abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149538455
quote:
Druk op mannen om zittend te plassen neemt toe

In Zweden is het al een politieke kwestie, in Duitsland heeft de rechter er zelfs over geoordeeld. De druk op mannen om zittend te plassen op de toiletpot neemt langzaam toe.

Die uitspraak van de Duitse rechter was nog wel in het voordeel van de mannen die staand plassen, maar tegelijkertijd komt er meer discussie en nemen initiatieven om mannen te laten zitten op het toilet toe. Zo zijn er in Nederland zorginstellingen, bedrijven en horecazaken die met de stickers de man verzoeken niet meer staand te plassen in de toiletpot.

Gezonder?
De redenen? Het is hygiënischer, staand plassen zou vasthouden aan een ongewenste oermenshouding en het zou beter voor de blaas zijn om te zitten tijdens het urineren. Maar is er inmiddels al sprake van een plasrevolutie? Hoeveel procent van de mannen gaat daadwerkelijk zitten voor de plas?

Onderzoek
Er zijn nauwelijks Nederlandse gegevens beschikbaar zijn over dit onderwerp. Daarom hebben we een aantal vragen hierover laten meelopen in één van onze onderzoeken. Op deze manier vroeg EenVandaag 16.000 mannen in het EenVandaag Opiniepanel naar hun plasgedrag.

Dit blijkt vrij gelijk op te gaan. Ruim de helft van de ondervraagde mannen (56%) zegt ‘meestal te staan’ bij het plassen, terwijl 43 procent meestal gaat zitten. De zittende plassers maken overigens wel onderscheid tussen situaties: waar ze thuis blijven zitten geven ze buitenshuis (in de kroeg, op het werk, waar urinoirs staan) vaak de voorkeur aan staan.

Comfortabeler
Zittende mannen noemen als belangrijkste redenen om te zitten dat het hygiënischer en comfortabeler is. 15 procent van de ‘zitters’ geeft toe dat ze dat doen op verzoek van hun partner. De staande plassers geven als argument dat zij het nu eenmaal zo geleerd hebben of nu eenmaal zo gewend zijn.

Vier op de tien mannen (38%) lijken koste wat het kost te willen blijven staan: ze geven in elk geval aan dat ze het 'zeer vervelend’ zouden vinden wanneer ze gedwongen zouden worden te gaan zitten. Heeft dit te maken met mannelijkheid? Ze zeggen zelf van niet.

In één op de vijf gezinnen is wel eens onenigheid over het toiletgedrag van de mannen (en jongens) in huis. Ook zijn er in één op de vijf gezinnen afspraken gemaakt over plasgedrag.

Vrouwen: man liever zitten
Ook ondervroegen we ruim 6000 vrouwen. En inderdaad: een meerderheid ziet de man liever zitten. Daar is wel een klein addertje onder het gras: want één op de vier vrouwen zegt tóch een zittend plassende man, minder mannelijk te vinden.

Voor- en tegenstanders
In EenVandaag een gesprek met Sjoerd Gardien van Zittendplassen.nl, website ter promotie van het zittend plassen. Ook spreken we met antropoloog Rob Boonzajer Faes over de plascultuur en met bekkenbodem-fysiotherapeut Tineke van Heuveln over de vraag of staand plassen inderdaad ongezond is.

http://opiniepanel.eenvan(...)te_plassen_neemt_toe
Staand plassen :Y
  dinsdag 10 februari 2015 @ 14:24:38 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_149538530
Zittend plassen. :') Niet nodig, dus waarom zou je het doen.
pi_149538554
Altijd al mietjes geweest daar in Zweden.
pi_149538555
Vrouwen hebben geen odol dus snappen niet waarom je soms staand moet plassen. Derhalve concludeer ik dat het een onzinnig idee is.
pi_149538567
Wat een bullshit. Als ik staand wil pissen, dan doe ik dat. En als ik zittend wil pissen, dan doe ik dat.
Anderen hoeven mij niet te vertellen hoe ik moet pissen. Flikker lekker op.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_149538569
Zal best zo zijn dat het beter is voor blaas en prostaat, maat ik plas toch liever staand.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_149538576
Hoe moet je op een pisbak gaan zitten?
pi_149538587
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:26 schreef NightH4wk het volgende:
Hoe moet je op een pisbak gaan zitten?
Acrobatisch.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_149538596
Ik ga alleen zitten als ik met mijn moeder aan het bellen ben
pi_149538621
S'ochtends als ik net uit bed kom pis ik soms zittend, maar dat komt omdat ik te brak ben om te blijven staan.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 14:28:34 #12
430880 mig72
De Professional
pi_149538627
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:26 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat een bullshit. Als ik staand wil pissen, dan doe ik dat. En als ik zittend wil pissen, dan doe ik dat.
Anderen hoeven mij niet te vertellen hoe ik moet pissen. Flikker lekker op.
Dit dus. De bemoeizucht in de samenleving loopt de spuigaten uit.

Fuck off.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 14:33:35 #13
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_149538787
43% is hommo
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_149538897
Waarom zou je gaan zitten als je alleen hoeft te pissen...
  dinsdag 10 februari 2015 @ 14:38:39 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_149538939
Lekker zitten, beetje op je telefoon kutten.

Alleen openbare toiletten sowieso staan.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_149538941
Als er iemand meekijkt hoe ik pis, krijgen ze de volle laag.
pi_149538955
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:28 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dit dus. De bemoeizucht in de samenleving loopt de spuigaten uit.

Fuck off.
Zwarte piet moet blijven!!
pi_149538996
Beetje Candida van die wijven oplopen.
pi_149539035
43 procent van de mannen zijn stiekem wijven.
pi_149539110
zittend pissen krijg ik niet eens alles eruit :')
pi_149539143
Dan hangt hij in het water.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 14:46:41 #22
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_149539207
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:33 schreef mstx het volgende:
43% is hommo
Als homo heb je toch enkel mannen over de vloer dus die kunnen iedere dag op de rand pissen.
pi_149539238
Alle andere problemen zijn inmiddels op?
pi_149539273
Hoe wil je zittend een helicoptermove doen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_149539329
Ik ben blij dat mijn vriend thuis in ieder geval zit. En als hij wil staan is dat ook prima, maar maakt hij wel z'n eigen spetters (lees de wc) schoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')