkeys tellen niet
Op woensdag 11 februari 2015 21:57 schreef James1988 het volgende: De in mijn ogen beste automatische omroep van Nederland is te vinden in Zuid-Holland bij HTM en RET. Goed te verstaan (volume), niet overdreven qua informatie en een aangename stem om naar te luisteren. De allerslechtste stem is te vinden bij NS, m'n tenen krullen wanneer de vrouw uit de sprinters haar bakkes opentrekt. Man man man.
De Arriva-bussen zijn ook van een fijne stem voorzien. Not
Bij Amsterdam Amstel kan je je fiets de eerste 24u gratis stallen, hoe wordt dit gecontroleerd? Ik las laatst een keer iets over een systeem met de chipknip waardoor je nu ook langer dan 24u gratis kan stallen?
Op woensdag 11 februari 2015 23:21 schreef Viezze het volgende: Bij Amsterdam Amstel kan je je fiets de eerste 24u gratis stallen, hoe wordt dit gecontroleerd? Ik las laatst een keer iets over een systeem met de chipknip waardoor je nu ook langer dan 24u gratis kan stallen?
In Breda is het zo dat je in- en uitcheckt met je OV-chipkaart. Als er meer dan 24 uur tussenzit moet je bijbetalen.
Op woensdag 11 februari 2015 23:50 schreef James1988 het volgende: Het is de Noren gelukt: de ontspoorde loc en laatste wagons zijn weg, er kunnen weer treinen rijden tussen Finse en Haugastøl.
Op woensdag 11 februari 2015 21:57 schreef James1988 het volgende: De allerslechtste stem is te vinden bij NS, m'n tenen krullen wanneer de vrouw uit de sprinters haar bakkes opentrekt.
die van de SGMM of van de SLT? die vrouw die in de SLT zit is dood
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Die langere IC s morgens van Den Haag naar Venlo is echt fijn. Gewoon lekker zitten voor iedereen. En de laatste dagen een trein met bagagerekken. Ook zo fijn!
Meester meld dat ie zo een gestoorde overweg gaat aanrijden en dat hij dat met maximaal 10km/h mag doen. Oh en hij heeft een aanwijzing aki gekregen... Anyway, goeie informatie voorziening,weet je iniedergeval wat er aan de hand is.
Het gaat overigens over de overweg voor station Bilthoven
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op donderdag 12 februari 2015 08:39 schreef Fiorano het volgende: Meester meld dat ie zo een gestoorde overweg gaat aanrijden en dat hij dat met maximaal 10km/h mag doen. Oh en hij heeft een aanwijzing aki gekregen... Anyway, goeie informatie voorziening,weet je iniedergeval wat er aan de hand is.
Het gaat overigens over de overweg voor station Bilthoven
Over een jaar is die overweg foetsie, dus opgelost
Metrostellen London Underground omgebouwd tot dieseltrein Strukton Rolling Stock gaat tractie- en boordnetsystemen leveren voor de ombouw van metrostellen van London Underground. Opdrachtgever is het Britse bedrijf Vivarail, dat D78-metrostellen heeft gekocht van London Underground. Vivarail wil deze elektrische voertuigen ombouwen tot dieselvoertuigen, zodat ze geschikt zijn voor inzet op het reguliere spoor zonder bovenleiding
Als ik het Star materiaal hier bekijk is er Gwen enkele stoomloc dienstvaardig volgens mij Jammer.
Dan heb je het mis, want de 52 8060 zal het komende seizoen ingezet gaan worden. Dit komt net uit revisie, terwijl de Rus nu gereviseerd zal gaan worden
Dan heb je het mis, want de 52 8060 zal het komende seizoen ingezet gaan worden. Dit komt net uit revisie, terwijl de Rus nu gereviseerd zal gaan worden
Ik had wel meegekregen dat de Rus in revisie was, maar niet dat de revisie van een andere al voltooid was.
Wat hebben ze trouwens idioot veel goederenwagons. Die brengen toch niets op als museum materiaal lijkt me. Afijn, zal es een keer een kijkje gaan nemen als ze rijden
De Nederlandse Spoorwegen (NS) en Prorail hebben allebei een boete gekregen van staatssecretaris Wilma Mansveld. Dat meldt de Rijksoverheid donderdag.
De NS heeft over 2013 en 2014 de maximale jaarlijkse boete van 2,75 miljoen euro opgelegd gekregen door Mansveld omdat de spoorwegen de prestatieafspraken met de overheid onvoldoende is nagekomen.
Prorail kreeg een boete van ¤ 75.000 opgelegd over 2014. Mansveld legt de boete op omdat het spoor door verstoringen in infrastructuur en materieel in 2014 niet voldoende beschikbaar was. Wel heeft ProRail in 2014 de prestaties van 2013 verbeterd. Daardoor hoeft de spoorbeheerder de voorlopige boete van ¤ 1,5 miljoen over 2013 niet te betalen.
