SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Als je je écht niets meer herinnerend zet je gewoon vraagtekens neer.
Terwijl je elke ochtend je dagboek bijhoudt zal je ook bewust moeten worden dat je droomt terwijl je droomt, daarom doe je als je wakker bent af en toe een 'reality check' dat kan heel eenvoudig zijn, bijvoorbeeld; op een klok kijken dan wegkijken vervolgens terug kijken en dan controleren of de tijd hetzelfde is gebleven. Of je vingers tellen (wat ik persoonlijk het best vind werken) Zodat dat een gewoonte wordt, zodat je dat ook in je dromen gaat doen..
Als je herkent dat je in je dromen de 'reality checks' niet kloppen, dat bijvoorbeeld je vingers er raar uitzien of de tijd is verandert in enkele seconden dan wordt je langzaam bewust dat je aan het dromen bent en kan je deze makkelijker 'besturen' Er bestaan ook technieken om een lucide droom op te wekken, maar daar is meer over te vinden in dit filmpje;
TS is iig. al een tijdje bezig met z'n reality checks en droom dagboeken als iemand met mij mee wilt doen of geïnteresseerd is kan hij/zij zich hier melden
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
hoe bedoelje, broodje aap verhaal?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:22 schreef Slip het volgende:
Broodje aap verhaal. Dit is als hekserij uit de 15e eeuw.
Dit is niks anders dan bewustzijnsvermogen.
Hoe kom je daarbij?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:22 schreef Slip het volgende:
Broodje aap verhaal. Dit is als hekserij uit de 15e eeuw.
Dit is niks anders dan bewustzijnsvermogen.
Lucid dreaming is iets heel normaals. Ja iets wat je moet leren, want niks gaat vanzelf.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:24 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
hoe bedoelje, broodje aap verhaal?
jamaar dat wordt tochook gewoon gezegd inde OP?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:26 schreef Slip het volgende:
[..]
Lucid dreaming is iets heel normaals. Ja iets wat je moet leren, want niks gaat vanzelf.
Maar waarom brandt je de ts dan zo af?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:26 schreef Slip het volgende:
[..]
Lucid dreaming is iets heel normaals. Ja iets wat je moet leren, want niks gaat vanzelf.
droomtraining? Wat houdt dat in?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:25 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij?
Ik droom al tientallen jaren helder, niet alle dromen natuurlijk. Maar ik moest in droomtraining door mijn nachtmerries, dan leer je dat vanzelf.
Waarom zeg je broodje-aap verhaal?
Ik had nog wat willen toevoegen maar dit gaat wel heel snel, nu ben ik de boosdoenerquote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:26 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Maar waarom brandt je de ts dan zo af?
nouja, je komt met gestrekt been binnenzeilen dat dit hekserij uit de 15e eeuwis, zo gek zijn de reacties dan toch niet?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:27 schreef Slip het volgende:
[..]
Ik had nog wat willen toevoegen maar dit gaat wel heel snel, nu ben ik de boosdoener
ja en terecht, de TS beschrijft precies wat het is en dan kom jij met hekserij.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:27 schreef Slip het volgende:
[..]
Ik had nog wat willen toevoegen maar dit gaat wel heel snel, nu ben ik de boosdoener
Ik weet niet of je daadwerkelijk begrijpt wat 'broodje aap' nou daadwerkelijk betekent.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:26 schreef Slip het volgende:
[..]
haha jij wintquote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:28 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik weet niet of je daadwerkelijk begrijpt wat 'broodje aap' nou daadwerkelijk betekent.
Ja, onderdeel van een digitale verkettering.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:27 schreef Slip het volgende:
[..]
Ook voorin de nacht?quote:
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:32 schreef Sigaartje het volgende:
Helder dromen kost inderdaad jaren training. Maar als je het eenmaal kunt, verleer je het ook niet. Je moet alleen niet te moe zijn. Dat is probleem 1 en probleem 2 is dat het gevaar bestaat dat je te snel wakker wordt bij opgewonden gevoelens (ja, want wat doe je dus in een heldere droom? 1. proeven doen (die zijn heeeeel erg verrassend, vliegen, en de derde kun je wel raden).
Wordt dan soms wel even wakker, heel kortquote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:33 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ook voorin de nacht?
Of heb je het over vals in slaap vallen.
Ik schrijf ze op. Zo ben ik schrijver geworden.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:33 schreef ems. het volgende:
Heb één keertje echt een lange lucide droom gehad waarbij ik kon vliegen. Was wel heel vet. En toen ik er genoeg van had ben ik maar met m'n hoofd tegen een paal aangevlogen en werd ik wakker
Ik heb verder totaal geen behoefte om mijn dromen te onthouden maar toen ik wat jonger was leerde ik daar een truucje voor. Gewoon je ogen dicht houden als je wakker wordt (of zo snel mogelijk dichtdoen na het openen). Heb regelmatig hele dromen kunnen herinneren op die manier.
Ben er niet de expert in hoor, maar als je het filmpje goed bestudeerd kan je gemakkelijk meer heldere dromen hebbenquote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:31 schreef Mord_Sith het volgende:
Goed, ontopic dan maar?
Ik droom helaas maar zelden lucide.
Als het me eens overkomt vind ik dat helemaal fantastisch, maar dat is helaas echt zelden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |