abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150378512
Wat klinkt dat heerlijk Kyara. Zie het helemaal voor me ook :D

Hier eigenlijk geen peuter nieuws. Hij slaapt door, hij begint soms avondeten op te eten *O*. En verder doet hij het volgens mij heel goed.

Heeft iemand hier trouwens Jo Frost op RTL 4 gezien van de week? M'n hart brak zeg ;(.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zaterdag 7 maart 2015 @ 07:07:28 #252
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_150378530
Mag de klok al een uur vooruit? Ik begin half 6 wakker worden nu wel errug irritant te vinden... :( :O

Niet gezien Kuukske, wat was er loos?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zaterdag 7 maart 2015 @ 07:08:42 #253
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_150378535
En volgens mij mogen we je feliciteren! Leuk joh, van harte!
pi_150378599
Hier ook weinig te melden. Gezellige peuter die nog heerlijk knuffelig en ondernemend is
Gisteren gezellige dag gehad met Kyara. O+

Ik heb Jo Frost ook gezien. Mijn hart brak ook. Zowel voor de moeder als voor de peuter :'(
pi_150378789
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 07:08 schreef Susie het volgende:
En volgens mij mogen we je feliciteren! Leuk joh, van harte!
Dank je! :D

Nou ja die moeder.. Och. En dat manneke. Ze was duidelijk radeloos en reageerde dat op het mannetje af. Kreeg flink geschreeuw en billenkoek op zich afgevuurd. Erg sneu. En het huis was te goor voor woorden :X
  zaterdag 7 maart 2015 @ 10:42:52 #256
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_150380379
Ah. Ik kijk dat eigenlijk nooit. Las op fb dat er nogal commotie over haar methode is. Dacht dat het daarom ging.
pi_150394050
Haha Kyara D en J samen :D
En grote peuter die een stoere jongen aan het worden is O+

Ja die aflevering van Jo Frost inderdaad. Verschrikkelijk! Hoop dat die moeder echt hulp zoekt.

Wat was het lekker weer vandaag!
Mijn peuter heeft genoten in de zandbak. Was gewoon boos toen ze eruit moest om te eten.
pi_150397082
Haha AM. Eten is ook niet leuk als je zo lekker aan het spelen bent :D

Riley krijgt zo af een toe zo'n kindersurprise. Die vindt ze erg lekker. Dus vanmiddag wilde ze er nog eentje. Ik zei al dat ze er pas morgen een kreeg. Riley rende naar me toe en pakte mijn hand vast en nam me mee naar de kast waar ze inzitten. Netjes ging ze voor die kast zitten en keek me met de meest lieve blik aan O+
Ik heb gezegd dat ze echt ssuperschattig is, maar dat ze er pas echt morgen weer eentje krijgt.
Maar die blik van haar. Ik smolt gewoon O+
  zaterdag 7 maart 2015 @ 22:11:08 #259
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_150400997
Hallo :W Ik post niet meer zo vaak maar lees nog wel elke dag mee.
Maar nu had ik even een vraagje. Ik heb een peuter (3 jaar) die 's avonds heel slecht eet, gewoon heel weinig en eigenlijk het liefste alleen maar vlees.
Nu mijn vraag wat geven jullie je peuters 's middags, als hapje tussendoor? Ik denk misschien geef ik hem rond een uur of drie/half vier wel teveel :?
En hoe " streng" zijn jullie om na het avondeten iets anders aan te bieden? Ik vind het lastig om dan eigenlijk streng te zijn, dus heeft hij vanavond nog een heel bord pap gegeten.
Maar zo hou ik het "niet eten van het avondeten" natuurlijk wel in stand. :{
Weigeren jullie gewoon wat anders te geven?
Rayen 2½ jaar!
pi_150401416
Riley (2 jaar) krijgt elke avond nog een flesje warm melk met een lepeltje pap. Als ze wat minder goed gegeten heeft doe ik het flesje wat voller en een lepeltje meer.
Ik moet alleen wel zeggen dat Riley over het algemeen goed eet.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 22:36:42 #261
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150402455
TJ, ik vind het hier een verschil tussen niet willen en niet lusten. Soms proberen ze wel maar vinden ze het gewoon echt niet lekker. Dan geef ik wel een alternatief. Sowieso hou ik met wat ik aanbied wel rekening dat er in elk geval iets bij zit wat ze lekker vinden. Als er weinig gegeten wordt dan geef ik het kind dat slecht heeft gegeten iets meer yoghurt. Als ik hier een kind na het eten nog iets extra's geef (bijvoorbeeld een boterham), willen ze alledrie :+ Dat hebben we dus nooit uit onszelf gedaan en er is verder ook nooit vraag naar geweest eigenlijk.

Tussen 16.00 en 16.30 uur is hier het middag snackmoment. Dat is meestal een koekje of rozijntjes oid. Soms snacken ze bij het koken nog wat tomaatjes of komkommer maar verder eigenlijk niet.
pi_150411289
Hier ongeveer precies hetzelfde aan de hand TJ. Billie krijgt rond half 3 fruit of een koekje of rozijnen.
Als hij niet eet krijgt hij wel gewoon yoghurt of vla (en dan iets meer), maar verder niets. Of hij moet de rest van de dag heel slecht hebben gegeten of ziek zijn. Want geef Billie brood en hij eet zo 3 boterhammen weg.

Hij begint nu wel wat beter te eten trouwens. Heb hoop. ;) Dat komt wel goed. Ik heb daar ook wel vertrouwen in.
  zondag 8 maart 2015 @ 06:55:37 #263
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_150411334
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 07:07 schreef Susie het volgende:
Mag de klok al een uur vooruit? Ik begin half 6 wakker worden nu wel errug irritant te vinden... :( :O

Niet gezien Kuukske, wat was er loos?
+1! Pas als je kinderen hebt leer je de zomertijd waarderen :')

En hier ook een slechte avond-eet-ster, maar dat is pas sinds een tijd. Hier meestal rond 15.30 uur tussendoortjestijd, dan krijgen ze fruit en als ze er daarna nog om vragen een snoepje ofzo. Als ik aan het koken ben hebben ze ook vaak al erge honger, om te voorkomen dat ze 'hangry' worden en/of over hun honger heengaan krijgen ze een rijstwafel. Aan tafel zorg ik dat er voor elk kind iets bij staat dat ze lusten, toetje krijgen ze altijd, daarna niks meer. Nooit. Ze vraagt er ook eigenlijk nooit om, denk niet dat het in haar opkomt dat dat een optie is :P

Tevens: hoi! Wij gaan vandaag naar de lammetjesdag. Wat gaan jullie doen? :) doen jullie veel uitjes met je kind(eren)? En wat voor uitjes dan?

Ik zie veel dierentuin-abbo's, maar ik ben vast een rotmoeder, ik doe niet aan dierentuinen. Ik word zo verdrietig van die sippe dieren die hun ingesleten paadjes lopen :{ ik weet dat er veel is veranderd op dat gebied, maar de dierentuinen die ik de afgelopen jaren heb bezocht hebben allemaal toch nog wel een paar van dat soort hokken.. Plan is om eens naar Beekse bergen te gaan, dat lijkt me wel weer leuk :) en een museumjaarkaart willen we gaan aanschaffen, dat vinden de kleintjes ook leuk en het is zo divers O+ Stef vond als tweejarige het Kröller Müller verrassend leuk bijvoorbeeld.

Peach heeft haar eerste echte groeispurt :o ze groeide altijd heel geleidelijk, dan was er telkens weer 1 kledingstukje te klein, maar nu.. Ik heb ineens niks meer :D

PE, Fieder en DJMO, gefeliciteerd nog!! :* *O*

Leuk, Kyara, je peutertjes en China lights O+ ik vind je dagboek leuk om te lezen hoor :)

Phadria, hoe is het nu in het peuterbed??

Omen, lastig he, die scholen.. Wij wonen in de buurt waar ik vroeger zelf op school heb gezeten en een heel gelukkige schooltijd heb beleefd, dus onze keuze was heel makkelijk (nog steeds een mij bekende directeur), maar anders zou ik het echt niet zomaar geweten hebben..

PE, hoe is het ondertussen op de psz? Wat leuk joh, dat de juf aan de foto's dacht en dat hij even mocht blijven :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Incantrix op 08-03-2015 07:18:18 ]
3!
  zondag 8 maart 2015 @ 09:33:50 #264
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150412393
Wat leuk lammetjesdag O+

Qua uitjes: kinderboerderij (= stadsboerderij/natuurcentrum, heb er 3 in de buurt dus daarin is ook nog wat af te wisselen :D ), dierentuin (ik werd inderdaad helemaal naar van Artis, dus ik snap je standpunt, gelukkig valt het aan deze kant van het land wel mee wat dat betreft), speeltuin (ook hier weer diverse in de buurt op auto-afstand en een paar kleinere in de wijk op loopafstand. En 2x per jaar of zo gaan we naar het Openlucht Museum.

