abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149544559
Ben er nog niet zo lang mee bezig, lees een paar dagen, als er geïnteresseerden zijn kan ik mijn ervaringen wel af en toe posten in dit topic =)
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  dinsdag 10 februari 2015 @ 17:43:45 #27
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_149544631
Ik heb het al jaren niet meer gedaan. Ik heb het jaren volgehouden, zo ver dat ik op een gegeven moment een 'fysiek droomlichaam' had. Volgens mij heb ik het laten verwateren na situaties zoals ik in mijn droomlichaam mijn huis binnen kwam, ik iemand in mijn bed zag liggen waardoor ik wakker begon te worden en bijna oog in oog met mezelf kwam. Dat lukt dus niet. :D

Ik heb het dan ook geleerd door de boeken van Carlos Castaneda.
pi_149544658
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:41 schreef Nelvalhil het volgende:
Ben er nog niet zo lang mee bezig, lees een paar dagen, als er geïnteresseerden zijn kan ik mijn ervaringen wel af en toe posten in dit topic =)
ik vind dat wel heel leuk :Y
Mokkel met stuntstok
  dinsdag 10 februari 2015 @ 17:46:33 #29
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_149544703
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:33 schreef ems. het volgende:
Heb één keertje echt een lange lucide droom gehad waarbij ik kon vliegen. Was wel heel vet. En toen ik er genoeg van had ben ik maar met m'n hoofd tegen een paal aangevlogen en werd ik wakker :9

Ik heb verder totaal geen behoefte om mijn dromen te onthouden maar toen ik wat jonger was leerde ik daar een truucje voor. Gewoon je ogen dicht houden als je wakker wordt (of zo snel mogelijk dichtdoen na het openen). Heb regelmatig hele dromen kunnen herinneren op die manier.
Als je droomt en langzaam wakker wordt is het een leuk spelletje stil te blijven liggen om zo wakker te zijn en door te dromen. Soort van in twee werelden zijn. Als je dat zat bent en je gaat (expres) langzaam bewegen zie je zo je droom uit elkaar vallen voor je. :P
  dinsdag 10 februari 2015 @ 17:47:59 #30
379033 Krakimolo
Het komt wel goed.
pi_149544735
Wat denken jullie hiervan?

https://www.kickstarter.c(...)ncing-headband/posts

Een methode om geld binnen te harken, of is het realistisch?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 17:50:23 #31
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_149544796
Zodra ik merk dat ik droom probeer ik wakker te worden omdat ik bang ben voor een slaapverlamming. ;(
pi_149544945
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:50 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Zodra ik merk dat ik droom probeer ik wakker te worden omdat ik bang ben voor een slaapverlamming. ;(
Een slaapverlamming? :P
-Harry Jekkers
pi_149545021
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:44 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

ik vind dat wel heel leuk :Y
:D Zal dan het topic wel up-to-date houden :) Waarom begin jij ook niet? Begin gewoon met een droom dagboek, kost niet zoveel moeite en tijd :D

Mijn droom dagboek dusver ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Harry Jekkers
pi_149545162
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:47 schreef Krakimolo het volgende:
Wat denken jullie hiervan?

https://www.kickstarter.c(...)ncing-headband/posts

Een methode om geld binnen te harken, of is het realistisch?
Géén idee wat ik er van moet denken, maar mij lijkt het dikke onzin, maar dat is vanuit het oogpunt van een leek op dat gebied ;)
-Harry Jekkers
pi_149562842
In je dromen is er geen zwaartekracht dus je hoeft alleen maar te gaan springen en je weet dat je droomt. Maar op een of andere manier vergeet ik daaraan te denken als ik droom.
  woensdag 11 februari 2015 @ 09:15:22 #36
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_149562981
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:06 schreef Loekie1 het volgende:
In je dromen is er geen zwaartekracht dus je hoeft alleen maar te gaan springen en je weet dat je droomt. Maar op een of andere manier vergeet ik daaraan te denken als ik droom.
Dat is een te grote actie om te herinneren waar je veel energie voor nodig hebt. Je kan beter iets kleins proberen te herinneren.
pi_149563109
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:15 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat is een te grote actie om te herinneren waar je veel energie voor nodig hebt. Je kan beter iets kleins proberen te herinneren.
Ik geloof dat je in je droom je vinger door je hand kunt steken. Maar tot dusver lukt het me niet op zo'n manier in een lucide droom te komen. Ik heb ze wel maar dan besef ik gewoon door bepaalde gebeurtenissen dat het wel eens een droom kan zijn, en dan ga ik alles naar m'n hand zetten. Wat ook leuk is, is dat als je zo'n droom hebt en je bent bang dat ie eindigt, om rondjes te gaan draaien, dan blijf je er langer in.
pi_149563143
ik hoef helemaal geen moeite te doen om zo te dromen: ik denk dat 99% van mijn dromen 'lucide' zijn :)

volgens mij doe ik dat al mijn hele leven
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_149563156
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:25 schreef Leipo666 het volgende:
ik hoef helemaal geen moeite te doen om zo te dromen: ik denk dat 99% van mijn dromen 'lucide' zijn :)

