abonnement Unibet Coolblue
  maandag 9 februari 2015 @ 17:21:25 #1
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149513296
SOESTERBERG - De Plus-supermarkt in Soesterberg heeft een soort nepwinkel geopend om concurrenten weg te houden. Dat zeggen inwoners en de verhuurder van het pand.

Plus is onlangs verhuisd naar een nieuw pand aan de Rademakerstraat. Het oude filiaal van de keten zit vijftig meter verderop en is nog altijd een supermarkt. Er zijn alleen amper producten of winkelwagentjes en er zijn alleen pinkassa's. Omdat vlakbij de echte Plus-supermarkt zit, komen er nauwelijks klanten.

Volgens inwoners van Soesterberg en pandverhuurder Putman houdt Plus de nepwinkel open om te voorkomen dat een andere supermarkt erin gaat. De dorpelingen spreken van een vreemde situatie. "Het is heel onduidelijk wat daar nou precies gebeurt. Ze hebben allemaal dezelfde producten op een rijtje. Er lopen amper mensen."

Verhuurder Putman zegt dat een andere supermarkt graag het pand zou willen betrekken, maar dat dat niet kan omdat Plus nog vier jaar een contract heeft. Hij is bezig met juridische stappen. "Dit is verschrikkelijk slecht, ook voor het dorp. Het is eigenbelang van Plus. Ze blokkeren een nieuwe supermarkt, ze houden de hele ontwikkeling van Soesterberg tegen."

Inwoners van Soesterberg zeggen graag een andere supermarkt erbij te willen. "Bijvoorbeeld een hele goedkope zoals Aldi of Lidl. Nu moeten we daarvoor naar Den Dolder."

Plus zelf wil niet reageren.


http://www.rtvutrecht.nl/(...)en-concurrentie.html
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  maandag 9 februari 2015 @ 17:22:26 #2
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149513335
14.gif of 13.gif ?
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_149513550
:')

+1 voor de creativiteit
-100 vanwege die dikke
U MAD?
  maandag 9 februari 2015 @ 17:29:34 #4
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_149513579
Rare situatie inderdaad. Ben er een paar keer langsgereden en dan zie je een slechtverlicht, grauw soort supermarkt uit de Sovjet. Honderd meter verderop staat er een gloednieuwe supermarkt...
pi_149513648
Goede reclame voor de Plus :N Die hebben een Minnetje verdient.
pi_149513686
_O- _O-
(she/her)
  maandag 9 februari 2015 @ 17:35:12 #7
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_149513754
Zo hadden ze 20 jaar geleden in het pittoreske Joure al twee Aldi's op kruipafstand om te voorkomen dat er een concurrent in kwam. En dat was nog vóór de komst van Lidl. Wát een tijden!
Ik ga naar huis.
pi_149514454
_O-

+1

De werknemers van die spook plus zullen zich ook wel goed belazerd voelen :')
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:39:53 #9
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149550719
Welke juridische middelen zijn er om deze nepwinkel weg te krijgen? Dat lijkt me geen eenvoudige zaak.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:59:19 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_149551549
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 18:06 schreef bamibij het volgende:
_O-

+1

De werknemers van die spook plus zullen zich ook wel goed belazerd voelen :')
Hoezo, die krijgen toch gewoon betaald?
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:39 schreef Domnivoor het volgende:
Welke juridische middelen zijn er om deze nepwinkel weg te krijgen? Dat lijkt me geen eenvoudige zaak.
Het is wel eerder voorgekomen, ik ken in ieder geval situaties met AH en Aldi. De NMa kan een uitspraak doen over een dergelijke situatie.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 21 februari 2015 @ 03:48:52 #11
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149879778
Spoedoverleg over 'nepsupermarkt' mislukt

SOESTERBERG - Het geplande spoedoverleg over de veelbesproken 'nepsupermarkt' in Soesterberg is op niets uitgelopen. Voor het gesprek zouden de gemeente Soest, PLUS en pandverhuurder Wim Putman met elkaar om de tafel gaan, maar namens de supermarktketen kwam niemand opdagen.

PLUS verhuisde onlangs naar een gloednieuw pand aan de Rademakerstraat. Het oude filiaal van de keten zit 50 meter verderop en wordt in uitgeklede vorm opengehouden. In de versoberde buurtsuper zijn amper producten te vinden, er zijn alleen pinkassa's en de openingstijden zijn beperkt.

De verhuurder wil dat PLUS uit het pand vertrekt en denkt dat de winkelketen met de 'nepsupermarkt' de komst van een nieuwe buurtsuper wil dwarsbomen. "Toen PLUS een grotere supermarkt wilde openen, hebben we hen aangeboden om het huidige huurcontract af te kopen", vertelt Putman. "De supermarkt heeft toen gezegd dat niet te willen."

PLUS
In een reactie zegt de supermarkt het verzoek te hebben ontvangen voor een gesprek. "We hebben in het verleden al regelmatig gesproken met de pandverhuurder. Wat ons betreft is dat nu afgelopen, het heeft voor ons geen toegevoegde waarde", aldus een woordvoerster.

Eerder gaf PLUS te kennen dat er in het verleden wel degelijk is gesproken over het beëindigen van het huurcontract. "De pandverhuurder is toen niet akkoord gegaan. We hebben er daarna voor gekozen om te investeren in het oude filiaal, om zo aan onze exploitatieplicht te voldoen."

Hoewel de kwestie een civiele zaak is, gaat de gemeente volgens de pandverhuurder proberen om beide partijen alsnog om de tafel te krijgen.


http://www.rtvutrecht.nl/(...)ermarkt-mislukt.html
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  dinsdag 28 april 2015 @ 19:16:41 #12
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_152102382
Spooksuper en verhuurder komen er niet uit

SOESTERBERG - De spooksupermarkt in de Rademakerstraat in Soesterberg blijft voorlopig bestaan.

Verhuurder Wit Putman en supermarktketen PLUS hebben geen overeenkomst bereikt over het pand. De rechter had hen gevraagd om nog eens om de tafel te gaan zitten, maar volgens Putman is zijn overnamebod direct door PLUS afgewezen met het verzoek om vonnis door de rechter te laten uitbrengen.

PLUS verliet de winkel eerder voor een gloednieuw pand in dezelfde straat. Kort daarna opende de keten in het oude pand 'Supermarkt Soesterberg'. In deze versoberde winkel zijn amper producten te vinden. Ook zijn er alleen pinkassa's en zijn de openingstijden zeer beperkt. Klanten komer er dus nauwelijks.

Volgens Putman is nu wel duidelijk dat "PLUS het pand niet wil verlaten om concurrentie uit te sluiten ter bescherming van haar nieuwe Pluswinkel in Soesterberg". Alleen deze locatie en de nieuwe PLUS vestiging, hebben namelijk een supermarktbestemming in Soesterberg. "Deze ontwikkeling is slecht voor het dorp, voor de overige detailhandel en in het bijzonder voor de consument", zegt Putman.

Over twee weken doet de rechter uitspraak in de zaak over de spooksupermarkt.


http://www.rtvutrecht.nl/(...)men-er-niet-uit.html
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_152107692
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:21 schreef Domnivoor het volgende:
"Bijvoorbeeld een hele goedkope zoals Aldi of Lidl. Nu moeten we daarvoor naar Den Dolder."
Graag een hele goedkope...
pi_152119157
Die verhuurder is ook triest. Zal wel meer huur kunnen vangen, en wil daarom van het contract af :')
pi_152143893
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:44 schreef antfukker het volgende:
Die verhuurder is ook triest. Zal wel meer huur kunnen vangen, en wil daarom van het contract af :')
Zou jij dat niet doen dan? Hij krijgt steun van iedereen m.u.v. Plus., makkelijk verdiend dus. :)
pi_152166134
Probleem is niet de Plus, maar de gemeente die blijkbaar maar op 2 locaties een supermarkt toestaat. Dan moet je niet vreemd opkijken dat je dit soort excessen krijgt.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 06:26:52 #17
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_152171654
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:40 schreef tjoptjop het volgende:
Probleem is niet de Plus, maar de gemeente die blijkbaar maar op 2 locaties een supermarkt toestaat. Dan moet je niet vreemd opkijken dat je dit soort excessen krijgt.
Daar heeft de gemeente (gelukkig) geen invloed op. Op bijna ieder wat groter winkelcentrum zitten 2 supermarkten, dat zorgt voor concurrentie.

Dit lijkt me een gevolg van een wedstrijdje verplassen tussen de ondernemer en de verhuurder.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_152171723
Haha mooie staaltje ondernemerschap
  vrijdag 1 mei 2015 @ 19:21:24 #19
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_152188086
PLUS blijft in spookwinkel

SOESTERBERG - De PLUS in Soesterberg mag zijn zogenoemde spooksupermarkt openhouden. Dat is de uitkomst van het kort geding dat de eigenaar van het pand heeft aangespannen tegen PLUS.

Eigenaar Putman beschuldigt de supermarkt ervan het pand bezet te houden, zodat er geen concurrent in kan komen, voor het PLUSfiliaal verderop in het dorp. Maar volgens de rechter gaat de supermarkt niet in tegen de huurafspraken en worden er genoeg producten verkocht om te spreken van een volwaardige supermarkt.

PLUS verliet de winkel eerder voor een gloednieuw pand in dezelfde straat. Kort daarna opende de keten in het oude pand 'Supermarkt Soesterberg'. In deze versoberde winkel zijn amper producten te vinden. Ook zijn er alleen pinkassa's en zijn de openingstijden zeer beperkt. Klanten komen er dus nauwelijks.


http://www.rtvutrecht.nl/(...)-in-spookwinkel.html
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_152188141
Zijn er eigenlijk foto's van dat ding? Ben wel benieuwd eigenlijk.
pi_152189967
Moet kunnen vind ik. Doen grote ketens als mcdonalds en burger king toch ook; vestigingen openen puur om de concurrent weg te houden al draaien ze amper groene cijfers.
Eerst denken, dan typen
pi_152193968
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 06:26 schreef iamcj het volgende:

[..]

Daar heeft de gemeente (gelukkig) geen invloed op. Op bijna ieder wat groter winkelcentrum zitten 2 supermarkten, dat zorgt voor concurrentie.

Dit lijkt me een gevolg van een wedstrijdje verplassen tussen de ondernemer en de verhuurder.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 19:16 schreef Domnivoor het volgende:
Alleen deze locatie en de nieuwe PLUS vestiging, hebben namelijk een supermarktbestemming in Soesterberg.
Dat lijkt me toch echt een bestemmingsplan kwestie, en dus gemeentelijk.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 22:38:48 #23
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_152195438
Ik b
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 21:57 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

[..]

Dat lijkt me toch echt een bestemmingsplan kwestie, en dus gemeentelijk.
Ik had je post niet goed gelezen, ik ben het met je eens. Concurrentie zou het aantal supermarkten moeten bepalen, niet de gemeente.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 23:19:33 #24
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_152196740
Idd, waarom mag er niet gewoon op een andere locatie een concurrent komen?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 23:22:23 #25
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_152196824
maak van die neppe dan ook een gewone plus :')
:')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')