En bij slecht weer heeft de Intratuin een leuke speelhoek met ballenbak en het winkelcentrum heeft ook een leuke speelplek (en bieb en roltrappen :D ).
  zondag 8 maart 2015 @ 09:46:54 #265
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150412537
Lammetjesdag O+ Was hier vorige week :D

Uitjes: Safaripark, de speeltuin in het safaripark, de speeltuin op het schoolplein in de buurt (natuurlijk aangelegd met zand en boomstammen enzo ^O^ ), bij slecht weer de bibliotheek (grote speelhoek met poppen, verkleedkleren, puzzels, duplo etc) of idd de intratuin (bij oma). Wij gaan ook heel vaak naar het bos/ de duinen (http://www.np-deloonseend(...)nts/home.xml?lang=nl) ook in de winter. Daar vraagt J. regelmatig zelf om, lekker scheppen in het zand en blaadjes en takjes verzamelen.
  zondag 8 maart 2015 @ 09:50:04 #266
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150412575
Oh ja, dat vergeet ik ook nog: bos, park en heide. Keuze genoeg hier O+ En wil in het voorjaar ook weer een keer naar de Apenheul.
  zondag 8 maart 2015 @ 09:52:37 #267
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_150412597
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 22:36 schreef Kyara het volgende:
TJ, ik vind het hier een verschil tussen niet willen en niet lusten. Soms proberen ze wel maar vinden ze het gewoon echt niet lekker. Dan geef ik wel een alternatief. Sowieso hou ik met wat ik aanbied wel rekening dat er in elk geval iets bij zit wat ze lekker vinden. Als er weinig gegeten wordt dan geef ik het kind dat slecht heeft gegeten iets meer yoghurt. Als ik hier een kind na het eten nog iets extra's geef (bijvoorbeeld een boterham), willen ze alledrie :+ Dat hebben we dus nooit uit onszelf gedaan en er is verder ook nooit vraag naar geweest eigenlijk.

Tussen 16.00 en 16.30 uur is hier het middag snackmoment. Dat is meestal een koekje of rozijntjes oid. Soms snacken ze bij het koken nog wat tomaatjes of komkommer maar verder eigenlijk niet.
Ja niet lusten dan ga ik ook niet dwingen natuurlijk. Maar ik heb een bijdehandje geloof ik ;) hij wil gewoon niet en direct na het eten, als hij van tafel is, zegt hij "wat zal ik nu eens eten" en wil dan naar een banaan grijpen >:)
Dus dat hebben we al verboden, na het eten zeker geen bananen.
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2015 06:43 schreef Kuukske het volgende:
Hier ongeveer precies hetzelfde aan de hand TJ. Billie krijgt rond half 3 fruit of een koekje of rozijnen.
Als hij niet eet krijgt hij wel gewoon yoghurt of vla (en dan iets meer), maar verder niets. Of hij moet de rest van de dag heel slecht hebben gegeten of ziek zijn. Want geef Billie brood en hij eet zo 3 boterhammen weg.

Hij begint nu wel wat beter te eten trouwens. Heb hoop. ;) Dat komt wel goed. Ik heb daar ook wel vertrouwen in.
Ja tussendoortje is hier ook vaak fruit en soms een koekje
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 06:55 schreef Incantrix het volgende:

En hier ook een slechte avond-eet-ster, maar dat is pas sinds een tijd. Hier meestal rond 15.30 uur tussendoortjestijd, dan krijgen ze fruit en als ze er daarna nog om vragen een snoepje ofzo. Als ik aan het koken ben hebben ze ook vaak al erge honger, om te voorkomen dat ze 'hangry' worden en/of over hun honger heengaan krijgen ze een rijstwafel. Aan tafel zorg ik dat er voor elk kind iets bij staat dat ze lusten, toetje krijgen ze altijd, daarna niks meer. Nooit. Ze vraagt er ook eigenlijk nooit om, denk niet dat het in haar opkomt dat dat een optie is :P

Ja hier komt het wel in hem op, helaas. En omdat ik hem maar niet van de borst afkrijg :@ Weet hij ook donders goed dat hij dat als back-up heeft als hij gewoon geen zin om te eten heeft.
Boterhammen gaan wel goed

Nou ik zal vanavond eens goed uitleggen en standvastig zijn :+
Rayen 2½ jaar!
  zondag 8 maart 2015 @ 09:57:45 #268
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150412652
Qua eten: J. eet heel goed brood, pap en fruit (en koekjes ;( ), maar avondeten is regelmatig een ramp. De regel is hier dat als ie ten minste proeft (1 hapje is genoeg), dat ie een toetje krijgt (gewoon kale joghurt vindt ie lekker). Na het eten niets meer, ook nooit gedaan.

Tussendoortje om half 4 krijgt ie vaak gewoon niet. Vraagt er niet naar, en als ik t wel geef wordt er 's avonds bijna zeker niet gegeten (tenzij pannenkoeken of knakworst). Ik merk t altijd als ie t bij opa en oma wel heeft gehad bv. Maar goed, J. luncht dan ook met 2 of 3 donkerbruine boterhammen...
pi_150413971
Mijn kinderen zijn kwijt :@
Mijn ouders zijn hier het hele weekend om mij te helpen, aangezien mijn vriend nachtdienst heeft.
Ik kom vanmorgen beneden, is iedereen weg.
Maar hun auto ook. Ik ga er nu maar even van uit dat vriend één van onze stoeltjes heeft overgezet, want ik mag niet hopen dat ze Eva zo in de gordels hebben gezet. Trouwens, doen ze niet volgens mij. Danic o|O geef je ouders wat meer credit.
Ben dus benieuwd waar ze naar toe zijn!