Mansveld heeft NS laten weten dat de aanpak van volle treinen prioriteit moet krijgen van de vervoerder. "De NS heeft de reisinformatie de afgelopen jaren enorm verbeterd", aldus Mansveld. "Uit onderzoek blijkt dat reizigers dit waarderen. Wel willen zij vaker een zitplaats in de trein. Daar moet NS de schouders onder zetten."
In 2014 kwam 92 procent van de reizigers op tijd aan. Dit is een stijging ten opzichte van 2013 (90 procent). Toch waren reizigers ontevreden over de stiptheid van treinen.
ben benieuwd naar de epische clusterfuck die dat gaat opleveren
denk dat je vooral de sjaak bent als je op 1 van de tussengelegen stations moet zijn (in de spits) volgens mij kun je als je van rotterdam naar den haag moet beter de rampstadrail nemen
denk dat je vooral de sjaak bent als je op 1 van de tussengelegen stations moet zijn (in de spits) volgens mij kun je als je van rotterdam naar den haag moet beter de rampstadrail nemen
Ja, hoi
Den Haag C -> Rotterdam zal wel lukken als je in Centraal instapt. Vanaf NOI zal het wel sardientjeswerk worden, want RR E is (zeker tijdens de spits) sneller dan de treinvervangende bussen.
Tussen Coevorden en Nieuw Amsterdam heeft iemand zich voor de trein geslingerd. Dat het in dat deprimerende gedeelte van Nederland niet vaker gebeurt eah.
zojuist telefoontje ontvangen ben voor alle theorie modules machinist VB geslaagd volgende week nog even de geiligheidscommunicatie en dan kunnen de 40 dagen gaan tellen
Tussen Coevorden en Nieuw Amsterdam heeft iemand zich voor de trein geslingerd. Dat het in dat deprimerende gedeelte van Nederland niet vaker gebeurt eah.
Op donderdag 12 februari 2015 18:10 schreef Salatrel het volgende: zojuist telefoontje ontvangen ben voor alle theorie modules machinist VB geslaagd volgende week nog even de geiligheidscommunicatie en dan kunnen de 40 dagen gaan tellen
Op donderdag 12 februari 2015 18:10 schreef Salatrel het volgende: zojuist telefoontje ontvangen ben voor alle theorie modules machinist VB geslaagd volgende week nog even de geiligheidscommunicatie en dan kunnen de 40 dagen gaan tellen
Ik heb gewoon de hele week vrij genomen en ga de toerist in eigen land uitgangen met de trein. (dat wil zeggen als mijn vriendin mee wil, ze vertrouwt de Nederlandse trein niet zo )
Op donderdag 12 februari 2015 21:03 schreef b2py het volgende: Ze hadden geen slechter moment kunnen uitkiezen dan zaterdagnacht geen nachttreinen te laten rijden tussen Oeteldonk en Utrecht
Op donderdag 12 februari 2015 21:03 schreef b2py het volgende: Ze hadden geen slechter moment kunnen uitkiezen dan zaterdagnacht geen nachttreinen te laten rijden tussen Oeteldonk en Utrecht
Dat is juist goed, dan blijven al die wannabe-Brabanders en -Limburgers tenminste in hun eigen land i.p.v. dat ze de mooiere provincies van het land komen lastigvallen.
Op donderdag 12 februari 2015 21:36 schreef greavy het volgende: Wauw. Die DB Gruppen heeft het verstand uitgevonden. We zijn met een groep van 11 personen een keer niet in de Stiltecoupé gebonjourd..
Oh. Maar we hebben wel allemaal 2-zits gekregen en niet 2x 4-zits bijvoorbeeld
In oeteldonk is de intocht zondag pas, en de optocht maandag, dus zaterdag mis je niets
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Sowieso, carnaval Ik mag zondag waarschijnlijk treinvervangend vervoer rijden tussen Oldenzaal en Hengelo Oost. De trein stopt niet op Hengelo Oost omdat ie te lang is, dus rijden er bussen tussen Oldenzaal en Hengelo Oost. Benieuwd of de passagiers zich een beetje kunnen gedragen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik verwacht gewoon een Amba of Citea. Maar het zou ook best een Duvedec kunnen zijn. Het lijkt me in elk geval vreemd om ze niet in te zetten, maar ze zouden ook nog als versterking vanuit Enschede kunnen rijden (net als vorig jaar).
Om ontopic te blijven (trein): Zutphen-Oldenzaal is geknipt in Zutphen-Hengelo (1x Lint, misschien ook wel 2x Lint?) en Hengelo-Oldenzaal (3x Lint).