volgens mij doe ik dat al mijn hele leven
Life is a dream covered by the sky.
pi_149563189
meestal uiten lucide dromen zich bij mij doordat er iets gebeurd in mijn droom waar ik het niet mee eens ben / iets gaat fout en dan spoel ik dat gedeelte terug en dan droom ik dat gedeelte weer, maar dan zoals ik dat wil :D
pi_149563262
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:28 schreef Leipo666 het volgende:
meestal uiten lucide dromen zich bij mij doordat er iets gebeurd in mijn droom waar ik het niet mee eens ben / iets gaat fout en dan spoel ik dat gedeelte terug en dan droom ik dat gedeelte weer, maar dan zoals ik dat wil :D
Dat kan niet. Wat wel kan is lekker te keer gaan tegen mensen wat je in het echte leven niet gauw zou doen.
pi_149563271
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:31 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat kan niet.
:{w jij kan niet meekijken in mijn dromen
  woensdag 11 februari 2015 @ 12:06:12 #43
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_149566666
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:31 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat kan niet.
jij wil niet weten wat mensen kunnen doen met dromen :'). Wat wel en niet kan volgens welke regels dan ook geld niet in de droomwereld. Daar is het beperkt tot de grenzen van je eigen fantasie.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_149566830
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:32 schreef Sigaartje het volgende:
Helder dromen kost inderdaad jaren training.
Wablief? Ik heb het soms gewoon spontaan.
I feel kinda Locrian today
pi_149569726
Ik heb heel erg veel moeite gehad met begrijpen dat andere mensen niet hun dromen herinneren of kunnen beinvloeden. Ik heb dat nl altijd gehad.
Ik droom in kleur, met geur, smaak en gevoel (van wind bv) waarvan lang is beweerd dat het niet mogelijk is.

Ik kan trouwens nog een heleboel dromen vanaf mijn kindertijd herinneren. Absurde dingen zoals dat ik een grote landschildpad was die in een drukke stad over het trottoir liep en tegen al die benen op keek...Het verplaasten ging heel zwaar.

Ik heb ook eens gedroomd dat ik een duif was in Amsterdam die door een gebroken ruitje van een pakhuis naar binnen en naar buiten vloog.

En dat ik eens vloog met een theepot onder mijn arm en daarom niet hoog kon komen en van alles raakte...

Dat ik op een renpaard in slowmotion in een race zat. Het hoefgeroffel en geschreeuw van het publiek was ook helemaal vervormd door de slow motion.

Het meest aparte zijn nog de dromen die later uitkomen en dat je dus ook gewoon ergens de weg weet omdat je die al eens gedroomd hebt, of dat je iemand tegen komt die vertelt wat jij toendertijd gedroomd hebt (ik droomde bv dat iemand met haar hand afweerde toen ze gestoken zou worden met een aardappelschilmesje en dat ging door haar hand heen. Ik droomde dat alsof ik dat was en tig jaar later kom ik dus die vrouw tegen die dat overkomen was-in de tijd dat ik dat droomde, dus tig jaar geleden...) maar dat is weer een andere afdeling....

Ik heb als schrijver veel geprofiteerd van dromen.
pi_149573389
Jaren geleden, ik denk ik al jaar of 20, hiermee bezig geweest. Toen was het ook een periode heel hot en mbv muziek van Himalaya (geen idee, was volgens mij de uitgever) vlak voor slapen gaan werd dit makkelijker opgewekt. Van die grappige geluidjes muziek die op je hersengolven moeten werken.
Het werkte toen wel, op een bepaald moment was ik aan het dromen en realiseerde ik mij dat ik aan het dromen was en dat het niet echt was. Best een grappige ervaring.

Daarna verwaterd maar heel soms heb ik het nog wel. Mijn truc is om, als ik in een droom denk dat het niet echt is, te proberen te vliegen of juist te vallen, als het lukt dan weet ik dat ik droom.
Het kan best heel leuk zijn om je zulke dingen tijdens je slaap te realiseren, maar dat niveau dat 20 jaar geleden werd beschreven, waarbij je dus eigenlijk een dubbel leven zou kunnen leiden en er gewoon 8 uur per dag bij zou krijgen aan 'leven' (zo werd dat toen voorgedaan) heb ik nooit bereikt en geloof ik ook gewoon niet in.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_149574111
Ik kan dit, onthou sowieso heel vaak mijn dromen, maar ik vind het dus helemaal geen toffe skill. Ik vind het heerlijk dat dromen me meenemen in een soort random verhaal wat nergens op slaat, als ik zelf invloed heb is dat aspect weg en vind ik het helemaal niet zo leuk. Ik laat me veel liever verrassen :D. Ik heb het vooral als ik naar bed ga terwijl ik nog niet heel erg moe ben, en als ik dan eindelijk inslaap komt een lucide droom, of juist 's ochtends als je na het wakkerworden besluit nog eventjes verder te slapen.
  woensdag 11 februari 2015 @ 16:51:54 #48
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_149575073
Het volledig sturen lijkt me ook totaal niet leuk eerlijk gezegd :P. Ik kan het bijsturen en heb de realisatie dat ik droom maar wat ik aan wil sturen gaat vaak genoeg hopeloos verkeerd en de droom zelf komt meestal uit de diepe krochten van mijn fantasie. Gelukkig heb ik wel de eeuwige noodknop dat ik mezelf wakker kan maken of over kan stappen naar een nieuwe droom. Beetje dromen zappen O+.
Vrijheid
pi_149575868
Over voorspellende dromen gesproken:
Een week vóór Charlie Hebdo heb ik gedroomd dat wilde dieren waren losgelaten of losgebroken, o.a. leeuwen en iedereen kon doelwit worden. Overal was angst.
  woensdag 11 februari 2015 @ 17:25:28 #50
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_149575896
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:24 schreef Loekie1 het volgende:
Een week vóór Charlie Hebdo heb ik gedroomd dat wilde dieren was losgelaten, o.a. leeuwen en iedereen kon doelwit worden. Overal was angst.
Een maand voor 11 september 2001 heb ik gedroomd dat er wilde vogels door mijn raam vlogen en op mijn TV poepte, kan geen toeval zijn.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')