Avondeten is hier ook wisselend. We zorgen ook dat er altijd wat op tafel staat dat ze lusten. Maar dat is simpel. De ingrediënten lusten ze vaak wel, alleen niet als prutje of met saus. Dus als wij pasta eten, krijgen zij losse pasta, met los stukjes vlees en losse groenten.
Donderdag aten we roti. Krijgen ze krieltjes met sperziebonen en kipblokjes. En een tortilla, want je kan Eva niet blijer maken dan met een tortilla die ze zelf kan volfrotten naar gelang :D

Ze heeft irritante gewoonte om bijna niks te eten als mijn ouders er zijn, dus mijn moeder zit haar geregeld op haar nek over het eten. Irritant, maar ik krijg het er niet helemaal uit.
Gisteren aten we boerenkool. Nog voordat iedereen zijn eten had vroeg Eva al om een tweede keer opscheppen! Dat gezicht van mijn moeder _O-

Oh en even trots doen! Ze is droog 's nachts! Sinds bijna twee weken nu. Ze gaf twee weken geleden aan dat ze zonder luier ging slapen. En dat was ook goed. Twee nachten goed, toen wat onzekerheid dus weer twee nachten met luier. En toen heb ik gezegd dat ze boven weg gingen. Luiers lagen alleen nog maar beneden voor het poepen (ja das nog een dingetje wat nog niet lukt }:| ). Prima, en sindsdien slaapt ze zonder. Maar ik mag haar ook niet wakker maken rond 23.00 dus ze is gelijk droog van 19.30 tot 07.30 ongeveer!
En nog geen ongelukje gehad *O*
  zondag 8 maart 2015 @ 11:35:13 #270
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_150414029
Anouk eet ook slecht 's avonds. Begin het echt irritant te vinden... Vlees (kip dan dus) prima, maar groente en aardappelen :N Broccoli dan weer wel een beetje, maar dan houdt het qua groente wel op en een enkele aardappel. Vaak zeggen we dat ze niets anders meer krijgt, maar dat boeit haar niet. Yoghurt mag ze nog wel gewoon, want ook melk of iets gaat er overdag al niet.
Brood eet ze meer dan voldoende.
  zondag 8 maart 2015 @ 11:42:10 #271
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_150414194
Wat goed Danic *O*
pi_150414646
Danic, wat goed *O*

Grappig dat jouw peuter alleen de pasta los lust. Hier wil mijn peuter alles door elkaar :D
  zondag 8 maart 2015 @ 12:58:22 #273
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_150415959
Volgens mij is dat niet eten een fase. Vraag me alleen af waarom ze doen.

Cristel heeft ook een tijd gehad dat ze savonds niet wou eten maar daarna wel een broodje ofzo.

Nu eet ze redelijk. We zijn er wel achter dat ze geen zuurkool lust. Tomatensoep is favoriet.

Gister verjaardag gevierd van cristel, alleen geen foto's gemaakt. Zo stom. ... ze heeft van mn broer en schoonzus een fiets gekregen, zo gaaf! Ze fietste er zo op weg
pi_150436242
Danic ik ben wel benieuwd waar je kinderen nu waren :)
Goed zeg zo zonder luier!

PE een fiets zonder zijwieltjes en dan zo wegfietsen? Dat is wel knap zeg!
(Hier met kleuter al weken aan het oefenen. Maar dat is ook een held op sokken....)

Avondeten hier ook heel wisselend. Pasta in welke vorm dan ook gaat er zo in. Staat er aardappelen, vlees en groenten op tafel dan wordt haar bordje steevast aan de kant geschoven. Heel soms eet ze nog wat vlees op. Ze krijgt echt niets anders. Welaltijd een toetje.
Tussendoortje sla ik nooit over. Dat lukt echt niet met een kleuter die uit school komt met vriendjes.

Wij zijn vanochtend naar een super leuke muzikale kindervoorstelling geweest, een viool voor Boeffie.
Echt een aanrader mocht die nog eens bij jullie in de buurt zijn!
Peutermeisje en kleuter hebben genoten en heel goed meegedaan. Ze hebben het er de hele dag nog over gehad.
Stiekem wat foto's gemaakt met de telefoon. Mocht eigenlijk niet 😊
WEG

[ Bericht 7% gewijzigd door Animalmix op 09-03-2015 11:22:32 ]
pi_150436771
AM, leuke foto's en gezellig O+

Die foto linksonder. Zo kijkt Riley ook als ze helemaal in iets zit. Die blik ontroert met altijd O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')