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 13 februari 2015 07:57 schreef Salatrel het volgende: Zit nu in de ICd naar Bijlmer arena.. Gaat er toevallig vanaf daar een bus naar Schiphol?
Jup, elke 5 minuten oid. Richting de bussen lopen en dan 1 vd rode pakken.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Nog steeds beter dan die keer dat ik voor ons tickets voor de V250 aan het regelen was. Aanvankelijk zouden we niet eens in hetzelfde rijtuig zitten.
Ik kreeg de bevestiging van de bestelling, en waren we eerst in 4 rijtuigen geplaatst. Na meerdere keren gemaild te hebben, hebben ze het gelukkig nog kunnen wijzigen
Rare suggestie ook: tussen Delft en Den Haag HS rijden wel treinen. Een deel van de treinen keert op Delft (intercity) en een ander deel op Schiedam (sprinters). Tenminste, dat was een uur geleden zo.
Ah, zo te zien zijn ze nu wel gestopt met het keren van de intercity.
In het artikel wordt Arriva genoemd, terwijl ik me ook wel voor kan stellen dat Breng er ook wel belang bij zou hebben.
Nouja, de laatste rit gaat gewoon met reizigers terug van Doetinchem naar Arnhem dus ze zullen daar geen materieel meer hebben staan. Mogelijk kan er dus een latere trein richting Doetinchem rijden om daar dan het materieel te laten overnachten.
Ze hebben een moment van bezinning gehad:
quote:
Eerder werd op deze pagina gesproken over herstelwerkzaamheden bij Utrecht Centraal in de nacht van zaterdag op zondag, waardoor er in die nacht geen treinen zouden rijden rond dat station.Deze werkzaamheden gaan echter niet door. Er zullen dus geen (extra) aanpassingen zijn in de treindienst.De reisplanner is up to date.Elders in het land zijn wel op verschillende trajecten werkzaamheden om het spoor in goede conditie te houden. Plan uw reis dus voor vertrek in de reisplanner.
Darkwing, hoe is de connectie eigenlijk van vliegveld Orly naar binnenstad Parijs? Lees net dat transavia wil gaan vliegen op Orly. Maar als je dan veel meer tijd en evt geld kwijt bent tov Charles de Gaulle is het minder interessant
Op vrijdag 13 februari 2015 12:53 schreef Frozen-assassin het volgende: Darkwing, hoe is de connectie eigenlijk van vliegveld Orly naar binnenstad Parijs? Lees net dat transavia wil gaan vliegen op Orly. Maar als je dan veel meer tijd en evt geld kwijt bent tov Charles de Gaulle is het minder interessant
4 Mogelijkheden, ik geef je ze van duur naar goedkoop en van snel naar langzaam
De Orlyval: Retesnele automatische metro naar station Anthony van RER B met aansluitende trein naar Parijs E 12,05 enkele reis
De Orlybus: Pendelbus naar Parijs E 7.,70 , daarna nog een ticket voor je eindbestemming a 1.80 ter plaatse
Paris Par train, is 2.50 voor een 3 minuten ritje met de bus naar RER C station Porte Rungis (Maar te ver om te lopen) dan voor 3.90 een kaartje naar Parijs
of gewoon een route die geen bijzondere tarieven vereist, Tram 7 en aansluitend de metro = 2x 1.80 (2 keer enkeltje)
"Er zullen dus geen extra aanpassingen zijn in de voorlopige uitzonderingen op de gewijzigde treindienst, bovenop de aangekondigde werkzaamheden en de ingelaste uitzonderingen op de extra spoedinspecties. Dit advies houdt geen rekening met verstoringen op de dag zelf. Bent u daar nog? "
Nog erger: Die Orlyval heeft sowieso niks met het basistarief te maken, t is een consessie die loopt tot 31 decembrt 2021 en het tarief word bepaald door NV die destijds de boel heeft aangelegd (zegmaar de diabolo constructie) en de boel word wel uitgevoerd door de RATP...
Die kilometerstand valt mij nog een beetje tegen. Ben er vanuit gegaan dat dat stel 13 jaar oud is, komt dan neer op minder dan 600 kilometer per dag. Een ritje Den-Haag Groningen en terug en je zit bijna op dat aantal kilometers.
Die kilometerstand valt mij nog een beetje tegen. Ben er vanuit gegaan dat dat stel 13 jaar oud is, komt dan neer op minder dan 600 kilometer per dag. Een ritje Den-Haag Groningen en terug en je zit bijna op dat aantal kilometers.
Het stel zelf is nog ouder, want het komt uit de eerste bestelling IRM en is geleverd in 1994 of 1995. Kan zijn dat bij de verlenging de teller gereset is geweest?